MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza
Ren azala Talentua erakartzea
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024
Ren azala 2023
Ren azala 2022
Ren azala Funtzionarioen deialdiak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea
Ren azala Administrazioaren egoera
Ren azala Araubide juridikoa
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
Ren azala BODECO ren historikoa
Ren azala Beste batzuk
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
Ren azala 13. Beste batzuk
Ren azala 13. BESTELAKOAK
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
Ren azala Igualdad.
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
Ren azala Gidabaimenak
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa
Ren azala Beste prozedura batzuk
Ren azala Gobernantza Publikoa
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan
Ren azala Metodologia eta gidak
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena.
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Ren azala Info DANA
Hasiera  
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA  
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak  
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa  
Kontaktua  
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.

Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua

12 urtetik beherako seme-alaba zaintzeko legezko zaintza-baimenaren lanaldi-murrizketa lanaldiaren erdiraino irits daiteke, “lanaldi” hitza eguneroko lanaldi gisa ulertuta eta ez asteko lanaldi gisa; beraz, ezin izango dira murrizketa-aldi desberdinak pilatu, ez eta egun osoetan hartu ere.

Planteatutako gaia 12 urtetik beherako seme-alaba zaintzeko legezko zaintza-baimenaren aplikazioari buruzkoa da, alde batetik, aplikatu beharreko lanaldi-murrizketaren ehunekoari dagokionez, eta, bestetik, Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bategina (TREBEP) onartzen duen urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren 48.h) artikuluak lanaldi horri buruz egiten duen aipamenari dagokionez.

Hala, lehenik eta behin, aplikatu beharreko esparru juridikoa aztertu behar da. Hortaz, TREBEPen 48.h) artikuluak aitortu egiten du funtzionario publikoen baimena:

“Legezko zaintza dela-eta, funtzionarioak hamabi urtetik beherako adingaberen bat, arreta berezia behar duen adindunen bat edo ordaindutako jarduerarik egiten ez duen desgaituren bat zuzenean zaintzen badu, lanaldia murrizteko eskubidea izango du, ordainsariak neurri berean murriztuta.

Eskubide bera izango du familiako kideren bat zaindu behar duen funtzionarioak, baldin eta odol-ahaidetasuneko edo ezkontza-ahaidetasuneko bigarren mailara artekoa bada, eta adinagatik, istripuagatik edo gaixotasunagatik ezin bada bere kabuz moldatu eta ez badu ordaindutako jarduerarik egiten.”

TREBEPen laugarren xedapen gehigarriaren arabera, Funtzio Publikoko Legeak eta horiek garatzeko erregelamenduzko arauak eman arte, administrazio publiko bakoitzean indarrean jarraituko dute giza baliabideak antolatzeari, planifikatzeari eta kudeatzeari buruz indarrean dauden araudiek, EBEPen ezarritakoaren aurka ez dauden bitartean.

Horregatik, ulertu behar da indarrean jarraitzen duela EBEPen Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/1984 Legearen 30.1.g) artikulua eta Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/1984 Legearen 30.1.f) artikulua garatzen duen abenduaren 11ko 2670/1998 Errege Dekretua urratzen ez dituen bitartean. Abenduaren 11ko 2670/1998 Errege Dekretuaren artikulu bakarrak, honako hau xedatzen du:

“1. Funtzionarioak, legezko zaintza dela-eta, bere zuzeneko ardurapean baldin badu sei urtetik beherako umeren bat, dedikazio berezia behar duen adindunen bat, edo ordaindutako lanik egiten ez duen elbarri psikiko, fisiko edo sentsorialen bat, lanaldia erdiraino murrizteko eskubidea izango du, eta lansariak ere proportzionalki murriztuko zaizkio.

2. Ingalaterra Murrizketa horri aplikatu beharreko ordu-balioa kalkulatzeko, honako hauek hartuko dira oinarritzat: funtzionarioak jasotzen dituen hileko ordainsari osoak zati dagokion hileko egun naturalen kopurua, eta, aldi berean, emaitza hori funtzionarioak, batez beste, egun bakoitzean bete behar dituen ordu-kopuruarekin.

3. Olaizola II Unitateko lanaren antolakuntzak ahalbidetzen duenean, funtzionarioari bere interes pertsonaletarako komeni zaion lanaldi zatia emango zaio.”

Aurrekoa kontuan hartuta, planteatu den lehenengo galdera lanaldi-murrizketa zein ehunekoraino aplikatu ahal izango den da. 2670/1988 Errege Dekretuak hitzez hitz dioena kontuan hartuta, lanaldiaren erdiraino izango da, lansarien murrizketa proportzionalarekin.

Planteatutako bigarren kontsultari dagokionez, hau da, “lanaldia” terminoa argitzeari dagokionez, jakinarazten da funtzionarioak, hasiera batean, lanaldi-zati bat aukeratu dezakeela murrizketaz gozatzeko, bere interes pertsonalen arabera, baina Administrazioak funtzionarioaren hautaketa hori aldatzeko ahalmena du, lan egiten duen unitatearen antolamendu-beharrek hala eskatzen badute.

Hala, Administrazioarekiko Auzien Salaren Hirugarren Atalaren abenduaren 7ko 842/2007 Epaiaren hirugarren oinarri juridikoak honako hau ezartzen du abenduaren 11ko 2670/1998 Errege Dekretuari dagokionez:

“Arau horrek baldintzatu egiten du funtzionarioak bere interesei komeni zaion lanaldi-zatia hautatzea, unitateko lana antolatzeak horretarako aukera eman dezan; horrek esan nahi du Administrazioak nahitaez eman behar duela lanaldi-murrizketa, hautemateko inolako tarterik gabe, baldin eta 30.1 artikuluaren g) letran jasotako egitate-aurrekontuak betetzen badira, hau da, legezko zaintza dela-eta funtzionario batek hamabi urte baino gutxiagoko adingabe bat zaindu behar badu bere zuzeneko zaintzapean, baina, hala ere, langileak aukeratu behar badu bere lanaldia murriztea, bere interes pertsonalen arabera.....

(…) baimenaren arauketak funtzionarioaren eskubide subjektiboa eratzen du, ez baitago baldintza erabakigarrien edo karga modalen mende; izan ere, Legeak edo 2670/1998 Errege Dekretuak hala esango balute, eta egia esan, ordu-murrizketarako eskubidea ez dute mugatzen adingabearen gehienezko adina (sei edo hamabi urte) betetzeko baino; beraz, baimen baten legezko konfigurazioan murrizketa horiek izan ezean, Administrazioak ezin du murriztu, horretarako legezko oinarririk gabe; beraz, Errege Dekretu honetan ezarritako ordu-murrizketaren arabera, ordu-murrizketaren arabera, ordu-murrizketa egin ahal zaio funtzionarioari dagokion baimenari dagokionez. Arau horrek aukera hori arautzen du.

Egindako galderaren analogiaz, Malagako Lan Arloko 4. Epaitegiaren apirilaren 18ko 112/2005 epaira jo daiteke, zeinak, bere hirugarren oinarri juridikoan, hau xedatzen baitu:

“Nolanahi ere, Epaitegi honetan aintzat hartu beharreko kasuaren antzekoa (…) Andaluziako Justizia Auzitegi Nagusiaren Lan Arloko Salak ebatzi du (Malagan du egoitza); izan ere, uste du garai hartan argudiatutako arauak, Langileen Estatutuaren 37.5 artikuluak –auto hauetan aztertutako aginduari dagokiona, 33.1.g) artikulua– egunero lanaldia murriztea aurreikusten duela, eta, beraz, Auzitegiaren iritziz, bikotearen eguneroko lan-denbora ere murriztu egin behar dela (martxoaren 22ko 582/strong epaia)”.

Bi epai horietatik interpreta daiteke “lanaldi” terminoa “eguneroko lanaldiari” dagokiola, Administrazioarekiko Auzietako Salaren Hirugarren Sekzioaren abenduaren 7ko 842/2007 epaiak honako hau aipatzen duen bitartean:funtzionarioak lanaldia murrizteko duen eskubideaz baliatzeko erabil dezakeen ordu-tartea” eta Malagako Lan Arloko 4. Epaitegiaren apirilaren 18ko 112/2005 epaiak, martxoaren 22ko 582/01 epaiari dagokionez, berariaz adierazten du ondorengoa ulertu behar dela:egunerokoa izan behar du”.

Gauza bera adierazi du Estatuko Administrazio Orokorreko Zerbitzuen Ikuskaritzako Zuzendariordetza Nagusiak, zeinak, 2010eko abenduaren 3ko txostenean, lanaldia egunerokoa dela ulertu behar dela ezartzen baitu eta honako oinarri hauetan oinarritzen baita:

“- “Lanaldia” esapidea ez dago definituta ez EPOEn ez Langileen Estatutuan.

Espainiako Errege Akademiaren Hiztegiak “egun” gisa definitzen du “jardunaldia” bere lehen adieran, bigarrena “eguneroko lanaren iraupen denbora” izanik.

Hedaduraz, “lanaldia” terminoak lan-astearen, lan-hilabetearen eta lan-urtearen zenbaketari ere egin diezaioke erreferentzia.

- EPOEren 48. artikuluak beren-beregi ahalbidetzen du, f atalean, lanetik irteteko ordua metatzea, hamabi hilabete baino gutxiagoko seme-alaba edoskitzeagatik lanaldi osoetan jasotzeko eskubidea dagoen ordua, hain zuzen.

Pentsa daiteke, h atalean aukera hori adierazten ez denez, eguneko lanaldiaren hasiera orokorrean egon behar dela.

- Estatuko Administrazio Orokorraren zerbitzupeko langile zibilen lanaldi eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideak ematen dituen Administrazio Publikorako Idazkaritza Nagusiaren 2005eko abenduaren 20ko Ebazpenean, lanaldia aipatzen da, batzuetan egunekoa eta beste batzuetan astekoa den esanahiarekin.

Hala, 4.B) Lehenengo Atalak honako hau dio: “Estatuko Administrazio Orokorreko lanaldi orokorraren gehieneko iraupena asteko hogeita hamazazpi ordu eta erdikoa izango da (…)”.

Hala ere, ebazpen berean, laugarren atalean, “Interes partikularragatik murriztutako lanaldia” aipatzen denean, lanaldi-murrizketa egunekoa da, eta ezin da eskubidearen xede den aldia astero metatu.

Halaber, “ordu-malgutasunerako neurri gehigarriak”, bigarren zenbakiko 4. puntuan ezarritakoak, egunero aplikatzen dira”.

Aurreko guztia kontuan hartuta, 12 urtetik beherako seme-alaba zaintzeko legezko zaintza-baimenaren lanaldi murrizketa lanaldiaren erdiraino irits daiteke, “lanaldi” hitza eguneko lanaldi gisa ulertuta, eta ez asteko lanaldi gisa; beraz, ezin izango dira murrizketa-aldi desberdinak pilatu, ez eta egun osoetan hartu ere.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika