logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
Gobernanza Pública
  • Directora General de Gobernanza Pública
    • Portada de Simplificación administrativa e redución de cargas
    • Que é unha carga administrativa?
    • Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas
    • Manual de Simplificación Administrativa e Redución de Cargas para a AGE
    • Convenios con organizacións
    • Compensación de cargas administrativas. One in - one out
    • Simplificación de Procedementos nas Administracións Públicas. Mapa de Situación
    • Documentación de referencia
    • Portada de Inspección de Servizos
    • Normativa reguladora
    • Guía de auditoría para inspectores de servizos
    • Consultoría operativa de servizos
    • Curso selectivo da función inspectora
    • Vacantes de Inspectores/as de Servizos
    • Informes de Simplificación e Redución de Cargas
  • Atención á cidadanía
    • Portada de Calidade nas Administracións Públicas​
    • Xestión de Cartas de Servizos na AGE
      • Ir a Metodoloxía e Guías
      • Guía para a realización de estudos de análises da demanda e de avaliación da satisfacción dos usuarios (edición 2014)
      • Modelo EFQM 2013
      • CAF 2013, o Marco Común de Avaliación
      • CAF 2020
      • Guía para a xestión de queixas e suxestións (2013)
      • Guía de Interpretación do Modelo EFQM de Excelencia 2010 para as Administracións Públicas
      • CAF Educación (2010)
      • CAF Procedemento de Retroalimentación Externa (2009)
      • Guía para o desenvolvemento de Cartas de Servizos
      • Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009)
      • Guía para o recoñecemento á excelencia (2009)
      • CAF 2006
      • O Valor da Excelencia. Recomendacións para a excelencia na creación de valor público a través do Modelo EFQM (2018).​​
      • Guía para a Calidade da Administración Pública, Unha Caixa de Ferramentas para Xestores, versión resumida
      • Marco común sobre as Cartas de Servizos nas Administracións Públicas Españolas (2015)
      • Guía para a Avaliación da Calidade dos Servizos Públicos (2009)​​
      • Guía para a elaboración e xestión dunha carta de servizos na Administración Local
      • Guía de modelos de avaliación para a Administración Local
      • Ir a Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
      • Informe sobre a Actividade dos Ministerios Españois (ISAM)
        • Ir a Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
        • Goberno Aberto
        • A confianza nas Institucións
        • Informe sobre percepción cidadá na prestación dos servizos públicos​​
        • Estabilidade e melloría nos servizos públicos
        • Calidade e sustentabilidade dos servizos públicos
        • Calidade dos Servizos Públicos en tempos de austeridade
        • A Calidade dos Servizos Públicos e as actitudes dos cidadáns cara ás medidas modernizadoras da Administración Pública
        • A importancia dos Servizos Públicos no benestar dos cidadáns
        • A Administración Pública a xuízo dos cidadáns
        • Axenda Pública e Satisfacción cos Servizos Públicos no Estado Autonómico
        • A percepción social dos Servizos Públicos en España 1985-2008 ​​​
        • Ir a Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
        • Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2016
        • Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2015
        • Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2014
        • Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2013
        • Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2012
        • Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2011
        • Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2010
        • Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2009
        • Informe ao Congreso de Deputados sobre a Actividade despregada polas Axencias Estatais durante 2008
      • Avaliación E08/2007 da Calidade do servizo dos Museos de titularidade estatal
      • Ir a Recoñecemento: Certificacións e Premios
        • Ir a Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
        • Organizacións cuxo nivel de Excelencia foi certificado
        • Ir a Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
        • Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública XIV Edición. Memorias
        • Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública XV Edición. Memorias
        • XV edición. Galería de Vídeos
        • Entrega dos Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública XIII Edición
        • Galería de imaxes da entrega de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública XII Edición
        • Galería de imaxes da Entrega dos Premios á Calidade e Innovación 2014​​
    • Xestión do coñecemento e difusión de boas prácticas
    • Asesoramento, consultoría, asistencia técnica e Formación​
    • Redes Internacionais
      • Ir a Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
        • Ir a Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
          • Ir a 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
          • Galería de imaxes da 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
  • Transparencia
  • Goberno aberto
    • Portada de Electronic reports and notifications
    • Electronic Register of Seizures
    • Register of Qualified Officials
    • Xeneral Electronic Register
    • Reports
    • Portada de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
    • Dixitalización de documentos e rexistro
    • Asistencia na identificación e firma electrónica
    • Copias auténticas
    • Apoderamento
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Gobernación Pública
  4. Calidade nas Administracións Públicas​
  5. Metodoloxía e Guías

Modelo EFQM 2013

O permanente interese da Administración Xeral do Estado (AGE) en pór a disposición dos xestores públicos un conxunto de instrumentos prácticos de axuda para a autoevaluacuión das súas organizacións conforme as directrices do Modelo EFQM, facilitando así a implantación dos programas que integran o marco xeral para a mellora da calidade, establecido polo Real Decreto 951/2005, do 29 de xullo, como son o Programa de Avaliación da Calidade das organizacións e o Programa de Recoñecemento, nas organizacións públicas españolas, materializouse coa publicación desde 1999 de catro edicións da Guía de Autoevaluación do Modelo EFQM de Excelencia, que significaron unha importante colaboración entre diversas administracións públicas españolas e co Club Excelencia en Xestión, vía Innovación (CEG), socio en España da Fundación Europea para a Xestión da Calidade - EFQM.​

A nova revisión do Modelo EFQM - EFQM 2010 - que a Fundación realizou en 2009 levou a AEVAL e outras organizacións públicas, por instancia da CEG, a realizar unha interpretación para as administracións públicas deste modelo, que concluíu coa publicación en 2012 da 1.ª edición da Guía de Interpretación para as Administracións Públicas do Modelo EFQM de Excelencia 2010, tendo en conta que, como singularidade desta versión, a EFQM desenvolveu unha única para todos os sectores, incluído o Sector Público.

A finais de 2012 presentouse unha nova versión do Modelo Europeo de Excelencia - EFQM 2013 - na que se revisaron en profundidade os oito conceptos fundamentais da excelencia, a denominación dalgúns subcriterios e determinados atributos do Esquema Lóxico REDER, así como os parámetros da escala de valoración da matriz de puntuación. Estes significativos cambios no Modelo EFQM expuxo a AEVAL un novo reto de levar a cabo unha interpretación actualizada para as administracións públicas dos novos contidos, contando para iso co impulso da CEG e a cooperación interadministrativa no ámbito da xestión de calidade, o que culminou coa publicación da presente Guía.

​Publicacións na páxina web do BOE

En 2004 vía a luz a 4ª edición da Guía de Autoevaluación para a Administración Pública vinculada á actualización do Modelo de Excelencia EFQM (v. 2003) da Fundación Europea para a Xestión da Calidade. A sensible reformulación dos criterios, subcriterios e elementos a considerar do Modelo que a EFQM levara a cabo aconsellaba, como en ocasións anteriores, complementar esta Guía cun caso práctico que contribuíse a facilitar a súa interpretación no ámbito das Administracións Públicas.

O traballo para a elaboración e publicación deste caso práctico non era, por tanto, unha novidade. A 1ª edición desta Guía xa incluíu, en 1999, un caso co obxectivo de facilitar os exercicios de autoevaluación que promovía, a través das súas accións formativas, a recentemente creada Dirección Xeral de Inspección, Avaliación e Calidade dos Servizos do Ministerio de Administracións Públicas. Ese primeiro caso, a Dirección Provincial Altamira de Educación, abriu a porta a unha serie de casos prácticos que complementaron as sucesivas edicións da Guía: o correspondente á edición de 2000 foi a Subdelegación do Goberno en Hesperia, en 2001 (3ª edición) a Axencia Nacional de Administración Social (ANAS) e en 2003 (4ª edición) a Axencia de Formación e Investigación en Administración Pública. A dobre necesidade que impulsaba a reelaboración e publicación destes casos era, por unha banda, a de revisalos e melloralos á luz da práctica formativa e, por outra, adaptalos ás actualizacións do Modelo que a Fundación Europea para a Xestión da Calidade realiza periodicamente.

O caso Axencia de Formación e Investigación en Administración Pública significou un importante esforzo, tendo en conta que esta adaptación aos cambios do Modelo expuña, ademais do reto de elaborar un exemplo totalmente novo, realizar un esforzo adicional para que este fose "universal", é dicir, concibido para que todas as administracións públicas (estatal, autonómica e local) puidesen dispor dun exemplo práctico "concibido e desenvolvido para todas elas". Por outra banda, co propósito de obter a súa validación "oficial" contábase, achegando un claro valor engadido, coa colaboración do Club Xestión de Calidade, en tanto que representante da EFQM en España.

Ademais de estar concibido para os tres niveis da administración, o caso significaba, en si mesmo, un exemplo de colaboración interadministrativa porque, se ben a súa realización estaba coordinada pola Dirección Xeral de Inspección, Avaliación e Calidade dos Servizos do Ministerio de Administracións Públicas, incorporou no seu equipo redactor a representantes da Axencia Estatal de Administración Tributaria, a Tesouraría Xeral da Seguridade Social, do Ente Público Portos do Estado, a Inspección Xeral de Servizos da Generalitat Valenciana no ámbito das Comunidades Autónomas e, finalmente, o Concello de Alcobendas en representación da Administración Local. Todo iso baixo a supervisión, revisión e validación do representante do Club Xestión de Calidade.

A edición realizada en 2004 da Guía de Autoevaluación para a Administración Pública e o seu correspondente caso práctico Axencia de Formación e Investigación en Administración Pública pechaba un ciclo iniciado en 1999 coas catro edicións mencionadas (aínda que desde 1992-93 víñanse levado a cabo aproximacións que poderían ser asimilables ás da Guía) e os seus correspondentes "casos" que cimentaron, deron solidez e significaron unha importante colaboración entre diversas administracións públicas españolas e, por suposto, co Club Excelencia en Xestión, vía Innovación (CEG), socio en España da European Foundation for Quality Management – EFQM.

A finais de 2009 presentouse a nova versión do Modelo Europeo de Excelencia 2010. A súa tradución ao castelán volvía pór de manifesto a necesidade de realizar unha interpretación actualizada para as Administracións Públicas dos novos contidos, tendo en conta que, como singularidade desta versión, a EFQM desenvolveu unha única para todos os sectores, incluído o Sector Público. A versión 2010 non era, como en anteriores ocasións, un refreshing review senón toda unha actualización dos 8 Conceptos Fundamentais da Excelencia, unha revisión a fondo da estrutura do Modelo e cambios significativos nos elementos da lóxica REDER, o que xa expuña un reto de certa envergadura. O resultado foi unha interpretación común e acordada –por instancia do propio CEG- en lugar dunha actualización das adaptacións á Administración Pública realizadas para a versión anterior do Modelo (2003).

O resultado de todo iso materializouse coa publicación da Guía de Interpretación para as Administracións Públicas do Modelo EFQM de Excelencia 2010, en xullo de 2012, coordinada polo Departamento de Calidade da AEVAL e en coedición coa Axencia Estatal Boletín Oficial do Estado. Nela participaron representantes da Xunta de Andalucía , Xunta de Castela e León, Tesouraría Xeral da Seguridade Social, Concello de Madrid, REGTSA, Concello de Alcobendas e a propia AEVAL.Chegados a este punto parecía necesario complementar, como viña sendo habitual, esta publicación cun novo caso práctico ilustrativo. A iso aplicouse novamente o Foro de Administracións Públicas constituíndo un Grupo de Traballo –nesta ocasión máis livián- formado por representantes de AEVAL, Comunidade de Madrid e REGTSA.

Entre Abril e Novembro de 2012, o Grupo abordou o caso a partir da versión 2010 do Modelo EFQM reelaborando por completo o caso anterior "Axencia de Formación" publicado en 2004 coa idea de manter o tipo de organización -que xa probara a súa eficacia e utilidade- pero achegando unha visión evolutiva que permitise destacar os cambios de contexto e organizativos que afectan neste momento ás Administracións Públicas españolas. Na reunión do Foro do 11 de decembro de 2012 presentáronse os traballos en curso. Tamén, a través dunha exposición a cargo do Club, presentáronse as novidades máis relevantes incorporadas pola EFQM á nova versión (2013) do Modelo EFQM de Excelencia.

Á vista das previsións de entrada en vigor desta nova versión -e as próximas con carácter trienal- os membros do Foro consideraron imprescindible realizar unha reflexión sobre a oportunidade e conveniencia de reorientar as súas prioridades inmediatas así como o calendario de varios dos proxectos en marcha.Para facer operativa esta reflexión constituíuse un relatorio técnico coa misión de responder adecuadamente á cuestión candente que se puxo sobre a mesa: Debía continuarse -segundo o planificado- co caso a partir da versión 2010 do Modelo dando cubro ao obxectivo de complementar a Guía de Interpretación para a Administración Pública recentemente publicada ou ben reorientar os seus traballos e abordar directamente unha nova interpretación do Modelo EFQM na súa versión 2013 e o seu caso práctico correspondente?

O resultado, exposto polo Coordinador do Foro e Director do Departamento de Calidade da AEVAL en representación dos relatores (AEVAL, Comunidade de Madrid e REGTSA) e do resto de organizacións que participaron no debate, foi que o máis conveniente era abordar, de forma simultánea e en paralelo, a Interpretación para as Administracións Públicas do Modelo EFQM 2013 así como o Caso Práctico correspondente a esta versión, mantendo por suposto o obxectivo de publicación en 2013. Con iso conseguíase, ademais, adecuar o paso ás revisións do modelo previstas pola EFQM.

Na seguinte reunión, celebrada na sede da CEG o 19 de xuño de 2013, presentábanse os traballos en marcha, tanto os relativos á interpretación da nova versión do Modelo como do Caso Práctico cunha previsión de calendario, co fin de cumprir os acordos adoptados en canto á súa publicación en 2013.Como en ocasións anteriores, este Caso Práctico que agora se presenta non pretende ser un documento definitivo, senón que ten unha vocación aberta, suxeita a revisión permanente como consecuencia do escrutinio dos seus usuarios, contribuíndo, cun novo jalón, á experiencia iniciada con tanto éxito en 1999.

O Foro de Administracións Públicas confía en que a continuidade desta experiencia resulte proveitosa para as administracións españolas e resulte unha boa práctica no ámbito europeo da calidade.

Publicacións na páxina web do BOE

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies