Des del llançament del Marc Comú d'Avaluació (CAF) l'any 2000, gairebé dues mil organitzacions han aplicat aquest model. Durant els últims 10 anys, el model CAF s'ha establert entre les moltes eines existents en matèria de gestió de la qualitat. El procediment de retroalimentació externa del CAF –que proporciona una retroalimentació externa sobre l'avaluació que s'ha dut a terme amb el CAF– pretén donar un major suport als usuaris del CAF en la seva cerca de la qualitat.
Amb la finalitat que les organitzacions públiques que apliquen el CAF puguin veure els resultats dels seus esforços i rebre retroalimentació, el procediment de retroalimentació externa del CAF proporciona un diagnòstic sobre la introducció de la gestió de la qualitat total amb l'ajuda del CAF. Aquesta retroalimentació no sols ha de veure amb el procés d'autoavaluació, sinó també amb la manera d'acció triat per les organitzacions per a aconseguir l'excel·lència a llarg termini, i està basada en els principis d'excel·lència.