Guía para a realización de estudos de análises da demanda e de avaliación da satisfacción dos usuarios (edición 2014)

A Resolución do 6 de febreiro de 2006, da suprimida Secretaría Xeral para a Administración Pública, aprobou as directrices para o desenvolvemento dos programas do marco xeral para a mellora da calidade establecido no Real Decreto 951/2005, do 29 de xullo.
A Resolución expuña que a propia natureza dos programas de calidade aconsellaba que as instrucións operativas para o desenvolvemento de tales programas fosen máis de carácter orientativo que prescriptivo, polo que se estimou máis eficaz e adecuado que revestisen a forma de guías prácticas cos correspondentes criterios metodolóxicos e de xestión, que facilitasen ás organizacións públicas o exercicio das súas actividades neste ámbito. Así, o punto segundo da Resolución determinaba que o marco metodolóxico para a realización dos traballos de investigación a que se refire o artigo 6.2 do mencionado Real Decreto estaría constituído pola Guía de orientación para a realización de estudos de análises da demanda e de enquisas de satisfacción, documento que se publicou en 2006 e que constituíu a primeira edición da Guía que agora se publica.
Por outra banda, con posterioridade ao Real Decreto 951/2005, do 29 de xullo, a Conferencia Sectorial de Administración Pública aprobou o 16 de novembro de 2009 a Carta de Compromisos coa Calidade das Administracións Públicas co propósito de establecer un enfoque común por parte das diferentes Administracións españolas, orientado á adopción de compromisos para o desenvolvemento da calidade na xestión pública e á aliñación das actuacións das Administracións Públicas en materia de calidade e na formulación das súas políticas e plans para a mellora continua. Neste marco, o 5º dos compromisos da Carta, dedicado á aplicación da análise e avaliación permanente das normas, programas, plans e políticas públicas, así como das organizacións e servizos, declara que se desenvolverán ferramentas de tipo cualitativo e cuantitativo, incorporando as expectativas, percepcións e valoracións dos actores crave, cun enfoque aberto metodológicamente pero rigoroso e estruturado.
A Guía que agora se presenta ten por conseguinte a dobre finalidade de responder tanto o desenvolvemento do Real Decreto 951/2005, como á Carta de Compromisos coa Calidade das Administracións Públicas españolas, actualizando ao cabo de oito anos o contido da primeira Guía, para facilitar ás organizacións públicas o exercicio de escoita da voz dos seus grupos de interese.
Guía Rápida
Esta publicación, baixo a denominación de Anexo da Guía para a realización de estudos de análises da demanda e de avaliación da satisfacción dos usuarios, ofrece en formato "presentación" unha Guía Rápida para resumir de maneira práctica todo o contido exposto no documento principal.