logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cover Ministeri
Cover Organigrama
Cover Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Cover Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Cover Secretaria d'Estat de Funció Pública
Cover Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Participació pública en projectes normatius
Cover Consulta pública prèvia
Cover Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Cover Audiència i informació pública
Cover Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Cover Empleo
Cover Personal Laboral
Cover Personal Funcionari
Cover Concursos 2025
Cover Funció Pública
Cover La Secretaria
Cover Captació de talent
Cover Funció Pública
Cover Qui som
Cover Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Accés a l'Ocupació Pública
Cover Resol dubtes
Cover Coneix a fons l'Ocupació Pública
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Jornades de Captació de Talent
Cover Convocatòries Personal Laboral
Cover Ofertes d'Ocupació Pública
Cover 2024
Cover 2023
Cover 2022
Cover Convocatòries Personal Funcionari
Cover Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Cover Concursos de traslados
Cover Personal laboral
Cover Mobilitat de les persones ocupades públiques
Cover Mobilitat del personal funcionari de carrera
Cover Mobilitat del personal laboral
Cover CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Cover ANY 2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Cover ANY 2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Cover ANY 2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Cover ANY 2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Cover CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cover CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Cover ANY 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Cover ANY 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Cover CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Cover Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Cover Reingresse funcionaris
Cover Situacions administratives personal funcionari
Cover Règim Jurídic
Cover Comissió Superior de Personal
Cover Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa.
Cover 3. Condicions de treball.
Cover 4. Incompatibilitats.
Cover 7. Jornada i horaris.
Cover 10. Provisió de llocs.
Cover 11. Reconeixement de serveis prestats.
Cover Històric de BODECO
Cover Altres
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa
Cover 3. Drets i deures
Cover 4. Incompatibilitats
Cover 5. Jornades i horaris
Cover 6. Provisió de llocs
Cover 7. Reconeixement de serveis prestats
Cover 8. Responsabilitat
Cover 12. Vacances, permisos i llicències
Cover 13. Uns altres
Cover 13. UNS ALTRES
Cover Relacions Laborals
Cover Diàleg Social
Cover Negociació Col·lectiva
Cover Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Cover Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Cover Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Cover Comissió Paritària
Cover Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Cover Comissió Negociadora
Cover Subvencions a organitzacions sindicals
Cover Igualtat
Cover Órganos de colaboración
Cover Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Cover Va unir Europea
Cover Registre Central de Personal
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Documentació del Registre Central de Personal
Cover Impresos Personal Laboral
Cover Impresos de Personal Laboral Docent
Cover Espai ISPA
Cover ISPA 2025
Cover ESTADÍSTIQUES ISPA
Cover Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Cover Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Cover Concursos ordinarios anteriores
Cover Concursos unitaris provisió posats reservats
Cover Concursos unitarios anteriores
Cover Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cover Excedències
Cover Comissions de servei / Acumulacions
Cover Inscripción méritos generales
Cover Altres procediments
Cover Governança Pública
Cover Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Cover Inspecció de Serveis
Cover Qualitat en les Administracions Públiques​
Cover Metodologia i Guies
Cover Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Cover Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Cover Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Cover Reconeixement: Certificacions i Premis
Cover Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Cover Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Cover Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Cover Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Cover 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Cover Registres electrònics i notificacions
Cover Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cover Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Cover Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carrera administrativa.

Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent

Fins i tot en el cas que, de manera excepcional, i d'acord amb el que es disposa en la relació de llocs de treball, els funcionaris públics docents exercisquen un lloc de treball en l'AGE, s'entén que no poden consolidar grau personal. El funcionari docent, malgrat ocupar un lloc en l'AGE, contínua en situació de servei actiu en el Cos docent al qual pertany, Cos de funcionaris per al qual, dins de la seua carrera administrativa, no es contempla el grau personal.

La consulta versa sobre la possibilitat que un funcionari docent consolide grau personal. En este sentit, s'ha d'assenyalar que, donades les característiques i especificitats pròpies de l'educació, la funció pública docent està ordenada en una sèrie de Cossos als quals correspon, en exclusiva, l'acompliment de les seues funcions en els diferents nivells en els quals està estructurat el Sistema Educatiu i l'estatut del qual està conformat per una regulació específica.

En concreto, y a la luz de lo previsto en la disposición adicional sexta y concordantes de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, y en el texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público (TRLEBEP), aprobado por el Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, el personal docente se rige por su normativa específica, que viene conformada, por una parte, por las normas básicas en materia de función pública, pero con el alcance que en las mismas se establezca, y por otra, por una serie de normas propias que permita contemplar las especificidades de la función docente.

Així el confirma l'article 2.3 del TRLEBEP que diu el següent:

“El personal docent i el personal estatutari dels Serveis de Salut es regiran per la legislació específica dictada per l'Estat i per les comunitats autònomes en l'àmbit de les seues respectives competències i pel que es preveu en el present Estatut, excepte el capítol II del títol III, excepte l'article 20, i els articles 22.3, 24 i 84”.

D'acord amb aquest precepte, el personal docent està expressament exclòs de les previsions pròpies sobre carrera professional (Capítol II del Títol III), havent de recordar-se que el grau personal és un element específic de la carrera professional administrativa.

La raó d'esta previsió és que, com s'indica, el legislador entén que l'activitat docent, per les seues peculiaritats, exigeix un tractament específic, especialment, quant a la carrera professional, donat l'àmbit on la mateixa es desenvolupa i la continuïtat en el mateix tipus de lloc de treball, per la qual cosa no resulten d'aplicació en este sentit les normes generals.

Por otra parte, es necesario recordar que, de acuerdo con lo previsto por la disposición final cuarta del TRLEBEP, las normas sobre carrera profesional contenidas en el Capítulo II del Título IIII, producirán efectos cuando entren en vigor las leyes de Función Pública que se dicten en desarrollo de dicho Estatuto, permaneciendo mientras tanto en vigor las previsiones legales anteriores.

Referent a això, cal atendre al preceptuat en la disposició addicional quinzena de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública, que s'entén continua en vigor a l'empara del que es preveu en la disposició final quarta del TRLEBEP. En este sentit, el seu apartat primer establix que no seran aplicable als funcionaris dels Cossos o Escales en què s'ordena la funció pública docent el que es preveu en els seus articles 20, 21 i 22, respecte al grau personal.

L'apartat segon d'aquesta disposició especifica que “l'accés a la funció pública docent, (...), la promoció professional, la promoció interna i la reordenació dels seus Cossos i Escales es regularà per disposició amb rang de Llei, d'acord amb l'estructura i necessitats del sistema educatiu”.

Així mateix, la citada disposició addicional, en el seu apartat quart, contempla que “el personal docent podrà ocupar llocs de treball en l'Administració educativa d'acord amb el que determinen les respectives relacions de llocs de treball, sense consolidar grau personal”.

D'aquesta manera, per al qual el personal funcionari docent puga accedir a exercir llocs en l'Administració educativa, serà necessari que la relació de llocs de treball preveja, de manera expressa, la possibilitat de provisió d'estos per personal docent; però sense que en cap cas calga consolidar grau personal pel desenvolupament d'estos.

En definitiva, fins i tot en el cas que, de manera excepcional, i d'acord amb el que es disposa en la relació de llocs de treball, els funcionaris públics docents exercisquen un lloc de treball en l'Administració, s'entén que no poden consolidar grau personal; i tot això, perquè l'acompliment d'un lloc de treball en l'Administració General de l'Estat no implica un canvi en la naturalesa jurídica de la relació que uneix al prestador del servei amb l'Administració Pública, sent així que, en el cas que ens ocupa, el funcionari, malgrat ocupar un lloc en l'Administració General de l'Estat, contínua en situació de servei actiu en el Cos docent al qual pertany, Cos de funcionaris per al qual, dins de la seua carrera administrativa, no es contempla el grau personal.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies