logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 7. Xornada e horarios.

Forma de goce da redución de xornada por coidado de fillo

A redución de xornada do permiso de garda legal para o coidado de fillo menor de 12 anos pode alcanzar ata un medio da xornada de traballo, entendendo o termo “xornada de traballo” como xornada diaria e non como xornada semanal, polo que non poderán acumularse distintos períodos de redución nin gozarse en días completos.

A cuestión exposta versa sobre a aplicación do permiso de garda legal para o coidado de fillo menor de 12 anos, en relación con, dun lado, a porcentaxe de redución de xornada a aplicar, e doutro, se a alusión ao termo “xornada de traballo” que realiza o artigo 48.h) do Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (TREBEP) esta referida a xornada diaria ou xornada semanal.

Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación. O artigo 48.h) do TREBEP recoñece así o permiso dos funcionarios públicos:

“Por razóns de garda legal, cando o funcionario teña o coidado directo dalgún menor de doce anos, de persoa maior que requira especial dedicación, ou dunha persoa con discapacidade que non desempeñe actividade retribuída, terá dereito á redución da súa xornada de traballo, coa diminución das súas retribucións que corresponda.

Terá o mesmo dereito o funcionario que precise encargarse do coidado directo dun familiar, ata o segundo grao de consanguinidade ou afinidade, que por razóns de idade, accidente ou enfermidade non poida valerse en por si e que non desempeñe actividade retribuída.”

De acordo con a disposición adicional cuarta do TREBEP, ata que se diten as Leis de Función Pública e as normas regulamentarias de desenvolvemento, manteranse en vigor en cada Administración Pública as normativas vixentes sobre ordenación, planificación e xestión de recursos humanos en tanto non se opoñen ao establecido no EBEP.

Por iso debe entenderse que continúa en vigor en tanto non contravenga o disposto no EBEP o artigo 30.1.g) da Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública, así como o Real Decreto 2670/1998, do 11 de decembro, polo que se desenvolve o artigo 30.1.f) da Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública. O artigo Único do Real Decreto 2670/1998, do 11 de decembro, dispón que:

“1. O funcionario que por razóns de garda legal teña ao seu coidado directo algún menor de seis anos, ancián que requira especial dedicación ou a un diminuído psíquico, físico ou sensorial que non desempeñe actividade retribuída, terá dereito a unha diminución de ata un medio da xornada de traballo, coa redución proporcional das retribucións.

2. Para o cálculo do valor hora aplicable á esta redución tomarase como base a totalidade das retribucións íntegras mensuais que perciba o funcionario dividida entre o número de días naturais do correspondente mes e, á súa vez, este resultado polo número de horas que o funcionario teña obriga de cumprir, de media, cada día.

3. Cando o permita a organización do traballo da unidade, concederase ao funcionario a parte da xornada que conveña aos seus intereses persoais.”

Tendo en conta o anterior, a primeira cuestión exposta céntrase na porcentaxe ata o que poderá aplicarse a redución de xornada, tendo en conta o teor literal do Real Decreto 2670/1988, será de ata un medio da xornada de traballo, coa redución proporcional de retribucións.

Polo que se refire á segunda consulta exposta, é dicir, á aclaración do termo “xornada de traballo”, infórmase que o funcionario pode, en principio, elixir a parte da xornada na que gozar a redución con arranxo aos seus intereses persoais, pero, a Administración esta facultadá para modificar esa elección do funcionario se as necesidades organizativas da unidade na que traballa así o esixen.

Así, o Fundamento Xurídico Terceiro da Sentenza da Sección Terceira da Sala do Contencioso-Administrativo, Sentenza número 842/2007, do 7 de decembro que establece en relación ao Real Decreto 2670/1998, do 11 de decembro que:

“Esta norma condiciona a elección polo funcionario da parte de xornada que conveña aos seus intereses, a que o permita a organización do traballo da unidade, o que quere dicir que a concesión da redución da xornada é obrigada para a Administración, sen marxe algún para a apreciación discrecional, se se cumpren os orzamentos de feitos recollidos na letra g) do artigo 30.1 isto é, que un funcionario por razón de garda legal teña ao seu coidado directo un menor de doce anos, pero que con todo a elección polo funcionario interesado da parte de xornada en que se vai a levar a cabo a redución horaria que conveña aos seus intereses persoais, está condicionada a que o permita a organización do traballo da unidade, ou noutras palabras ás necesidades do servizo (…).

(…) a regulación do permiso configura un dereito subxectivo do funcionario non suxeito a condicións resolutorias ou cargas modais, xa que se así fose a Lei ou o Real Decreto 2670/1998 así o dirían, e o certo é que non limitan o dereito á redución horaria máis que a que se cumpra a idade máxima do menor (seis ou doce anos), polo que a falta desas restricións na configuración legal dun permiso, non é posible restrinxir pola Administración sen fundamento legal algún, e iso é así ao momento de que o número 3 do artigo único do Real Decreto, precisamente regula a única restrición que a norma admite respecto deste permiso, e que non afecta á súa concesión senón á elección polo funcionario da franxa horaria na que gozar da redución horaria, de forma que o funcionario pode, en principio, elixir a parte da xornada na que gozar a redución con arranxo aos seus intereses persoais pero, ao tempo, faculta á Administración para modificar esa elección do funcionario se as necesidades organizativas d a unidade na que traballa así o esixen, logo é meridianamente claro que esta é a única facultade que lle cabe á Administración en relación ao permiso controvertido, do que se segue na Resolución que concede o permiso de redución horaria o único que pode facer a Administración Pública, é establecer condicións ou límites referidos exclusivamente ao momento relativo á franxa horaria na que o funcionario pode gozar do seu dereito á redución de xornada (…)”.

Por analogía á cuestión exposta pódese acudir igualmente á Sentenza número 112/2005, do 18 de abril do Xulgado do Social número 4 de Málaga, que dispón no seu Fundamento Xurídico Terceiro que:

“En calquera caso, un suposto similar ao sometido á consideración deste Xulgado (…) foi resolto pola Sala do Social do Tribunal Superior de Xustiza de Andalucía, con sede en Málaga, no sentido de entender que a norma entón invocada, o artigo 37.5 do Estatuto dos Traballadores –o correspondente ao precepto convencional analizado nestes autos, o repetido artigo 33.1.g)- o que contempla é unha redución diaria do tempo de traballo, parella co coidado dos fillos menores, que o Tribunal entende que tamén ha de ser diario (sentenza da citada Sala, invocada polo organismo demandado, número 582/01, do 22 de marzo)”.

De ambas as sentenzas pode interpretarse que o termo “xornada de traballo” refírese a “xornada diaria de traballo”, en tanto a Sentenza da Sección Terceira da Sala do Contencioso-Administrativo, Sentenza número 842/2007, do 7 de decembro, fai referencia a “a franxa horaria na que o funcionario pode gozar do seu dereito á redución de xornada” e a Sentenza número 112/2005, do 18 de abril do Xulgado do Social número 4 de Málaga en relación á Sentenza número 582/01, do 22 de marzo, fai mención expresa a que debe entenderse que “ha de ser diario”.

No mesmo sentido pronúnciase a Subdirección Xeral da Inspección Xeral de Servizos da Administración Xeral do Estado, que, no seu informe con data do 3 de decembro de 2010 establece que a xornada debe entenderse diaria e baséase nos seguintes fundamentos:

“- A expresión “xornada de traballo” non está definida no EBEP nin no Estatuto dos Traballadores.

O Dicionario da Real Academia Española define “xornada” como “día” na súa primeira acepción, sendo a segunda o “tempo de duración do traballo diario”.

Por extensión, o termo “xornada” pode referirse tamén ao cómputo da semana laboral, do mes laboral e do ano laboral.

- O artigo 48 do EBEP expresamente permite acumular no seu apartado f, a hora de ausencia do traballo, á que se ten dereito por lactación dun fillo menor de doce meses, en xornadas completas.

Pode presumirse que, ao non indicar esta posibilidade no apartado h, debe estarse ao principio xeral de xornada diaria.

- Na Resolución do 20 de decembro de 2005, da Secretaría Xeral para a Administración Pública, pola que se ditan instrucións sobre xornada e horarios de traballo do persoal civil ao servizo da Administración Xeral do Estado, alúdese á xornada de traballo, cun significado de diaria, nalgúns casos, e noutros, de semanal.

Así, o Apartado Primeiro 4.B) indica que “A duración máxima da xornada xeral de traballo na Administración Xeral do Estado será de trinta e sete horas e media semanais (…)”.

No entanto, na mesma resolución, no apartado cuarto, referido á “Xornada reducida por interese particular”, a redución de xornada é diaria, sen que se poida producir a acumulación semanal do período a que se teña dereito.

Igualmente as “medidas adicionais de flexibilidade horaria”, establecidas no apartado segundo.4, aplícanse diariamente”.

Por todo o que antecede conclúese que, a redución de xornada do permiso de garda legal para o coidado de fillo menor de 12 anos pode alcanzar ata un medio da xornada de traballo, entendendo o termo “xornada de traballo” como xornada diaria e non como xornada semanal, polo que non poderán acumularse distintos períodos de redución nin gozarse en días completos.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies