En aquest document s'aborda l'anàlisi de la percepció dels residents a Espanya
respecte a diferents polítiques i serveis públics i la seva evolució en els últims
anys. En concret s'estudia en 2017 la importància que els ciutadans concedeixen als
serveis públics i el grau de satisfacció amb un ampli ventall de polítiques i
serveis sectorials. Com altres anys, també s'analitzen detalladament les opinions i
hàbits dels ciutadans en relació amb els serveis públics de caràcter
administratiu i amb l'administració electrònica.
Dins dels programes continguts en el Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual
s'estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració
General de l'Estat, està previst el desplegament d'una sèrie d'activitats per part
del denominat observatori de la qualitat dels serveis públics. Així, l'article 26
del citat Reial decret encarrega un estudi periòdic i uniforme de la percepció
ciutadana sobre els serveis públics, per a això, podran realitzar-se estudis d'opinió.
Els serveis objecte d'anàlisi són aquells de major rellevància per a la
societat i que són més utilitzats per la població.