logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.

Título necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas.

Enténdese que para o acceso aos Corpos “xerais” do Subgrupo A1, non cabe concorrer –como se expuxo- simplemente co título de Máster Universitario, sendo preciso estar en posesión do título de Grao ou do correspondente título da anterior regulación. Pola súa banda, para o acceso aos Corpos “especiais”, cuxo obxecto esencial é o exercicio dunha profesión regulada, esíxese estar en posesión do título que habilita para o exercicio da profesión regulada, é dicir, hase de estar en posesión do título ou títulos que en cada caso faculten para o exercicio da mesma. Así, se o título que habilita para o exercicio da profesión é o de Máster Universitario ou o correspondente á anterior ordenación (Enxeñeiro ou Arquitecto) será un destes o que deberá posuír quen pretenda participar na convocatoria; sempre, como se indica, que se trate dun Corpo ou Escala cuxo obxecto sexa o desenvolvemento de funcións correspondentes a unha profesión regulada.

Exponse nesta consulta que título é necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas.

Así mesmo, e para unha convocatoria para un posto de Técnico para o que se esixe de forma xenérica a titulación de Grao, Licenciatura, Enxeñaría ou Arquitectura: se cabe a posibilidade de acceso de persoas que non posúen o Grao, pero si posúen unha Enxeñaría Técnica e un Máster habilitante para o exercicio dalgunha das profesións reguladas de Enxeñeiro.

É necesario, en primeiro lugar, determinar o réxime competencial nesta materia.

Así, é o Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes o Departamento ministerial competente en materia de titulacións oficiais; sendo, así mesmo, a quen corresponde establecer, no seu caso, as correspondentes equivalencias entre títulos.

Por outra banda, o réxime de profesións reguladas é competencia do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades.

Unha vez aclarado este extremo, e sen prexuízo do que finalmente puidesen informar estes Departamentos ministeriais, cabe indicar o que segue:

O artigo 76 e a Disposición transitoria terceira do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (TRLEBEP), aprobado por Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, regulan os requisitos de titulación para o ingreso como persoal funcionario ao servizo das Administracións Públicas.

En concreto, para o acceso aos Corpos ou Escalas do Grupo A –Subgrupos A1 e A2- dispón que: “esixirase estar en posesión do título universitario de Grao. Naqueles supostos nos que a Lei esixa outro título universitario será este o que se teña en conta”.

Por tanto, segundo o precepto transcrito, para o ingreso no Grupo A, Subgrupo A1 e Subgrupo A2, hase de posuír o título universitario de Grao ou, no seu caso, aqueloutro título universitario que esixa a Lei.

Ademais, han de terse en conta as previsións establecidas para os títulos universitarios oficiais correspondentes á anterior ordenación xa que, segundo prevé na Disposición adicional primeira do Real Decreto 822/2021, do 28 de setembro, polo que se establece a organización dos ensinos universitarios e do procedemento de aseguramiento da súa calidade, nos mesmos termos que antes o facía o Real Decreto 1393/2007, do 29 de outubro, polo que se establece a ordenación dos ensinos universitarios oficiais, como seguen

“Disposición adicional primeira. Eficacia dos títulos universitarios oficiais correspondentes á ordenación previa á EEES.

1. Os títulos universitarios oficiais obtidos conforme a plans de estudos anteriores á actual ordenación dos ensinos universitarios implementadas baixo os principios do Espazo Europeo de Educación Superior manterán todos os seus efectos académicos e, no seu caso, profesionais.”

Neste sentido, enténdese que os títulos universitarios oficiais da anterior ordenación seguen sendo válidos para o acceso aos Corpos ou Escalas de funcionarios nos mesmos termos que o eran de acordo con a anterior ordenación. Así, os títulos de Licenciado, Enxeñeiro ou Arquitecto facultan tamén para o acceso aos Corpos incluídos no Subgrupo A1.

Por tanto, como regra xeral, para o acceso ao Subgrupo A1, será preciso estar en posesión do título de Grao, Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro.

Así mesmo, con base na nova ordenación universitaria, vénse entendendo que o título oficial de Máster Universitario non constitúe, por si só, título habilitante para o acceso ao Grupo A, sendo preciso, neste sentido, estar en posesión ademais, ben do título oficial de Grao, ben dalgún outro título oficial da anterior ordenación universitaria que permitise o acceso ao Máster.

Neste sentido, é preciso distinguir entre aqueles Corpos e Escalas que non esixen un título determinado para o ingreso nos mesmos, senón simplemente estar en posesión dun título universitario oficial dun determinado nivel –p.ex., título de Grao ou Graduado-; daqueloutros Corpos para os que si se esixe estar en posesión dun título oficial concreto.

Así, cando se esixe estar en posesión dun título universitario oficial calquera, a referencia é, segundo a Lei, o título de Grao ou os títulos universitarios oficiais da anterior ordenación (Licenciado, Enxeñeiro ou Arquitecto); con todo, a tenza do título de Máster Universitario non implica, sempre e en todo caso, que ademais se ostente un destes títulos, xa que, en determinadas situacións, púidose acceder aos estudos de Máster sen estar en posesión daqueles.

Por iso é polo que se vinga indicando que o título de Máster Universitario non acredita estar en posesión do título de Grao ou dalgún dos títulos da ordenación anterior que habilitan para o acceso ao Subgrupo A1 - Licenciado, Enxeñeiro ou Arquitecto-, e que, polo tanto, para o acceso a un Corpo ou Escala do Subgrupo A1 esíxase, atendendo á ordenación universitaria vixente, posuír o Grao ademais do Máster.

Ademais, algúns ordenamentos autonómicos, en desenvolvemento do Estatuto Básico do Empregado Público, e facendo uso da previsión contida no artigo 76 antes indicada –de “outro título universitario que esixa a lei”-, veñen esixindo para o ingreso nos Corpos clasificados no Subgrupo A1 estar en posesión de ambos os títulos, Grao e Máster Universitario, ambos; ou ben, estar en posesión dalgún dos títulos da anterior ordenación xa indicados - Licenciado, Enxeñeiro ou Arquitecto-.

A este respecto, e se ben o é só a efectos académicos, a regulación do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior (MECES), contida, esencialmente, no Real Decreto 889/2022, do 18 de outubro, polo que se establecen as condicións e os procedementos de homologación, de declaración de equivalencia e de validación de ensinos universitarios de sistemas educativos estranxeiros e polo que se regula o procedemento para establecer a correspondencia ao nivel do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos universitarios oficiais pertencentes a ordenacións académicas anteriores, así como as distintas Resolucións que se adoptaron en desenvolvemento do mesmo, viñeron a establecer a correspondencia dos seus niveis prevendo que os títulos da anterior ordenación –Licenciado, Arquitecto e Enxeñeiro- clasifícanse no Nivel 3 do MECES, do mesmo xeito que os títulos de Máster Universitario da nova ordenación; mentres que os títulos da anterior ordenación –Diplomado Universitario, Arquitecto Técnico e Enxeñeiro Técnico- clasifícanse no Nivel 2 do MECES; do mesmo xeito que os títulos de Graduado da nova ordenación.

Estas previsións indicadas, que resultan de aplicación para o ingreso en Corpos ou Escalas para os que non se esixe un determinado título universitario, han de ser postas en relación cos casos nos que si se esixe un título universitario concreto, que adoita coincidir con aqueles Corpos que veñen exercendo unha “profesión regulada”, e que atopan a súa base na previsión contida no artigo 76 TRLEBEP, que prevé que cando a Lei esixa outro título universitario será este ao que ha de atenderse.

A este respecto é preciso lembrar que o termo “Lei” non se refire unicamente á norma que formalmente foi así promulgada, senón que tamén se inclúe neste aquelas normas que, no noso ordenamento, posúen igual ou “maior” forza.

Neste sentido, as normas comunitarias son de obrigado cumprimento para os Estados membros resultando prevalentes fronte ao Dereito nacional.

Así mesmo, ha de lembrarse, xa dentro do ordenamento comunitario, que determinadas normas, en concreto, as Directivas, non establecen a forma na que han de incluírse no noso ordenamento, pero si a finalidade que perseguen, debendo ser traspostas ao mesmo prevalecendo, como xa se indicou, sobre o Dereito interno.

Así, a regulación comunitaria das profesións reguladas foi obxecto de incorporación ao ordenamento xurídico español, a través do Real Decreto 1837/2008, do 8 de novembro, polo que se traspón ao noso ordenamento a Directiva 2005/36/CE, do Parlamento Europeo e do Consello, do 7 de setembro de 2005, e a Directiva 2006/100/CE, do Consello, do 20 de novembro de 2006, relativas ao recoñecemento de cualificacións profesionais, así como a determinados aspectos do exercicio da profesión de avogado.

En concreto, o artigo 12.9 do citado Real Decreto prevé que:

“Cando se trate de títulos que habiliten para o exercicio de actividades profesionais reguladas en España, o Goberno establecerá as condicións ás que deberán adecuarse os correspondentes plans de estudos, que ademais deberán axustarse, no seu caso, á normativa europea aplicable. Estes plans de estudos deberán, en todo caso, deseñarse de forma que permitan obter as competencias necesarias para exercer esa profesión. A tales efectos a Universidade xustificará a adecuación do plan de estudos ás estas condicións.

Naqueles supostos en que a normativa comunitaria impor especiais esixencias de formación, o Goberno establecerá as condicións ás que se refire o parágrafo anterior, aínda cando o correspondente título de Grao non habilite para o exercicio profesional de que se trate pero constitúa requisito de acceso ao título de Máster que, no seu caso, determinouse como habilitante”.

E o artigo 15.4 do mesmo Real Decreto establece que:

“Cando se trate de títulos que habiliten para o exercicio de actividades profesionais reguladas en España, o Goberno establecerá as condicións ás que deberán adecuarse os correspondentes plans de estudos, que ademais deberán axustarse, no seu caso, á normativa europea aplicable. Estes plans de estudos deberán, en todo caso, deseñarse de forma que permitan obter as competencias necesarias para exercer esa profesión. A tales efectos a Universidade xustificará a adecuación do plan de estudos ás estas condicións”.

Pola súa banda, a Disposición adicional novena prevé o seguinte:

“O Ministerio de Educación e Ciencia precisará os contidos do anexo I do presente real decreto, aos que haberán de axustarse as solicitudes para a obtención da verificación dos plans de estudos nos casos a que se refiren os artigos 12.9 e 15.4 deste real decreto, previo informe do Consello de Universidades e oídos, no seu caso, os colexios e asociacións profesionais concernidos”.

Por iso, parece obvio que se se exerce unha profesión regulada, como é a de Enxeñeiro Agrónomo, por exemplo, débanse de ostentar os coñecementos e demais habilidades ou competencias que esixe a mesma, máis aínda se se trata dunha actividade que afectará os intereses xerais e aos intereses colectivos e individuais dos cidadáns. De feito, ningunha norma estableceu ningunha exención de titulación para o exercicio dunha profesión regulada no ámbito da Administración Pública.

E iso porque a lexislación vixente dispón que os coñecementos, habilidades e capacidades dunha profesión regulada só adquírense e acreditan mediante a superación da totalidade dos ensinos que conducen á obtención do correspondente título habilitante para o exercicio da correspondente profesión, sen que exista ningún outro canle equivalente, nin tan sequera o proceso selectivo de ingreso na Administración Pública.

Por tanto, para o acceso a cada un dos Corpos ou Escalas para o desempeño de profesións reguladas, o interesado deberá estar en posesión da correspondente titulación que habilite para o exercicio da correspondente profesión, como pode ser, en caso de Enxeñeiro Agrónomo, o título oficial de Máster Universitario correspondente, ou o título oficial de Enxeñeiro do réxime anterior de titulacións universitarias.

Neste sentido, para o acceso aos estudos que dan lugar ao título de Máster Universitario –que vai ser o título que finalmente faculta para o acceso á profesión-, atendendo á nova ordenación universitaria, é preciso estar en posesión do correspondente título de Grao que faculta para o acceso aos estas ensinos ou, no seu caso, do correspondente título de Enxeñeiro técnico da anterior ordenación.

Por iso é polo que, atendendo unicamente á nova ordenación universitaria, quen está en posesión do título de Máster Universitario correspondente a unha profesión regulada, ha de estar en posesión, así mesmo, do título de Grao que faculta para o acceso aos estes estudos, o que permite afirmar neste caso que quen posúe o título de Máster tamén posúe o de Grao.

No entanto, iso non é óbice para que, agora atendendo ao réxime establecido para os títulos da anterior ordenación, tamén poidan acceder aos estudos de Máster Universitario correspondente a unha profesión regulada quen posúen un título correspondente da anterior ordenación que permita acceder ao mesmo (p. ex., Enxeñeiro Técnico ou Arquitecto Técnico).

En conclusión, enténdese que para o acceso aos Corpos “xerais” do Subgrupo A1, non cabe concorrer –como se expuxo- simplemente co título de Máster Universitario, sendo preciso estar en posesión do título de Grao ou do correspondente título da anterior.

Pola súa banda, para o acceso aos Corpos “especiais”, cuxo obxecto esencial é o exercicio dunha profesión regulada, esíxese estar en posesión do título que habilita para o exercicio da profesión regulada, é dicir, hase de estar en posesión do título ou títulos que en cada caso faculten para o exercicio da mesma.

Así, se o título que habilita para o exercicio da profesión é o de Máster Universitario ou o correspondente á anterior ordenación (Enxeñeiro ou Arquitecto) será un destes o que deberá posuír quen pretenda participar na convocatoria; sempre, como se indica, que se trate dun Corpo ou Escala cuxo obxecto sexa o desenvolvemento de funcións correspondentes a unha profesión regulada.

Como complemento á conclusión exposta nos parágrafos anteriores, trasládase aquí parte dun informe con data do 5 de maio de 2014 da Dirección Xeral de Política Universitaria, adscrita á Secretaría Xeral de Universidades, respecto diso da cuestión que nos/nos expoñen:

«(…) A substitución dos títulos do Catálogo de Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Diplomado, Arquitecto Técnico e Enxeñeiro Técnico polos novos títulos non se realiza de maneira que a cada título do Catálogo correspóndalle un único título de Grao ou, no seu caso, de Máster, postos estes non teñen directrices xerais propias e non se identifican cunha denominación única, como os anteriores, senón que as denominacións son as que, en cada caso, acordan as universidades e son verificadas polo Consello de Universidades a través da canle procedimental previsto no citado Real Decreto 1393/2007, do 29 de outubro, na redacción dada polo Real Decreto 861/2010, do 2 de xullo. A única excepción nesta formulación constitúena aqueles títulos que dan acceso ao exercicio de profesións reguladas. Nestes casos si existen directrices xerais propias e reserva de denominación, que son as establecidas nos correspondentes Acordos de Consello de Ministros e nas oportunas Ordes Ministeriais, aínda que isto non quere dicir que non caiban outras denominacións distintas da reserva.

Esta circunstancia da substitución dos títulos e a desaparición do Catálogo de Títulos Universitarios Oficiais, coa consecuente eliminación da denominación única de título en todas as universidades, dificulta a identificación á hora de poder determinar os títulos que deben esixirse como requisito de participación nunha convocatoria para acceder a postos de traballo que requiren unha determinada cualificación, polo que se fai necesario fixar novos criterios (distintos á denominación do título) para establecer as titulacións requiridas nunha convocatoria.

A este respecto, como queira que todos os plans de estudos conducentes á obtención dos novos títulos oficiais deséñanse en termos de competencias que deben adquirir os estudantes, unha fórmula consiste na identificación das competencias cuxa adquisición deba acreditarse para o desempeño do posto de traballo de que se trate. Unha vez identificadas, basta a comparación coa formación acreditada polo aspirante para saber se están ou non comprendidas. (…)

Agora ben, hai que ter en conta que existen profesións reguladas cuxo exercicio require, ademais do correspondente título de Grao, a posesión dun título específico de Máster. Esta situación circunscríbese a un grupo moi reducido de titulacións que son as que habilitan para o exercicio das profesións de Enxeñeiro Agrónomo, Enxeñeiro Aeronaútico, Enxeñeiro de Camiños, Canles e Portos, Enxeñeiro Industrial, Enxeñeiro de Minas, Enxeñeiro de montes, Enxeñeiro Naval e Oceánico, Enxeñeiro de Telecomunicación (…). Neste caso, será o título específico de Máster, e non do Grao o requirido para o correspondente acceso.

Así, e a modo de exemplo, no caso de que se queira cubrir unha praza que requira o exercicio da profesión regulada de Enxeñeiro de Camiños, Canles e Portos, como indica no seu escrito, o título ou títulos que se deben requirir son aqueles aos que a lexislación vixente atribúe o carácter de habilitantes para ese efecto. Estes títulos son, por unha banda, o de Enxeñeiro de Camiños, canles e Portos da anterior ordenación universitaria, incluído no Catálogo de Títulos Universitarios Oficiais publicado no Anexo do Real Decreto 1954/1994, do 30 de setembro, sobre homologación de títulos aos do este Catálogo; e, por outra, os títulos específicos de Master Universitario aprobados de acordo con a nova ordenación universitaria, e que implican a previa posesión do título de Grao correspondente. Estes títulos de Máster deben axustarse ás directrices xerais establecidas na Orde CIN/309/2009, do 9 de febreiro, pola que se establecen os requisitos para a verificación dos títulos universitarios oficiais que habiliten para o exercicio da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canles e Portos (BOE 18 de febreiro de 2009). (…).

Só nestes casos concretos de títulos de Máster habilitantes para o exercicio profesional non resulta de aplicación o principio xeral de acceso ao grupo A (subgrupo A1) cun título de Grao, xa que, salvo nos casos indicados, os títulos de Máster Universitario non dan acceso por se mesmos a ningún grupo de clasificación profesional da Administración Pública.

Por iso, tamén se fai necesario precisar que se ben aqueles que se atopen en posesión dun título oficial de Diplomado, Arquitecto Técnico ou Enxeñeiro Técnico, poden acceder aos ensinos oficiais de Máster sen necesidade de requisito adicional algún máis aló dos requisitos específicos e criterios de valoración de méritos que establezan as universidades, iso non implica que un título de Diplomado Universitario complementado por un título de Máster poida considerarse título habilitante para o acceso a Corpos e Escalas do Grupo A (subgrupo A1). Tal como indicouse, a titulación esixida para este acceso é a dun título de Grao ou, no seu caso, de Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro e non existe homologación ou equivalencia algunha entre os títulos establecidos conforme á nova ordenación dos ensinos universitarios oficiais e os anteriores do Catálogo de Títulos Universitarios Oficiais.»

En segundo lugar, corresponde analizar agora se o título de Enxeñeiro Técnico e Máster habilitante para o exercicio a unha profesión regulada de Enxeñeiro aceptaríase para presentarse a unha convocatoria na que se esixe a titulación de Grao, Licenciatura, Enxeñaría ou Arquitectura.

Como xa se indicou no apartado anterior, o artigo 76 do TRLEBEP dispón que para o acceso aos corpos ou escalas do Grupo A –Subgrupos A1 e A2- esixirase estar en posesión do título universitario de Grao e, para o acceso aos corpos ou escalas do Grupo A –Subgrupos A1 e A2- dispón que: “esixirase estar en posesión do título universitario de Grao. Naqueles supostos nos que a Lei esixa outro título universitario será este o que se teña en conta”.

Tamén indicamos que, non obstante prever no mencionado precepto, e con base na Disposición Transitoria Terceira do Texto Refundido, enténdese que ata que non se xeneralice a implantación dos novos títulos universitarios a que se refire o artigo 76, para o acceso á función pública seguirán sendo válidos os títulos universitarios vixentes á entrada en vigor deste Estatuto.

Deste xeito, por exemplo, nas convocatorias actuais para a participación en probas selectivas de acceso a corpos ou escalas do Subgrupo A1 esíxese estar en posesión ou en condicións de obter o título de Licenciado, Enxeñeiro, Arquitecto ou Grao.

​​​​​Ademais, ha de terse en conta as previsións establecidas para os títulos universitarios oficiais correspondentes á anterior ordenación xa que, como indicamos, a Disposición adicional primeira relativa do Real Decreto 822/2021, do 28 de setembro, polo que se establece a organización dos ensinos universitarios e do procedemento de aseguramiento da súa calidade (norma que derroga o Real Decreto 1393/2007, do 29 de outubro, polo que se establece a ordenación dos ensinos universitarios oficiais), sinala:

“Os títulos universitarios oficiais obtidos conforme a plans de estudos anteriores á entrada en vigor do presente real decreto manterán todos os seus efectos académicos e, no seu caso, profesionais”.

Neste sentido, enténdese que os títulos universitarios oficiais da anterior ordenación seguen sendo válidos para o acceso aos Corpos ou Escalas de funcionarios nos mesmos termos que o eran de acordo con a anterior ordenación. Así, os títulos de Licenciado, Enxeñeiro ou Arquitecto facultan tamén para o acceso aos Corpos ou escalas incluídos no Subgrupo A1.

Por tanto, como regra xeral, para o acceso ao Subgrupo A1, será preciso estar en posesión do título de Grao, Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro.

Nese sentido, indicouse que a tenza do título de Máster Universitario non implica, sempre e en todo caso, que ademais se ostente un destes títulos, xa que, en determinadas situacións, púidose acceder aos estudos de Máster sen estar en posesión daqueles.

Neste sentido, e con base no informe do 2 de xullo de 2008 elaborado para o efecto pola Subdirección Xeral de Réxime Xurídico e Coordinación Universitaria, no relativo aos antigos e os novos títulos académicos universitarios para o acceso á función pública, cabe concluír o seguinte:

O Real Decreto 822/2021, do 28 de setembro, polo que se establece a organización dos ensinos universitarios e do procedemento de aseguramiento da súa calidade, establece unha nova ordenación dos ensinos universitarios oficiais, inspirada noutros principios e conducentes á obtención de novas titulacións: Grao, Máster e Doutoramento.

Esta nova estrutura substitúe á anterior pero iso non significa que os actuais títulos e os novos que se establezan conforme á citada norma sexan equivalentes entre si.

O citado Real Decreto non prevé ningún procedemento para a homologación ou equivalencia dos actuais títulos universitarios oficiais de Licenciado, Arquitecto e Enxeñeiro, ou Diplomado, Arquitecto Técnico e Enxeñeiro Técnico, cos novos de Grao, Máster e Doutor.

Unicamente, na súa Disposición adicional primeira, ademais de salvagardar os dereitos académicos e profesionais dos títulos actuais, establece a posibilidade dun recoñecemento de créditos, con arranxo ao previsto na norma, a quen estando en posesión dun dos actualmente vixentes títulos oficiais, pretendan cursar ensinos dirixidos á obtención dun título de Grao.

Doutra banda, e en canto se o título de Máster habilita para o acceso a corpos ou escalas clasificados no Subgrupo A1, indica a mencionada Subdirección Xeral de Réxime Xurídico e Coordinación Universitaria que “tampouco o obter un título de posgrao, como é o título oficial de Máster Universitario, comporta a equivalencia dos estudos que deron acceso ao mesmo cun título de Grao ou cun título de licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro.” Así, segundo establécese no apartado 4 do artigo 17, a admisión no Máster non implica modificación dos efectos académicos e, no seu caso, profesionais, que correspondan ao título previo, nin o seu recoñecemento a outros efectos que os de cursar estes ensinos.

Así mesmo, a formación adicional que, segundo prevé esta Disposición adicional primeira, poden esixir as universidades aos Diplomados, Arquitectos Técnicos e Enxeñeiros Técnicos, tamén é só para os efectos da súa admisión nos novos ensinos oficiais de Máster e, en ningún caso comporta a nivelación con estudos de Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro.

En resumo, o artigo 76 do TREBEP esixe para o acceso ao Grupo A (Subgrupo A1) o título de Grao ou, no seu caso, Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro. Como xa se indicou, a obtención dun título oficial de Máster non implica a posesión de ningún dos títulos requiridos para o acceso a este Subgrupo A1. Así mesmo, aínda sendo un título de posgrao, tampouco implica a posesión dun título de Grao.

Por tanto, cabe concluír que o título oficial de Máster Universitario non constitúe título habilitante para o acceso ao Grupo A (Subgrupo A1), senón cando, ademais do este título, posúase así mesmo algún dos outros títulos esixidos para o acceso ao este Subgrupo.

En conclusión, como regra xeral, para o acceso ao Subgrupo A1, será preciso estar en posesión do título de Grao, Licenciado, Arquitecto ou Enxeñeiro; e, para o acceso ao Subgrupo A2, do título de Grao, Diplomado Universitario, Arquitecto Técnico e Enxeñeiro Técnico, polo que se entende que para o acceso aos Corpos do Grupo A, Subgrupo A1, non cabe concorrer –como se expuxo- co título de Diplomado Universitario ou Enxeñeiro Técnico e Máster.

Distinta cuestión sería se se tratase de acceso ao emprego público a corpos nos casos nos que si se esixe un título universitario concreto, que adoita coincidir con aqueles Corpos que veñen exercendo unha “profesión regulada”, cuxa argumentación se expuxo máis arriba, e que atopan a súa base na previsión contida no artigo 76 do TRLEBEP, que prevé que cando a Lei esixa outro título universitario será este ao que ha de atenderse.

Todo iso sen prexuízo, como xa se indicou, das competencias atribuídas a outros Departamentos Ministeriais aos que lles corresponda informar o réxime de titulacións oficiais, equivalencias de títulos e sobre o réxime de profesións reguladas.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies