MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministroaren Kabineteko zuzendaria
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaria
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoko Estatu Idazkaritza
Ren azala Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako idazkariordea
Lege Erregulazioa
Datuen babesa
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak Desgaitasuna duten pertsonen enplegu publikorako sarbidea eta lanpostuen hornikuntza arautzen dituen Errege Dekretu Proiektuari buruzko aldez aurreko kontsulta publikoa. Aldez aurreko kontsulta publikoa, Estatuko organismo publikoak Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legera egokitzeko Errege Dekretuaren proiektuari buruzkoa. Desgaitasuna duten pertsonak enplegu publikora sartzeko hautaketa-prozesuetan baliabideak eta denborak egokitzeko eta arrazoizko egokitzapenak egiteko irizpide orokorrak ezartzen dituen Agindu Proiektua
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa Entzunaldi publikoa, Estatuko organismo publikoak Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legera egokitzeko Errege Dekretuaren proiektuari buruzkoa. Desgaitasuna duten pertsonak enplegu publikora sartzeko hautaketa-prozesuetan baliabideak eta denborak egokitzeko eta arrazoizko egokitzapenak egiteko irizpide orokorrak ezartzen dituen Aginduaren proiektuari buruzko Entzunaldi Publikoa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria 1FC (SEDIA) - Datu sektorialen espazioetako goi-mailako teknikaria 3FC (SEDIA) - Proiektuen kontroleko goi-mailako teknikaria 4FC (SETELECO) Azpiegitura digitaletako aholkularia 5FC (SETELECO) Telekomunikazio Sare eta Sistemetako Goi Mailako Aholkularia 6FC (SETELECO) Teknikari juridiko eta ekonomikoa, erakunde publikoetan aditua 7FC gaia OEPL 2020 ezabatua Ekonomia gaietarako ministerioa 1CU (SEDIA) – M2 IKERKETA Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez aukeratutako hautagaien artean 2CU (SETELECO) – M2 IKERKETA Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean (ez da kanpoko eskaerarik onartzen). 3CU (SETELECO) – M2 INFORMAZIOAREN ZIENTZIAK (KAZETARITZA) 2FC (SEDIA) - Hitzarmenetik kanpoko goi-mailako teknikaria adimen artifizialean 4CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 5CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 6CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 7CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 8CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 9CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 10CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean 11CU (AEAD) – M2 IKERKETA, Enplegu Zerbitzu Publikoak aurrez hautatutako hautagaien artean
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025 2025eko lehiaketa orokorra Lehiaketa berezia 2025
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina
Ren azala Talentua erakartzea Administrazioan lan egiteko 6 arrazoi
Gaurkotasuna Funtzio Publikoko Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara Funtzio Publikoko zuzendari nagusia Giza Baliabideen eta Ordainsarien Plangintzako zuzendariorde nagusia Giza Baliabideak Antolatzeko zuzendariorde nagusia Lan Harremanen zuzendariorde nagusia Beste Administrazio batzuekiko Harremanetarako zuzendariorde nagusia Araubide Juridikoko zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia Nor gara Historia pixka bat
Sektore Publiko Instituzionaleko zuzendariorde nagusia Laguntza Teknikoko Unitateko burua
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu Zer da enplegu publikoa, eta zer motatako enplegatu publikoak daude? Zergatik da niretzat erakargarria enplegu publikoa? Nola lor dezaket enplegu publikoa eta zein dira bete beharreko baldintzak? Zer aukera daude gaur egun eta nola sar naiteke haietara?
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina 2006a baino lehenagoko aldizkariak Albisteen historikoa
Administrazio publikoetako langileen bilakaera Autonomia-erkidegoetako kideen bilakaera, jarduera-eremuaren arabera Administrazio publikoetako plantillen zahartzeari buruzko azterketak
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2023 Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2022 Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2021 Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2020 Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2019 Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2024
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak IV. Hitzarmen Bakarreko lan-kontratudun langileentzako deialdiei buruzko informazioa IV. Hitzarmen Bakarretik kanpoko lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024 Plazen banaketa interes-eremuen arabera Desgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
Ren azala 2023 Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera Plazen banaketa interes-eremuen arabera Desgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
Ren azala 2022 Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera Elbarritasunen bat duten langileentzako plaza-erreserba Plazen banaketa interes-eremuen arabera
Ren azala Funtzionarioen deialdiak Funtzionarioen Kidego eta Eskala Orokorrak Funtzionarioen Kidego eta Eskala Bereziak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Langile-prozesuak
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak III. Amaitutako prozesua de los trabajadores del marco de trabajo de un Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Zentrala) PRE/2748/2010 Agindua, urriaren 5ekoa, III. Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Periferikoa) eremuan lan-kontratuko langileen lanpostuak betetzeko lekualdatze-lehiaketarako deialdia egiten duena. Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Hitzarmen Bakarraren indarrez lan egin dezaten langileek. 2015eko kontzertu-lehiaketa (III. Hitzarmen Bakarra) Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, el Acuerdo Unilateral que lan egiten duten los trabajadores para el objetivo (2016) Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, los trabajadores que van a hacer un Solo Acuerdo (2017) 2018ko lan-kontratudunen lehiaketa
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna Zerbitzu-zereginak Permutak Zerga-biltzaileen oinarria baimendu Enplegua, ezintasuna, osasun-arrazoia eta pentsioen aukerak aldatu behar direla. Mugikortasuna eragiten duten genero-indarkeriak
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO BIGARREN DEIALDIA
2024 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
IV.- II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2025EKO LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025 ESKABIDEAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
OHIZ KANPOKO LEHIAKETA-E0-IV-NICO-CE0-2025 HITZARMENA
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea Eragiketako langileen kudeaketa
Lan-berreraikuntzak
Ren azala Administrazioaren egoera Zerbitzu aktiboa Zerbitzu bereziak Beste administrazio publiko bateko zerbitzuak Eskatutako eszedentzia eskatu dutenak Eszedentzia familia elkartzeagatik Seme-alabak zaintzeko eszedentzia edo senidea Genero-indarkeriazko eszedentzia Respuesta a la paz de la paz Desugertzea Eskerrik asko sektore publikoko zerbitzuengatiko eszedentziari. Destinoaren zain Nahitaezko eszedentzia Eszedentzia sustatua
SEFPri dagokionez, kidegoen eta eskalen arabera SEFPri atxiki gabeko kidego eta eskaletan Erretikuluak Ukatu
Ren azala Araubide juridikoa Legeria eta dokumentazio interesgarria
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia Zer da Langileen Batzorde Nagusia? Langileen Batzorde Nagusiaren erabakiak
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO) Zer da Bodeco?
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea. A2 azpitaldean sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta. 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena. Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak. Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera. Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da. Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea. Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja. Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko. Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera. Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean. Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa. Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean. Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik. BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero. Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera. Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera. Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak. Egonkortze-prozesuen epeak.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera. Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera Kontsulta egin da gradua aitortzeko aukerari buruz, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenda betetzeagatik. Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukerari buruzko kontsulta egin da. Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak. Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak. Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero. Etenaldi irmoaren egoerako bateragarritasuna.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak. Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera. Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC) Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute. Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat. Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea. Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk. Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera. Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean. Aldaketak lanpostuak betetzeko sisteman izango dituen ondorioak. Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea. Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera. Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean. Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea. Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea. Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala. Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak. Aurretiko zerbitzuak onartzea – Langile lan-kontratudunak. Aurretiko zerbitzuak ezagutzea – Lotura mota.
12. Lan-araubidea. 15. Etapa: Ordainsariak. 16. Gizarte Segurantza Funtzionarioak. 17. Administrazio-egoerak. 14. Erantzukizuna
Ren azala BODECO ren historikoa BODECO BATERATUAREN INDIZEA, 23-28 ZENBAKIAK
19. Oporrak, baimenak eta lizentziak.
Ren azala Beste batzuk BODECO ren historikoa
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea. A2 azpitaldera sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak. Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera. Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da. Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea. Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja. Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko. Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera. Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean. Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa. Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean. Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik. BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero. Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera. Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera. Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak. Egonkortze-prozesuen epeak.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera Gradua aitortzeko aukera, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenez betetzeagatik Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukera Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero Bateragarritasuna etenaldi irmoan zehar
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera. Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC) Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute. Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat. Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk. Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera. Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean. Aldarazpenaren ondoreak lanpostuak hornitzeko sisteman Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea. Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera. Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean. Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak. Unibertsitate-titulu ofizialen lehiaketetan eman beharreko balorazioa Aldi baterako ezintasuna izanda, lanpostuaz jabetzea zerbitzu eginkizunetan Militarra Administrazio Zibilera itzultzeko aukeraren tratamendua Langile militarrek Administrazio zibilean lanpostuak betetzeko aukera Izendapen askeko lanpostutik kenduz gero, beste Administrazio bateko funtzionarioari esleitu beharreko lanpostua Lanpostuaz jabetzeko epeei buruzko hainbat kontu Zerbitzu-eginkizunak, seme-alabak zaintzeko eszedentzia-egoeratik. Aldi baterako ezintasuneko funtzionario lehiaketaren bidez lortutako lanpostutik kentzea eta lanpostuaz jabetzea.
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Langile lan-kontratudunak Aldez aurreko zerbitzuak aintzat hartzea – Lotura mota
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna Leku ezezagunean dagoen funtzionarioari diziplina-espedientea artxibatzeko aukera Behin-behineko langileei diziplina-araubidea aplikatzea Zehapen larriaren preskripzioa Gradu pertsonala gordetzea, funtzionario gisa errehabilitatu ondoren Hitzarmenetik kanpoko lan-kontratudun langileei aplikatu beharreko diziplina-araubidea
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak Minbizia edo beste gaixotasun larriren bat duen seme-alaba adingabea zaintzeko baimena: bi gurasoek lan egitearen irizpidea Ezinbesteko betebeharragatiko baimena Azterketetan parte hartzeko baimenari eta beste behin betiko gaitasun probei buruzko gaiak Gaixotasuna dela-eta senideak zaintzeko lanaldia murrizteari buruzko gaiak Aldi baterako ezintasuneko egoeran egoteagatik lan-kontratudun aldi baterako langileei hartu gabeko oporrak ordaintzea. Aldi baterako ezintasuneko egoeran dauden senitartekoak zaintzeko lanaldi-murrizketa Funtzionari batek, lanerako ezintasuneko gehienezko epea agortu ondoren, gaixotasunagatiko bajak bidaltzen jarraitzen duenean jarraitu beharreko jardunbidea Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren 59. artikuluaren aplikazio-eremua zabaltzeko aukera, adopzioagatiko baimenak oporrak eten ditzan. Adoptatzeko baimena, bi urte lehenago berarekin ezkondu zen emaztearen semea adoptatzen duen funtzionarioari. Jaiotza-baimena lanaldi partzialean hartzea Alkatearen eginkizun jakin batzuk betetzeko ezinbesteko betebeharra betetzeko baimena ematea Opor-egunen eta norberaren gauzetarako egunen zenbaketa, norberaren gauzetarako lizentzia hartu bada. Soldatarik gabeko edoskitze-denboraren kenketa edoskitze-baimenaren zenbaketatik, lanaldi osoetan. Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP. Larunbatak egun baliodun/baliogabetzat joko dira familiakoaren heriotza, istripu edo gaixotasun larriagatik ematen den baimenaz gozatzeko. Opor-egunak, opor-egun independenteak eta norberaren gauzetarako egunak jarraian hartzeko aukera.
Ren azala 13. Beste batzuk Zerga Administrazioak
Ren azala 13. BESTELAKOAK Estatuaren Administrazio Orokorreko ziurtagiriak NAPIren eta Funtzio Publikoaren eskumenak hautaketa-prozesuetan Web eta ohiko galderen funtzioa (FAQ) artxiboen bilduma.
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa Funtzionarioen Negoziazio Mahaia
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia Mahai delegatuak
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa Batzorde Paritarioaren aktak Civea-ren erabakiak indarrean
Negoziazio Batzordea
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea Aktak
Informazio orokorra
Administrazio Publikoetako Negoziazio Mahai Orokorra Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak Negoziazio Mahai Orokorretan Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak Hitzarmen Bakarreko AGEko lan-kontratudunentzat Beste akordio batzuk
Hauteskunde sindikalak Estatuko Administrazio Orokorreko langileen greben segimendua
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak Aurreko deialdiak
Ren azala Berdintasuna Genero-berdintasunerako planak Bateragarritasuna eta erantzunkidetasuna Emakumeen aurkako indarkeria Lan eta sexu jazarpenaren aurrean
Erantzukizun Sozial Korporatiboa Prebentzioa
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna EUPAN sarea ADMINISTRAZIO ZENTRALETARAKO GIZARTE-ELKARRIZKETARAKO EUROPAKO BATZORDEA Consejo de la Unión Europea Grupo de trabajo
Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundea (ELGE) Mugikortasuna internacional Relaciones aldebiko
Erakundeen arteko lankidetza-organoak
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina 2006 baino lehenagoko buletinak Albisteen historikoa
Administrazio publikoetako langileen bilakaera Autonomia-erkidegoetako langileen bilakaera jarduera-eremuaren arabera Langileen zahartzeari buruzko azterketak Estatuko Administrazio Orokorrean Siep gunea
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa Funtzionarioen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak Lanbide-taldean eta -kategorian oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
Izena emateko inprimakiak Irakasle funtzionarioen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak El grupo de Lanbide-y de los trabajadores de los trabajadores de los empleo de los lanbide-sailkapeneko sistema Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025 Autonomia-erkidegoak Nafarroako Foru Komunitatea Udalak Toki-korporazioetako hautetsiak Uharteetako foru-aldundiak, kontseiluak eta kabildoak
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2024 Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2023 Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2022 Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2021 Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2020 Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2019 Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2018 Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2017 Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2016 Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2015 Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2014
NAFARROA ISPA 2025
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak Erabilera-unitateak FHCN Araudi erregulatzailea El Gobierno Vasco / Primer destinoren
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak 2023 lehiaketa arrunta 2022 lehiaketa arrunta 2021 lehiaketa arrunta 2020ko lehiaketa arrunta 2019ko lehiaketa arrunta 2018ko lehiaketa arrunta 2017ko lehiaketa arrunta
2024 lehiaketa arrunta
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak 2022 lehiaketa unitario Euskal Autonomia Erkidegoko 2022 Lehiaketa Unitarioa 2021 Lehiaketa Bateratua 2020ko Lehiaketa Bateratua 2019 lehiaketa bateratua 2018ko lehiaketa unitarioa 2017ko lehiaketa unitarioa
2023 lehiaketa unitario
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea Servicios especiales Jarduneko itzulketak (lanpostu hutsak administrazio-egoeretarako bakarrik) Servicio de otra administración pública.
Ren azala Gidabaimenak ARNASA HARTZEKO SENIDEAK ESZEDENTZIA INTERES PARTIKULARRAGATIK ESZEDENTZIA, SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO ESZEDENTZIA, FHN-REN BESTE AZPIESKALA BATEAN ZERBITZUAK EMATEAGATIK
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK GENERO-INDARKERIAZKO ESZEDENTZIA
INDARKERIA TERRORISTAREN ESZEDENTZIA
Certificados de la Administración Local
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak Tareas de servicio Funtzio erreserba metaketa
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa Norberaren graduaren inskripzioa Izen-ematea Dar nombre de la formación o mejora Aurretiko izen-ematea Merezimenduei buruzko bizitza pertsonala, familiakoa eta lanekoa uzteari buruzkoa
Ren azala Beste prozedura batzuk Permar los derechos de las personas guardadas Consulta sobre el proceso de comunicación Por ejemplo: Erretiro- eta jarduera-baimenak
Ren azala Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zer da administrazio-karga bat? Arauen eraginaren azterketa. Administrazio-kargetan duen eragina EAOrako Administrazioa Sinplifikatzeko eta Kargak Murrizteko Eskuliburua Erakundeekin hitzarmenak Administrazio-kargen konpentsazioa. One in - one out Administrazio publikoetan prozedurak sinplifikatzea. Kokapen Mapa Erreferentziazko dokumentazioa
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena Araudi erregulatzailea Zerbitzu-ikuskatzaileentzako ikuskapen-gida Zerbitzuen aholkularitza operatiboa Ikuskapen-funtzioaren hautaketa-ikastaroa Zerbitzuetako ikuskatzaileak, hutsik Kargak sinplifikatzeko eta murrizteko txostenak
Herritarrentzako arreta
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan Estatuko Administrazioaren Kudeaketa Orokorreko zerbitzu-kartak
Ren azala Metodologia eta gidak Eskaria eta erabiltzaileak ebaluatzeko gida (2014ko edizioa) 2013ko EFQM eredua CAF 2013, Ebaluatzeko Esparru Bateratua CAF 2020 Kexak eta iradokizunak kudeatzeko gida (2013) 2010eko EFQM Bikaintasunaren Interpretazio Eredua, Gida Administrazio Publikoarentzat CAF Educación (2010) CAF Kanpoaldea elikatzeko prozedura (2009) Zerbitzu-kartak garatzeko gida Ebaluazio-gida. EVAM eredua (2009) Serigrafia (2009) CAF 2006 Kalitatearen balioa. EFQM (2018) ereduaren bidez, balio publikoa sortzeko bikaintasunerako. Kalitaterako Gida, Kudeatzaileentzako Erreminta Kutxa, bertsio laburtua Espainiako Administrazio Publikoari buruzko Zerbitzu Kartei buruzko esparru komuna (2015) Zerbitzu Publikoen Kalitatea Ebaluatzeko Gida (2009) Toki Administrazioan zerbitzu-karta bat egiteko eta kudeatzeko gida Tokiko administrazioaren gida ebaluazio-ereduetan
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación Ministerio espainiarrei buruzko informazioa (ISAM)
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena. Gobernu irekia Erakundeekiko konfiantza Herritarrak informazioa ematera doazen zerbitzu publikoen txostena. Zerbitzu publikoen jasangarritasuna eta hobekuntza Zerbitzu publikoen kalitatea eta jasangarritasuna Zerbitzu publikoen kalitatearen austeritate-denboran Zerbitzu publikoen eta herritarren kalitatea administrazio publikoa modernizatzeko, baliabideekiko jarrerarekin. Zerbitzu publikoak garrantzitsuak dira herritarren ongizaterako. Administrazio Publikoa, herritarrena. Agenda Publikoa eta Zerbitzu Publikoa Antolakuntzan. Servicios públicos Elkargoen pertzepzio soziala 1985-2008
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena Estatuko urei buruzko 2016ko txostena Eusko Jaurlaritzan 2015ean Kongresuari buruzko txostena Estatuko agentziei buruz Estatuko ekintzei buruzko txostena 2014an Kongresuari buruzko txostenari buruz Eusko Jaurlaritzak 2013an Kongresuan egindako ekintzei buruzko txostena 2012an egindako agentziek egindako txostenari buruz 2011n egindako agentziek osatutako estatu-txostenari buruzko kongresua 2010ean Kongresuko Estatuko agentziei buruzko txostena Eusko Jaurlaritzaren Estatuko urei buruzko 2009ko txostena Eusko Jaurlaritzaren Estatuaren 2008ko ekintzei buruzko txostena.
Museoen zerbitzuaren kalitatearen ebaluazioa, esplizituki, 08/2007 urteetakoa.
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades Entidades con nivel de evaluación de calidad
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan Kudeaketa Publikoa Kalitatea eta Berrikuntza XIV. saria. Memoria XV. Kalitaterako eta Berrikuntzaren Kudeaketa Publikoaren Sariak. edizioa. Memoria XV. edizioa. Bideo-galeria Calidad y Berrikuntzaren Kudeaketa Publikoa XIII. Palmondoen banaketa Gestión de la Calidad Pública y Innovación XII. Galeriaren edizioa editatzeko galeria Calidad y Innovación 2014ko Irudipen-galeria
Ezagutzaren kudeaketa eta praktika zabaltzea Aholkularitza, aholkularitza, laguntza teknikoa eta prestakuntza Nazioarteko sareak
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentziako galeria
Gardentasuna Gobernu irekia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Ahalen erregistro elektronikoa Gaitutako ErregistroaErregistroa Erregistro elektroniko orokorra El Gobierno Vasco
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección Dokumentuak digitalizatu eta exekutatu Identifikazioa eta sinadura elektronikorako laguntza La real copia Ahalordetzea
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua
Ren azala Info DANA DANA dela eta hartutako neurriak Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa
Kontaktua
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.

Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.

Orduen poltsa aplikatzeko, haztapen egokia egin beharko da langileak bateragarritasun-neurri hori erabiltzeko duen interesaren eta langileak bere eginkizunak betetzen dituen unitatearen interesaren artean, bai eta zerbitzuaren beharrizan eta berezitasunen artean ere, horiek guztiak bete egin behar baitira. Ordu-poltsa eta ezinbesteko betebeharragatiko baimena babesten duten kasuak bat datoz zenbait ezaugarrirekin, baina esan daiteke ezaugarri horietako batzuk intentsitate handiagoarekin gertatzen direla aipatzen ari garen neurriaren edo baimenaren arabera.

Kontsulta 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 8.8 atalean aurreikusitako ordu-poltsaren aplikazioari buruzkoa da (ebazpen horrek Estatuko Administrazio Orokorraren zerbitzura dauden langileen lanaldiari eta lan-ordutegiari buruzko jarraibideak ematen ditu), eta, zehazki, ordu erabilgarriak lanaldi osoetan meta daitezkeen, eta orduen poltsa dedikazio bereziko erregimeneko lanaldiarekin eta lanaldiko ordutegi finkoaren ordutegi-malgutasunarekin bateragarria den aztertzen du.

Era berean, ezinbesteko betebeharragatiko baimenari aurre egiteko ordu-poltsaren figurari hel diezaioketen kasuak argitzeko ere eskatzen da.

Familia- eta lan-bizitza uztartzeko ordu-poltsari buruzko neurria 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 8.8 apartatuan arautzen da, eta haren lehen paragrafoak hau dio:

“8.8 Enplegatu publikoek enplegatu bakoitzaren urteko lanaldiaren % 5era arteko ordu-poltsa bat eduki ahal izango dute, seme-alaba adingabeak eta tutoretzapean edo harreran dauden adingabeak zaintzeko, eta adinekoei eta desgaitasuna duten pertsonei arreta emateko, odolkidetasuneko edo ahaidetasuneko lehen mailara arte”.

Hiru nota atera daitezke, oro har, sortzen den iruditik:

(i) Neurria malgutasunik handienean oinarrituta taxutu da, eta, beraz, neurriaren erregulazioa honako hau da: adingabeko seme-alabak eta tutoretzapeko edo harrerako adingabeak zaintzeko arintasunik eta malgutasunik handienarekin erabiltzea ahalbidetzea, bultzatzea eta ahalbidetzea, bai eta adinekoak eta desgaitasuna duten pertsonak —lehen mailako odolkidetasuna edo ezkontza-ahaidetasuna dutenak— artatzeko ere.

(ii) Orduen poltsa lehendik daudenen ordutegia malgutzeko neurri osagarri gisa eratu da, eta ez ditu inolaz ere aurretik araututako baimenak edo lizentziak zehazten edo ordezten.

(iii) Neurri zehatz hori eredu misto baten arabera egituratzen da; eredu horren arabera, ordu-poltsaren zati bat orduka eta nahitaez hartu beharreko denboran hartu ahal izango da, eta beste zati bat jarraian eta lanaldi osoetan metatuta.

Lanaldi eta ordutegiei buruzko jarraibideen 8.8 ataleko bosgarren eta seigarren lerroaldeetan hauxe adierazten da:

“Orduak lanaldi osoetan pilatu ahal izango dira, baldin eta horretarako arrazoi justifikaturen bat badago, zerbitzu publikoa ematearen berezitasunak kontuan hartuta.

Lan-egutegiek lanaldi osoak lortu gabe ordu horiek metatzeko mugak eta baldintzak ezarri ahal izango dituzte, betiere lanaren antolaketarekin bateragarria bada, bai eta eremu edo kolektibo jakin batzuen berezitasunetarako beharrezkoak izan daitezkeen egokitzapenak ere.”

Hala, lana eta familia uztartzeko ordu-poltsa, funtsean, ordutegi-malgutasunaren neurri bat da, aukera ematen duena ordu solteak —gero berreskuratuak— erabiltzeko, lan-ordutegia hobeto egokitzeko adin txikikoak zaintzeari edo desgaitasuna duten adinekoak zaintzeari.

Halaber, erreferentzia egin behar zaio Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 8.8 apartatuan jasota dagoen “ordu-poltsa” ordu-malgutasunaren neurria aplikatzeko irizpideei buruzko Langileen Batzorde Nagusiaren Erabakiari (Estatuko Administrazio Orokorraren eta haren organismo publikoen zerbitzura dauden langileen lanaldiari eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideak ematen ditu ebazpen horrek).

Erabaki horrek orduen poltsaren ezaugarriak zehazten ditu eta, zehazki, 1.2 puntuan honakoa zehazten du: “Ordutegia malgutzeko neurri bat da, lehendik daudenez gain, eta ez ditu inolaz ere zehazten edo ordezten lehendik araututa dauden baimenak eta lizentziak. Hau da, neurri horrek berezko nortasuna du, eta indarrean dagoen legerian aurreikusitako beste baimenekiko eta kontziliazio-neurriekiko bereizita dago; ez da de facto eta praktikan erabilera libreko egunekin parekatu behar, baizik eta lanaldiari eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideetan aurreikusitako kasuetan hobeto kontziliatzeko ordutegi-malgutasunerako neurri bat da.”

Ildo horretan, kontuan izan behar da ordu-poltsa eredu misto baten arabera egituratzen dela, eta eredu horren arabera, ordu-poltsaren zati bat behar den denboran eta behar den denboran erabil daitekeela; eta beste zati bat, jarraian eta lanaldi osoetan metatuta.

Hala, orduen poltsa aplikatzeko ohiko modua ordu solteak erabiltzea izango da, ondoren berreskuratuak. Xedatzeko modu arrunt horrekin batera, bi aplikazio-modu aurreikusten dira, ohiz kanpokoak eta justifikatuak: zenbait ordu metatzea, lanaldi osoa izan gabe, eta zenbait ordu metatzea lanaldi osoan; bi kasuetan, ordu horien ondorengo eta ondorengo konpentsazioarekin.

Orduen poltsa haztapen egokiaren bidez aplikatuko da: batetik, langileak kontziliazio-neurri hori erabiltzeko duen interesa, eta, bestetik, langileak lanaldiari eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideetako 8.8. zenbakian aipatzen diren familiako zainketetarako hoberen baliatzeko moduan duen prestasuna; eta, bestetik, langileak bere eginkizunak betetzen dituen unitatearen interesa, eta bete behar den zerbitzuaren beharrak eta berezitasunak.

Horrela, aipatutako 8.8 apartatuaren bosgarren paragrafoak hitzez hitz dioenaren arabera, lanaldi osoetan metatzea kasuz kasu baloratu beharko da, komenigarritasunaren justifikazio zehatzaren eta zerbitzu publikoa ematearen berezitasunei egokitasunaren arabera. Nolanahi ere, aintzat hartu beharko da Langileen Batzorde Nagusiaren Erabakiaren 1.2 atalean ezarritakoa (arestian aipatu da).

Lanordu-poltsari dagokion adiskidetze-neurria eta dedikazio bereziko erregimeneko lanaldia bateragarriak diren ala ez galdetuta, esan behar da ordu-poltsa ez dagoela mugatuta langileen dedikazio-erregimen zehatzari dagokionez. Hala, 8.8 paragrafoaren lehen lerrokada neurriaren xedeari buruzkoa da; “enplegatu bakoitzaren urteko lanaldiaren % 5era artekoa” izan daiteke, eta, beraz, enplegatu bakoitzaren lanaldi zehatzaren % 5ari dagokio. Beraz, dedikazio bereziko erregimenarekin bateragarria da, eta funtzionario bakoitzaren urteko lanaldiari dagokionez kalkulatzen da. Horri % 5eko kalkulua aplikatu beharko zaio, kasuz kasu.

Ordu-poltsa ordutegi finkoaren ordutegi-malgutasunarekin bateragarria den ala ez galdetuta, esan behar da ez dela inolako aurreikuspenik egin ordu horien aplikazioa beste malgutasun-neurri batzuekin bat etor ez dadin. Kontuan izan behar da, nolanahi ere, lan-poltsaren figurak izaera eta identitate propio eta bereizia duela indarrean dagoen legerian aurreikusten diren eta kontsultaren xede den kasuan ere aplika daitezkeen beste baimen eta adiskidetze-neurri batzuekiko (norbere kontuetarako egunak, soldatarik gabeko lizentzia, ordutegi-malgutasunak, etab.). ); beraz, haren xedeak beste malgutasun-neurri batzuetatik bereizteko modukoa izan beharko luke, eta gainerako neurriak edo baimenak aplikagarriak ez diren egoerei erantzuteko soilik aplikatu beharko litzateke.

Azken gaiari dagokionez, hau da, ezinbesteko betebeharragatiko baimenari dagokionez orduen poltsa mugatzeari dagokionez, honako hau jakinarazi behar da:

Baimen horren erregulazioa Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginaren 48.j) artikuluan dago (testu bategin hori urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu zen, eta honela arautzen du: “Funtzionario publikoek baimen hauek izango dituzte: […] j) Ezin saihestuzko betebehar publiko edo pertsonal bat betetzeko ezinbesteko denboraz eta familia- eta lan-bizitza uztartzearekin lotutako betebeharrengatik”.

“Eginbehar saihestezina”, kontzeptu juridiko zehaztugabe gisa konfiguratua, Administrazio Publikorako Estatu Idazkaritzaren 1992ko abenduaren 14ko Ebazpenaren bidez argitaratutako Giza Baliabideak Kudeatzeko Prozeduren Eskuliburuak jasotzen duen bezala definitu izan da. Eginbehar hori ez betetzeak erantzukizun zibila, penala edo administratiboa eragiten dion pertsona bati dagokion betebehar gisa definitu izan da. Definizio hori Justizia Auzitegiek onartu izan dute (besteak beste, 2016ko apirilaren 27ko 272/27a, Galiziako Justizia Auzitegi Gorenaren Auzitegiak emandako epaiaren arabera).

Beraz, kontzeptu juridiko zehaztugabea den aldetik, ezinezkoa da, aldez aurretik eta orokorrean, automatikoki aplika daitezkeen kasuen zerrenda zehatza eta tasatua egitea. Ildo horretan, berriro jo da Langileen Batzorde Nagusiaren aipatutako akordiora, zeinak 2. puntuan arautzen baitu ordu-poltsaren eta nahitaezko betebeharragatiko baimenaren arteko bizikidetza, honela:

“Ordu-poltsa eta ezinbesteko betebeharragatiko baimena babesten duten kasuak lehen aurkeztutako zenbait oharrekin bat etor daitezkeen arren, esan daiteke ohar horietako batzuk intentsitate handiagoz ematen direla aipatzen ari garen neurriaren edo baimenaren arabera, hala nola:

Adiskidetze-arrazoiengatiko ezinbesteko betebeharragatiko baimenari dagokionez, TRLEBEPen 48.j) artikuluan eta IV. CUAGEren 75.f) artikuluan arautua:

2.1. Hasiera batean eta oro har, esan daiteke definitzen duen elementua egitatezko kasuak oso larriak izatea dela, halako moduz non betebeharrak ez betetzeak interesdunari erantzukizun zibil, penal edo administratibo zuzena eta pertsonala eragiten dion.

2.2. Hondar-baimena da, eta subsidiarioki aplikatzekoa; hau da, haren bidez babestu nahi den egoera babesten duen beste baimen edo bitartekorik ez dagoenean soilik aplikatzen da.

2.3. Hori dela eta, egoera puntual eta aurreikusezinetara mugatu behar da, denboran luzatzen ez diren egoeretara, eta salbuespenezkoetara, errepikakorrak ez direnetara; izan ere, bestela, komeniko litzateke lanaldia, baimenak eta eszedentziak bateratzeko edo malgutzeko beste neurri batzuk aplikatzea, funtzionarioek har ditzaketenak, hierarkiako nagusi hurrenak baimendu edo ukatu egingo baititu, zerbitzuaren beharren arabera.

Ordutegi-malgutasunari dagokionez, ordu-poltsaren bidez:

2.4. Lanaldiari eta ordutegiei buruzko jarraibideen 8.8 atalarekin bat etorriz, seme-alaba adingabeak eta tutoretzapean edo harreran dauden adingabeak zaintzeko kasuetan soilik aplika daiteke, baita adinekoak eta desgaitasuna duten pertsonak —odol- edo ezkontza-ahaidetasuneko lehen mailara arte— artatzeko kasuetan ere.

2.5. Ez dator bat betebehar saihestezinengatiko baimenari buruz aipatzen den hondar-izaerari buruzko oharrarekin, eta, azken horrekin alderatuta, egitatezko kasuak larritasun txikiagokoak izatea du definitzeko elementu gisa.

2.6. Betebehar saihestezinagatiko baimenean bezala, ordu-poltsa ustekabeko egoerei aurre egiteko erabil daiteke, oro har, gerora sortutako premia nabariko egoerekin batera, eta interesduna bertan egotea eskatzen dute; baina, betebehar saihestezinagatiko baimenean ez bezala, egoera aurreikusgarriagoetan edo denboran errepikatutakoetan aplika daiteke, baldin eta lanaren antolaketarekin bateragarria bada, eta betiere haren aplikazioa ez bada de facto eta praktikan parekatzen erabilera libreko egunen aplikazioarekin”.

Adierazitako puntuek gida gisa balio behar dute giza baliabideen arloko unitate eskudunek horri buruzko ebazpena eman dezaten, kasu zehatz bakoitzean gertatzen diren inguruabarrak kontuan hartuta.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika