logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cover Ministeri
Cover Organigrama
Cover Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Cover Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Cover Secretaria d'Estat de Funció Pública
Cover Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Participació pública en projectes normatius
Cover Consulta pública prèvia
Cover Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Cover Audiència i informació pública
Cover Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Cover Empleo
Cover Personal Laboral
Cover Personal Funcionari
Cover Concursos 2025
Cover Funció Pública
Cover La Secretaria
Cover Captació de talent
Cover Funció Pública
Cover Qui som
Cover Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Accés a l'Ocupació Pública
Cover Resol dubtes
Cover Coneix a fons l'Ocupació Pública
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Jornades de Captació de Talent
Cover Convocatòries Personal Laboral
Cover Ofertes d'Ocupació Pública
Cover 2024
Cover 2023
Cover 2022
Cover Convocatòries Personal Funcionari
Cover Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Cover Concursos de traslados
Cover Personal laboral
Cover Mobilitat de les persones ocupades públiques
Cover Mobilitat del personal funcionari de carrera
Cover Mobilitat del personal laboral
Cover CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Cover ANY 2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Cover ANY 2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Cover ANY 2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Cover ANY 2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Cover CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cover CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Cover ANY 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Cover ANY 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Cover CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Cover Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Cover Reingresse funcionaris
Cover Situacions administratives personal funcionari
Cover Règim Jurídic
Cover Comissió Superior de Personal
Cover Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa.
Cover 3. Condicions de treball.
Cover 4. Incompatibilitats.
Cover 7. Jornada i horaris.
Cover 10. Provisió de llocs.
Cover 11. Reconeixement de serveis prestats.
Cover Històric de BODECO
Cover Altres
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa
Cover 3. Drets i deures
Cover 4. Incompatibilitats
Cover 5. Jornades i horaris
Cover 6. Provisió de llocs
Cover 7. Reconeixement de serveis prestats
Cover 8. Responsabilitat
Cover 12. Vacances, permisos i llicències
Cover 13. Uns altres
Cover 13. UNS ALTRES
Cover Relacions Laborals
Cover Diàleg Social
Cover Negociació Col·lectiva
Cover Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Cover Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Cover Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Cover Comissió Paritària
Cover Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Cover Comissió Negociadora
Cover Subvencions a organitzacions sindicals
Cover Igualtat
Cover Órganos de colaboración
Cover Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Cover Va unir Europea
Cover Registre Central de Personal
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Documentació del Registre Central de Personal
Cover Impresos Personal Laboral
Cover Impresos de Personal Laboral Docent
Cover Espai ISPA
Cover ISPA 2025
Cover ESTADÍSTIQUES ISPA
Cover Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Cover Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Cover Concursos ordinarios anteriores
Cover Concursos unitaris provisió posats reservats
Cover Concursos unitarios anteriores
Cover Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cover Excedències
Cover Comissions de servei / Acumulacions
Cover Inscripción méritos generales
Cover Altres procediments
Cover Governança Pública
Cover Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Cover Inspecció de Serveis
Cover Qualitat en les Administracions Públiques​
Cover Metodologia i Guies
Cover Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Cover Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Cover Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Cover Reconeixement: Certificacions i Premis
Cover Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Cover Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Cover Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Cover Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Cover 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Cover Registres electrònics i notificacions
Cover Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cover Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Cover Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto
Ministeri Transformació Digital
    • Front page Organigrama
      • Go to Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
      • Directora de Gabinet del Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
      • Go to Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
      • Secretària d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
      • Go to Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
      • Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
      • Go to Secretaria d'Estat de Funció Pública
      • Secretària d'Estat de Funció Pública
      • Go to Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
      • Sotssecretària per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
    • Regulació Legal
  • Protecció de Dades
    • Front page Participació pública en projectes normatius
      • Go to Consulta pública prèvia
        • Go to Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
        • Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat.
        • Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
        • Projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
      • Go to Audiència i informació pública
      • Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic
      • Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
    • Front page Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
    • Instruccions de comunicació
    • Informació addicional
    • Seguiment del Pla
    • Front page Empleo
      • Go to Personal Laboral
      • 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials
      • 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anara de conveni en Intel·ligència Artificial
      • 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte
      • 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals
      • 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions
      • 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques
      • 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos
      • 1CU (SEDIA) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes).
      • 3CU (SETELECO) – M2 CIÈNCIES DE LA INFORMACIÓ (PERIODISME)
      • 4CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 5CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 6CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 7CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 8CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 9CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 10CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 11CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • Go to Personal Funcionari
        • Go to Concursos 2025
        • Concurs general 2025
        • Concurs específic 2025
  • Portada de Ministeri
  1. Inicie
  2. Ministeri
  3. Participació pública en projectes normatius
  4. Consulta pública prèvia
  5. Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia

Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic

Data de publicació: 11/12/2024

Termini: fins al 28/12/2024

Amb la finalitat de millorar la participació de la ciutadania en el procediment d'elaboració de les normes, d'acord amb el que es disposa en l'article 133 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i en l'article 26.2 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern, esta consulta prèvia té per objecte recaptar l'opinió dels subjectes afectats per la futura norma, sobre:

  • Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
  • La necessitat i oportunitat de la seua aprovació
  • Els objectius de la norma
  • Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores

En compliment de l'anterior i d'acord amb el que es disposa en l'Ordre PRE/1590/2016, de 3 d'octubre per la qual es publica l'Acord de Consell de Ministres de 30 de setembre de 2016, pel qual es dicten instruccions per a habilitar la participació pública en el procés d'elaboració normativa a través dels portals d'internet dels departaments ministerials, els ciutadans, organitzacions i associacions que així el consideren, poden fer arribar els seus comentaris fins al 28 de desembre de 2024, a través de la bústia de correu electrònic secretaria.sgop@digital.gob.es, indicant en l'assumpte: "Reial decret d'adaptació organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015 ".

El procés d'adaptació dels ens que conformen l'administració institucional a la corresponent Llei reguladora del seu règim no és nou i així mitjançant Reial decret 370/1999, de 5 de març, es va dur a terme l'adaptació de diverses entitats de dret públic a les previsions de la Llei 6/1997, de 14 d'abril, d'Organització i Funcionament de l'Administració General de l'Estat.

La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic va tindre com a finalitat “simplificar l'estructura dels ens públics mitjançant la racionalització de la tipologia d'entitats i organismes públics establint una nova classificació més clara, ordenada i simplificada”. L'esquema que traça aquest text legal permet entendre com s'articulen les decisions de govern i executives en l'estructura organitzativa dels ens públics, així com les responsabilitats i funcions de cada entitat.

D'aquest text legal resulta una divisió dins del sector públic institucional entre organismes autònoms, entitats públiques empresarials i agències estatals, per a incorporar després també al catàleg d'ens del sector públic institucional estatal a les autoritats administratives independents, les societats mercantils estatals, els consorcis, les fundacions del sector públic, els fons sense personalitat i les universitats públiques no transferides.

La citada Llei conté en la seua disposició addicional quarta (Adaptació d'entitats i organismes públics existents en l'àmbit estatal) un mandat perquè les entitats que integren el sector públic institucional estatal sense règim específic s'adapten a la seua regulació amb la finalitat d'establir un marc homogeni per als tipus més generals d'ens i així disposa que:

“Les entitats amb règim jurídic específic a l'entrada en vigor d'esta llei es continuaran regint per la seua legislació específica, mantenint la seua naturalesa jurídica, i únicament de manera supletòria, i en tant resulte compatible amb la seua legislació específica pel que es preveu en esta llei.

Els altres organismes i entitats, als quals es refereix l'article 84.1 d'esta llei, existents en el moment de l'entrada en vigor d'aquesta, hauran d'adaptar-se al seu contingut abans de l'1 d'octubre de 2024, regint-se fins que es realitze l'adaptació per la seua normativa específica.

L'adaptació es realitzarà preservant les actuals especialitats dels organismes i entitats en matèria de personal, patrimoni, règim pressupostari, comptabilitat, control economicofinancer i d'operacions com a agent de finançament, incloent, respecte a estes últimes, el sotmetiment, en el seu cas, a l'ordenament jurídic privat. Les especialitats es preservaran sempre que no hagueren generat deficiències importants en el control d'ingressos i despeses causants d'una situació de desequilibri financer en el moment de la seua adaptació.

Les entitats que no tingueren la consideració de poder adjudicador, preservaran esta especialitat en tant no s'opose a la normativa comunitària”.

En este projecte normatiu s'atén del mandat legal contingut en la disposició addicional quarta d'aquest text legal i aborda l'adaptació dels organismes públics que apareixen en la Llei com a categorització central dels ens que integren el sector públic institucional, distingint entre organismes autònoms, entitats públiques empresarials i agències estatals. Este projecte normatiu pretén establir un marc homogeni per als tipus més generals d'ens en relació amb la seua estructura i funcionament, així com la seua gestió, especialment, pel que concerneix l'avaluació de la seua eficàcia, eficiència i transparència.

En definitiva, amb este projecte normatiu s'incorporen les necessàries adaptacions al règim previst en aquesta Llei quant a denominacions, règim jurídic, de personal, de contractació, economicofinancer i patrimonial, pressupostari, de comptabilitat i control econòmic financer. Es tracta d'adaptacions en molts casos de detall o puntualitzacions però que és necessari escometre per a establir una homogeneïtzació del règim regulador d'aquests ens, atenent de la seua tipologia i característiques específiques

Este projecte normatiu esdevé, per tant, en l'instrument jurídic adequat i voluntari per a avançar en el procés de racionalització i simplificació de l'administració institucional estatal escomés pel legislador. Adequat perquè amb ell es realitzen les modificacions necessàries per a fer efectiu el marc uniforme establit per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic; i voluntari, perquè en ell s'han inclòs els ens que han optat per esta via en comptes d'acudir a una norma específica i concreta per a la seua adaptació. Els que no s'han inclòs ha sigut perquè l'adaptació es va realitzar recentment mitjançant la modificació del seu corresponent Estatut o perquè estan tramitant una modificació del seu Estatut.

En conseqüència, és necessari adaptar el règim dels organismes públics assenyalats a la regulació continguda en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i així establir un marc homogeni.

La futura norma tindria com a finalitat donar compliment al mandat legal contingut en la disposició addicional quarta de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Descartades les opcions no reguladores per vindre exigida l'adaptació del seu règim al contingut de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, es plantegen les següents opcions de caràcter regulador:

Una alternativa per a dur a terme l'adaptació hauria sigut adoptar un projecte normatiu concret per a cadascun dels organismes públics que han d'adaptar-se al contingut de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, tanmateix, això significaria un elevat nombre de normes, la qual cosa no pareix oportú; especialment quan les modificacions que són necessàries en la majoria dels ens no han sigut extenses.

Per aquest motiu criteris de racionalitat hagen aconsellat optar per aglutinar en una sola norma el conjunt de modificacions que requereix la norma reguladora dels organismes i entitats.

Una altra alternativa hauria sigut acudir a un projecte normatiu similar al Reial decret 370/1999, de 5 de març, en el qual es va optar per una adaptació general remetent al règim regulador de la LOFAGE. No obstant això, també s'ha descartat esta alternativa perquè s'ha considerat que és més clarificador i transparent l'esquema que traça el projecte normatiu.

Ateses de les consideracions anteriors, s'obri un període de consulta pública prèvia sobre el possible contingut del Reial decret previst.

Termini de duració de la consulta: Finalitza el 28 de desembre de 2024.

Adreça de correu on dirigir les observacions: secretaria.sgop@digital.gob.es.

Documents

Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic (PDF · 205,14 kB)
  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies