Data d'actualització: 24/09/2024
Protecció de Dades
POLÍTICA DE PRIVACITAT I PROTECCIÓ DE DADES
El Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública és l'entitat responsable del tractament de les dades de caràcter personal subministrats pels usuaris en els Portals Web i en la seu electrònica associada del Departament.
De conformitat amb el que s'estableix en el Reglament General de Protecció de Dades, Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril del 2016, el Ministeri es compromet al compliment de la seua obligació de secret respecte a les dades de caràcter personal i al deure de tractar-los amb confidencialitat. A aquest efecte, adoptarà les mesures necessàries per a evitar la seua alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat.
Este avís legal és aplicable a les pàgines dels Portals Web i de la seu electrònica associada del Departament, no es garanteix en els accessos a través d'enllaços amb estos llocs, ni als enllaços des d'estos llocs amb altres webs.
Els articles 34.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals (d'ara en avant, LOPDGDD), i 37.1 del Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril (d'ara en avant RGPD), obliguen a designar un Delegat de Protecció de dades quan el tractament dels mateixos siga realitzat per una autoritat o organisme públic.
Pot dirigir-se al de elegado de Protecció de Dades a través de: dpd@digital.gob.es

Funcions del Delegat de Protecció de Dades
Informar i assessorar dels responsables i encarregats del tractament de dades personals, així com als empleats que s'ocupen del mateix de les obligacions que els corresponen, d'acord amb el RGPD, la LOPDGDD i altres disposicions en la matèria.
- Supervisar el compliment del que es disposa en la normativa i de les polítiques dels responsables i d'encarregats del tractament de dades en matèria de protecció de dades.
- Oferir assessorament que li siga sol·licitat respecte de l'avaluació d'impacte relativa a la protecció de dades personals.
- Cooperar amb l'Agència Espanyola de Protecció de Dades i actuar com a òrgan de contacte amb ella.
- Intervendre en el cas que els interessats presenten davant ell la reclamació potestativa prèvia a la reclamació davant l'AEPD.
- Atendre les qüestions dels interessats relatives al tractament de les seues dades personals i a l'exercici dels seus drets, a l'empara del RGPD i de la LOPDGDD.
Política de protecció de dades
Recollida de dades personals
A fi de prestar els serveis que li corresponen, el Ministeri podrà sol·licitar a través de formulàries dades personals que amb caràcter general seran tractats d'acord al que s'estableix en el Reglament General de Protecció de Dades, Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril del 2016 (RGPD) i a la Llei orgànica 3/2018 de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals, aprovada el 5 de desembre de 2018 (LOPD i GDD).
El Ministeri informarà i pot recollir dades de les següents categories de dades personals:
- Dades identificatives i de contacte (incloses adreces postals i/o electròniques).
- Codis o claus d'identificació per a accés i operativa en el Portal i la Seu electrònica.
- Dades transaccionals, això és, qualsevol operació, moviment i consulta associat a qualsevol dels serveis i procediments administratius que un usuari mantinga amb el Ministeri.
- Dades socioeconòmiques i laborals.
- Dades de representació legal
Responsables del Tractament
Les activitats de tractament de dades personals corresponen a diferents Responsables de Tractament, en funció del servei prestat pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública. El Registre d'Activitats de Tractament (RAT), publicat i descarregable en este lloc, identifica als responsables de tots els tractaments registrats en el Ministeri.
Finalitats de les activitats de tractament i la seua legitimació
A través dels Portals Web i Seus Electròniques, no es recullen dades personals sense la deguda legitimitat. Les dades aportades per l'interessat s'utilitzaran, amb caràcter únic i exclusiu, per a les finalitats previstes en cada procediment o actuació.
La recollida i tractament de les dades personals té com a finalitat general la gestió, prestació i millora dels serveis i la tramitació dels procediments administratius relacionats amb el Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública així com qualsevol altre servei sol·licitat a cada moment per l'usuari i el seguiment i la resposta a les consultes plantejades per aquests.
El tractament de les dades personals recollits pel Ministeri pot tindre finalitats addicionals, totes elles justificades pel consentiment explícit de l'usuari o per la legitimació que al Ministeri li confereixen les Lleis i disposicions normatives que regulen els serveis oferits i els respectius procediments, d'acord amb els supòsits de licitud dels tractaments previstos per l'art 6 del Reglament (RGPD).
Les diferents finalitats i les seues legitimacions poden consultar-se en l'accés a cadascun dels serveis i procediments oferits pel Ministeri; i amb caràcter general, en el RAT publicat en compliment del que es preveu en l'art. 31.2 de la Llei orgànica 3/2018 (LOPDyGDD).
Consentiment Explícit
Una vegada informat del tipus de dades necessàries per a la prestació dels serveis i procediments administratius associats, les activitats de tractament que es realitzarà, la seua finalitat i la seua legitimació, es recaptarà el consentiment exprés quan siga necessari perquè el Ministeri realitze les activitats de tractament de les dades personals proporcionades per l'usuari dels serveis.
Destinataris, cessió i transferència de dades
De manera general el Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública és l'únic destinatari de les dades recaptades. En cap cas les referides dades seran objecte de tractament o de cessió a tercers, si no és amb el consentiment exprés de l'afectat, excepte autorització legal, segons els supòsits previstos per la normativa legal vigent.
Quan el servei prestat o el seu procediment associat incloga obligacions legals derivades de la legitimació del tractament que requerisquen la cessió o transferència a tercers s'indicaran les terceres parts destinatàries d'eixes dades i les finalitats de les seues activitats de tractament.
En el seu cas, es recaptarà el consentiment exprés de l'usuari per a tals cessions i transferències de dades. Es demanarà de manera separada i específica el consentiment quan la transferència de dades siga internacional.
Període de conservació de les dades
Les dades es conservaran durant el temps imprescindible per a atendre els serveis oferits pel Ministeri sobre la base de la legislació administrativa respecte a la prescripció de responsabilitats.
Exercici de drets
L'usuari podrà exercitar en tot moment els drets respecte a les dades subministrades per a qualsevol dels procediments administratius i serveis. Per a això podrà dirigir-se per qualsevol mitjà que deixe constància del seu enviament i recepció, a:
Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Carrer Poeta Joan Maragall, 41 - 28046 Madrid
També podrà dirigir-se a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, on pot consultar més informació sobre obligacions i drets relatius a la Protecció de Dades de Caràcter Personal.
Registre d'Activitats de Tractament de Dades Personals
Data d'actualització: 31/01/2025
- Descargar Registro de Tratamiento de Datos Personal de la Secretaria de Estado de Función Pública (en revisión)
Data d'actualització: 05/04/2024
- Descargar Registro de Tratamiento de Datos Personales de la Secretaria General de Administración Digital (provisional)
Data d'actualització: 24/09/2024
Data d'actualització: 27/03/2025