Coa soa excepción do disposto no artigo 99 da Lei 39/2007, do 19 de novembro, da Carreira Militar, non cabe outra situación administrativa para persoal militar distinta da prevista no actual artigo 113.bis do mencionado texto legal, pola que este persoal poida desempeñar funcións nos postos das relacións de postos de traballo da Administración civil.
Así mesmo, conclúese que é imprescindible, cando non se trata dun dos destinos previstos no artigo 99 da citada Lei da carreira militar, a ocupación con carácter definitivo do posto aberto especificamente ao persoal militar e sen que caiba por tanto un desempeño por este persoal a través doutras fórmulas como a ocupación provisional do posto en adscrición provisional ou en comisión de servizos, fórmulas que si son aplicables ao persoal civil.
Posibilidade de ocupación de postos na Administración civil por persoal militar
Efectúase consulta sobre a posibilidade de que o persoal das Forzas Armadas poida prestar servizos na Administración civil do Estado naqueles postos das relacións de postos de traballo dos distintos departamentos ministeriais abertos para o seu desempeño por persoal militar, nalgunha situación administrativa distinta da prevista no artigo 113 bis da Lei 39/2007, do 19 de novembro, da carreira militar, engadido polo artigo 29.tres da Lei 15/2014, do 16 de setembro, de racionalización do Sector Público e outras medidas de reforma administrativa (Boletín Oficial do Estado, número 226, de 17/09/2014).
Doutra parte, tamén se solicita informe sobre a posibilidade de que persoal das Forzas Armadas poida pasar a desempeñar con carácter provisional, ben en adscrición provisional ou en comisión de servizos, un posto de traballo na Administración civil, cando non se trata dun dos destinos previstos no artigo 99 da citada Lei da carreira militar.
Respecto da primeira das cuestións formuladas polo consultante, relativa á posibilidade de que o persoal das Forzas Armadas poida prestar servizos na Administración civil en postos das RPT dos distintos departamentos ministeriais abertos para o seu desempeño por persoal militar, realízanse as seguintes observacións:
A Lei 15/2014, do 16 de setembro, de racionalización do Sector Público e outras medidas de reforma administrativa, pasou a regular a presenza de persoal militar con carácter estable na Administración civil, creando para iso unha situación administrativa específica de servizo activo na Administración civil. Como o propio precepto de aplicación respecto diso sinala, o réxime xurídico de aplicación a este persoal será o previsto na Lei 7/2007, do 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público (EBEP), na actualidade, no texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (TRLEBEP) aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro.
Á vista da normativa de aplicación debe concluírse que, coa soa excepción do disposto no artigo 99 da Lei 39/2007, do 19 de novembro, da Carreira Militar, non cabe outra situación administrativa para persoal militar distinta da prevista no actual artigo 113.bis do mencionado texto legal, pola que este persoal poida desempeñar funcións nos postos das relacións de postos de traballo da Administración civil.
En canto á segunda das cuestións, relativa á posibilidade de que persoal das Forzas Armadas poida pasar a desempeñar con carácter provisional, ben en adscrición provisional ou en comisión de servizos, un posto de traballo na Administración civil, cando non se trata dun dos destinos previstos no artigo 99 da citada Lei da carreira militar, cabe sinalar o que segue:
A disposición adicional undécima do TRLEBEP regula o acceso do persoal militar á Administración civil nos seguintes termos:
“1. O persoal militar de carreira poderá prestar servizos na Administración civil nos termos que estableza cada Administración Pública naqueles postos de traballo nos que se especifique esta posibilidade, e dos que resulten adxudicatarios, de acordo con os principios de mérito e capacidade, previa participación na correspondente convocatoria pública para a provisión dos estes postos, e previo cumprimento dos requisitos que, no seu caso, póidanse establecer para este fin polo Ministerio de Defensa».
2. (…) Cando se produza o cesamento, eliminación ou supresión de posto de traballo da Administración civil que viñesen desempeñando, deberán reincorporarse á Administración militar na situación que lles corresponda, sen que lles sexan de aplicación os criterios existentes nestes supostos para o persoal funcionario civil”.
Á luz do precepto transcrito, conclúese que a regulación legal en relación coa cuestión exposta é clara respecto diso, sendo imprescindible, cando non se trata dun dos destinos previstos no artigo 99 da citada Lei da carreira militar, a ocupación con carácter definitivo do posto aberto especificamente ao persoal militar e sen que caiba por tanto un desempeño por este persoal a través doutras fórmulas como a ocupación provisional do posto en adscrición provisional ou en comisión de servizos, fórmulas que si son aplicables ao persoal civil.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.