logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio Ministerio
Inicio Organigrama
Ministerio Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Organigrama Directora de Gabinete do Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Organigrama Secretaria de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Organigrama Secretario de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Secretaría de Estado de Función Pública
Organigrama Secretaria de Estado de Función Pública
Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Organigrama Subsecretaria para a Transformación Dixital e da Función Pública
Regulación Legal
Protección de Datos Participación pública en proxectos normativos
Ministerio Consulta pública previa
Participación pública en proxectos normativos Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Consulta pública previa Consulta pública previa sobre o Proxecto de Real Decreto polo que se regula o acceso ao emprego público e a provisión de postos de traballo das persoas con discapacidade. Consulta pública previa sobre o Proxecto de Real Decreto de adaptación de organismos públicos existentes no ámbito estatal á Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público Proxecto de Orde pola que se establecen criterios xerais para a adaptación de medios e tempos e a realización de axustes razoables nos procesos selectivos para o acceso ao emprego público de persoas con discapacidade
Audiencia e información pública
Participación pública en proxectos normativos Audiencia Pública sobre o proxecto de Real Decreto de adaptación de organismos públicos existentes no ámbito estatal á lei 40/2015, do 1 de outubro, de réxime xurídico do sector público Audiencia Pública sobre o proxecto de Orde pola que se establecen criterios xerais para a adaptación de medios e tempos e a realización de axustes razoables nos procesos selectivos para o acceso ao emprego público de persoas con discapacidade
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Ministerio Instrucións de comunicación Información adicional Seguimento do Plan
Empleo
Ministerio Persoal Laboral
Empleo 1FC (SEDIA) - Técnico Superior en espazos de datos sectoriais 3FC (SEDIA) - Técnico Superior en control de proxecto 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestruturas Dixitais 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Redes e Sistemas de Telecomunicacións 6FC (SETELECO) Técnico Xurídico e Económico experto en organizacións públicas 7FC asunto OEPL 2020 suprimido ministerio asuntos economicos 2FC (SEDIA) - Técnico Superior fose de convenio en Intelixencia Artificial 1CU (SEDIA) – M2 INVESTIGACIÓN entre os candidatos preseleccionados polo Servizo Público de Emprego 2CU (SETELECO) – M2 INVESTIGACIÓN entre os candidatos preseleccionados polo Servizo Público de Emprego (non se admiten solicitudes externas). 3CU (SETELECO) – M2 CIENCIAS DE LA INFORMACIÓN (PERIODISMO)
Persoal Funcionario
Empleo Concursos 2025
Persoal Funcionario Concurso xeral 2025 Concurso específico 2025
Portada de Ministerio
Dixitalización e IA Telecomunicación e infraestruturas Dixitais Función Pública
Inicio A Secretaría
Función Pública Secretaría de Estado de Función Pública Directora do Gabinete da Secretaría de Estado de Función Pública Captación de talento
A Secretaría Cartelaría Campaña: #UnRetoParaTi #UnaMejoraParaTodos 6 razóns para traballar na Administración
Newsletter de Función Pública Actualidade
Función Pública
Función Pública Quen somos
Función Pública Directora Xeral de Función Pública Subdirector Xeral de Planificación de Recursos Humanos e Retribucións Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos Subdirector Xeral de Relacións Laborais Subdirectora Xeral de Relacións con Outras Administracións Subdirector General de Régimen Jurídico Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Quen somos Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público Quen somos Un pouco de historia
Subdirectora Xeral do Sector Público Institucional Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
Acceso ao Emprego Público
Función Pública Resolve dúbidas
Acceso ao Emprego Público Que é o emprego público, e que tipo de empregadas e empregados públicos existen? Por que é atractivo para min o emprego público? Como podo acceder ao emprego público e cales son os requisitos necesarios? Que opcións están actualmente dispoñibles, e como accedo a elas?
Coñece a fondo o Emprego Público
Acceso ao Emprego Público Boletín Estatístico do persoal ao servizo das Administracións Públicas
Coñece a fondo o Emprego Público Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolución dos efectivos das Administracións Públicas Evolución dos efectivos das Comunidades Autónomas por área de actividade Estudos de envellecemento dos persoais nas Administracións Públicas
Xornadas de Captación de Talento
Acceso ao Emprego Público Xornadas de Captación de Talento 2023 Xornadas de Captación de Talento 2022 Xornadas de Captación de Talento 2021 Xornadas de Captación de Talento 2020 Xornadas de Captación de Talento 2019 Xornadas de Captación de Talento 2024
Convocatorias Persoal Laboral
Acceso ao Emprego Público Información sobre Convocatorias para Persoal Laboral do IV Convenio Único Convocatorias de Persoal Laboral fóra do IV Convenio Único
Ofertas de Empleo Público
Acceso ao Emprego Público 2024
Ofertas de Empleo Público Distribución de prazas por áreas de interese Reserva de prazas para persoas con discapacidade
2023
Ofertas de Empleo Público Distribución de prazas de acceso libre por grupo de persoal funcionario e persoal laboral Distribución de prazas por áreas de interese Reserva de prazas para persoas con discapacidade
2022
Ofertas de Empleo Público Distribución de prazas de acceso libre por grupo de persoal funcionario e persoal laboral Reserva de prazas para persoal con discapacidade Distribución de prazas por áreas de interese
Convocatorias Personal Funcionario
Acceso ao Emprego Público Corpos e Escalas Xerais de funcionarios Corpos e Escalas Especiais de funcionarios
Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Función Pública Procedementos de persoal Concursos de traslados
Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Persoal laboral
Concursos de traslados Concurso de traslados de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único (Administración Central) - Proceso Finalizado Orde PRE/2748/2010, do 5 de outubro, pola que se convoca concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único (Administración Periférica) Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado. Concurso de traslados 2015 (III Convenio Único) Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado (2016) Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado (2017) Concurso de traslados persoal laboral 2018
Mobilidade das persoas empregadas públicas
Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Mobilidade das persoas empregadas públicas Comisións de servizos Permutas Autorización bases de concursos Traslado de posto por razóns de discapacidade, motivos de saúde e posibilidades de rehabilitación Mobilidade das funcionarias vítimas de violencia de xénero
Mobilidade do persoal laboral
Mobilidade das persoas empregadas públicas CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Mobilidade do persoal laboral ANO 2024
CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
ANO 2024 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
ANO 2024 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
ANO 2024 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
ANO 2023
CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
ANO 2023 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
ANO 2023 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
ANO 2023 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
ANO 2022
CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
ANO 2022 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
ANO 2022 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
ANO 2022 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
ANO 2021
CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
ANO 2021 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
ANO 2021 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Mobilidade do persoal laboral CONVOCATORIAS FINALIZADAS
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO ANO 2022
CONVOCATORIAS FINALIZADAS CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
ANO 2022 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
ANO 2022 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
ANO 2023
CONVOCATORIAS FINALIZADAS CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
ANO 2023 INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2023
ANO 2024
CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2025
CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Mobilidade do persoal laboral INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
CONCURSO-EXTRAORDINARIO-E0-IV-CONVENIO--NICO-CE0-2025
Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Reingreso funcionarios
Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais Xestión do reingreso ao servizo activo dos funcionarios de carreira
Reingresos laborais
Situacións administrativas persoal funcionario
Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Servizo activo Servizo especiais Servizos noutras AAPP Excedencia voluntaria por interese particular Excedencia voluntaria por agrupación familiar Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar Excedencia por violencia de género Excedencia por violencia terrorista Suspensión de funcións Excedencia voluntaria por prestación de servizos no sector público Expectativa de destino Excedencia forzosa Excedencia voluntaria incentivada
Nomeamento de Corpos e Escalas adscritos á SEFP Nomeamento de Corpos e Escalas non adscritos á SEFP Xubilacións voluntarias Renuncias
Réxime Xurídico
Función Pública Lexislación e documentación de interese Comisión Superior de Persoal
Réxime Xurídico Que é a Comisión Superior de Persoal Acuerdos de la Comisión Superior de Personal
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Réxime Xurídico Que é Bodeco? 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Posibilidade de acceso ao Subgrupo A2 coa superación de 180 créditos do título oficial de Grao. Nomeamento de eventual con idade superior a 70 anos. Titulacións oficiais e os seus efectos para o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e Entes de Dereito Público. Posibilidade de compatibilizar a realización dun curso selectivo co permiso por nacemento. Exponse a posibilidade de prolongar en servizo activo a funcionarios interinos. Imposibilidade de que un preparador de oposicións poida formar parte dun órgano de selección. Posibilidade de tomar posesión en situación de incapacidade temporal, consecuencia ou non de embarazo, situación de risco durante o embarazo ou de baixa por maternidade. Título necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas. Posibilidade de denegar a prolongación no servizo activo. Revisión dá discapacidade durante un proceso selectivo. Órgano competente para xubilar a un funcionario en situación de servizo noutras Administracións Públicas. Posibilidade de proceder á xubilación por incapacidade ou xubilación voluntaria dun funcionario público cando se atopa en situación de suspensión de funcións. Posibilidade de acceder ao emprego público tras ser despedido mediante expediente disciplinario, sendo profesor con contrato laboral. Posibilidade de anotar no RCP o nomeamento dun funcionario interino cando xa se é funcionario de carreira dese mesmo Corpo. Posible revogación da concesión dunha prórroga para continuar no servizo activo. Posibilidade de que o persoal suxeito a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte do órgano de selección de persoal laboral fixo. Prazos para a toma de posesión como funcionario de carreira na Administración do Estado. Prazos procesos de estabilización.
2. Carreira administrativa.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Posibilidade de goce dos días de toma de posesión nun posto obtido por concurso ocupado previamente en adscrición provisional Cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais para o recoñecemento de grao persoal. Especial mención á ocupación de postos de persoal eventual Posibilidade de finalizar a prolongación no servizo activo do funcionario ao que se instrúe expediente disciplinario Cómputo do prazo posesorio para efectos de consolidación de grao persoal Posibilidade de que o tempo desempeñado nun Corpo compute para consolidar o grao persoal dun novo Corpo ao que se accede con posterioridade Posibilidade de promoción interna do Subgrupo C1 ao Subgrupo A1 Formúlase consulta sobre a posibilidade de recoñecemento de grao polo desempeño de postos do nivel correspondente durante tres anos con interrupción Formúlase consulta sobre a posibilidade de consolidación de grao persoal por parte dun funcionario docente Aplicación carreira horizontal ao persoal interino.
3. Condicións de traballo.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Dereito á asistencia letrada do persoal empregado público Situación administrativa de quen ostentan cargos electivos en organizacións sindicais máis representativas (LOLS) Obrigatoriedade de colexiación de funcionarios públicos
4. Incompatibilidades.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Posibilidade de incompatibilidade de funcionario docente universitario en caso de ser contratado por unha Universidade norueguesa. Compatibilidade durante a situación de suspensión firme.
7. Xornada e horarios.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Criterios aplicables á flexibilidade horario por coidado de fillos Descontar días de permiso por asuntos particulares ao non asistir ao posto de traballo alegando razóns de forza maior Forma de goce da redución de xornada por coidado de fillo Posibilidade de realizar xornada ordinaria durante períodos de vacacións ou festivos por parte de funcionarios que de maneira habitual realizan xornada reducida por interese particular Posibilidade de conceder unha redución de xornada por coidado de fillo a un funcionario que ocupa un posto de traballo con atención ao público continuada (APC) Posibilidade de acollerse ás medidas de conciliación o persoal funcionario con xornada de especial dedicación. Xornada de verán ampliada por fillos de ata 12 anos. Aplicación dá bolsa de horas e deber inescusable.
10. Provisión de postos.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Solicitude de permuta e outros supostos de mobilidade. Posibilidade de que un funcionario sexa cesado nun posto ocupado en comisión de servizos durante unha baixa médica. Posibilidade de nomear a funcionario en posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento. Efectos da modificación no sistema de provisión de postos de traballo. Adiamento do cesamento dunha funcionaria en prórroga no seu posto de traballo por goce dun permiso por enfermidade grave de familiar. Posibilidade de entender incluído dentro do ámbito subxectivo da mobilidade por motivos de saúde dos funcionarios ás persoas que estean sometidas á tutela legal daqueles. Adxudicación de dous postos do mesmo ou distinto Corpo sen que coincida o período de tempo de posesión. Consecuencias de que un funcionario non se presente ao concurso de méritos da praza que ocupa en adscrición provisional.
11. Recoñecemento de servizos prestados.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Recoñecemento de servizos previos prestados a tempo parcial. Recoñecemento servizos previos – Administración Institucional. Recoñecemento servizos previos – Servizos prestados non estranxeiro. Recoñecemento servizos previos – Persoal laboral. Recoñecemento servizos previos – Tipo de vinculación.
12. Réxime laboral. 15. Retribucións. 16. Seguridade Social Funcionarios. 17. Situacións administrativas. 14. Responsabilidade Histórico de BODECO
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) INDICE BODECO REFUNDIDO NUMEROS 23 A 28
19. Vacacións, permisos e licenzas.
Outros
Réxime Xurídico Histórico de BODECO 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Outros Posibilidade de acceso ao Subgrupo A2 coa superación de 180 créditos do título oficial de Grao Nomeamento de eventual con idade superior a 70 anos Titulacións oficiais e os seus efectos para o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e Entes de Dereito Público. Posibilidade de compatibilizar a realización dun curso selectivo co permiso por nacemento. Exponse a posibilidade de prolongar en servizo activo a funcionarios interinos. Imposibilidade de que un preparador de oposicións poida formar parte dun órgano de selección. Posibilidade de tomar posesión en situación de incapacidade temporal, consecuencia ou non de embarazo, situación de risco durante o embarazo ou de baixa por maternidade. Título necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas. Posibilidade de denegar a prolongación no servizo activo. Revisión da discapacidade durante un proceso selectivo. Órgano competente para xubilar a un funcionario en situación de servizo noutras Administracións Públicas. Posibilidade de proceder á xubilación por incapacidade ou xubilación voluntaria dun funcionario público cando se atopa en situación de suspensión de funcións. Posibilidade de acceder ao emprego público tras ser despedido mediante expediente disciplinario, sendo profesor con contrato laboral. Posibilidade de anotar no RCP o nomeamento dun funcionario interino cando xa se é funcionario de carreira dese mesmo Corpo. Posible revogación da concesión dunha prórroga para continuar no servizo activo. Posibilidade de que o persoal suxeito a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte do órgano de selección de persoal laboral fixo. Prazos para a toma de posesión como funcionario de carreira na Administración do Estado. Prazos procesos de estabilización.
2. Carreira administrativa
Outros Posibilidade de goce dos días de toma de posesión nun posto obtido por concurso ocupado previamente en adscrición provisional Cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais para o recoñecemento de grao persoal. Especial mención á ocupación de postos de persoal eventual Posibilidade de finalizar a prolongación no servizo activo do funcionario ao que se instrúe expediente disciplinario Cómputo do prazo posesorio para efectos de consolidación de grao persoal Posibilidade de que o tempo desempeñado nun Corpo compute para consolidar o grao persoal dun novo Corpo ao que se accede con posterioridade Posibilidade de promoción interna do Subgrupo C1 ao Subgrupo A1 Posibilidade de recoñecemento de grao polo desempeño de postos do nivel correspondente durante tres anos con interrupción Posibilidade de consolidación de grao persoal por parte dun funcionario docente Aplicación carreira horizontal ao persoal interino
3. Dereitos e deberes
Outros Dereito á asistencia letrada do persoal empregado público Situación administrativa de quen ostentan cargos electivos en organizacións sindicais máis representativas (LOLS) Obrigatoriedade de colexiación de funcionarios públicos
4. Incompatibilidades
Outros Posibilidade de incompatibilidade de funcionario docente universitario en caso de ser contratado por unha Universidade norueguesa Compatibilidade durante a situación de suspensión firme
5. Xornadas e horarios
Outros Criterios aplicables á flexibilidade horario por coidado de fillos Descontar días de permiso por asuntos particulares ao non asistir ao posto de traballo alegando razóns de forza maior Forma de goce da redución de xornada por coidado de fillo Posibilidade de realizar xornada ordinaria durante períodos de vacacións ou festivos por parte de funcionarios que de maneira habitual realizan xornada reducida por interese particular Posibilidade de conceder unha redución de xornada por coidado de fillo a un funcionario que ocupa un posto de traballo con atención ao público continuada (APC) Posibilidade de acollerse ás medidas de conciliación o persoal funcionario con xornada de especial dedicación. Xornada de verán ampliada por fillos de ata 12 anos. Aplicación da bolsa de horas e deber inescusable.
6. Provisión de postos
Outros Solicitude de permuta e outros supostos de mobilidade. Posibilidade de que un funcionario sexa cesado nun posto ocupado en comisión de servizos durante unha baixa médica. Posibilidade de nomear a funcionario en posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento. Efectos da modificación no sistema de provisión de postos de traballo Adiamento do cesamento dunha funcionaria en prórroga no seu posto de traballo por goce dun permiso por enfermidade grave de familiar. Posibilidade de entender incluído dentro do ámbito subxectivo da mobilidade por motivos de saúde dos funcionarios ás persoas que estean sometidas á tutela legal daqueles. Adxudicación de dous postos do mesmo ou distinto Corpo sen que coincida o período de tempo de posesión. Consecuencias de que un funcionario non se presente ao concurso de méritos da praza que ocupa en adscrición provisional. Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales Toma de posesión de posto en comisión de servizos estando en incapacidade temporal Tratamento da posibilidade de reingreso de militar á Administración Civil Posibilidade de ocupación de postos na Administración civil por persoal militar Posto a asignar a funcionario doutra Administración en caso de cesamento en posto de libre designación Diferentes cuestións sobre prazos posesorios Comisión de servizos desde a situación de excedencia por coidado de fillos Cesamento e toma de posesión en posto obtido por concurso de funcionario en incapacidade temporal.
7. Recoñecemento de servizos prestados
Outros Recoñecemento de servizos previos prestados a tempo parcial Recoñecemento servizos previos – Administración Institucional Recoñecemento servizos previos – Servizos prestados no estranxeiro Recoñecemento servizos previos – Persoal laboral Recoñecemento servizos previos – Tipo de vinculación
8. Responsabilidade
Outros Posibilidade de arquivar expediente disciplinario a funcionario que está en paradoiro descoñecido Aplicación do réxime disciplinario ao persoal eventual Prescrición de sanción grave Conservación do grao persoal tras a rehabilitación como funcionario Réxime disciplinario aplicable ao persoal laboral fose de convenio
12. Vacacións, permisos e licenzas
Outros Permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave: criterio de que ambos os proxenitores traballen Permiso por deber inescusable Cuestións relativas ao permiso para a concorrencia a exames e demais probas definitivas de aptitude Cuestións relativas á redución de xornada para coidado de familiares por razón de enfermidade Abono de vacacións non gozadas ao persoal laboral temporal por estar en situación de incapacidade temporal Redución de xornada para coidado de familiares en situación de incapacidade temporal Actuación a seguir cando un funcionario, que, tras esgotar o período máximo de incapacidade laboral, continúa remitindo baixas por enfermidade Posibilidade de ampliar o ámbito de aplicación do artigo 59 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes para efectos de permitir que o permiso por adopción interrompa as vacacións Permiso de adopción a funcionario que adopta ao fillo da súa muller coa que contraeu matrimonio dous anos antes. Goce do permiso por nacemento a tempo parcial Concesión do permiso para o cumprimento dun deber inescusable para o exercicio de determinadas funcións de Alcalde Cómputo de días de vacacións e asuntos particulares en caso de gozar unha licenza por asuntos propios. Dedución do tempo de lactación sen soldo do cómputo do permiso de lactación en xornadas completas. Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP. Consideración dos sábados como días hábiles/inhábiles para efectos do goce do permiso por falecemento, accidente ou enfermidade grave de familiar Posibilidade de gozar de forma continuada de días de vacacións, días independentes de vacacións e días por asuntos particulares
13. Outros
Outros Certificados na Administración Xeral do Estado 13. OUTROS
13. Outros Certificados na Administración Xeral do Estado Competencias de INAP e de Función Pública nos procesos selectivos Recompilatorio de páxinas web e arquivos de preguntas frecuentes (Faqs) de Función Pública.
Relacións Laborais
Función Pública Diálogo Social
Relacións Laborais Negociación Colectiva
Diálogo Social Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Negociación Colectiva Mesa de Negociación de persoal funcionario Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado Mesas Delegadas
Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Negociación Colectiva Comisión Paritaria
Negociación do persoal laboral IV Convenio Único Actas da Comisión Paritaria Acordos de Civea en vigor
Comisión Negociadora
Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Negociación Colectiva Comisión Negociadora
Negociación V Convenio Único Persoal Laboral Actas
Información Xeral
Mesa Xeral de Negociación das Administracións Públicas Acordos Administración-Sindicatos nas Mesas Xerais de Negociación Acordos Administración-Sindicatos para o persoal laboral AGE do Convenio Único Outros Acordos
Eleccións Sindicais Seguimento Folgas de persoal AGE Subvencións a organizacións sindicais
Diálogo Social Convocatorias Anteriores
Igualdade
Relacións Laborais Plans para a Igualdade de xénero Conciliación e corresponsabilidade Violencia contra as mulleres Fronte ao acoso laboral e sexual
Responsabilidade Social Corporativa Prevención
Órganos de colaboración
Función Pública Relacións Internacionais en materia de emprego público
Órganos de colaboración Unión Europea
Relacións Internacionais en materia de emprego público Rede EUPAN COMITÉ EUROPEO DE DIÁLOGO SOCIAL PARA As ADMINISTRACIÓNS CENTRAIS Consejo de la Unión Europea Grupo de Traballo Estatuto
Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico (OCDE) Mobilidade Internacional Relacións bilaterais
Órganos de colaboración interadministrativa
Rexistro Central de Persoal
Función Pública Boletín Estatístico do RCP
Rexistro Central de Persoal Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolución dos efectivos das Administracións Públicas Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad Estudios de envejecimiento de las plantillas en la Administración General del Estado Espazo Siep Documentación do Rexistro Central de Persoal
Rexistro Central de Persoal Impresos Persoal Funcionario Impresos Persoal Laboral
Documentación do Rexistro Central de Persoal Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupo e categoría profesionais Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupos profesionais, especialidades profesionais e/ou familias profesionais
Impresos de inscrición Impresos de Persoal Funcionario Docente Impresos de Persoal Laboral Docente
Documentación do Rexistro Central de Persoal Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupo e categoría profesionais Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupos profesionais, especialidades profesionais e/ou familias profesionais
Espazo ISPA
Función Pública ISPA 2025
Espazo ISPA Comunidades Autonomas Comunidade Foral de Navarra Concellos Cargos electos de Corporacións Locais Deputacións, Consellos e Cabidos Insulares
ESTATÍSTICAS ISPA
Espazo ISPA Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2024 Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2023 Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2022 Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2021 Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2020 Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2019 Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2018 Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2017 Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2016 Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2015 Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2014
ISPA NAVARRA 2025
Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Función Pública Novidades Normativa Reguladora FHCN Nomeamentos de persoal funcionario / Asignación do primeiro destino Concursos ordinarios provisión postos reservados
Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional Concursos ordinarios anteriores
Concursos ordinarios provisión postos reservados Concurso Ordinario 2023 Concurso Ordinario 2022 Concurso Ordinario 2021 Concurso Ordinario 2020 Concurso Ordinario 2019 Concurso Ordinario 2018 Concurso Ordinario 2017
Concurso Ordinario 2024
Concursos unitarios provisión postos reservados
Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional Concursos unitarios anteriores
Concursos unitarios provisión postos reservados Concurso Unitario 2022 Concurso Unitario 2022 País Vasco Concurso Unitario 2021 Concurso Unitario 2020 Concurso Unitario 2019 Concurso Unitario 2018 Concurso Unitario 2017
Concurso Unitario 2023
Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional Servizos especiais Reingreso ao servizo activo (só para aquelas situacións administrativas con reserva de posto de traballo) Servizo noutras Administracións Públicas Excedencias
Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVIZOS NO SECTOR PÚBLICO EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVIZOS NOUTRA SUBESCALA DE FHN EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR AGRUPACIÓN FAMILIAR EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
Certificados funcionarios de administración local Comisións de servizo / Acumulacións
Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional Comisións de servizos Acumulación de funcións reservadas
Inscripción méritos generales
Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional Inscrición do grao persoal Inscrición de titulacións Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento Inscrición de servizos previos Méritos referidos á conciliación da vida persoal, familiar e laboral
Outros procedementos
Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional Permuta de postos de traballo reservado Remisión de consultas sobre o réxime xurídico Recurso potestativo de reposición Xubilacións e prolongacións do servizo activo
Gobernación Pública
Función Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificación administrativa e redución de cargas
Gobernación Pública Que é unha carga administrativa? Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas Manual de Simplificación Administrativa e Redución de Cargas para a AGE Convenios con organizacións Compensación de cargas administrativas. One in - one out Simplificación de Procedementos nas Administracións Públicas. Mapa de Situación Documentación de referencia
Inspección de Servizos
Gobernación Pública Normativa reguladora Guía de auditoría para inspectores de servizos Consultoría operativa de servizos Curso selectivo da función inspectora Vacantes de Inspectores/as de Servizos Informes de Simplificación e Redución de Cargas
Atención á cidadanía Calidade nas Administracións Públicas​
Gobernación Pública Xestión de Cartas de Servizos na AGE Metodoloxía e Guías
Calidade nas Administracións Públicas​ Guía para a realización de estudos de análises da demanda e de avaliación da satisfacción dos usuarios (edición 2014) Modelo EFQM 2013 CAF 2013, o Marco Común de Avaliación CAF 2020 Guía para a xestión de queixas e suxestións (2013) Guía de Interpretación do Modelo EFQM de Excelencia 2010 para as Administracións Públicas CAF Educación (2010) CAF Procedemento de Retroalimentación Externa (2009) Guía para o desenvolvemento de Cartas de Servizos Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009) Guía para o recoñecemento á excelencia (2009) CAF 2006 O Valor da Excelencia. Recomendacións para a excelencia na creación de valor público a través do Modelo EFQM (2018).​​ Guía para a Calidade da Administración Pública, Unha Caixa de Ferramentas para Xestores, versión resumida Marco común sobre as Cartas de Servizos nas Administracións Públicas Españolas (2015) Guía para a Avaliación da Calidade dos Servizos Públicos (2009)​​ Guía para a elaboración e xestión dunha carta de servizos na Administración Local Guía de modelos de avaliación para a Administración Local
Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Calidade nas Administracións Públicas​ Informe sobre a Actividade dos Ministerios Españois (ISAM) Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos Goberno Aberto A confianza nas Institucións Informe sobre percepción cidadá na prestación dos servizos públicos​​ Estabilidade e melloría nos servizos públicos Calidade e sustentabilidade dos servizos públicos Calidade dos Servizos Públicos en tempos de austeridade A Calidade dos Servizos Públicos e as actitudes dos cidadáns cara ás medidas modernizadoras da Administración Pública A importancia dos Servizos Públicos no benestar dos cidadáns A Administración Pública a xuízo dos cidadáns Axenda Pública e Satisfacción cos Servizos Públicos no Estado Autonómico A percepción social dos Servizos Públicos en España 1985-2008 ​​​
Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2016 Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2015 Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2014 Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2013 Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2012 Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2011 Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2010 Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2009 Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2008
Avaliación E08/2007 da Calidade do servizo dos Museos de titularidade estatal
Recoñecemento: Certificacións e Premios
Calidade nas Administracións Públicas​ Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Recoñecemento: Certificacións e Premios Organizacións cuxo nivel de Excelencia foi certificado
Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Recoñecemento: Certificacións e Premios Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública XIV Edición. Memorias Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública XV Edición. Memorias XV edición. Galería de Vídeos Entrega dos Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública XIII Edición Galería de imaxes da entrega de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública XII Edición Galería de imaxes da Entrega dos Premios á Calidade e Innovación 2014​​
Xestión do coñecemento e difusión de boas prácticas Asesoramento, consultoría, asistencia técnica e Formación​ Redes Internacionais Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Calidade nas Administracións Públicas​ Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos Galería de imaxes da 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Transparencia Goberno aberto Electronic reports and notifications
Gobernación Pública Electronic Register of Seizures Register of Qualified Officials Xeneral Electronic Register Reports
Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Gobernación Pública Dixitalización de documentos e rexistro Asistencia na identificación e firma electrónica Copias auténticas Apoderamento
Incompatibilidade e conflito de intereses
Función Pública Oficina de Conflictos de Intereses Membros do Goberno e Altos Cargos da Administración Xeral do Estado Incompatibilidades de persoal ao servizo das Administracións Públicas Informes sobre cumprimento dos altos cargos MASTERCLASS: Guía do Goberno Aberto
Comunicación Contacto Info DANA
Inicio Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada de Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA
Telecomunicación e infraestruturas Dixitais
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación
Contacto
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto

Función Pública

    • Directora Xeral de Función Pública
    • Subdirector Xeral de Planificación de Recursos Humanos e Retribucións
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector Xeral de Relacións Laborais
    • Subdirectora Xeral de Relacións con Outras Administracións
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
        • Quen somos
        • Un pouco de historia
    • Subdirectora Xeral do Sector Público Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
      • Que é o emprego público, e que tipo de empregadas e empregados públicos existen?
      • Por que é atractivo para min o emprego público?
      • Como podo acceder ao emprego público e cales son os requisitos necesarios?
      • Que opcións están actualmente dispoñibles, e como accedo a elas?
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolución dos efectivos das Administracións Públicas
      • Evolución dos efectivos das Comunidades Autónomas por área de actividade
      • Estudos de envellecemento dos persoais nas Administracións Públicas
      • Xornadas de Captación de Talento 2023
      • Xornadas de Captación de Talento 2022
      • Xornadas de Captación de Talento 2021
      • Xornadas de Captación de Talento 2020
      • Xornadas de Captación de Talento 2019
      • Xornadas de Captación de Talento 2024
      • Información sobre Convocatorias para Persoal Laboral do IV Convenio Único
      • Convocatorias de Persoal Laboral fóra do IV Convenio Único
        • Distribución de prazas por áreas de interese
        • Reserva de prazas para persoas con discapacidade
        • Distribución de prazas de acceso libre por grupo de persoal funcionario e persoal laboral
        • Distribución de prazas por áreas de interese
        • Reserva de prazas para persoas con discapacidade
        • Distribución de prazas de acceso libre por grupo de persoal funcionario e persoal laboral
        • Reserva de prazas para persoal con discapacidade
        • Distribución de prazas por áreas de interese
      • Corpos e Escalas Xerais de funcionarios
      • Corpos e Escalas Especiais de funcionarios
    • Procedementos de persoal
        • Concurso de traslados de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único (Administración Central) - Proceso Finalizado
        • Orde PRE/2748/2010, do 5 de outubro, pola que se convoca concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único (Administración Periférica)
        • Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado.
        • Concurso de traslados 2015 (III Convenio Único)
        • Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado (2016)
        • Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado (2017)
        • Concurso de traslados persoal laboral 2018
        • Comisións de servizos
        • Permutas
        • Autorización bases de concursos
        • Traslado de posto por razóns de discapacidade, motivos de saúde e posibilidades de rehabilitación
        • Mobilidade das funcionarias vítimas de violencia de xénero
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
                • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
                • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
                • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2023
            • ANO 2024
            • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
          • CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2025
          • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
        • CONCURSO-EXTRAORDINARIO-E0-IV-CONVENIO--NICO-CE0-2025
        • Xestión do reingreso ao servizo activo dos funcionarios de carreira
      • Reingresos laborais
      • Servizo activo
      • Servizo especiais
      • Servizos noutras AAPP
      • Excedencia voluntaria por interese particular
      • Excedencia voluntaria por agrupación familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensión de funcións
      • Excedencia voluntaria por prestación de servizos no sector público
      • Expectativa de destino
      • Excedencia forzosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
    • Nomeamento de Corpos e Escalas adscritos á SEFP
    • Nomeamento de Corpos e Escalas non adscritos á SEFP
    • Xubilacións voluntarias
    • Renuncias
    • Portada de Réxime Xurídico
    • Lexislación e documentación de interese
      • Que é a Comisión Superior de Persoal
      • Acuerdos de la Comisión Superior de Personal
      • Que é Bodeco?
        • Posibilidade de acceso ao Subgrupo A2 coa superación de 180 créditos do título oficial de Grao.
        • Nomeamento de eventual con idade superior a 70 anos.
        • Titulacións oficiais e os seus efectos para o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e Entes de Dereito Público.
        • Posibilidade de compatibilizar a realización dun curso selectivo co permiso por nacemento.
        • Exponse a posibilidade de prolongar en servizo activo a funcionarios interinos.
        • Imposibilidade de que un preparador de oposicións poida formar parte dun órgano de selección.
        • Posibilidade de tomar posesión en situación de incapacidade temporal, consecuencia ou non de embarazo, situación de risco durante o embarazo ou de baixa por maternidade.
        • Título necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas.
        • Posibilidade de denegar a prolongación no servizo activo.
        • Revisión dá discapacidade durante un proceso selectivo.
        • Órgano competente para xubilar a un funcionario en situación de servizo noutras Administracións Públicas.
        • Posibilidade de proceder á xubilación por incapacidade ou xubilación voluntaria dun funcionario público cando se atopa en situación de suspensión de funcións.
        • Posibilidade de acceder ao emprego público tras ser despedido mediante expediente disciplinario, sendo profesor con contrato laboral.
        • Posibilidade de anotar no RCP o nomeamento dun funcionario interino cando xa se é funcionario de carreira dese mesmo Corpo.
        • Posible revogación da concesión dunha prórroga para continuar no servizo activo.
        • Posibilidade de que o persoal suxeito a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte do órgano de selección de persoal laboral fixo.
        • Prazos para a toma de posesión como funcionario de carreira na Administración do Estado.
        • Prazos procesos de estabilización.
        • Posibilidade de goce dos días de toma de posesión nun posto obtido por concurso ocupado previamente en adscrición provisional
        • Cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais para o recoñecemento de grao persoal. Especial mención á ocupación de postos de persoal eventual
        • Posibilidade de finalizar a prolongación no servizo activo do funcionario ao que se instrúe expediente disciplinario
        • Cómputo do prazo posesorio para efectos de consolidación de grao persoal
        • Posibilidade de que o tempo desempeñado nun Corpo compute para consolidar o grao persoal dun novo Corpo ao que se accede con posterioridade
        • Posibilidade de promoción interna do Subgrupo C1 ao Subgrupo A1
        • Formúlase consulta sobre a posibilidade de recoñecemento de grao polo desempeño de postos do nivel correspondente durante tres anos con interrupción
        • Formúlase consulta sobre a posibilidade de consolidación de grao persoal por parte dun funcionario docente
        • Aplicación carreira horizontal ao persoal interino.
        • Dereito á asistencia letrada do persoal empregado público
        • Situación administrativa de quen ostentan cargos electivos en organizacións sindicais máis representativas (LOLS)
        • Obrigatoriedade de colexiación de funcionarios públicos
        • Posibilidade de incompatibilidade de funcionario docente universitario en caso de ser contratado por unha Universidade norueguesa.
        • Compatibilidade durante a situación de suspensión firme.
        • Criterios aplicables á flexibilidade horario por coidado de fillos
        • Descontar días de permiso por asuntos particulares ao non asistir ao posto de traballo alegando razóns de forza maior
        • Forma de goce da redución de xornada por coidado de fillo
        • Posibilidade de realizar xornada ordinaria durante períodos de vacacións ou festivos por parte de funcionarios que de maneira habitual realizan xornada reducida por interese particular
        • Posibilidade de conceder unha redución de xornada por coidado de fillo a un funcionario que ocupa un posto de traballo con atención ao público continuada (APC)
        • Posibilidade de acollerse ás medidas de conciliación o persoal funcionario con xornada de especial dedicación.
        • Xornada de verán ampliada por fillos de ata 12 anos.
        • Aplicación dá bolsa de horas e deber inescusable.
        • Solicitude de permuta e outros supostos de mobilidade.
        • Posibilidade de que un funcionario sexa cesado nun posto ocupado en comisión de servizos durante unha baixa médica.
        • Posibilidade de nomear a funcionario en posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento.
        • Efectos da modificación no sistema de provisión de postos de traballo.
        • Adiamento do cesamento dunha funcionaria en prórroga no seu posto de traballo por goce dun permiso por enfermidade grave de familiar.
        • Posibilidade de entender incluído dentro do ámbito subxectivo da mobilidade por motivos de saúde dos funcionarios ás persoas que estean sometidas á tutela legal daqueles.
        • Adxudicación de dous postos do mesmo ou distinto Corpo sen que coincida o período de tempo de posesión.
        • Consecuencias de que un funcionario non se presente ao concurso de méritos da praza que ocupa en adscrición provisional.
        • Recoñecemento de servizos previos prestados a tempo parcial.
        • Recoñecemento servizos previos – Administración Institucional.
        • Recoñecemento servizos previos – Servizos prestados non estranxeiro.
        • Recoñecemento servizos previos – Persoal laboral.
        • Recoñecemento servizos previos – Tipo de vinculación.
      • 12. Réxime laboral.
      • 15. Retribucións.
      • 16. Seguridade Social Funcionarios.
      • 17. Situacións administrativas.
      • 14. Responsabilidade
        • INDICE BODECO REFUNDIDO NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacacións, permisos e licenzas.
      • Ir a Outros
      • Histórico de BODECO
        • Ir a 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
        • Posibilidade de acceso ao Subgrupo A2 coa superación de 180 créditos do título oficial de Grao
        • Nomeamento de eventual con idade superior a 70 anos
        • Titulacións oficiais e os seus efectos para o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e Entes de Dereito Público.
        • Posibilidade de compatibilizar a realización dun curso selectivo co permiso por nacemento.
        • Exponse a posibilidade de prolongar en servizo activo a funcionarios interinos.
        • Imposibilidade de que un preparador de oposicións poida formar parte dun órgano de selección.
        • Posibilidade de tomar posesión en situación de incapacidade temporal, consecuencia ou non de embarazo, situación de risco durante o embarazo ou de baixa por maternidade.
        • Título necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas.
        • Posibilidade de denegar a prolongación no servizo activo.
        • Revisión da discapacidade durante un proceso selectivo.
        • Órgano competente para xubilar a un funcionario en situación de servizo noutras Administracións Públicas.
        • Posibilidade de proceder á xubilación por incapacidade ou xubilación voluntaria dun funcionario público cando se atopa en situación de suspensión de funcións.
        • Posibilidade de acceder ao emprego público tras ser despedido mediante expediente disciplinario, sendo profesor con contrato laboral.
        • Posibilidade de anotar no RCP o nomeamento dun funcionario interino cando xa se é funcionario de carreira dese mesmo Corpo.
        • Posible revogación da concesión dunha prórroga para continuar no servizo activo.
        • Posibilidade de que o persoal suxeito a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte do órgano de selección de persoal laboral fixo.
        • Prazos para a toma de posesión como funcionario de carreira na Administración do Estado.
        • Prazos procesos de estabilización.
        • Posibilidade de goce dos días de toma de posesión nun posto obtido por concurso ocupado previamente en adscrición provisional
        • Cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais para o recoñecemento de grao persoal. Especial mención á ocupación de postos de persoal eventual
        • Posibilidade de finalizar a prolongación no servizo activo do funcionario ao que se instrúe expediente disciplinario
        • Cómputo do prazo posesorio para efectos de consolidación de grao persoal
        • Posibilidade de que o tempo desempeñado nun Corpo compute para consolidar o grao persoal dun novo Corpo ao que se accede con posterioridade
        • Posibilidade de promoción interna do Subgrupo C1 ao Subgrupo A1
        • Posibilidade de recoñecemento de grao polo desempeño de postos do nivel correspondente durante tres anos con interrupción
        • Posibilidade de consolidación de grao persoal por parte dun funcionario docente
        • Aplicación carreira horizontal ao persoal interino
        • Dereito á asistencia letrada do persoal empregado público
        • Situación administrativa de quen ostentan cargos electivos en organizacións sindicais máis representativas (LOLS)
        • Obrigatoriedade de colexiación de funcionarios públicos
        • Posibilidade de incompatibilidade de funcionario docente universitario en caso de ser contratado por unha Universidade norueguesa
        • Compatibilidade durante a situación de suspensión firme
        • Criterios aplicables á flexibilidade horario por coidado de fillos
        • Descontar días de permiso por asuntos particulares ao non asistir ao posto de traballo alegando razóns de forza maior
        • Forma de goce da redución de xornada por coidado de fillo
        • Posibilidade de realizar xornada ordinaria durante períodos de vacacións ou festivos por parte de funcionarios que de maneira habitual realizan xornada reducida por interese particular
        • Posibilidade de conceder unha redución de xornada por coidado de fillo a un funcionario que ocupa un posto de traballo con atención ao público continuada (APC)
        • Posibilidade de acollerse ás medidas de conciliación o persoal funcionario con xornada de especial dedicación.
        • Xornada de verán ampliada por fillos de ata 12 anos.
        • Aplicación da bolsa de horas e deber inescusable.
        • Solicitude de permuta e outros supostos de mobilidade.
        • Posibilidade de que un funcionario sexa cesado nun posto ocupado en comisión de servizos durante unha baixa médica.
        • Posibilidade de nomear a funcionario en posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento.
        • Efectos da modificación no sistema de provisión de postos de traballo
        • Adiamento do cesamento dunha funcionaria en prórroga no seu posto de traballo por goce dun permiso por enfermidade grave de familiar.
        • Posibilidade de entender incluído dentro do ámbito subxectivo da mobilidade por motivos de saúde dos funcionarios ás persoas que estean sometidas á tutela legal daqueles.
        • Adxudicación de dous postos do mesmo ou distinto Corpo sen que coincida o período de tempo de posesión.
        • Consecuencias de que un funcionario non se presente ao concurso de méritos da praza que ocupa en adscrición provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Toma de posesión de posto en comisión de servizos estando en incapacidade temporal
        • Tratamento da posibilidade de reingreso de militar á Administración Civil
        • Posibilidade de ocupación de postos na Administración civil por persoal militar
        • Posto a asignar a funcionario doutra Administración en caso de cesamento en posto de libre designación
        • Diferentes cuestións sobre prazos posesorios
        • Comisión de servizos desde a situación de excedencia por coidado de fillos
        • Cesamento e toma de posesión en posto obtido por concurso de funcionario en incapacidade temporal.
        • Recoñecemento de servizos previos prestados a tempo parcial
        • Recoñecemento servizos previos – Administración Institucional
        • Recoñecemento servizos previos – Servizos prestados no estranxeiro
        • Recoñecemento servizos previos – Persoal laboral
        • Recoñecemento servizos previos – Tipo de vinculación
        • Posibilidade de arquivar expediente disciplinario a funcionario que está en paradoiro descoñecido
        • Aplicación do réxime disciplinario ao persoal eventual
        • Prescrición de sanción grave
        • Conservación do grao persoal tras a rehabilitación como funcionario
        • Réxime disciplinario aplicable ao persoal laboral fose de convenio
        • Permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave: criterio de que ambos os proxenitores traballen
        • Permiso por deber inescusable
        • Cuestións relativas ao permiso para a concorrencia a exames e demais probas definitivas de aptitude
        • Cuestións relativas á redución de xornada para coidado de familiares por razón de enfermidade
        • Abono de vacacións non gozadas ao persoal laboral temporal por estar en situación de incapacidade temporal
        • Redución de xornada para coidado de familiares en situación de incapacidade temporal
        • Actuación a seguir cando un funcionario, que, tras esgotar o período máximo de incapacidade laboral, continúa remitindo baixas por enfermidade
        • Posibilidade de ampliar o ámbito de aplicación do artigo 59 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes para efectos de permitir que o permiso por adopción interrompa as vacacións
        • Permiso de adopción a funcionario que adopta ao fillo da súa muller coa que contraeu matrimonio dous anos antes.
        • Goce do permiso por nacemento a tempo parcial
        • Concesión do permiso para o cumprimento dun deber inescusable para o exercicio de determinadas funcións de Alcalde
        • Cómputo de días de vacacións e asuntos particulares en caso de gozar unha licenza por asuntos propios.
        • Dedución do tempo de lactación sen soldo do cómputo do permiso de lactación en xornadas completas.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideración dos sábados como días hábiles/inhábiles para efectos do goce do permiso por falecemento, accidente ou enfermidade grave de familiar
        • Posibilidade de gozar de forma continuada de días de vacacións, días independentes de vacacións e días por asuntos particulares
        • Certificados na Administración Xeral do Estado
          • Certificados na Administración Xeral do Estado
          • Competencias de INAP e de Función Pública nos procesos selectivos
          • Recompilatorio de páxinas web e arquivos de preguntas frecuentes (Faqs) de Función Pública.
          • Mesa de Negociación de persoal funcionario
            • Mesas Delegadas
            • Actas da Comisión Paritaria
            • Acordos de Civea en vigor
          • Comisión Negociadora
            • Actas
          • Información Xeral
        • Mesa Xeral de Negociación das Administracións Públicas
        • Acordos Administración-Sindicatos nas Mesas Xerais de Negociación
        • Acordos Administración-Sindicatos para o persoal laboral AGE do Convenio Único
        • Outros Acordos
      • Eleccións Sindicais
      • Seguimento Folgas de persoal AGE
        • Convocatorias Anteriores
      • Plans para a Igualdade de xénero
      • Conciliación e corresponsabilidade
      • Violencia contra as mulleres
      • Fronte ao acoso laboral e sexual
    • Responsabilidade Social Corporativa
    • Prevención
        • Rede EUPAN
        • COMITÉ EUROPEO DE DIÁLOGO SOCIAL PARA As ADMINISTRACIÓNS CENTRAIS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de Traballo Estatuto
      • Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico (OCDE)
      • Mobilidade Internacional
      • Relacións bilaterais
    • Órganos de colaboración interadministrativa
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolución dos efectivos das Administracións Públicas
    • Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad
    • Estudios de envejecimiento de las plantillas en la Administración General del Estado
    • Espazo Siep
      • Impresos Persoal Funcionario
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupo e categoría profesionais
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupos profesionais, especialidades profesionais e/ou familias profesionais
      • Impresos de inscrición
      • Impresos de Persoal Funcionario Docente
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupo e categoría profesionais
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupos profesionais, especialidades profesionais e/ou familias profesionais
      • Comunidades Autonomas
      • Comunidade Foral de Navarra
      • Concellos
      • Cargos electos de Corporacións Locais
      • Deputacións, Consellos e Cabidos Insulares
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2024
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2023
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2022
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2021
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2020
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2019
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2018
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2017
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2016
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2015
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Novidades
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomeamentos de persoal funcionario / Asignación do primeiro destino
        • Concurso Ordinario 2023
        • Concurso Ordinario 2022
        • Concurso Ordinario 2021
        • Concurso Ordinario 2020
        • Concurso Ordinario 2019
        • Concurso Ordinario 2018
        • Concurso Ordinario 2017
      • Concurso Ordinario 2024
        • Concurso Unitario 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurso Unitario 2021
        • Concurso Unitario 2020
        • Concurso Unitario 2019
        • Concurso Unitario 2018
        • Concurso Unitario 2017
      • Concurso Unitario 2023
      • Servizos especiais
      • Reingreso ao servizo activo (só para aquelas situacións administrativas con reserva de posto de traballo)
      • Servizo noutras Administracións Públicas
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVIZOS NO SECTOR PÚBLICO
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVIZOS NOUTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR AGRUPACIÓN FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificados funcionarios de administración local
      • Comisións de servizos
      • Acumulación de funcións reservadas
      • Inscrición do grao persoal
      • Inscrición de titulacións
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscrición de servizos previos
      • Méritos referidos á conciliación da vida persoal, familiar e laboral
      • Permuta de postos de traballo reservado
      • Remisión de consultas sobre o réxime xurídico
      • Recurso potestativo de reposición
      • Xubilacións e prolongacións do servizo activo
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Outros
  6. 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.

Título necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas.

Enténdese que para o acceso aos Corpos “xerais” do Subgrupo A1, non cabe concorrer –como se expuxo- simplemente co título de Máster Universitario, sendo preciso estar en posesión do título de Grao ou do correspondente título da anterior regulación.

Pola súa banda, para o acceso aos Corpos “especiais”, cuxo obxecto esencial é o exercicio dunha profesión regulada, esíxese estar en posesión do título que habilita para o exercicio da profesión regulada, é dicir, hase de estar en posesión do título ou títulos que en cada caso faculten para o exercicio da mesma.

Así, se o título que habilita para o exercicio da profesión é o de Máster Universitario ou o correspondente á anterior ordenación (Enxeñeiro ou Arquitecto) será un destes o que deberá posuír quen pretenda participar na convocatoria; sempre, como se indica, que se trate dun Corpo ou Escala cuxo obxecto sexa o desenvolvemento de funcións correspondentes a unha profesión regulada.

Exponse nesta consulta que título é necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas.

Así mesmo, e para unha convocatoria para un posto de Técnico para o que se esixe de forma xenérica a titulación de Grao, Licenciatura, Enxeñaría ou Arquitectura: se cabe a posibilidade de acceso de persoas que non posúen o Grao, pero si posúen unha Enxeñaría Técnica e un Máster habilitante para o exercicio dalgunha das profesións reguladas de Enxeñeiro.

É necesario, en primeiro lugar, determinar o réxime competencial nesta materia.

Así, é o Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes o Departamento ministerial competente en materia de titulacións oficiais; sendo, así mesmo, a quen corresponde establecer, no seu caso, as correspondentes equivalencias entre títulos.

Por outra banda, o réxime de profesións reguladas é competencia do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades.

Unha vez aclarado este extremo, e sen prexuízo do que finalmente puidesen informar estes Departamentos ministeriais, cabe indicar o que segue:

O artigo 76 e a Disposición transitoria terceira do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (TRLEBEP), aprobado por Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, regulan os requisitos de titulación para o ingreso como persoal funcionario ao servizo das Administracións Públicas.

En concreto, para o acceso aos Corpos ou Escalas do Grupo A –Subgrupos A1 e A2- dispón que: “esixirase estar en posesión do título universitario de Grao. Naqueles supostos nos que a Lei esixa outro título universitario será este o que se teña en conta”.

Por tanto, segundo o precepto transcrito, para o ingreso no Grupo A, Subgrupo A1 e Subgrupo A2, hase de posuír o título universitario de Grao ou, no seu caso, aqueloutro título universitario que esixa a Lei.

Ademais, han de terse en conta as previsións establecidas para os títulos universitarios oficiais correspondentes á anterior ordenación xa que, segundo prevé na Disposición adicional primeira do Real Decreto 822/2021, do 28 de setembro, polo que se establece a organización dos ensinos universitarios e do procedemento de aseguramiento da súa calidade, nos mesmos termos que antes o facía o Real Decreto 1393/2007, do 29 de outubro, polo que se establece a ordenación dos ensinos universitarios oficiais, como seguen

“Disposición adicional primeira. Eficacia dos títulos universitarios oficiais correspondentes á ordenación previa á EEES.

1. Os títulos universitarios oficiais obtidos conforme a plans de estudos anteriores á actual ordenación dos ensinos universitarios implementadas baixo os principios do Espazo Europeo de Educación Superior manterán todos os seus efectos académicos e, no seu caso, profesionais.”

Neste sentido, enténdese que os títulos universitarios oficiais da anterior ordenación seguen sendo válidos para o acceso aos Corpos ou Escalas de funcionarios nos mesmos termos que o eran de acordo con a anterior ordenación. Así, os títulos de Licenciado, Enxeñeiro ou Arquitecto facultan tamén para o acceso aos Corpos incluídos no Subgrupo A1.

Por tanto, como regra xeral, para o acceso ao Subgrupo A1, será preciso estar en posesión do título de Grao, Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro.

Así mesmo, con base na nova ordenación universitaria, vénse entendendo que o título oficial de Máster Universitario non constitúe, por si só, título habilitante para o acceso ao Grupo A, sendo preciso, neste sentido, estar en posesión ademais, ben do título oficial de Grao, ben dalgún outro título oficial da anterior ordenación universitaria que permitise o acceso ao Máster.

Neste sentido, é preciso distinguir entre aqueles Corpos e Escalas que non esixen un título determinado para o ingreso nos mesmos, senón simplemente estar en posesión dun título universitario oficial dun determinado nivel –p.ex., título de Grao ou Graduado-; daqueloutros Corpos para os que si se esixe estar en posesión dun título oficial concreto.

Así, cando se esixe estar en posesión dun título universitario oficial calquera, a referencia é, segundo a Lei, o título de Grao ou os títulos universitarios oficiais da anterior ordenación (Licenciado, Enxeñeiro ou Arquitecto); con todo, a tenza do título de Máster Universitario non implica, sempre e en todo caso, que ademais se ostente un destes títulos, xa que, en determinadas situacións, púidose acceder aos estudos de Máster sen estar en posesión daqueles.

Por iso é polo que se vinga indicando que o título de Máster Universitario non acredita estar en posesión do título de Grao ou dalgún dos títulos da ordenación anterior que habilitan para o acceso ao Subgrupo A1 - Licenciado, Enxeñeiro ou Arquitecto-, e que, polo tanto, para o acceso a un Corpo ou Escala do Subgrupo A1 esíxase, atendendo á ordenación universitaria vixente, posuír o Grao ademais do Máster.

Ademais, algúns ordenamentos autonómicos, en desenvolvemento do Estatuto Básico do Empregado Público, e facendo uso da previsión contida no artigo 76 antes indicada –de “outro título universitario que esixa a lei”-, veñen esixindo para o ingreso nos Corpos clasificados no Subgrupo A1 estar en posesión de ambos os títulos, Grao e Máster Universitario, ambos; ou ben, estar en posesión dalgún dos títulos da anterior ordenación xa indicados - Licenciado, Enxeñeiro ou Arquitecto-.

A este respecto, e se ben o é só a efectos académicos, a regulación do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior (MECES), contida, esencialmente, no Real Decreto 889/2022, do 18 de outubro, polo que se establecen as condicións e os procedementos de homologación, de declaración de equivalencia e de validación de ensinos universitarios de sistemas educativos estranxeiros e polo que se regula o procedemento para establecer a correspondencia ao nivel do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos universitarios oficiais pertencentes a ordenacións académicas anteriores, así como as distintas Resolucións que se adoptaron en desenvolvemento do mesmo, viñeron a establecer a correspondencia dos seus niveis prevendo que os títulos da anterior ordenación –Licenciado, Arquitecto e Enxeñeiro- clasifícanse no Nivel 3 do MECES, do mesmo xeito que os títulos de Máster Universitario da nova ordenación; mentres que os títulos da anterior ordenación –Diplomado Universitario, Arquitecto Técnico e Enxeñeiro Técnico- clasifícanse no Nivel 2 do MECES; do mesmo xeito que os títulos de Graduado da nova ordenación.

Estas previsións indicadas, que resultan de aplicación para o ingreso en Corpos ou Escalas para os que non se esixe un determinado título universitario, han de ser postas en relación cos casos nos que si se esixe un título universitario concreto, que adoita coincidir con aqueles Corpos que veñen exercendo unha “profesión regulada”, e que atopan a súa base na previsión contida no artigo 76 TRLEBEP, que prevé que cando a Lei esixa outro título universitario será este ao que ha de atenderse.

A este respecto é preciso lembrar que o termo “Lei” non se refire unicamente á norma que formalmente foi así promulgada, senón que tamén se inclúe neste aquelas normas que, no noso ordenamento, posúen igual ou “maior” forza.

Neste sentido, as normas comunitarias son de obrigado cumprimento para os Estados membros resultando prevalentes fronte ao Dereito nacional.

Así mesmo, ha de lembrarse, xa dentro do ordenamento comunitario, que determinadas normas, en concreto, as Directivas, non establecen a forma na que han de incluírse no noso ordenamento, pero si a finalidade que perseguen, debendo ser traspostas ao mesmo prevalecendo, como xa se indicou, sobre o Dereito interno.

Así, a regulación comunitaria das profesións reguladas foi obxecto de incorporación ao ordenamento xurídico español, a través do Real Decreto 1837/2008, do 8 de novembro, polo que se traspón ao noso ordenamento a Directiva 2005/36/CE, do Parlamento Europeo e do Consello, do 7 de setembro de 2005, e a Directiva 2006/100/CE, do Consello, do 20 de novembro de 2006, relativas ao recoñecemento de cualificacións profesionais, así como a determinados aspectos do exercicio da profesión de avogado.

En concreto, o artigo 12.9 do citado Real Decreto prevé que:

“Cando se trate de títulos que habiliten para o exercicio de actividades profesionais reguladas en España, o Goberno establecerá as condicións ás que deberán adecuarse os correspondentes plans de estudos, que ademais deberán axustarse, no seu caso, á normativa europea aplicable. Estes plans de estudos deberán, en todo caso, deseñarse de forma que permitan obter as competencias necesarias para exercer esa profesión. A tales efectos a Universidade xustificará a adecuación do plan de estudos ás estas condicións.

Naqueles supostos en que a normativa comunitaria impor especiais esixencias de formación, o Goberno establecerá as condicións ás que se refire o parágrafo anterior, aínda cando o correspondente título de Grao non habilite para o exercicio profesional de que se trate pero constitúa requisito de acceso ao título de Máster que, no seu caso, determinouse como habilitante”.

E o artigo 15.4 do mesmo Real Decreto establece que:

“Cando se trate de títulos que habiliten para o exercicio de actividades profesionais reguladas en España, o Goberno establecerá as condicións ás que deberán adecuarse os correspondentes plans de estudos, que ademais deberán axustarse, no seu caso, á normativa europea aplicable. Estes plans de estudos deberán, en todo caso, deseñarse de forma que permitan obter as competencias necesarias para exercer esa profesión. A tales efectos a Universidade xustificará a adecuación do plan de estudos ás estas condicións”.

Pola súa banda, a Disposición adicional novena prevé o seguinte:

“O Ministerio de Educación e Ciencia precisará os contidos do anexo I do presente real decreto, aos que haberán de axustarse as solicitudes para a obtención da verificación dos plans de estudos nos casos a que se refiren os artigos 12.9 e 15.4 deste real decreto, previo informe do Consello de Universidades e oídos, no seu caso, os colexios e asociacións profesionais concernidos”.

Por iso, parece obvio que se se exerce unha profesión regulada, como é a de Enxeñeiro Agrónomo, por exemplo, débanse de ostentar os coñecementos e demais habilidades ou competencias que esixe a mesma, máis aínda se se trata dunha actividade que afectará os intereses xerais e aos intereses colectivos e individuais dos cidadáns. De feito, ningunha norma estableceu ningunha exención de titulación para o exercicio dunha profesión regulada no ámbito da Administración Pública.

E iso porque a lexislación vixente dispón que os coñecementos, habilidades e capacidades dunha profesión regulada só adquírense e acreditan mediante a superación da totalidade dos ensinos que conducen á obtención do correspondente título habilitante para o exercicio da correspondente profesión, sen que exista ningún outro canle equivalente, nin tan sequera o proceso selectivo de ingreso na Administración Pública.

Por tanto, para o acceso a cada un dos Corpos ou Escalas para o desempeño de profesións reguladas, o interesado deberá estar en posesión da correspondente titulación que habilite para o exercicio da correspondente profesión, como pode ser, en caso de Enxeñeiro Agrónomo, o título oficial de Máster Universitario correspondente, ou o título oficial de Enxeñeiro do réxime anterior de titulacións universitarias.

Neste sentido, para o acceso aos estudos que dan lugar ao título de Máster Universitario –que vai ser o título que finalmente faculta para o acceso á profesión-, atendendo á nova ordenación universitaria, é preciso estar en posesión do correspondente título de Grao que faculta para o acceso aos estas ensinos ou, no seu caso, do correspondente título de Enxeñeiro técnico da anterior ordenación.

Por iso é polo que, atendendo unicamente á nova ordenación universitaria, quen está en posesión do título de Máster Universitario correspondente a unha profesión regulada, ha de estar en posesión, así mesmo, do título de Grao que faculta para o acceso aos estes estudos, o que permite afirmar neste caso que quen posúe o título de Máster tamén posúe o de Grao.

No entanto, iso non é óbice para que, agora atendendo ao réxime establecido para os títulos da anterior ordenación, tamén poidan acceder aos estudos de Máster Universitario correspondente a unha profesión regulada quen posúen un título correspondente da anterior ordenación que permita acceder ao mesmo (p. ex., Enxeñeiro Técnico ou Arquitecto Técnico).

En conclusión, enténdese que para o acceso aos Corpos “xerais” do Subgrupo A1, non cabe concorrer –como se expuxo- simplemente co título de Máster Universitario, sendo preciso estar en posesión do título de Grao ou do correspondente título da anterior.

Pola súa banda, para o acceso aos Corpos “especiais”, cuxo obxecto esencial é o exercicio dunha profesión regulada, esíxese estar en posesión do título que habilita para o exercicio da profesión regulada, é dicir, hase de estar en posesión do título ou títulos que en cada caso faculten para o exercicio da mesma.

Así, se o título que habilita para o exercicio da profesión é o de Máster Universitario ou o correspondente á anterior ordenación (Enxeñeiro ou Arquitecto) será un destes o que deberá posuír quen pretenda participar na convocatoria; sempre, como se indica, que se trate dun Corpo ou Escala cuxo obxecto sexa o desenvolvemento de funcións correspondentes a unha profesión regulada.

Como complemento á conclusión exposta nos parágrafos anteriores, trasládase aquí parte dun informe con data do 5 de maio de 2014 da Dirección Xeral de Política Universitaria, adscrita á Secretaría Xeral de Universidades, respecto diso da cuestión que nos/nos expoñen:

«(…) A substitución dos títulos do Catálogo de Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Diplomado, Arquitecto Técnico e Enxeñeiro Técnico polos novos títulos non se realiza de maneira que a cada título do Catálogo correspóndalle un único título de Grao ou, no seu caso, de Máster, postos estes non teñen directrices xerais propias e non se identifican cunha denominación única, como os anteriores, senón que as denominacións son as que, en cada caso, acordan as universidades e son verificadas polo Consello de Universidades a través da canle procedimental previsto no citado Real Decreto 1393/2007, do 29 de outubro, na redacción dada polo Real Decreto 861/2010, do 2 de xullo. A única excepción nesta formulación constitúena aqueles títulos que dan acceso ao exercicio de profesións reguladas. Nestes casos si existen directrices xerais propias e reserva de denominación, que son as establecidas nos correspondentes Acordos de Consello de Ministros e nas oportunas Ordes Ministeriais, aínda que isto non quere dicir que non caiban outras denominacións distintas da reserva.

Esta circunstancia da substitución dos títulos e a desaparición do Catálogo de Títulos Universitarios Oficiais, coa consecuente eliminación da denominación única de título en todas as universidades, dificulta a identificación á hora de poder determinar os títulos que deben esixirse como requisito de participación nunha convocatoria para acceder a postos de traballo que requiren unha determinada cualificación, polo que se fai necesario fixar novos criterios (distintos á denominación do título) para establecer as titulacións requiridas nunha convocatoria.

A este respecto, como queira que todos os plans de estudos conducentes á obtención dos novos títulos oficiais deséñanse en termos de competencias que deben adquirir os estudantes, unha fórmula consiste na identificación das competencias cuxa adquisición deba acreditarse para o desempeño do posto de traballo de que se trate. Unha vez identificadas, basta a comparación coa formación acreditada polo aspirante para saber se están ou non comprendidas. (…)

Agora ben, hai que ter en conta que existen profesións reguladas cuxo exercicio require, ademais do correspondente título de Grao, a posesión dun título específico de Máster. Esta situación circunscríbese a un grupo moi reducido de titulacións que son as que habilitan para o exercicio das profesións de Enxeñeiro Agrónomo, Enxeñeiro Aeronaútico, Enxeñeiro de Camiños, Canles e Portos, Enxeñeiro Industrial, Enxeñeiro de Minas, Enxeñeiro de montes, Enxeñeiro Naval e Oceánico, Enxeñeiro de Telecomunicación (…). Neste caso, será o título específico de Máster, e non do Grao o requirido para o correspondente acceso.

Así, e a modo de exemplo, no caso de que se queira cubrir unha praza que requira o exercicio da profesión regulada de Enxeñeiro de Camiños, Canles e Portos, como indica no seu escrito, o título ou títulos que se deben requirir son aqueles aos que a lexislación vixente atribúe o carácter de habilitantes para ese efecto. Estes títulos son, por unha banda, o de Enxeñeiro de Camiños, canles e Portos da anterior ordenación universitaria, incluído no Catálogo de Títulos Universitarios Oficiais publicado no Anexo do Real Decreto 1954/1994, do 30 de setembro, sobre homologación de títulos aos do este Catálogo; e, por outra, os títulos específicos de Master Universitario aprobados de acordo con a nova ordenación universitaria, e que implican a previa posesión do título de Grao correspondente. Estes títulos de Máster deben axustarse ás directrices xerais establecidas na Orde CIN/309/2009, do 9 de febreiro, pola que se establecen os requisitos para a verificación dos títulos universitarios oficiais que habiliten para o exercicio da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canles e Portos (BOE 18 de febreiro de 2009). (…).

Só nestes casos concretos de títulos de Máster habilitantes para o exercicio profesional non resulta de aplicación o principio xeral de acceso ao grupo A (subgrupo A1) cun título de Grao, xa que, salvo nos casos indicados, os títulos de Máster Universitario non dan acceso por se mesmos a ningún grupo de clasificación profesional da Administración Pública.

Por iso, tamén se fai necesario precisar que se ben aqueles que se atopen en posesión dun título oficial de Diplomado, Arquitecto Técnico ou Enxeñeiro Técnico, poden acceder aos ensinos oficiais de Máster sen necesidade de requisito adicional algún máis aló dos requisitos específicos e criterios de valoración de méritos que establezan as universidades, iso non implica que un título de Diplomado Universitario complementado por un título de Máster poida considerarse título habilitante para o acceso a Corpos e Escalas do Grupo A (subgrupo A1). Tal como indicouse, a titulación esixida para este acceso é a dun título de Grao ou, no seu caso, de Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro e non existe homologación ou equivalencia algunha entre os títulos establecidos conforme á nova ordenación dos ensinos universitarios oficiais e os anteriores do Catálogo de Títulos Universitarios Oficiais.»

En segundo lugar, corresponde analizar agora se o título de Enxeñeiro Técnico e Máster habilitante para o exercicio a unha profesión regulada de Enxeñeiro aceptaríase para presentarse a unha convocatoria na que se esixe a titulación de Grao, Licenciatura, Enxeñaría ou Arquitectura.

Como xa se indicou no apartado anterior, o artigo 76 do TRLEBEP dispón que para o acceso aos corpos ou escalas do Grupo A –Subgrupos A1 e A2- esixirase estar en posesión do título universitario de Grao e, para o acceso aos corpos ou escalas do Grupo A –Subgrupos A1 e A2- dispón que: “esixirase estar en posesión do título universitario de Grao. Naqueles supostos nos que a Lei esixa outro título universitario será este o que se teña en conta”.

Tamén indicamos que, non obstante prever no mencionado precepto, e con base na Disposición Transitoria Terceira do Texto Refundido, enténdese que ata que non se xeneralice a implantación dos novos títulos universitarios a que se refire o artigo 76, para o acceso á función pública seguirán sendo válidos os títulos universitarios vixentes á entrada en vigor deste Estatuto.

Deste xeito, por exemplo, nas convocatorias actuais para a participación en probas selectivas de acceso a corpos ou escalas do Subgrupo A1 esíxese estar en posesión ou en condicións de obter o título de Licenciado, Enxeñeiro, Arquitecto ou Grao.

​​​​​Ademais, ha de terse en conta as previsións establecidas para os títulos universitarios oficiais correspondentes á anterior ordenación xa que, como indicamos, a Disposición adicional primeira relativa do Real Decreto 822/2021, do 28 de setembro, polo que se establece a organización dos ensinos universitarios e do procedemento de aseguramiento da súa calidade (norma que derroga o Real Decreto 1393/2007, do 29 de outubro, polo que se establece a ordenación dos ensinos universitarios oficiais), sinala:

“Os títulos universitarios oficiais obtidos conforme a plans de estudos anteriores á entrada en vigor do presente real decreto manterán todos os seus efectos académicos e, no seu caso, profesionais”.

Neste sentido, enténdese que os títulos universitarios oficiais da anterior ordenación seguen sendo válidos para o acceso aos Corpos ou Escalas de funcionarios nos mesmos termos que o eran de acordo con a anterior ordenación. Así, os títulos de Licenciado, Enxeñeiro ou Arquitecto facultan tamén para o acceso aos Corpos ou escalas incluídos no Subgrupo A1.

Por tanto, como regra xeral, para o acceso ao Subgrupo A1, será preciso estar en posesión do título de Grao, Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro.

Nese sentido, indicouse que a tenza do título de Máster Universitario non implica, sempre e en todo caso, que ademais se ostente un destes títulos, xa que, en determinadas situacións, púidose acceder aos estudos de Máster sen estar en posesión daqueles.

Neste sentido, e con base no informe do 2 de xullo de 2008 elaborado para o efecto pola Subdirección Xeral de Réxime Xurídico e Coordinación Universitaria, no relativo aos antigos e os novos títulos académicos universitarios para o acceso á función pública, cabe concluír o seguinte:

O Real Decreto 822/2021, do 28 de setembro, polo que se establece a organización dos ensinos universitarios e do procedemento de aseguramiento da súa calidade, establece unha nova ordenación dos ensinos universitarios oficiais, inspirada noutros principios e conducentes á obtención de novas titulacións: Grao, Máster e Doutoramento.

Esta nova estrutura substitúe á anterior pero iso non significa que os actuais títulos e os novos que se establezan conforme á citada norma sexan equivalentes entre si.

O citado Real Decreto non prevé ningún procedemento para a homologación ou equivalencia dos actuais títulos universitarios oficiais de Licenciado, Arquitecto e Enxeñeiro, ou Diplomado, Arquitecto Técnico e Enxeñeiro Técnico, cos novos de Grao, Máster e Doutor.

Unicamente, na súa Disposición adicional primeira, ademais de salvagardar os dereitos académicos e profesionais dos títulos actuais, establece a posibilidade dun recoñecemento de créditos, con arranxo ao previsto na norma, a quen estando en posesión dun dos actualmente vixentes títulos oficiais, pretendan cursar ensinos dirixidos á obtención dun título de Grao.

Doutra banda, e en canto se o título de Máster habilita para o acceso a corpos ou escalas clasificados no Subgrupo A1, indica a mencionada Subdirección Xeral de Réxime Xurídico e Coordinación Universitaria que “tampouco o obter un título de posgrao, como é o título oficial de Máster Universitario, comporta a equivalencia dos estudos que deron acceso ao mesmo cun título de Grao ou cun título de licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro.” Así, segundo establécese no apartado 4 do artigo 17, a admisión no Máster non implica modificación dos efectos académicos e, no seu caso, profesionais, que correspondan ao título previo, nin o seu recoñecemento a outros efectos que os de cursar estes ensinos.

Así mesmo, a formación adicional que, segundo prevé esta Disposición adicional primeira, poden esixir as universidades aos Diplomados, Arquitectos Técnicos e Enxeñeiros Técnicos, tamén é só para os efectos da súa admisión nos novos ensinos oficiais de Máster e, en ningún caso comporta a nivelación con estudos de Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro.

En resumo, o artigo 76 do TREBEP esixe para o acceso ao Grupo A (Subgrupo A1) o título de Grao ou, no seu caso, Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro. Como xa se indicou, a obtención dun título oficial de Máster non implica a posesión de ningún dos títulos requiridos para o acceso a este Subgrupo A1. Así mesmo, aínda sendo un título de posgrao, tampouco implica a posesión dun título de Grao.

Por tanto, cabe concluír que o título oficial de Máster Universitario non constitúe título habilitante para o acceso ao Grupo A (Subgrupo A1), senón cando, ademais do este título, posúase así mesmo algún dos outros títulos esixidos para o acceso ao este Subgrupo.

En conclusión, como regra xeral, para o acceso ao Subgrupo A1, será preciso estar en posesión do título de Grao, Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro; e, para o acceso ao Subgrupo A2, do título de Grao, Diplomado Universitario, Arquitecto Técnico e Enxeñeiro Técnico, polo que se entende que para o acceso aos Corpos do Grupo A, Subgrupo A1, non cabe concorrer –como se expuxo- co título de Diplomado Universitario ou Enxeñeiro Técnico e Máster.

Distinta cuestión sería se se tratase de acceso ao emprego público a corpos nos casos nos que si se esixe un título universitario concreto, que adoita coincidir con aqueles Corpos que veñen exercendo unha “profesión regulada”, cuxa argumentación se expuxo máis arriba, e que atopan a súa base na previsión contida no artigo 76 do TRLEBEP, que prevé que cando a Lei esixa outro título universitario será este ao que ha de atenderse.

Todo iso sen prexuízo, como xa se indicou, das competencias atribuídas a outros Departamentos Ministeriais aos que lles corresponda informar o réxime de titulacións oficiais, equivalencias de títulos e sobre o réxime de profesións reguladas.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies