La Llei 28/2006 de 18 de juliol, d'Agències Estatals per a la millora dels serveis públics, establix la necessitat de realitzar un informe anual, que el seu destinario és el Congrés dels Diputats, sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals i els seus compromisos per a millorar la qualitat dels serveis prestats als ciutadans, informe que, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional primera, en el seu apartat tercer, està encomanat a l'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i la Qualitat dels Serveis (AEVAL).
Este mandat legal és traslladat a l'Estatut d'AEVAL, en relacionar entre els objectius i competències “la promoció i realització d'avaluacions i anàlisis d'impacte de les polítiques i programes públics, afavorint l'ús racional dels recursos i la rendició de comptes a la ciutadania, i l'impuls de la gestió de la qualitat dels serveis públics”, i concretat posteriorment en el seu Contracte de Gestió, on es recull que AEVAL constituïx un instrument essencial per a l'impuls d'este nou model de gestió pública en ser responsable d'elaborar un Informe anual al sobre l'activitat desenvolupada per les Agències Estatals i especialment del seguiment del Pla de Qualitat.
Així doncs, en compliment d'aquest mandat, es presenta l'INFORME d'AGÈNCIES ESTATALS 2014 que ha sigut elaborat pel Departament de Qualitat dels Serveis d'AEVAL, amb la col·laboració de la resta de les Agències Estatals.