logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio
Cover Ministeri
Cover Organigrama
Cover Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Directora de Gabinet del Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretària d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Cover Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Cover Secretaria d'Estat de Funció Pública Secretària d'Estat de Funció Pública
Cover Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Sotssecretari per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Regulació Legal
Protecció de Dades
Cover Participació pública en projectes normatius
Cover Consulta pública prèvia
Cover Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat. Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic Projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Cover Audiència i informació pública Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Cover Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Cover Empleo
Cover Personal Laboral 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anara de conveni en Intel·ligència Artificial 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos 1CU (SEDIA) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes). 3CU (SETELECO) – M2 CIÈNCIES DE LA INFORMACIÓ (PERIODISME) 4CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 5CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 6CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 7CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 8CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 9CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 10CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 11CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
Cover Personal Funcionari
Cover Concursos 2025 Concurso general 2025 Concurso específic 2025
Portada de Ministeri
Digitalización i IA Telecomunicació e Infraestructuras Digitales
Cover Funció Pública
Cover La Secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública
Cover Captació de talent 6 raons per a treballar en l'Administració
Actualitat Secretària d'Estat de Funció Pública
Cover Funció Pública
Cover Qui som Directora General de Funció Pública Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions Subdirectora General d'Ordenació de Recursos Humans Subdirector General de Relacions Laborals Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions Subdirector General de Régimen Jurídico
Cover Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública Qui som Una mica d'història
Subdirectora General del Sector Públic Institucional Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
Cover Accés a l'Ocupació Pública
Cover Resol dubtes Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen? Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública? Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris? Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
Cover Coneix a fons l'Ocupació Pública
Cover Butlletí Estadístic del RCP Butlletins anteriors a 2006 Històric de notícies
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
Cover Jornades de Captació de Talent Jornades de Captació de Talent 2023 Jornades de Captació de Talent 2022 Jornades de Captació de Talent 2021 Jornades de Captació de Talent 2020 Jornades de Captació de Talent 2019 Jornades de Captació de Talent 2024
Cover Convocatòries Personal Laboral Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
Cover Ofertes d'Ocupació Pública
Cover 2024 Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
Cover 2023 Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
Cover 2022 Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Reserva de places per a personal amb discapacitat Distribució de places per àrees d'interés
Cover Convocatòries Personal Funcionari Cossos i Escales Generals de funcionaris Cossos i Escales Especials de funcionaris
Cover Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Procediments de personal
Cover Concursos de traslados
Cover Personal laboral Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat. Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017) Concurs de trasllats personal laboral 2018
Cover Mobilitat de les persones ocupades públiques
Cover Mobilitat del personal funcionari de carrera Comissions de serveis Permutes Autorización bases de concursos Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
Cover Mobilitat del personal laboral
Cover CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Cover ANY 2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Cover ANY 2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Cover ANY 2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Cover ANY 2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Cover CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cover CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Cover ANY 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Cover ANY 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2024
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
Cover CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
Cover Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Cover Reingresse funcionaris Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
Reingressos laborals
Cover Situacions administratives personal funcionari Servei actiu Servei especials Serveis en altres AAPP Excedència voluntària per interés particular Excedència voluntària per agrupació familiar Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar Excedencia por violencia de género Excedencia por violencia terrorista Suspensió de funcions Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic Expectativa de destino Excedència forçosa Excedencia voluntaria incentivada
Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP Jubilacions voluntàries Renuncies
Cover Règim Jurídic Legislació i documentació d'interés
Cover Comissió Superior de Personal Què és la Comissió Superior de Personal Acords de la Comissió Superior de Personal
Cover Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Què és Bodeco?
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau. Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys. Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo. Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado. Terminis processos d'estabilització.
Cover 2. Carrera administrativa. Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
Cover 3. Condicions de treball. Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
Cover 4. Incompatibilitats. Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega. Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
Cover 7. Jornada i horaris. Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
Cover 10. Provisió de llocs. Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball. Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
Cover 11. Reconeixement de serveis prestats. Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial. Reconeixement serveis previs – Administració Institucional. Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger. Reconeixement serveis previs – Personal laboral. Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
12. Règim laboral. 15. Retribucions. 16. Seguretat Social Funcionaris. 17. Situacions administratives. 14. Responsabilitat
Cover Històric de BODECO INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
19. Vacances, permisos i llicències.
Cover Altres Històric de BODECO
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix. Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat. Terminis processos d'estabilització.
Cover 2. Carrera administrativa Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí
Cover 3. Drets i deures Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
Cover 4. Incompatibilitats Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
Cover 5. Jornades i horaris Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
Cover 6. Provisió de llocs Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional. Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació Diferents qüestions sobre terminis possessoris Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
Cover 7. Reconeixement de serveis prestats Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial Reconeixement serveis previs – Administració Institucional Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger Reconeixement serveis previs – Personal laboral Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
Cover 8. Responsabilitat Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat Aplicació del règim disciplinari al personal eventual Prescripció de sanció greu Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
Cover 12. Vacances, permisos i llicències Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen Permís per deure inexcusable Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans. Gaudi del permís per naixement a temps parcial Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis. Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes. Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP. Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
Cover 13. Uns altres
Cover 13. UNS ALTRES Certificats en l'Administració General de l'Estat Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
Cover Relacions Laborals
Cover Diàleg Social
Cover Negociació Col·lectiva
Cover Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat Taula de Negociació de personal funcionari
Cover Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals Taules Delegades
Cover Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Cover Comissió Paritària Actes de la Comissió Paritària Acords de Civea en vigor
Comissió Negociadora
Cover Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Cover Comissió Negociadora Actes
Informació General
Taula General de Negociació de les Administracions Públiques Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic Altres Acords
Eleccions Sindicals Seguiment Vagues de personal AGE
Cover Subvencions a organitzacions sindicals Convocatòries Anteriors
Cover Igualdad Plans per a la Igualtat de gènere Conciliació i corresponsabilitat Violència contra les dones Enfront de l'assetjament laboral i sexual
Responsabilitat Social Corporativa Prevenció
Cover Órganos de colaboración
Cover Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Cover Va unir Europea Xarxa EUPAN COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS Consejo de la Unión Europea Grupo de Trabajo Estatuto
Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) Mobilitat Internacional Relacions bilaterals
Órganos de colaboración interadministrativa
Cover Registre Central de Personal
Cover Butlletí Estadístic del RCP Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat Espai Siep
Cover Documentació del Registre Central de Personal Impresos Personal Funcionari
Cover Impresos Personal Laboral Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Impresos d'inscripció Impresos de Personal Funcionari Docent
Cover Impresos de Personal Laboral Docent Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Cover Espai ISPA
Cover ISPA 2025 Comunitats Autonomas Comunitat Foral de Navarresa Ajuntaments Cargos electos de Corporaciones Locales Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
Cover ESTADÍSTIQUES ISPA Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
ISPA NAVARRA 2025
Cover Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Novetats Normativa Reguladora FHCN Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine
Cover Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Cover Concursos ordinarios anteriores Concurs Ordinari 2023 Concurs Ordinari 2022 Concurs Ordinari 2021 Concurs Ordinari 2020 Concurs Ordinari 2019 Concurs Ordinari 2018 Concurs Ordinari 2017
Concurs Ordinari 2024
Cover Concursos unitaris provisió posats reservats
Cover Concursos unitarios anteriores Concurs Unitari 2022 Concurso Unitario 2022 País Vasco Concurs Unitari 2021 Concurs Unitari 2020 Concurs Unitari 2019 Concurs Unitari 2018 Concurso Unitario 2017
Concurso Unitario 2023
Cover Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional Serveis especials Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball) Servicio en otras Administraciones Públicas
Cover Excedències EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
Certificats funcionaris d'administració local
Cover Comissions de servei / Acumulacions Comissions de serveis Acumulació de funcions reservades
Cover Inscripción méritos generales Inscripció del grau personal Inscripció de titulacions Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento Inscripción de servicios previos Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
Cover Altres procediments Permuta de llocs de treball reservat Remissió de consultes sobre el règim jurídic Recurso potestativo de reposición Jubilacions i prolongacions del servei actiu
Cover Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública
Cover Simplificació administrativa i reducció de càrregues Què és una càrrega administrativa? Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas Manual de Simplificació Administrativa i Reducció de Càrregues per a l'AGE Convenis amb organitzacions Compensación de cargas administrativas. One in - one out Simplificación de Procedimientos en les Administracions Públiques. Mapa de Situació Documentació de referència
Cover Inspecció de Serveis Normativa reguladora Guia d'auditoria per a inspectors de serveis Consultoria operativa de serveis Curs selectiu de la funció inspectora Vacants d'Inspectors/as de Serveis Informes de Simplificació i Reducció de Càrregues
Atenció a la ciutadania
Cover Qualitat en les Administracions Públiques​ Gestió de Cartes de Serveis en l'AGE
Cover Metodologia i Guies Guia per a la realització d'estudis d'anàlisis de la demanda i d'avaluació de la satisfacció dels usuaris (edició 2014) Modelo EFQM 2013 CAF 2013, el Marc Comú d'Avaluació CAF 2020 Guia per a la gestió de queixes i suggeriments (2013) Guia d'Interpretació del Model EFQM d'Excel·lència 2010 per a les Administracions Públiques CAF Educació (2010) CAF Procediment de Retroalimentació Externa (2009) Guia per al desenvolupament de Cartes de Serveis Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009) Guia per al reconeixement a l'excel·lència (2009) CAF 2006 El Valor de l'Excel·lència. Recomanacions per a l'excel·lència en la creació de valor públic a través del Model EFQM (2018).​​ Guia per a la Qualitat de l'Administració Pública, Una Caixa d'Eines per a Gestors, versió resumida Marc comú sobre les Cartes de Serveis en les Administracions Públiques Espanyoles (2015) Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics (2009)​​ Guia per a l'elaboració i gestió d'una carta de serveis en l'Administració Local Guia de models d'avaluació per a l'Administració Local
Cover Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Informe sobre l'Activitat dels Ministeris Espanyols (ISAM)
Cover Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics Govern Obert La confiança en les Institucions Informe sobre percepció ciutadana en la prestació dels serveis públics​​ Estabilitat i millora en els serveis públics Qualitat i sostenibilitat dels serveis públics Qualitat dels Serveis Públics en temps d'austeritat La Qualitat dels Serveis Públics i les actituds dels ciutadans cap a les mesures modernitzadores de l'Administració Pública La importància dels Serveis Públics en el benestar dels ciutadans L'Administració Pública segons el parer dels ciutadans Agenda Pública i Satisfacció amb els Serveis Públics en l'Estat Autonòmic La percepció social dels Serveis Públics a Espanya 1985-2008 ​​​
Cover Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2016 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2015 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2014 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2013 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2012 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2011 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2010 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2009 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2008
Avaluació E08/2007 de la Qualitat del servei dels Museus de titularitat estatal
Cover Reconeixement: Certificacions i Premis
Cover Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones Organitzacions el nivell d'Excel·lència de les quals ha sigut certificat
Cover Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​ Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIV Edició. Memòries Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XV Edició. Memòries XV edició. Galeria de Vídeos Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIII Edició Galeria d'imatges del lliurament de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XII Edició Galeria d'imatges del Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació 2014​​
Gestió del coneixement i difusió de bones pràctiques Assessorament, consultoria, assistència tècnica i Formació​ Xarxes Internacionals
Cover Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Cover Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Cover 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics Galeria d'imatges de la 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Transparència Govern obert
Cover Registres electrònics i notificacions Registre Electrònic d'Apoderaments Registro de Funcionarios Habilitados Registro Electrónico General Notificacions
Cover Oficinas de Asistencia en Materia de Registros Digitalització de documents i registre Assistència en la identificació i signatura electrònica Còpies autèntiques Apoderament
Cover Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacto
Cover Info DANA Mesures adoptades en relació amb la DANA Portada d'Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalización i IA
Telecomunicació e Infraestructuras Digitales
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació
Contacto
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 7. Jornada i horaris.

Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.

L'aplicació de la bossa d'hores haurà de realitzar-se mitjançant una adequada ponderació entre l'interés del treballador en l'ús d'esta mesura de conciliació i l'interés de la unitat on exercisca les seues funcions, així com les necessitats i peculiaritats del servei, que han de ser cobertes. Els supòsits de fet que emparen tant la bossa d'hores com el permís per deure inexcusable puguen compartir algunes característiques si bé es pot afirmar que algunes de les mateixes es donen amb major intensitat en funció de la mesura o permís al qual ens referim.

La consulta versa sobre la aplicación de la bolsa de horas prevista en el apartado 8.8 de la Resolución de 28 de febrero de 2019, por la que se dictan instrucciones sobre jornada y horario de trabajo del personal al servicio de la Administración General del Estado, y, en concreto, sobre si las horas disponibles pueden acumularse en jornadas completas y sobre si la bolsa de horas es compatible con la jornada en régimen de especial dedicación y con la flexibilidad horaria del horario fijo de jornada.

Així mateix, se sol·licita l'aclariment dels supòsits que pogueren acollir-se a la figura de la bossa d'hores enfront del permís per deure inexcusable.

La mesura per a la conciliació de la vida familiar i laboral relativa a la bossa d'hores es troba regulada en l'apartat 8.8 de la Resolució de 28 de febrer de 2019, el paràgraf del qual primer determina que:

“8.8 Els empleats o empleades públics podran disposar d'una bossa d'hores de fins a un 5% de la jornada anual de cada empleat o empleada, per als casos de cura de fills o filles menors d'edat i menors subjectes a tutela o acolliment; i per a l'atenció de persones majors i persones amb discapacitat fins al primer grau de consanguinitat o afinitat”.

Tres notes poden desprendre's, amb caràcter general, de la figura que es crea:

(i) La mesura s'ha configurat des de la màxima flexibilitat, estant per tant la seua regulació orientada a facilitar, potenciar i permetre l'ús de la mateixa de la forma més àgil i flexible per a la cura de fills o filles menors d'edat i menors subjectes a tutela o acolliment; i per a l'atenció de persones majors i persones amb discapacitat fins al primer grau de consanguinitat o afinitat.

(ii) La bossa d'hores s'ha configurat com una mesura de flexibilització horària addicional a les ja existents, i en cap cas matisa ni substituïx als permisos ni a les llicències ja regulats.

(iii) La mesura concreta s'articula conformement a un model mixt, en el qual es permet el gaudi de part de la bossa d'hores de manera puntual pel temps imprescindible per hores; i part també de manera consecutiva i acumulada en jornades completes.

El cinqué i sisé paràgraf de l'apartat 8.8 de les instruccions de jornada i horaris expressen el següent:

“Les hores podran acumular-se en jornades completes sempre que existisca una raó justificada per a això, considerant les peculiaritats de la prestació del servei públic.

Els calendaris laborals podran establir els límits i condicions d'acumulació d'estes hores sense aconseguir jornades completes sempre que siga compatible amb l'organització del treball, així com les adaptacions que pogueren ser necessàries per a les peculiaritats de determinats àmbits o col·lectius.”

D'aquesta manera, la bossa d'hores per a la conciliació consisteix en essència en una mesura de flexibilitat horària, que permet la disposició d'hores soltes, posteriorment recuperades, per a millor adaptar l'horari de treball a cura de menors o atenció de persones majors amb discapacitat.

Així mateix, s'ha de fer referència a l'Acord de la Comissió Superior de Personal relatiu als criteris d'aplicació de la mesura de flexibilitat horària “bossa d'hores” prevista en l'apartat 8.8 de la Resolució de 28 de febrer de 2019, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es dicten instruccions sobre jornada i horaris de treball del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics.

El citat Acord assenyala les característiques de la bossa d'hores i, en concret, al punt 1.2 determina que esta figura “Consisteix en una mesura de flexibilització horària addicional a les ja existents, i en cap cas matisa ni substituïx als permisos ni llicències ja regulats. És a dir, és una mesura amb identitat pròpia i diferenciada respecte a altres permisos i mesures de conciliació previstos en la legislació vigent; no havent d'assimilar-se de facto i en la pràctica als dies de lliure disposició, sinó que es tracta d'una mesura de flexibilitat horària per a la millor conciliació en els casos previstos en les instruccions sobre jornada i horaris de treball.”

En este sentit, s'ha de tindre en compte que la bossa d'hores s'articula conformement a un model mixt, en el qual es permet el gaudi de part de la bossa d'hores de manera puntual pel temps indispensable; i part també de manera consecutiva i acumulada en jornades completes.

Així, la forma ordinària d'aplicació de la bossa d'hores serà la disposició d'hores soltes, posteriorment recuperades. Juntament amb esta forma ordinària de disposició, es preveuen també dues formes d'aplicació, amb caràcter extraordinari i justificat: l'acumulació de diverses hores sense que suposen una jornada completa; i l'acumulació de diverses hores en una jornada completa; en tots dos casos amb el seu posterior i subsegüent compensació.

L'aplicació de la bossa d'hores haurà de realitzar-se mitjançant una adequada ponderació: entre l'interés del treballador en l'ús d'esta mesura de conciliació i la seua disposició en la manera que millor li servisca per a l'atenció de les cures familiars a què es refereix l'apartat 8.8 de les Instruccions sobre jornada i horaris de treball; i l'interés de la unitat on exercisca les seues funcions, i les necessitats i peculiaritats del servei que han de ser cobertes.

D'aquesta manera, i tal com es desprén del tenor literal del paràgraf cinqué del citat apartat 8.8, l'acumulació en jornades completes haurà de valorar-se cas per cas, en funció de la concreta justificació de la seua conveniència i la seua adequació a les peculiaritats de la prestació del servei públic. En tot cas s'haurà de tindre en compte el que s'estableix en l'apartat 1.2 de l'Acord de la Comissió Superior de Personal al qual s'ha fet referència anteriorment.

En relació amb si la mesura de conciliació relativa a la bossa d'hores és compatible amb la jornada en règim d'especial dedicació, cal assenyalar que la bossa d'hores no ve restringida quant al règim concret de dedicació del personal; així, el primer paràgraf de l'apartat 8.8 es refereix a fi de la mesura, que podrà ser de “fins a un 5% de la jornada anual de cada empleat o empleada”, referit, per tant, al 5% de la jornada concreta de cada empleat o empleada. És per tant compatible amb el règim d'especial dedicació i es calcula respecte a la jornada anual de cada funcionari, total sobre el qual caldrà aplicar, cas per cas, el càlcul del 5%.

Quant a si la bossa d'hores és compatible amb la flexibilitat horària de l'horari fix, cal assenyalar que no s'inclou cap previsió referent a la impossibilitat que coincidisca la seua aplicació amb altres mesures de flexibilitat. Ha de tindre's en compte, en tot cas, que la figura de la bossa té una naturalesa i identitat pròpia i diferenciada respecte a altres permisos i mesures de conciliació previstos en la legislació vigent que pogueren així mateix aplicar-se en el cas objecte de consulta (dies per assumptes particulars, llicència sense sou, flexibilitats horàries, etc.); de manera que el seu objecte hauria de poder ser diferenciat del d'altres mesures de flexibilitat i només aplicar-se per a atendre aquelles situacions per a les quals les restants mesures o permisos no siguen aplicable.

En relació amb l'última de les qüestions, això és, la delimitació de la bossa d'hores respecte al permís per deure inexcusable cal informar el següent:

La regulació d'este permís es troba en l'article 48.j) del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (TRLEBEP), que el regula en els següents termes: “Els funcionaris públics tindran els següents permisos: […] j) Per temps indispensable per al compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic o personal i per deures relacionats amb la conciliació de la vida familiar i laboral”.

El “deure inexcusable”, configurat com un concepte jurídic indeterminat, s'ha vingut definint, com contempla el Manual de Procediments de Gestió de Recursos Humans, publicat per Resolució de 14 de desembre de 1992 de la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública, com aquella obligació que incumbeix d'una persona l'incompliment de la qual li genera una responsabilitat d'índole civil, penal o administrativa; definició que ha sigut acceptada pels Tribunals de Justícia (entre altres, Sentència 272/2016, de 27 d'abril, de la Sala del Contenciós del Tribunal Superior de Justícia de Galícia).

Per tant, i en tant que la seua naturalesa com a concepte jurídic indeterminat així l'impedeix, no és possible realitzar, amb caràcter previ i abast general, una enumeració concreta i taxada dels casos en què cabria la seua aplicació de manera automàtica. En este sentit, s'ha acudir novament al citat Acord de la Comissió Superior de Personal, que regula al punt 2 la convivència de la bossa d'hores amb el permís per deure inexcusable en els següents termes:

“Sense perjudici que els supòsits de fet que emparen tant la bossa d'hores com el permís per deure inexcusable puguen compartir algunes de les notes abans presentades, es pot afirmar que algunes de les mateixes es donen amb major intensitat en funció de la mesura o permís al qual ens referim, així:

Quant al permís per deure inexcusable per motius de conciliació regulat en l'article 48.j) del TRLEBEP i l'article 75.f) de l'IV CUAGE:

2.1. En principi i amb caràcter general es pot afirmar que té com a element definitori que els supòsits de fet revisten una gravetat evident, de tal forma que es tracte d'obligacions l'incompliment de les quals genere una responsabilitat directa i personal a l'interessat d'índole civil, penal o administrativa.

2.2. Es tracta d'un permís residual, d'aplicació subsidiària, en el sentit que s'aplica només quan no existisquen altres permisos o mediades que emparen la situació que es pretén protegir a través d'aquest.

2.3. Deu, per això, circumscriure's a situacions puntuals i imprevisibles, que no es prolonguen en el temps, i excepcionals, que no siguen reiterades; ja que, en cas contrari, pareixeria convenient l'aplicació d'altres mesures de conciliació o flexibilització de la jornada de treball, permisos i excedències dels quals puguen gaudir els funcionaris, la concessió dels quals, condicionada a les necessitats del servei, serà autoritzada o denegada de forma motivada pel superior jeràrquic.

Quant a la flexibilitat horària per mitjà de la Borsa d'hores:

2.4. D'acord amb l'apartat 8.8 de les instruccions de jornada i horaris, únicament pot aplicar-se per als casos de cura de fills o filles menors d'edat i menors subjectes a tutela o acolliment; i per a l'atenció de persones majors i persones amb discapacitat fins al primer grau de consanguinitat o afinitat.

2.5. No comparteix la nota del caràcter residual que es predica del permís per deure inexcusable, i per comparació amb aquest té com a element definitori que els supòsits de fet siguen d'una gravetat menor.

2.6. Igual que el permís per deure inexcusable, la bossa d'hores pot atendre de situacions imprevisibles, generalment acompanyades de situacions amb una evident urgència sobrevinguda, que demanden la presència de l'interessat; però, a diferència de de el permís per deure inexcusable, pot aplicar-se a situacions més previsibles o fins i tot reiterades en el temps, sempre que siga compatible amb l'organització del treball, i sempre que la seua aplicació no s'assimile de facto i en la pràctica a la dels dies de lliure disposició.”

Els extrems indicats han de servir de guia perquè les unitats competents en matèria de recursos humans resolguen sobre aquest tema, ateses de les circumstàncies concurrents en cada cas concret.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies