MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza
Ren azala Talentua erakartzea
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024
Ren azala 2023
Ren azala 2022
Ren azala Funtzionarioen deialdiak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea
Ren azala Administrazioaren egoera
Ren azala Araubide juridikoa
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
Ren azala BODECO ren historikoa
Ren azala Beste batzuk
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
Ren azala 13. Beste batzuk
Ren azala 13. BESTELAKOAK
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
Ren azala Igualdad.
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
Ren azala Gidabaimenak
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa
Ren azala Beste prozedura batzuk
Ren azala Gobernantza Publikoa
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan
Ren azala Metodologia eta gidak
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena.
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Ren azala Info DANA
Hasiera  
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA  
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak  
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa  
Kontaktua  
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.

Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukerari buruzko kontsulta egin da.

Nahiz eta, salbuespen gisa, eta lanpostuen zerrendan xedatutakoaren arabera, funtzionario publiko irakasleek Estatuko Administrazio Orokorrean lanpostu bat bete, ulertzen da ezin dutela gradu pertsonala finkatu. Irakasle funtzionarioak, Estatuko Administrazio Orokorrean lanpostu bat izan arren, zerbitzu aktiboan jarraitzen du bere kidegoan, hau da, bere karrera administratiboan gradu pertsonala aurreikusten ez zaion funtzionario-kidegoan.

Kontsulta irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukerari buruzkoa da. Zentzu honetan, hezkuntzaren ezaugarri eta berezitasunak direla eta, irakaskuntzako funtzio publikoa zenbait Kidegotan antolaturik dago, eta Hezkuntza Sistema egituratuta dagoen maila desberdinetan burutzen dituen funtzioak Kidego horiei dagozkie, esklusiboki, eta horien estatutua erregulazio espezifiko batek osatzen du.

Zehazki, Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren seigarren xedapen gehigarrian eta harekin bat datozenetan eta Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginean (TRLEBEP) (urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartua) aurreikusitakoaren arabera, irakasleak beren araudi espezifikoaren mende daude. Araudi hori, alde batetik, irakaskuntza-funtzio publikoaren arloko oinarrizko arauek osatzen dute, baina, aldi berean, irakaskuntzako funtzio publikoaren gaineko arau bereziek eta espezifikotasunek ahalbidetzen dute.

Hala berresten du TRLEBEPen 2.3 artikuluak. Honela dio artikulu horrek:

“Irakasleak eta osasun-zerbitzuetako estatutupeko langileak Estatuak eta autonomia-erkidegoek, bakoitzak bere eskumenen esparruan, emandako berariazko legediaren eta estatutu honetan aurreikusitakoaren arabera arautuko dira, III. tituluko II. kapitulua izan ezik, 20. artikulua izan ezik, eta 22.3, 24. eta 84. artikuluak izan ezik”.

Agindu horren arabera, irakasleak berariaz baztertuta daude karrera profesionalari buruzko aurreikuspen propioetatik (III. tituluko II. kapitulua), eta gogoratu behar da gradu pertsonala karrera profesional administratiboaren elementu espezifikoa dela.

Aurreikuspen horren arrazoia da, adierazi bezala, legegileak ulertzen duela irakaskuntzako jarduerak, bere berezitasunengatik, tratamendu espezifikoa eskatzen duela, bereziki karrera profesionalari dagokionez, karrera garatzen den eremua eta lanpostu mota berean jarraitzea kontuan hartuta; beraz, alde horretatik, arau orokorrak ez dira aplikatu behar.

Bestalde, gogoratu behar da, TRLEBEPen azken xedapenetako laugarrenean aurreikusitakoaren arabera, IIII. tituluko II. kapituluan karrera profesionalari buruz jasotako arauek ondorioak izango dituztela estatutu hori garatzeko ematen diren Funtzio Publikoko legeak indarrean jartzen direnean, eta, bitartean, aurreko lege-aurreikuspenek indarrean jarraituko dutela.

Horri dagokionez, Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/1984 Legearen hamabosgarren xedapen gehigarrian agindutakoa bete behar da; izan ere, xedapen gehigarri horrek indarrean jarraitzen du, Funtzio Publikoaren Legearen Testu Bategineko azken xedapenetako laugarrenean aurreikusitakoaren babespean. Zentzu honetan, bere lehen apartatuak ezartzen du irakaskuntzako funtzio publikoa eratzen deneko Kidego edo Eskaletako funtzionariei ez zaiela aplikatuko bere 20, 21 eta 22 artikuluetan gradu pertsonalari buruz aurrikusten dena.

Xedapen horren bigarren atalak honako hau zehazten du:irakaskuntzako funtzio publikoan sartzea, (...) lanbide-sustapena, barne-sustapena eta Kidego eta Eskalen berrantolaketa lege-mailako xedapenen bidez arautuko dira, hezkuntza-sistemaren egiturarekin eta premiekin bat etorriz”.

Era berean, aipatutako xedapen gehigarriaren laugarren apartatuan honako hau jasotzen da:Irakasleek hezkuntza-administrazioan bete ahal izango dituzte lanpostuak, dagozkien lanpostu-zerrendetan zehaztutakoaren arabera, gradu pertsonala finkatu gabe.”.

Horrela, irakasle funtzionarioek hezkuntza-administrazioan lanpostuak betetzeko aukera izan dezaten, beharrezkoa izango da lanpostuen zerrendak berariaz aurreikustea lanpostu horiek irakasleekin betetzeko aukera, baina ezin izango da inola ere sendotu lanpostu horien garapen-maila pertsonala.

Azken batean, nahiz eta, salbuespen gisa, eta lanpostuen zerrendan xedatutakoaren arabera, funtzionario publiko irakasleek Administrazioan lanpostu bat bete, ezin dute gradu pertsonala finkatu; eta hori guztia, Estatuko Administrazio Orokorrean lanpostu bat betetzeak ez dakarrelako zerbitzu-emailearen eta Administrazio Publikoaren arteko harremanaren izaera juridikoa aldatzea; izan ere, kasu honetan, gure kasuan, Administrazio Orokorreko funtzionario izaten jarraitzen du, nahiz eta bere kidego aktiboan egon, Administrazio Orokorreko kidegoari dagokion kidegoaren barruan.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika