L'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i la Qualitat dels Serveis (AEVAL) desenvolupa una activitat institucional que persegueix la millora de la qualitat, l'eficàcia i l'eficiència de l'acció de govern i la rendició de comptes als ciutadans, pròpia de tota societat democràtica. En aquesta línia, l'avaluació constitueix una eina essencial per a conèixer els resultats i els efectes de les intervencions públiques.
Juntament amb AEVAL, els òrgans responsables de qualitat en les diferents administracions públiques espanyoles estan persuadits que és recomanable la consolidació d'un sistema públic d'avaluació. Aquest sistema ha de basar-se en l'aprenentatge de les persones i institucions implicades en la qualitat a partir de l'experiència i del coneixement generat ja des de les diferents administracions.
En aquest document, que ha estat elaborat per AEVAL i al qual han aportat les seves idees i experiències els membres de la Xarxa Interadministrativa de Qualitat, es recull una mostra d'aquest compromís amb l'avaluació. Els membres de la Xarxa tenen la convicció que la prestació dels serveis en el sector públic ha de realitzar-se amb les degudes garanties de qualitat i que, en cada acte de prestació del servei, els ciutadans valoren l'eficàcia de les institucions públiques i la qualitat de la seva democràcia. Per això, la Xarxa Interadministrativa vol posar de manifest que l'aliança per la qualitat és sòlida. En aquesta ocasió, es presenta una “Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics” que proposa una metodologia general que pugui ser aplicable a una pluralitat de tals serveis independent de quin sigui l'administració responsable de la seva provisió.