Les Administracions Públiques han d'assegurar un marc normatiu estable i adaptat a les necessitats dels nostres ciutadans i empreses, que contribuïsca a simplificar les seues relacions amb les diferents Administracions Públiques, a millorar la competitivitat de les nostres empreses i enfortir la confiança en les institucions i en la qualitat dels serveis i decisions.
La governança suposa un canvi de paradigma en les relacions administratives, propiciant l'adopció de polítiques públiques amb la participació de diferents sectors públic i privat.
En l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, la Direcció General de Governança Pública exerceix les seues funcions amb el propòsit de guiar i dirigir l'activitat administrativa des d'una triple perspectiva: coordinació de l'organització per a assegurar una actuació ordenada per a evitar duplicitats i aconseguir un ús adequat dels recursos, avaluació de la gestió administrativa per a millorar el funcionament dels serveis, i orientació de l'organització i serveis cap al ciutadà.
Per resolució de la Directora General de Governança Pública, s'aprova el Pla Estratègic de la Direcció General de Governança Pública per al període Octubre 2022-Octubre 2024. El Pla defineix les estratègies necessàries per a l'assoliment dels objectius del centre directiu en el període, ordena les activitats en projectes i programes, planifica la seua execució i permet l'avaluació dels resultats, i la seua elaboració s'ha gestat a través d'un procés participatiu amb la finalitat d'implicar del conjunt del centre directiu en la seua definició i desenvolupament.