logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Inicio Organigrama
Ministeri Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Organigrama Directora de Gabinet del Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Organigrama Secretària d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Organigrama Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Secretaria d'Estat de Funció Pública
Organigrama Secretària d'Estat de Funció Pública
Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Organigrama Sotssecretària per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Ministeri Consulta pública prèvia
Participació pública en projectes normatius Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Consulta pública prèvia Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat. Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic Projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Audiència i informació pública
Participació pública en projectes normatius Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Ministeri Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Ministeri Personal Laboral
Empleo 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anara de conveni en Intel·ligència Artificial 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos 1CU (SEDIA) – M2 INVESTIGACIÓN entre los candidatos preseleccionados por el Servicio Público de Empleo 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes). 3CU (SETELECO) – M2 CIÈNCIES DE LA INFORMACIÓ (PERIODISME)
Personal Funcionari
Empleo Concursos 2025
Personal Funcionari Concurs general 2025 Concurs específic 2025
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Inicio La Secretaria
Funció Pública Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent
La Secretaria Cartelleria Campanya: #UnRetoParaTi #UnaMejoraParaTodos 6 raons per a treballar en l'Administració
Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som
Funció Pública Directora General de Funció Pública Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos Subdirector General de Relacions Laborals Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions Subdirector General de Régimen Jurídico Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Qui som Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública Qui som Una mica d'història
Subdirectora General del Sector Públic Institucional Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
Accés a l'Ocupació Pública
Funció Pública Resol dubtes
Accés a l'Ocupació Pública Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen? Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública? Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris? Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
Coneix a fons l'Ocupació Pública
Accés a l'Ocupació Pública Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
Coneix a fons l'Ocupació Pública Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
Jornades de Captació de Talent
Accés a l'Ocupació Pública Jornades de Captació de Talent 2023 Jornades de Captació de Talent 2022 Jornadas de Captación de Talento 2021 Jornadas de Captación de Talento 2020 Jornadas de Captación de Talento 2019 Jornades de Captació de Talent 2024
Convocatòries Personal Laboral
Accés a l'Ocupació Pública Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
Oferisques d'Ocupació Pública
Accés a l'Ocupació Pública 2024
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
2023
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
2022
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Reserva de places per a personal amb discapacitat Distribució de places per àrees d'interés
Convocatòries Personal Funcionari
Accés a l'Ocupació Pública Cossos i Escales Generals de funcionaris Cossos i Escales Especials de funcionaris
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Funció Pública Procediments de personal Concursos de traslados
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Personal laboral
Concursos de traslados Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat. Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017) Concurs de trasllats personal laboral 2018
Mobilitat de les persones ocupades públiques
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Mobilitat del personal funcionari de carrera
Mobilitat de les persones ocupades públiques Comissions de serveis Permutes Autorización bases de concursos Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
Mobilitat del personal laboral
Mobilitat de les persones ocupades públiques CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Mobilitat del personal laboral ANY 2024
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2023
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2022
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2021
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
ANY 2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
ANY 2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Mobilitat del personal laboral CONVOCATÒRIES FINALITZADES
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO ANY 2022
CONVOCATÒRIES FINALITZADES CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
ANY 2023
CONVOCATÒRIES FINALITZADES CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2024
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Mobilitat del personal laboral INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Reingresse funcionaris
Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
Reingressos laborals
Situacions administratives personal funcionari
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Servei actiu Servei especials Serveis en altres AAPP Excedència voluntària per interés particular Excedència voluntària per agrupació familiar Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar Excedencia por violencia de género Excedencia por violencia terrorista Suspensió de funcions Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic Expectativa de destino Excedència forçosa Excedencia voluntaria incentivada
Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP Jubilacions voluntàries Renuncies
Règim Jurídic
Funció Pública Legislació i documentació d'interés Comissió Superior de Personal
Règim Jurídic Què és la Comissió Superior de Personal Acords de la Comissió Superior de Personal
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Règim Jurídic Què és Bodeco? 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau. Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys. Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo. Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado. Terminis processos d'estabilització.
2. Carrera administrativa.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
3. Condicions de treball.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
4. Incompatibilitats.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega. Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
7. Jornada i horaris.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
10. Provisió de llocs.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball. Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
11. Reconeixement de serveis prestats.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial. Reconeixement serveis previs – Administració Institucional. Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger. Reconeixement serveis previs – Personal laboral. Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
12. Règim laboral. 15. Retribucions. 16. Seguretat Social Funcionaris. 17. Situacions administratives. 14. Responsabilitat Històric de BODECO
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
19. Vacances, permisos i llicències.
Altres
Règim Jurídic Històric de BODECO 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Altres Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix. Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat. Terminis processos d'estabilització.
2. Carrera administrativa
Altres Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí
3. Drets i deures
Altres Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
4. Incompatibilitats
Altres Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
5. Jornades i horaris
Altres Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
6. Provisió de llocs
Altres Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional. Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació Diferents qüestions sobre terminis possessoris Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
7. Reconeixement de serveis prestats
Altres Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial Reconeixement serveis previs – Administració Institucional Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger Reconeixement serveis previs – Personal laboral Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
8. Responsabilitat
Altres Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat Aplicació del règim disciplinari al personal eventual Prescripció de sanció greu Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
12. Vacances, permisos i llicències
Altres Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen Permís per deure inexcusable Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans. Gaudi del permís per naixement a temps parcial Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis. Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes. Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP. Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
13. Uns altres
Altres 13. UNS ALTRES
13. Uns altres Certificats en l'Administració General de l'Estat Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
Relacions Laborals
Funció Pública Diàleg Social
Relacions Laborals Negociació Col·lectiva
Diàleg Social Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Negociació Col·lectiva Taula de Negociació de personal funcionari Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat Taules Delegades
Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Negociació Col·lectiva Comissió Paritària
Negociació del personal laboral IV Conveni Únic Actes de la Comissió Paritària Acords de Civea en vigor
Comissió Negociadora
Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Negociació Col·lectiva Comissió Negociadora
Negociació V Conveni Únic Personal Laboral Actes
Informació General
Taula General de Negociació de les Administracions Públiques Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic Altres Acords
Eleccions Sindicals Seguiment Vagues de personal AGE Subvencions a organitzacions sindicals
Diàleg Social Convocatòries Anteriors
Igualtat
Relacions Laborals Plans per a la Igualtat de gènere Conciliació i corresponsabilitat Violència contra les dones Enfront de l'assetjament laboral i sexual
Responsabilitat Social Corporativa Prevenció
Órganos de colaboración
Funció Pública Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Órganos de colaboración Va unir Europea
Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública Xarxa EUPAN COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS Consejo de la Unión Europea Grupo de Trabajo Estatuto
Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) Mobilitat Internacional Relacions bilaterals
Órganos de colaboración interadministrativa
Registre Central de Personal
Funció Pública Butlletí Estadístic del RCP
Registre Central de Personal Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat Espai Siep Documentació del Registre Central de Personal
Registre Central de Personal Impresos Personal Funcionari Impresos Personal Laboral
Documentació del Registre Central de Personal Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Impresos d'inscripció Impresos de Personal Funcionari Docent Impresos de Personal Laboral Docent
Documentació del Registre Central de Personal Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Espai ISPA
Funció Pública ISPA 2025
Espai ISPA Comunitats Autonomas Comunitat Foral de Navarresa Ajuntaments Cargos electos de Corporaciones Locales Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
ESTADÍSTIQUES ISPA
Espai ISPA Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
ISPA NAVARRA 2025
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Funció Pública Novetats Normativa Reguladora FHCN Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Concursos ordinarios anteriores
Concursos ordinarios provisión puestos reservados Concurs Ordinari 2023 Concurs Ordinari 2022 Concurs Ordinari 2021 Concurs Ordinari 2020 Concurs Ordinari 2019 Concurs Ordinari 2018 Concurs Ordinari 2017
Concurs Ordinari 2024
Concursos unitaris provisió posats reservats
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Concursos unitarios anteriores
Concursos unitaris provisió posats reservats Concurs Unitari 2022 Concurso Unitario 2022 País Vasco Concurs Unitari 2021 Concurs Unitari 2020 Concurs Unitari 2019 Concurs Unitari 2018 Concurso Unitario 2017
Concurso Unitario 2023
Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Serveis especials Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball) Servicio en otras Administraciones Públicas Excedències
Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
Certificats funcionaris d'administració local Comissions de servei / Acumulacions
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Comissions de serveis Acumulació de funcions reservades
Inscripción méritos generales
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Inscripció del grau personal Inscripció de titulacions Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento Inscripción de servicios previos Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
Altres procediments
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Permuta de llocs de treball reservat Remissió de consultes sobre el règim jurídic Recurso potestativo de reposición Jubilacions i prolongacions del servei actiu
Governança Pública
Funció Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Governança Pública Què és una càrrega administrativa? Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas Manual de Simplificació Administrativa i Reducció de Càrregues per a l'AGE Convenis amb organitzacions Compensación de cargas administrativas. One in - one out Simplificació de Procediments en les Administracions Públiques. Mapa de Situació Documentació de referència
Inspecció de Serveis
Governança Pública Normativa reguladora Guia d'auditoria per a inspectors de serveis Consultoria operativa de serveis Curs selectiu de la funció inspectora Vacants d'Inspectors/as de Serveis Informes de Simplificació i Reducció de Càrregues
Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​
Governança Pública Gestió de Cartes de Serveis en l'AGE Metodologia i Guies
Qualitat en les Administracions Públiques​ Guia per a la realització d'estudis d'anàlisis de la demanda i d'avaluació de la satisfacció dels usuaris (edició 2014) Modelo EFQM 2013 CAF 2013, el Marc Comú d'Avaluació CAF 2020 Guia per a la gestió de queixes i suggeriments (2013) Guia d'Interpretació del Model EFQM d'Excel·lència 2010 per a les Administracions Públiques CAF Educació (2010) CAF Procediment de Retroalimentació Externa (2009) Guia per al desenvolupament de Cartes de Serveis Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009) Guia per al reconeixement a l'excel·lència (2009) CAF 2006 El Valor de l'Excel·lència. Recomanacions per a l'excel·lència en la creació de valor públic a través del Model EFQM (2018).​​ Guia per a la Qualitat de l'Administració Pública, Una Caixa d'Eines per a Gestors, versió resumida Marc comú sobre les Cartes de Serveis en les Administracions Públiques Espanyoles (2015) Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics (2009)​​ Guia per a l'elaboració i gestió d'una carta de serveis en l'Administració Local Guia de models d'avaluació per a l'Administració Local
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Informe sobre l'Activitat dels Ministeris Espanyols (ISAM) Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Govern Obert La confiança en les Institucions Informe sobre percepció ciutadana en la prestació dels serveis públics​​ Estabilitat i millora en els serveis públics Qualitat i sostenibilitat dels serveis públics Qualitat dels Serveis Públics en temps d'austeritat La Qualitat dels Serveis Públics i les actituds dels ciutadans cap a les mesures modernitzadores de l'Administració Pública La importància dels Serveis Públics en el benestar dels ciutadans L'Administració Pública segons el parer dels ciutadans Agenda Pública i Satisfacció amb els Serveis Públics en l'Estat Autonòmic La percepció social dels Serveis Públics a Espanya 1985-2008 ​​​
Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2016 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2015 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2014 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2013 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2012 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2011 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2010 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2009 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2008
Avaluació E08/2007 de la Qualitat del servei dels Museus de titularitat estatal
Reconeixement: Certificacions i Premis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Reconeixement: Certificacions i Premis Organitzacions el nivell d'Excel·lència de les quals ha sigut certificat
Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Reconeixement: Certificacions i Premis Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIV Edició. Memòries Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XV Edició. Memòries XV edició. Galeria de Vídeos Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIII Edició Galeria d'imatges del lliurament de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XII Edició Galeria d'imatges del Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació 2014​​
Gestió del coneixement i difusió de bones pràctiques Assessorament, consultoria, assistència tècnica i Formació​ Xarxes Internacionals Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Conferències de Qualitat en els Serveis Públics Galeria d'imatges de la 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions
Governança Pública Registre Electrònic d'Apoderaments Registro de Funcionarios Habilitados Registro Electrónico General Notificacions
Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Governança Pública Digitalització de documents i registre Assistència en la identificació i signatura electrònica Còpies autèntiques Apoderament
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Funció Pública Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Inicio Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.

La consulta es refereix a les titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Amb caràcter general, el títol exigit per a l'accés a Cossos o Escales del subgrup A1 és el Títol de Grau o Llicenciat, Arquitecte i Enginyer. I, per tant, els efectes del ‘Certificat de correspondència del Títol de Diplomat en Turisme’ amb el Nivell 2 (grau) del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (BRESSES) que s'adjunta en el seu escrit, no té més finalitat que la de facilitar la mobilitat en l'Espai Europeu d'Educació Superior i en el mercat laboral internacional, sense que en cap cas es modifiquen els efectes professionals que, en el seu cas, posseïxen els títols universitaris oficials de l'anterior ordenació de l'àmbit nacional.

Com a conseqüència de la publicació en el Boletín Oficial del Estado de diverses Resolucions de la Direcció General de Política Universitària, per la qual es publicaven, al seu torn, els corresponents Acords del Consell de Ministres pels quals es determina el nivell de correspondència al nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior de diferents títols universitaris de caràcter oficial pertanyents a l'anterior ordenació (Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat, Arquitecte Tècnic, Enginyer Tècnic), este Centre Directiu ha rebut diverses consultes en les quals es planteja si la correspondència de nivell efectuada per a estes titulacions universitàries oficials amb el nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (BRESSES) té efectes també respecte als títols exigibles per a l'ingrés i promoció en les Administracions Publiques i els seus Organismes Públics o Ens de Dret Públic vinculats o depenents.

Referent a això, i una vegada contrastat amb el Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, per esta Direcció General s'assenyala el següent:

Com s'ha indicat, els citats Acords del Consell de Ministres de 4 de setembre de 2015, tenen per finalitat, únicament, establir el nivell de correspondència dels títols universitaris de caràcter oficial als quals es refereixen aquests Acords amb el nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior, d'acord amb el procediment que establia per a això el llavors vigent Reial decret 967/2014, de 21 de novembre, pel qual s'establixen els requisits i el procediment per a l'homologació i declaració d'equivalència a titulació i a nivell acadèmic universitari oficial i per a la convalidació d'estudis estrangers d'educació superior, i el procediment per a determinar la correspondència als nivells del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior dels títols oficials d'Arquitecte, Enginyer, Llicenciat, Arquitecte Tècnic, Enginyer Tècnic i Diplomat.

El Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior, BRESSES, sorgeix en el marc de l'anomenat Procés de Bolonya –que donarà lloc a la creació de l'Espai Europeu d'Educació Superior-, i en concret, per la Recomanació del Parlament Europeu i del Consell, de 23 d'abril de 2008 que aconsella als Estats l'alineació dels seus sistemes de qualificacions, de manera que s'establisca un marc de qualificacions que siga comparable amb el seu equivalent europeu.

Com assenyala la part expositiva del Reial decret 1027/2011, de 15 de juliol, pel qual s'establix el Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior, “amb la definició del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior es pretén, d'un costat, informar de la societat i en particular als estudiants sobre quins són les exigències d'aprenentatge de cada nivell, i d'un altre, subministrar informació als ocupadors sobre quins són les corresponents competències dels qui seran emprats. D'altra banda, ha de posar-se de manifest la transcendent utilitat que subjau al MECES com a eina que facilitarà la mobilitat i el reconeixement internacional dels títols i de la formació”.

I de forma més concreta, l'article 1 d'este Reial decret 1027/2011, de 15 de juliol, defineix clarament el contingut, finalitat i efectes del MECES. Diu així:

«Article 1. Objecte.

1. El present reial decret establix el Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior, BRESSES i la descripció dels seus nivells, la finalitat dels quals és permetre la classificació, comparabilitat i transparència de les qualificacions de l'educació superior en el sistema educatiu espanyol.

2. El BRESSES és un instrument, internacionalment reconegut, que permet l'anivellament coherent de totes les qualificacions de l'educació superior per a la seua classificació, relació i comparació i que serveix, així mateix, per a facilitar la mobilitat de les persones en l'espai europeu de l'educació superior i en el mercat laboral internacional».

Esta previsió es veu ratificada pel Reial decret 22/2015, de 23 de gener, que ha vingut a modificar l'article 4 Reial decret 1027/2011, de 15 de juliol, pel qual es regula el BRESSES, establint la correspondència entre els nivells del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior i el marc europeu de qualificacions, amb objecte, com assenyala en la seua part expositiva el citat Reial decret de “garantir la internacionalització dels egressats universitaris espanyols”.

Per tant, els nivells que incorpora el BRESSES tenen per objecte, com assenyala el citat Reial decret, facilitar la mobilitat en l'Espai Europeu d'Educació Superior i en el mercat laboral internacional, però en cap cas, suposa una modificació dels efectes professionals que, en el seu cas, posseïxen els títols universitaris oficials de l'anterior ordenació (Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat, Arquitecte Tècnic, Enginyer Tècnic) en l'àmbit nacional.

D'acord amb la legislació vigent en matèria de titulacions, els títols oficials, tant universitaris com no universitaris, a més d'efectes acadèmics, poden posseir, en el seu cas, efectes professionals.

Esta diferència d'efectes, en el cas dels títols universitaris oficials de l'anterior ordenació, està clarament recollida en la Disposició addicional primera del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'establix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seua qualitat, en els mateixos termes que abans el feia el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'establix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, com segueixen:

“Disposició addicional primera. Eficàcia dels títols universitaris oficials corresponents a l'ordenació prèvia a l'EEES.

1. Els títols universitaris oficials obtinguts conforme a plans d'estudis anteriors a l'actual ordenació dels ensenyaments universitaris implementats sota els principis de l'Espai Europeu d'Educació Superior mantindran tots els seus efectes acadèmics i, en el seu cas, professionals.”

Els efectes professionals del títol oficial, són aquells que faculten per a l'acompliment d'una professió, o bé, per a l'accés a l'ocupació, ja siga públic o privat, en els termes que disposen la legislació vigent.

Por tanto, como se señala, cuando la regulación vigente exige para el ingreso en las Administraciones Públicas, sus Organismos Públicos o Entidades de Derecho Público, vinculadas o dependientes, estar en posesión de un título universitarios oficiales de la anterior ordenación (Licenciado, Arquitecto, Ingeniero, etc.), se estima que no atiende los efectos académicos de los títulos sino a los efectos profesionales.

Totes estes consideracions es confirmen pel que es preveu en la Disposició Addicional Octava del ja citat Reial decret 967/2014, de 21 de novembre, que ha sigut derogat pel Reial decret 889/2022, de 18 d'octubre, pel qual s'establixen les condicions i els procediments d'homologació, de declaració d'equivalència i de convalidació d'ensenyaments universitaris de sistemes educatius estrangers i pel qual es regula el procediment per a establir la correspondència al nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior dels títols universitaris oficials pertanyents a ordenacions acadèmiques anteriors.

Sense perjudici de l'anterior, la Disposició addicional quarta del Reial decret 889/2022, de 18 d'octubre, com el feia la norma derogada, exclou expressament de la seua aplicació a les Administracions Públiques, en els següents termes:

“Disposició addicional quarta. Titulació per a l'ingrés en les administracions públiques.

El règim de titulacions exigible per a l'ingrés en les administracions públiques es regirà, en tot cas, pel que es preveu en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de la seua normativa específica que resulte d'aplicació.”

És a dir, l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i altres entitats d'ells depenents als quals resulte d'aplicació el que es preveu en dita TRLEBEP es regirà, en tot cas, per la qual cosa previst en aquesta norma així com qualsevol altra normativa específica que resulte d'aplicació.

En concret resulta d'aplicació, d'una banda, l'article 76 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (d'ara en avant, TRLEBEP) en relació amb les titulacions exigides per a l'accés als Cossos o Escales del personal funcionari de carrera. En concret, per a l'accés al Grup A (subgrup A1) el títol de Grau.

D'altra banda, el que es preveu en la Disposició transitòria tercera de la mateixa norma que recull que “fins que no es generalitze la implantació dels nous títols universitaris a què es refereix l'article 76, per a l'accés a la funció pública continuaran sent vàlids els títols universitaris oficials vigents a l'entrada en vigor d'este Estatut.”

Conclusions:

En eixe sentit, per a l'accés a Cossos o Escales del subgrup A1 continuen sent vàlids, al costat del títol de Grau, els títols de Llicenciat, Arquitecte i Enginyer.

Finalment, el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'establix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seua qualitat, s'aprova per la necessitat de redefinir l'organització i les estructures dels ensenyaments universitaris oficials, recollides en este reial decret, atesa de l'experiència acumulada en el transcurs d'esta dècada d'implementació de l'EEES.

El Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual es va establir l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials (derogat pel Reial decret del paràgraf anterior), havia sigut objecte de fins a nou modificacions de diversa entitat (l'última la duta a terme pel Reial decret 103/2019, d'1 de març, pel qual s'aprova l'Estatut del Personal Investigador Predoctoral en Formació) pel que es fa necessari una nova norma que garantisca, entre altres, el principi de seguretat jurídica en el funcionament del sistema universitari espanyol.

La norma vigent manté l'estructura bàsica de l'oferta acadèmica, actualment vigent, configurada en tres etapes: Grau, Màster i Doctorat i, sense perjudici d'altres modificacions importants des del punt de vista acadèmic, reformula el procés de verificació, seguiment i acreditació dels títols universitaris oficials.

La Disposició addicional primera continua mantenint la ‘Eficàcia dels títols universitaris oficials corresponents a l'ordenació prèvia a l'EEES’, sense establir equivalències ni preveure procediment d'homologació o equivalència dels títols universitaris actuals amb els anteriors.

El que fa esta Disposició addicional és salvaguardar els efectes acadèmics i professionals de les titulacions anteriors i establir un reconeixement de crèdits per a aquells que posseïsquen titulacions oficials espanyoles anteriors a l'EEES, en este cas objecte de consulta, per als quals posseïxen un títol oficial de Diplomat, i desitgen accedir a ensenyaments oficials de Grau, conforme als requisits i procediment allí establits.

En conclusió, amb caràcter general, el títol exigit per a l'accés a Cossos o Escales del subgrup A1 és el Títol de Grau o Llicenciat, Arquitecte i Enginyer.

I, per tant, els efectes del ‘Certificat de correspondència del Títol de Diplomat en Turisme’ amb el Nivell 2 (grau) del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (BRESSES) que s'adjunta en el seu escrit, no té més finalitat que la de facilitar la mobilitat en l'Espai Europeu d'Educació Superior i en el mercat laboral internacional, sense que en cap cas es modifiquen els efectes professionals que, en el seu cas, posseïxen els títols universitaris oficials de l'anterior ordenació de l'àmbit nacional.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies