La Direcció General de Governança Pública signa convenis amb determinades organitzacions professionals i socials per a la identificació de càrregues administratives i simplificació de procediments. Els procediments identificats són distribuïts als Departaments gestors per a la seua anàlisi i valoració de la viabilitat de modificació.
A través d'estos convenis, l'Administració General de l'Estat potencia la participació activa del sector empresarial i social en la seua política de reducció de càrregues, i s'emfatitza el paper complementari que exerceixen empreses i associacions en la valoració de la normativa en vigor, contribuint així a la consecució dels objectius de govern obert que té esta Administració.
Els convenis signats en 2023 van preveure una duració de dos anys, que posteriorment va ser prorrogada per a l'any 2025.
A continuació es mostra una taula amb el nombre de convenis signats fins hui per organització.
NOM DE CONVENIS SIGNATS (dades 2023*)
ORGANITZACIÓ | Núm. |
---|---|
CEOE-CEPYME | 15 |
CAMBRA DE COMERÇ | 15 |
ATA | 10 |
CERMI | 10 |
GESTORS ADMINISTRATIUS | 3 |
CEPES | 2 |
UPTA | 1 |
PMP | 1 |
TOTAL | 57 |
*En 2024 se signa Addenda de pròrroga dels convenis signats amb CEOE-CEPYME, Cambra de Comerç, ATA, CERMI, CEPES, UPTA i PMP en el bienni 2023-2024, per a l'any 2025.
Seguidament, es pot consultar l'informe global de seguiment de l'anualitat 2023, resultat dels convenis biennals 2023-2024 (inclou resum executiu):
Les propostes rebudes de les organitzacions signants són analitzades pels Ministeris gestors per a valorar la seua viabilitat i posada en pràctica.
Respecte als convenis d'anys anteriors, és poden consultar els següents informes:
Resum executiu de convenis de reducció de càrregues administratives any 2020
Resumen ejecutivo de propuestas de convenios 2019
En els Informes anuals de Simplificació i Reducció de Càrregues figuren com a annex els resums executius dels informes dels convenis de reducció de càrregues. Es poden consultar en el següent enllaç: