L'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i la Qualitat dels Serveis (AEVAL) desenvolupa una activitat institucional que persegueix la millora de la qualitat, l'eficàcia i l'eficiència de l'acció de govern i la rendició de comptes als ciutadans, pròpia de tota societat democràtica. En esta línia, l'avaluació constituïx una eina essencial per a conéixer els resultats i els efectes de les intervencions públiques.
Juntament amb AEVAL, els òrgans responsables de qualitat en les diferents administracions públiques espanyoles estan persuadits que és recomanable la consolidació d'un sistema públic d'avaluació. Este sistema ha de basar-se en l'aprenentatge de les persones i institucions implicades en la qualitat a partir de l'experiència i del coneixement generat ja des de les diferents administracions.
En este document, que ha sigut elaborat per AEVAL i al qual han aportat les seues idees i experiències els membres de la Xarxa Interadministrativa de Qualitat, es recull una mostra d'este compromís amb l'avaluació. Els membres de la Xarxa tenen la convicció que la prestació dels serveis en el sector públic ha de realitzar-se amb les degudes garanties de qualitat i que, en cada acte de prestació del servei, els ciutadans valoren l'eficàcia de les institucions públiques i la qualitat de la seua democràcia. Per això, la Xarxa Interadministrativa vol posar de manifest que l'aliança per la qualitat és sòlida. En esta ocasió, es presenta una “Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics” que proposa una metodologia general que puga ser aplicable a una pluralitat de tals serveis independent de quin siga l'administració responsable de la seua provisió.