De acordo con a Lei 28/2006 do 18 de xullo, de Axencias Estatais, os obxectivos que han de caracterizar a actividade destes organismos explicítanse como “satisfacer as necesidades e demandas cidadás co nivel de calidade que nestes momentos a sociedade esixe”. Ademais a Lei define o compromiso dos poderes públicos con “a adecuada e eficaz prestación daqueles servizos públicos cuxa xestión corresponde á Administración Xeral do Estado”, neste caso mediante “un novo enfoque organizativo e funcional dos organismos públicos que teñen encomendados estes servizos”.
A mencionada Lei, na súa exposición de motivos, recolle ademais os principais mandatos, así como as expectativas do lexislador respecto destes organismos. De entre todos, cabe apuntar especialmente: a posta en marcha dun modelo de xestión que equilibre adecuadamente os principios de autonomía, control e responsabilidade dos resultados, xunto á profundización nunha nova cultura de xestión que se apoie no cumprimento de obxectivos claros, mensurables e orientados cara á mellora na prestación do servizo, coas consecuentes vantaxes para os usuarios e para os contribuíntes.
A propia Lei 28/2006 asigna as responsabilidades para o seguimento das actuacións dos estes organismos en materia de Xestión de Calidade. A disposición adicional primeira desta norma determina no seu punto terceiro que será a Axencia Estatal de Avaliación das Políticas Públicas e a Calidade dos Servizos (AEVAL), a encargada de elaborar un informe anual sobre a actividade despregada polas Axencias Estatais e os seus compromisos para mellorar a calidade dos servizos prestados aos cidadáns. Tamén establece que o informe resultante será remitido ao Congreso dos Deputados. Así vén sendo desde o ano 2008, do que se presentaron ata a data sete informes
Así pois, en cumprimento do este mandato, preséntase o INFORME de AXENCIAS ESTATAIS 2015 que foi elaborado polo Departamento de Calidade dos Servizos de AEVAL, coa colaboración do resto das Axencias Estatais.