logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Ocupació
Ocupació Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretària
La secretària Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques Informes sobre compliment dels alts càrrecs MASTERCLASS: Guia del Govern Obert
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Mesures adoptades en relació amb la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretària
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Incompatibilitat i conflicte d'interessos

  • Oficina de Conflictos de Intereses
  • Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat
  • Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques
  • Informes sobre compliment dels alts càrrecs
  • MASTERCLASS: Guia del Govern Obert
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Incompatibilitat i conflicte d'interessos

Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques

Qui ha de sol·licitar la compatibilitat?

El personal inclòs en l'àmbit d'aplicació de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, que desitgi exercir qualssevol activitats privades o una segona activitat pública susceptible de compatibilitat, facilitant la informació d'acord amb el següent model de sol·licitud:

Als qui els és aplicable la normativa sobre incompatibilitats?

La normativa sobre incompatibilitats és aplicable a:

A. El personal civil i militar al servei de l'Administració de l'Estat i dels seus Organismes Públics (Lletra modificada per Llei 7/2007, de 12 d'abril. BOE 13.04.2007).

B. El personal al servei de les Administracions de les Comunitats Autònomes i dels Organismes d'elles depenents, així com de les seves Assemblees Legislatives i òrgans institucionals.

C. El personal al servei de les Corporacions Locals i dels Organismes d'elles depenents.

Sr. El personal al servei d'Ens i Organismes públics exceptuats de l'aplicació de la Llei d'Entitats Estatals Autònomes.

E. El personal que exerceixi funcions públiques i percebi les seves retribucions mitjançant aranzel.

F. El personal al servei de la Seguretat Social, de les seves Entitats Gestores i de qualsevol altra Entitat o Organisme d'aquesta.

G. El personal al servei d'entitats, corporacions de dret públic, fundacions i consorcis els pressupostos dels quals es dotin ordinàriament en més d'un 50 per 100 amb subvencions o altres ingressos procedents de les Administracions Públiques (Lletra modificada per Llei 7/2007, de 12 d'abril. BOE 13.04.2007).

H. El personal que presti serveis en Empreses en què la participació del capital, directa o indirectament, de les Administracions Públiques sigui superior al 50 per 100.

I. El personal al servei del Banc d'Espanya i de les institucions financeres públiques.

J. El restant personal al qual resulti d'aplicació el règim estatutari dels funcionaris públics.

Al fet que òrgan ha de dirigir-se la sol·licitud de compatibilitat?

A) Si es tracta de sol·licituds per a compatibilitzar una segona activitat pública, l'autorització ha de sol·licitar-se, segons els casos a:

  • Al Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública (Oficina de Conflictes d'Interessos), quan l'activitat pública principal està adscrita a l'Administració de l'Estat.
  • A l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma, quan l'activitat principal estigui adscrita a una Administració Autonòmica.
  • Al Ple de la Corp oració Local, quan l'activitat principal estigui adscrita a una Corporació Local.

B) Si es tracta de compatibilitzar l'exercici d'activitats privades, haurà de sol·licitar-se el reconeixement de compatibilitat a l'òrgan competent de l'Administració a la qual estigui adscrita l'activitat pública, segons l'assenyalat en el paràgraf precedent.

Actuacions i tràmits dels empleats públics amb l'Oficina de Conflictes d'Interessos.

L'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, enumera les persones que, en tot cas, es troben obligades a relacionar-se amb les Administracions Públiques a través de mitjans electrònics per a la realització de qualsevol tràmit en un procediment administratiu, incloent entre elles a “els empleats de les Administracions Públiques per als tràmits i actuacions que realitzin amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic".

Per aquest motiu les sol·licituds de compatibilitat hauran de presentar-se per via electrònica a través de la Seu Funciona (Seu Funciona > Els meus Serveis de RR/RR.HH > Compatibilitats) para el que s'haurà de disposar de certificat digital, DNI electrònic, o la corresponent identificació Cl@ve.

No serà tramitada aquella documentació que es remeti sense complir les condicions exposades.

Descargar el Modelo de Solicitud de Compatibilidad (PDF · 48,9 KB)

Quin és el termini de resolució?

Sol·licituds d'autorització de compatibilitat per a una segona activitat en el sector públic: QUATRE MESOS

Sol·licituds de reconeixement de compatibilitat per a activitats privades: TRES MESOS

Com és el règim disciplinari?

L'incompliment de les normes sobre incompatibilitats es considera falta molt greu, d'acord amb el que es disposa en l'article 95.2.n) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic. Si es tracta de l'incompliment de terminis o altres disposicions de procediment en matèria d'incompatibilitats la falta es considerarà greu, sempre que no suposi manteniment d'una situació d'incompatibilitat, segons el que s'estableix en l'article 7.1 k) del Reglament de Règim Disciplinari dels Funcionaris de l'Administració de l'Estat, aprovat per Reial decret 33/1986, de 10 de gener.

Legislació en matèria d'Incompatibilitats

  • Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
  • Reial decret 598/1985, de 30 d'abril, sobre incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de l'Estat, de la Seguretat Social i dels Ens, Organismes i Empreses depenents.
  • Disposició addicional primera del Reial decret 1777/1994, de 5 d'agost, d'adequació de les normes reguladores dels procediments de gestió de personal a la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
  • Resolució de 20 de desembre de 2011, de la Secretaria d'Estat per a la Funció Pública, per la qual es publica l'Acord de Consell de Ministres de 16 de desembre de 2011, pel qual s'aprova el procediment per a la reducció, a petició pròpia, del complement específic dels funcionaris de l'Administració General de l'Estat pertanyents als Sugrupos C1, C2 i E i s'autoritza la superació, pari el personal al servei de l'Administració General de l'Estat, del límit previst en l'article 7.1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
  • Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació.
  • Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per a garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat (disposició addicional cinquena).
  • Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari.

  • Reial decret 1560/1995, de 21 de setembre, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes.

  • Reial decret 2005/1986, de 25 de setembre, sobre règim de la funció tutorial en els Centres associats de la Universitat Nacional d'Educació a Distància.

  • Llei orgànica 9/2015, de 28 de juliol, de Règim de Personal de la Policia Nacional.

  • Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de Forces i Cossos de Seguretat.

  • Llei 39/2007, de 19 de novembre, de la carrera militar.

  • Reial decret 517/1986, de 21 de febrer, d'incompatibilitats del personal militar.

Més informació i contacte

Les consultes han de ser plantejades a través del compte de correu incom.rgeneral@correo.gob.es

Per a conèixer l'estat d'una sol·licitud de compatibilitat que es trobi en tramitació els telèfons de contacte són: 912733355 - 912733364 - 912733375

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies