logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.

Titulacións oficiais e os seus efectos para o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e Entes de Dereito Público.

A consulta refírese ás titulacións oficiais e os seus efectos para o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e Entes de Dereito Público. Con carácter xeral, o título esixido para o acceso a Corpos ou Escalas do subgrupo A1 é o Título de Grao ou Licenciado, Arquitecto e Enxeñeiro. E, por tanto, os efectos do ‘Certificado de correspondencia do Título de Diplomado en Turismo’ co Nivel 2 (grao) do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior (MECES) que se achega no seu escrito, non ten máis finalidade que a de facilitar a mobilidade no Espazo Europeo de Educación Superior e no mercado laboral internacional, sen que en ningún caso modifíquense os efectos profesionais que, no seu caso, posúen os títulos universitarios oficiais da anterior ordenación do ámbito nacional.

Como consecuencia da publicación no Boletín Oficial do Estado de diversas Resolucións da Dirección Xeral de Política Universitaria, pola que se publicaban, á súa vez, os correspondentes Acordos do Consello de Ministros polos que se determina o nivel de correspondencia ao nivel do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior de distintos títulos universitarios de carácter oficial pertencentes á anterior ordenación (Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico), este Centro Directivo ha recibido diversas consultas nas que se expón se a correspondencia de nivel efectuada para estas titulacións universitarias oficiais co nivel do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior (MECES) ten efectos tamén respecto dos títulos esixibles para o ingreso e promoción nas Administracións Publicas e os seus Organismos Públicos ou Entes de Dereito Público vinculados ou dependentes.

A este respecto, e unha vez contrastado co Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes, por esta Dirección Xeral sinálase o seguinte:

Como se indicou, os citados Acordos do Consello de Ministros do 4 de setembro de 2015, teñen por finalidade, unicamente, establecer o nivel de correspondencia dos títulos universitarios de carácter oficial aos que se refiren estes Acordos co nivel do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, de acordo con o procedemento que establecía para iso o entón vixente Real Decreto 967/2014, do 21 de novembro, polo que se establecen os requisitos e o procedemento para a homologación e declaración de equivalencia a titulación e a nivel académico universitario oficial e para a validación de estudos estranxeiros de educación superior, e o procedemento para determinar a correspondencia aos niveis do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos oficiais de Arquitecto, Enxeñeiro, Licenciado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico e Diplomado.

O Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, MECES, xorde no marco do chamado Proceso de Bolonia –que dará lugar á creación do Espazo Europeo de Educación Superior-, e en concreto, pola Recomendación do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de abril de 2008 que aconsella aos Estados a aliñación dos seus sistemas de cualificacións, de maneira que se estableza un marco de cualificacións que sexa comparable co seu equivalente europeo.

Como sinala a parte expositiva do Real Decreto 1027/2011, do 15 de xullo, polo que se establece o Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, “coa definición do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior preténdese, dun lado, informar á sociedade e en particular aos estudantes sobre cales son as esixencias de aprendizaxe de cada nivel, e doutro, fornecer información aos empregadores sobre cales son as correspondentes competencias de quen van ser empregados. Doutra banda, debe porse de manifesto a transcendente utilidade que subxace ao MECES como ferramenta que facilitará a mobilidade e o recoñecemento internacional dos títulos e da formación”.

E de forma máis concreta, o artigo 1 deste Real Decreto 1027/2011, do 15 de xullo, define claramente o contido, finalidade e efectos do MECES. Di así:

«Artigo 1. Obxecto.

1. O presente real decreto establece o Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, MECES e a descrición dos seus niveis, cuxa finalidade é permitir a clasificación, comparabilidad e transparencia das cualificacións da educación superior no sistema educativo español.

2. O MECES é un instrumento, internacionalmente recoñecido, que permite a nivelación coherente de todas as cualificacións da educación superior para a súa clasificación, relación e comparación e que serve, así mesmo, para facilitar a mobilidade das persoas no espazo europeo da educación superior e no mercado laboral internacional».

Esta previsión vese ratificada polo Real Decreto 22/2015, do 23 de xaneiro, que veu a modificar o artigo 4 Real Decreto 1027/2011, do 15 de xullo, polo que se regula o MECES, establecendo a correspondencia entre os niveis do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior e o marco europeo de cualificacións, con obxecto, como sinala na súa parte expositiva o citado Real Decreto de “garantir a internacionalización dos egresados universitarios españois”.

Por tanto, os niveis que incorpora o MECES teñen por obxecto, como sinala o citado Real Decreto, facilitar a mobilidade no Espazo Europeo de Educación Superior e no mercado laboral internacional, pero en ningún caso, supón unha modificación dos efectos profesionais que, no seu caso, posúen os títulos universitarios oficiais da anterior ordenación (Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico) no ámbito nacional.

De acordo con a lexislación vixente en materia de titulacións, os títulos oficiais, tanto universitarios como non universitarios, ademais de efectos académicos, poden posuír, no seu caso, efectos profesionais.

Esta diferenza de efectos, no caso dos títulos universitarios oficiais da anterior ordenación, está claramente recollida na Disposición adicional primeira do Real Decreto 822/2021, do 28 de setembro, polo que se establece a organización dos ensinos universitarios e do procedemento de aseguramiento da súa calidade, nos mesmos termos que antes o facía o Real Decreto 1393/2007, do 29 de outubro, polo que se establece a ordenación dos ensinos universitarios oficiais, como seguen:

“Disposición adicional primeira. Eficacia dos títulos universitarios oficiais correspondentes á ordenación previa á EEES.

1. Os títulos universitarios oficiais obtidos conforme a plans de estudos anteriores á actual ordenación dos ensinos universitarios implementadas baixo os principios do Espazo Europeo de Educación Superior manterán todos os seus efectos académicos e, no seu caso, profesionais.”

Os efectos profesionais do título oficial, son aqueles que facultan para o desempeño dunha profesión, ou ben, para o acceso ao emprego, xa sexa público ou privado, nos termos que dispoñan a lexislación vixente.

Por tanto, como se sinala, cando a regulación vixente esixe para o ingreso nas Administracións Públicas, os seus Organismos Públicos ou Entidades de Dereito Público, vinculadas ou dependentes, estar en posesión dun título universitarios oficiais da anterior ordenación (Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, etc.), estímase que non atende os efectos académicos dos títulos senón para os efectos profesionais.

Todas estas consideracións confírmanse polo previsto na Disposición Adicional Oitava do xa citado Real Decreto 967/2014, do 21 de novembro, que foi derrogado polo Real Decreto 889/2022, do 18 de outubro, polo que se establecen as condicións e os procedementos de homologación, de declaración de equivalencia e de validación de ensinos universitarios de sistemas educativos estranxeiros e polo que se regula o procedemento para establecer a correspondencia ao nivel do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos universitarios oficiais pertencentes a ordenacións académicas anteriores.

Sen prexuízo do anterior, a Disposición adicional cuarta do Real Decreto 889/2022, do 18 de outubro, como o facía a norma derrogada, exclúe expresamente da súa aplicación ás Administracións Públicas, nos seguintes termos:

“Disposición adicional cuarta. Titulación para o ingreso nas administracións públicas.

O réxime de titulacións esixible para o ingreso nas administracións públicas rexerase, en todo caso, polo previsto no texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, e o resto da súa normativa específica que resulte de aplicación.”

É dicir, o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e demais entidades deles dependentes aos que resulte de aplicación prever neste TRLEBEP rexerase, en todo caso, polo que previsto na esta norma así como calquera outra normativa específica que resulte de aplicación.

En concreto resulta de aplicación, por unha banda, o artigo 76 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro (en diante, TRLEBEP) en relación coas titulacións esixidas para o acceso aos Corpos ou Escalas do persoal funcionario de carreira. En concreto, para o acceso ao Grupo A (subgrupo A1) o título de Grao.

Por outra banda, o previsto na Disposición transitoria terceira da mesma norma que recolle que “ata punto non se xeneralice a implantación dos novos títulos universitarios a que se refire o artigo 76, para o acceso á función pública seguirán sendo válidos os títulos universitarios oficiais vixentes á entrada en vigor deste Estatuto.”

Conclusións:

Nese sentido, para o acceso a Corpos ou Escalas do subgrupo A1 seguen sendo válidos, xunto ao título de Grao, os títulos de Licenciado, Arquitecto e Enxeñeiro.

Finalmente, o Real Decreto 822/2021, do 28 de setembro, polo que se establece a organización dos ensinos universitarios e do procedemento de aseguramiento da súa calidade, apróbase pola necesidade de redefinir a organización e as estruturas dos ensinos universitarios oficiais, recollidas neste real decreto, atendendo á experiencia acumulada no transcurso desta década de implementación da EEES.

O Real Decreto 1393/2007, do 29 de outubro, polo que se estableceu a ordenación dos ensinos universitarios oficiais (derrogado polo Real Decreto do parágrafo anterior), fora obxecto de ata nove modificacións de diversa entidade (a última a levada a cabo polo Real Decreto 103/2019, do 1 de marzo, polo que se aproba o Estatuto do Persoal Investigador Predoutoral en Formación) polo que se fai necesario unha nova norma que garanta, entre outros, o principio de seguridade xurídica no funcionamento do sistema universitario español.

A norma vixente mantén a estrutura básica da oferta académica, actualmente vixente, configurada en tres etapas: Grao, Máster e Doutoramento e, sen prexuízo doutras modificacións importantes desde o punto de vista académico, reformula o proceso de verificación, seguimento e acreditación dos títulos universitarios oficiais.

A Disposición adicional primeira segue mantendo a ‘Eficacia dos títulos universitarios oficiais correspondentes á ordenación previa á EEES’, sen establecer equivalencias nin prever procedemento de homologación ou equivalencia dos títulos universitarios actuais cos anteriores.

O que fai esta Disposición adicional é salvagardar os efectos académicos e profesionais das titulacións anteriores e establecer un recoñecemento de créditos para aqueles que posúan titulacións oficiais españolas anteriores á EEES, neste caso obxecto de consulta, para os que posúen un título oficial de Diplomado, e desexan acceder a ensinos oficiais de Grao, conforme os requisitos e procedemento alí establecidos.

En conclusión, con carácter xeral, o título esixido para o acceso a Corpos ou Escalas do subgrupo A1 é o Título de Grao ou Licenciado, Arquitecto e Enxeñeiro.

E, por tanto, os efectos do ‘Certificado de correspondencia do Título de Diplomado en Turismo’ co Nivel 2 (grao) do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior (MECES) que se achega no seu escrito, non ten máis finalidade que a de facilitar a mobilidade no Espazo Europeo de Educación Superior e no mercado laboral internacional, sen que en ningún caso modifíquense os efectos profesionais que, no seu caso, posúen os títulos universitarios oficiais da anterior ordenación do ámbito nacional.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies