La present guia pretén proporcionar unes orientacions pràctiques per a elaborar i certificar una carta de serveis de qualsevol organització pública. Per esta raó, té una vocació no prescriptiva sinó de caràcter orientatiu i està dirigida a tota mena d'administracions públiques, encara quan en ella es recullen elements del Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'establix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General d'Estat.
A més d'en esta regulació, el seu contingut està inspirat en normes i publicacions acceptades en l'àmbit administratiu, com són la Norma UNEIX 93200:2008 de Requisits de les Cartes de serveis, la Guia de l'Associació Espanyola per a la Qualitat, la Guia editada per l'European Public Administration Network i la Guia per a la implantació de Cartes de serveis publicada per l'extint Ministeri d'Administracions Públiques en els anys 2000, 2003 i 2006.
Considerant que el procés d'elaboració d'una carta de serveis té la seua conclusió natural no sols en la implantació de la mateixa en l'organització, sinó en la certificació del seu nivell de qualitat, la guia s'estructura en dues parts –una referida al procés d'elaboració d'una carta de serveis i la segona, al procés de certificació.