logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Portada de Ministeri
Portada de Organigrama
Portada de Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
Portada de Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
Portada de Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
Portada de Secretaria d'Estat de Funció Pública
Portada de Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Portada de Participació pública en projectes normatius
Portada de Consulta pública prèvia
Portada de Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Portada de Audiència i informació pública
Portada de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Portada de Ocupació
Portada de Personal Laboral
Portada de Personal Funcionari
Portada de Concursos 2025
Portada de Funció Pública
Portada de La Secretaria
Portada de Captació de talent
Portada de Funció Pública
Portada de Qui som
Portada de Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Accés a l'Ocupació Pública
Portada de Resol dubtes
Portada de Coneix a fons l'Ocupació Pública
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Jornades de Captació de Talent
Portada de Convocatòries Personal Laboral
Portada de Ofertes d'Ocupació Pública
Portada de 2024
Portada de 2023
Portada de 2022
Portada de Convocatòries Personal Funcionari
Portada de Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic
Portada de Concursos de traslados
Portada de Personal laboral
Portada de Mobilitat de les persones ocupades públiques
Portada de Mobilitat del personal funcionari de carrera
Portada de Mobilitat del personal laboral
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Portada de ANY 2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Portada de ANY 2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Portada de ANY 2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Portada de ANY 2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Portada de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Portada de CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Portada de ANY 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de ANY 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Portada de Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Portada de Reingresso funcionaris
Portada de Situacions administratives personal funcionari
Portada de Règim Jurídic
Portada de Comissió Superior de Personal
Portada de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa.
Portada de 3. Condicions de treball.
Portada de 4. Incompatibilitats.
Portada de 7. Jornada i horaris.
Portada de 10. Provisió de llocs.
Portada de 11. Reconeixement de serveis prestats.
Portada de Històric de BODECO
Portada de Altres
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa
Portada de 3. Drets i deures
Portada de 4. Incompatibilitats
Portada de 5. Jornades i horaris
Portada de 6. Provisió de llocs
Portada de 7. Reconeixement de serveis prestats
Portada de 8. Responsabilitat
Portada de 12. Vacances, permisos i llicències
Portada de 13. Altres
Portada de 13. UNS ALTRES
Portada de Relacions Laborals
Portada de Diàleg Social
Portada de Negociació Col·lectiva
Portada de Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Portada de Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Portada de Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Portada de Comissió Paritària
Portada de Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Portada de Comissió Negociadora
Portada de Subvencions a organitzacions sindicals
Portada de Igualtat
Portada de Órganos de colaboración
Portada de Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Portada de Va unir Europea
Portada de Registre Central de Personal
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Documentació del Registre Central de Personal
Portada de Impresos Personal Laboral
Portada de Impresos de Personal Laboral Docent
Portada de Espai ISPA
Portada de ISPA 2025
Portada de ESTADÍSTIQUES ISPA
Portada de Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Concursos ordinaris provisió posats reservats
Portada de Concursos ordinarios anteriores
Portada de Concursos unitaris provisió posats reservats
Portada de Concursos unitarios anteriores
Portada de Canvis de situacions administratives dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Excedències
Portada de Comissions de servei / Acumulacions
Portada de Inscripció mèrits generals
Portada de Altres procediments
Portada de Governança Pública
Portada de Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Portada de Inspecció de Serveis
Portada de Qualitat en les Administracions Públiques​
Portada de Metodologia i Guies
Portada de Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Portada de Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Portada de Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Portada de Reconeixement: Certificacions i Premis
Portada de Certificació del Nivell d'Excel·lència de les Organitzacions
Portada de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Portada de Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Portada de Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de Registres electrònics i notificacions
Portada de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Portada de Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Portada de Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Portada de Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Portada de Info DANA
texto
Ministeri Transformació Digital
    • Portada de Organigrama
      • Anar a Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
      • Directora de Gabinete del Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
      • Anar a Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
      • Secretaria de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
      • Anar a Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
      • Secretario de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
      • Anar a Secretaria d'Estat de Funció Pública
      • Secretària d'Estat de Funció Pública
      • Anar a Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
      • Sotssecretària per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
    • Regulació Legal
  • Protecció de Dades
    • Portada de Participació pública en projectes normatius
      • Anar a Consulta pública prèvia
        • Anar a Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
        • Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat.
        • Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
        • Projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
      • Anar a Audiència i informació pública
      • Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
      • Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic
    • Portada de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
    • Instruccions de comunicació
    • Informació addicional
    • Seguiment del Pla
    • Portada de Ocupació
      • Anar a Personal Laboral
      • 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials
      • 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anés de conveni en Intel·ligència Artificial
      • 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte
      • 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals
      • 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions
      • 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques
      • 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos
      • 1CU (SEDIA) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes).
      • 3CU (SETELECO) – M2 CIENCIAS DE LA INFORMACIÓN (PERIODISMO)
      • 4CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 5CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 6CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 7CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 8CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 9CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 10CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 11CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • Anar a Personal Funcionari
        • Anar a Concursos 2025
        • Concurs general 2025
        • Concurs específic 2025
  • Portada de Ministeri
  1. Inicio
  2. Ministeri
  3. Participació pública en projectes normatius
  4. Consulta pública prèvia
  5. Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia

Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat.

Data de publicació: 03/12/2024

Termini: fins al 03/01/2025

De conformitat amb el que es disposa en els articles 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 26.2 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern, i amb l'objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang de Llei i reglaments, aquesta consulta pública prèvia té com a objecte recaptar l'opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:

  • Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
  • La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
  • Els objectius de la norma.
  • Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.

En compliment de l'anterior i d'acord amb el que es disposa en l'Ordre PRE/1590/2016, de 3 d'octubre, per la qual es publica l'Acord de Consell de Ministres de 30 de setembre de 2016, pel qual es dicten instruccions per a habilitar la participació pública en el procés d'elaboració normativa a través dels portals web dels departaments ministerials, els ciutadans, organitzacions i associacions que així el considerin, podran fer arribar els seus comentaris sobre el projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat.

El Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat és la norma la substitució de la qual es pretén.

Des de la seva aprovació, s'han produït importants avanços legislatius, socials i tecnològics que exigeixen una actualització d'aquesta norma.

En particular, l'entrada en vigor de normatives internacionals com la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de les Nacions Unides, així com modificacions en la legislació nacional, com el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, han ampliat i reforçat l'enfocament cap a l'accessibilitat universal i el disseny per a totes les persones.

Addicionalment, el context social actual demanda polítiques públiques més inclusives, amb especial èmfasi en l'eliminació de barreres d'accés, la promoció de la igualtat d'oportunitats i el reconeixement de la diversitat funcional com un valor per a l'Administració Pública.

Per tot això, resulta imprescindible adaptar el marc regulador als principis actuals, garantint la seva coherència amb les normatives vigents i les millors pràctiques en matèria d'ocupació inclusiva.

Des de la promulgació del Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, s'han identificat diverses àrees que requereixen revisió i actualització per a millorar la inclusió de les persones amb discapacitat en l'ocupació pública.Els principals problemes que es pretenen solucionar amb aquesta iniciativa són els següents:

  • Necessitat d'adaptació a normatives internacionals i nacionals.Des de 2004, s'han adoptat instruments com la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de les Nacions Unides, ratificada per Espanya en 2008, i el Reial decret legislatiu 1/2013, que aprova el text refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.
  • Així mateix, s'ha de tenir en compte el Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge. El seu article 108.4, per exemple, incrementa el seu contingent de reserva en els processos selectius i el 115.2 promou la participació d'aquestes persones en els òrgans de selecció. El 113, per part seva, es troba enterament dedicat a l'accés a l'ocupació pública de les persones amb discapacitat. És fonamental que la normativa vigent s'alineï amb aquests marcs legals per a garantir una inclusió efectiva.
  • Avanços tecnològics i socials.L'evolució tecnològica i els canvis socials exigeixen la implementació de processos selectius més accessibles i adaptats, així com la provisió de llocs de treball que considerin les necessitats específiques de les persones amb discapacitat, promovent la igualtat d'oportunitats i eliminant barreres.
  • Aquesta iniciativa cerca abordar aquests desafiaments, actualitzant el marc normatiu per a assegurar una integració plena i efectiva de les persones amb discapacitat en l'ocupació pública, d'acord amb els principis d'igualtat, no discriminació i accessibilitat universal.

La modificació del Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat, és una de les mesures que l'Estratègia Espanyola sobre Discapacitat 2022-2030 atribueix a l'ara Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.

A més, cal actualitzar les polítiques d'ocupació pública per a persones amb discapacitat, incorporant mesures que facilitin el seu accés i permanència en llocs de treball adaptats a les seves capacitats i necessitats.

A això s'uneix una Administració Pública que és cada vegada més proactiva i atenta a les demandes socials. Un bon exemple és el Consens per una Administració Oberta, un full de ruta d'aquest Ministeri, per a la transformació establerta de manera participativa amb tots els sectors interessats a través d'una metodologia innovadora.

Entre els seus projectes, destaquen el tercer i el cinquè, sobre “l'ocupació pública, proactiu, inclusiu i innovador”, i les “millors condicions de treball mitjançant el diàleg social”,respectivament, que plasmen la voluntat de l'Administració Pública, com a ocupadora, de millorar les vides dels seus empleats públics i entre els quals s'inclouen les persones amb discapacitat.

En aquest context, l'aprovació d'una nova norma que reguli l'accés a l'ocupació pública per a persones amb discapacitat es presenta com una oportunitat per a alinear la normativa amb els estàndards internacionals i nacionals vigents, garantint el compliment dels drets reconeguts a les persones amb discapacitat; incorporar mesures d'acció positiva i ajustos raonables que facilitin l'accés i la promoció de les persones amb discapacitat en l'ocupació pública i promoure una cultura inclusiva en les Administracions Públiques, que valori la diversitat i fomenti la igualtat d'oportunitats per a tots els ciutadans.

L'actualització d'aquesta normativa és, per tant, una resposta necessària i oportuna a les demandes socials i legals actuals, orientada a la transformació de l'Administració en una més inclusiva i representativa de la societat.

Mitjançant el projecte de Reial decret es pretenen solucionar les següents qüestions:

  • Actualitzar el marc regulador, substituint el Reial decret 2271/2004, adaptant la normativa als avanços legals, socials i tecnològics, en línia amb la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat i altres normatives nacionals i internacionals vigents.
  • Oferir certitud respecte a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat.
  • Establir mesures concretes per a reduir les barreres físiques, tecnològiques i procedimentals en els processos selectius, assegurant la seva accessibilitat i adaptació a les diverses necessitats de les persones amb discapacitat.
  • Actualitzar el contingent de reserva de les places per a les persones amb discapacitat, de conformitat amb l'article 108.4 del Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge.
  • Promoure ajustos raonables i accessibilitat universal, garantint que els llocs de treball estiguin adaptats a les necessitats individuals de les persones amb discapacitat i afavorint la compatibilitat entre les funcions assignades i les seves capacitats.
  • Fomentar la igualtat d'oportunitats en la carrera professional, incorporant mesures per a garantir que les persones amb discapacitat puguin accedir a processos de promoció interna, mobilitat i provisió de llocs de treball en condicions d'igualtat.
  • Aclarir conceptes pendents de concreció en l'àmbit de l'accés a l'ocupació pública, en nom d'una major seguretat jurídica.
  • Consolidar una Administració inclusiva i representativa, promovent una cultura organitzativa basada en el respecte a la diversitat, la igualtat d'oportunitats i el disseny universal, posicionant a l'Administració Pública com un model de referència en inclusió laboral.
  • Avaluar i millorar contínuament, mitjançant l'establiment de mecanismes de seguiment, avaluació i millora contínua de les mesures adoptades, amb la participació activa del tercer sector, com les organitzacions representatives de persones amb discapacitat i altres agents implicats

En cas de no procedir a l'aprovació d'aquesta norma, es mantindria vigent el Reial decret 2271/2004, que no reflecteix els avanços normatius, socials i tecnològics esdevinguts des de la seva promulgació. Això generaria un desajustament entre la normativa estatal i els estàndards internacionals, amb el risc d'incórrer en incompliments legals.

Encara que podrien plantejar-se modificacions parcials o l'aprovació de disposicions de menor rang, com a instruccions o circulars internes en l'àmbit de l'Administració Pública, aquestes opcions no oferirien una solució integral ni tindrien la força jurídica suficient per a garantir la coherència i eficàcia necessàries.

Es podria considerar el desenvolupament de programes de sensibilització, formació i bones pràctiques orientats a fomentar la inclusió laboral de les persones amb discapacitat en el sector públic. No obstant això, aquestes mesures, encara que complementàries i útils, no podrien substituir la necessitat d'un marc normatiu actualitzat que reguli específicament l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball per a aquest col·lectiu.

L'elaboració d'una nova norma amb rang de reial decret es presenta com la millor alternativa viable per a abordar de manera integral els reptes actuals, garantint la plena inclusió de les persones amb discapacitat en l'ocupació pública i complint amb els compromisos legals i socials assumits per Espanya.

Ateses de les consideracions anteriors, s'obre un període de consulta pública prèvia sobre el possible contingut del Reial decret previst.

Termini de durada de la consulta: Finalitza el 3 de gener de 2025.

Adreça de correu on dirigir les observacions: participacion.dgfp@digital.gob.es

Documents

Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat (PDF · 229,92 kB)
  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies