Espainiako Administrazio Publikoek gaur egungo gizartearen berezko herritarren itxaropenen parean egon behar dute. Horregatik, kalitateak zerbitzu publikoen kudeaketa eta prestazioa bideratu behar ditu, eta horrek zerbitzu horiek etengabe hobetzea dakar, eta, batez ere, itxaropenen eta prestazioen arteko etengabeko elkarrizketa. Helburu konplexu horri eraginkortasun-irizpideekin heldu behar zaio herritarrentzako zerbitzuen kudeaketa erraztuko duten tresnekin, eta, hala, arlo publikoaren gobernu ona nabarmendu behar da.
Inguru horretan, Zerbitzu Kartak dira, agian, zerbitzu publikoen erronkei erantzuteko tresnarik garbiena. Azken urteotan, hiru gobernu-mailetan erabili izan da, eta horrek erraztu egiten du kalitate-konpromisoak homogeneizatzea estatu deszentralizatu batean, zeinaren erabiltzaileak baitira zerbitzu eta prestazio publikoen hartzaile unitarioak.
Hain zuzen ere, lankidetzaren eta lankidetzaren bidez Espainiako administrazio publikoetan kalitate-, bikaintasun- eta ebaluazio-politikak eta -programak sustatzeko, Zerbitzu Publikoen Administrazioen Arteko Kalitate Sarea jarri zen martxan 2005eko urrian. Sare horren jardueraren emaitza adierazgarriena “Espainiako Administrazio Publikoen Kalitatearekiko Konpromisoen Gutuna” da. Gutun hori Administrazio Publikoaren Konferentzia Sektorialak onartu zuen 2009an, eta, lehen aldiz, kalitate-konpromiso komunak ezarri zituen gure Administrazio Publikoaren hiru mailetarako. Ez da kasualitatea konpromiso horien artean zortzigarrenak berariaz aipatzea erakunde publikoen zerbitzu-kartak egin eta zabaldu direla.
Orain aurkezten dugun dokumentuaren helburua elkarlan bikainari da. Lan horretan, Estatuko Administrazio Orokorreko, Autonomia Erkidegoetako eta Toki Erakundeetako ordezkariek hartu dute parte. Argitalpen horri esker, hizkuntza partekatua erabili ahal izango da, ahaleginak koordinatu eta koherenteak izan daitezen, eta sinergiak aprobetxatu ahal izango dira. Erabiltzaileek eskubidea dute jasotzen dituzten zerbitzuen ezaugarriak eta zein baldintzatan ematen diren jakiteko. Gardentasun-ariketa praktiko horrek, zalantzarik gabe, erakundeetako barne-prozesuak hobetzen eta lan-taldeak estimulatzen lagunduko du. Baina, batez ere, herritarrek beren itxaropenekin bat datozen zerbitzu publikoak izan ditzaten lagunduko du.