Txosten honetan, CISen inkesta batean lortutako datuetan oinarrituta, Espainian bizi direnek politika eta zerbitzu publikoei buruz duten pertzepzioa aztertzen da, bai eta azken urteetan izan duten bilakaera ere. Azterketa 2018an egin ondoren, herritarrek zerbitzu publikoei ematen dieten garrantzia baloratu da, bai eta herritarrek zerbitzu publikoekin duten gogobetetze-maila ere, gehien eskatzen diren sektore-politika eta -zerbitzu ugarirekin. Halaber, herritarrek administrazio-zerbitzu publikoekiko dituzten ohituren bilakaera aztertzen da, bai eta administrazioan sartzeko bideen erabileraren intentsitatea ere. Azkenik, serie honetan ohikoa den bezala, galdera-sorta historikoarekin batera, ad hoc hausnarketa bat egiten da gobernu irekiaren paradigmari buruz, eta, horri dagokionez, gardentasuna, informazio publikorako sarbidea, herritarren parte-hartzea eta kontu-ematea bezalako printzipioen ezagutza eta balorazioa.
Estatuko Administrazio Orokorrean kalitatea hobetzeko esparru orokorra ezartzen duen uztailaren 29ko 951/2005 Errege Dekretuan jasotako programen barruan, zerbitzu publikoen kalitatearen behatokiak zenbait jarduera hedatzea aurreikusten da. Hala, Errege Dekretu horren 27. artikuluak herritarrek zerbitzu publikoei buruz duten pertzepzioari buruzko azterketa bat eskatzen du aldian-aldian eta uniformeki, eta, horretarako, iritzi-azterketak egin ahal izango dira. Aztergai diren zerbitzuak gizartearentzat garrantzi handiena dutenak eta herritarrek gehien erabiltzen dituztenak dira.