Novo Modelo CAF 2020 -20 anos de excelencia na administración pública-
O 28 de novembro de 2019, os Directores Xerais de EUPAN en Helsinqui adoptaron por unanimidade o CAF2020. Actualmente, ao redor de 4.100 organizacións utilizan o CAF, e moitos países incluíron o CAF nas súas estratexias de reforma administrativa. O CAF2020 foi desenvolvido pola Rede Europea de Correspondentes do CAF e o Instituto Europeo de Administración Pública (IEAP) nun proceso interactivo de dous anos. A idea de desenvolver o CAF2020 comezou en Tallin en setembro de 2017.
Que hai de novo en CAF2020?
Conservouse a estrutura básica con 9 criterios e 28 subcriterios. A linguaxe simplificouse, acurtado e é agora máis conciso. CAF2020 reforza o enfoque na dixitalización, a axilidade, a sustentabilidade, a innovación, a colaboración (participación) e a diversidade. Como resultado, producíronse cambios significativos en cada subcriterio individual e nos exemplos. Con todo, aos usuarios das versións anteriores do CAF non lles resultará demasiado difícil familiarizarse coa nova versión; a compatibilidade co seu predecesor, o CAF2013, está garantida.
A adquisición permanente de información e a participación convertéronse nunha parte indispensable da vida cotiá e do traballo de moitas persoas. Os cidadáns esixen máis, volvéronse máis críticos e queren participar. Isto supuxo unha maior presión sobre as estruturas e culturas administrativas tradicionalmente conformadas. Requírese máis axilidade e innovación no desenvolvemento de estratexias, nas estruturas e procesos da organización e, sobre todo, na concienciación do persoal para dominar o cambio necesario.
Que é o CAF?
O Marco Común de Avaliación (CAF) é o resultado da cooperación entre os Ministros da UE responsables da Administración Pública. Presentouse unha versión piloto en maio de 2000 e lanzáronse versións revisadas en 2002, 2006 e 2013. No Instituto Europeo de Administración Pública (IEAP) de Maastricht creouse un Centro de Recursos do CAF (CAF RC) tras a decisión dos directores xerais encargados da función pública. Traballa en estreita colaboración coa rede de correspondentes nacionais do CAF.
O CAF é unha ferramenta fácil de usar e gratuíta para axudar ás organizacións do sector público de toda Europa a utilizar técnicas de xestión da calidade para mellorar o seu rendemento. O CAF é unha ferramenta de xestión da calidade total (TQM) que se inspira nos principais modelos de calidade total en xeral, e no modelo de excelencia da Fundación Europea para a Xestión da Calidade (EFQM) en particular. Está especialmente deseñado para as organizacións do sector público, tendo en conta as súas características.
O modelo baséase na premisa de que os resultados excelentes no rendemento da organización, os cidadáns/clientes, as persoas e a sociedade conséguense a través do liderado que impulsa a estratexia e a planificación, as persoas, as asociacións, os recursos e os procesos. Examina a organización desde diferentes ángulos ao mesmo tempo; un enfoque holístico da análise do rendemento da organización.