logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cover Ministeri
Cover Organigrama
Cover Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Cover Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Cover Secretaria d'Estat de Funció Pública
Cover Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Participació pública en projectes normatius
Cover Consulta pública prèvia
Cover Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Cover Audiència i informació pública
Cover Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Cover Empleo
Cover Personal Laboral
Cover Personal Funcionari
Cover Concursos 2025
Cover Funció Pública
Cover La Secretaria
Cover Captació de talent
Cover Funció Pública
Cover Qui som
Cover Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Accés a l'Ocupació Pública
Cover Resol dubtes
Cover Coneix a fons l'Ocupació Pública
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Jornades de Captació de Talent
Cover Convocatòries Personal Laboral
Cover Ofertes d'Ocupació Pública
Cover 2024
Cover 2023
Cover 2022
Cover Convocatòries Personal Funcionari
Cover Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Cover Concursos de traslados
Cover Personal laboral
Cover Mobilitat de les persones ocupades públiques
Cover Mobilitat del personal funcionari de carrera
Cover Mobilitat del personal laboral
Cover CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Cover ANY 2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Cover ANY 2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Cover ANY 2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Cover ANY 2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Cover CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cover CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Cover ANY 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Cover ANY 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Cover CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Cover Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Cover Reingresse funcionaris
Cover Situacions administratives personal funcionari
Cover Règim Jurídic
Cover Comissió Superior de Personal
Cover Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa.
Cover 3. Condicions de treball.
Cover 4. Incompatibilitats.
Cover 7. Jornada i horaris.
Cover 10. Provisió de llocs.
Cover 11. Reconeixement de serveis prestats.
Cover Històric de BODECO
Cover Altres
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa
Cover 3. Drets i deures
Cover 4. Incompatibilitats
Cover 5. Jornades i horaris
Cover 6. Provisió de llocs
Cover 7. Reconeixement de serveis prestats
Cover 8. Responsabilitat
Cover 12. Vacances, permisos i llicències
Cover 13. Uns altres
Cover 13. UNS ALTRES
Cover Relacions Laborals
Cover Diàleg Social
Cover Negociació Col·lectiva
Cover Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Cover Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Cover Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Cover Comissió Paritària
Cover Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Cover Comissió Negociadora
Cover Subvencions a organitzacions sindicals
Cover Igualtat
Cover Órganos de colaboración
Cover Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Cover Va unir Europea
Cover Registre Central de Personal
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Documentació del Registre Central de Personal
Cover Impresos Personal Laboral
Cover Impresos de Personal Laboral Docent
Cover Espai ISPA
Cover ISPA 2025
Cover ESTADÍSTIQUES ISPA
Cover Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Cover Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Cover Concursos ordinarios anteriores
Cover Concursos unitaris provisió posats reservats
Cover Concursos unitarios anteriores
Cover Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cover Excedències
Cover Comissions de servei / Acumulacions
Cover Inscripción méritos generales
Cover Altres procediments
Cover Governança Pública
Cover Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Cover Inspecció de Serveis
Cover Qualitat en les Administracions Públiques​
Cover Metodologia i Guies
Cover Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Cover Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Cover Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Cover Reconeixement: Certificacions i Premis
Cover Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Cover Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Cover Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Cover Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Cover 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Cover Registres electrònics i notificacions
Cover Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cover Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Cover Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carrera administrativa.

Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional

El funcionari al qual li siga adjudicat per concurs el lloc de treball que venia exercint prèviament en adscripció provisional, no tindrà dret al termini per a prendre possessió que contempla l'article 48, apartat 1, del Reial decret 364/1995, de 10 de març, llevat que no l'haja gaudit amb anterioritat.

La qüestió plantejada versa sobre si és possible que un funcionari gaudisca dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs si ja ocupada aquest lloc amb caràcter temporal, en concret, en adscripció provisional.

Així, en primer lloc, cal analitzar el marc jurídic d'aplicació. La disposició final quarta del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, difereix l'entrada en vigor de les disposicions relatives a la provisió de llocs de treball i mobilitat fins a l'entrada en vigor de les lleis de Funció Pública que es dicten en desenvolupament de l'Estatut.

Així, i d'acord amb el que es disposa en la disposició final quarta del TREBEP, que establix en el seu apartat segon:

“Fins que es dicten les Lleis de Funció Pública i les normes reglamentàries de desenvolupament es mantindran en vigor en cada Administració Pública les normes vigents sobre ordenació, planificació i gestió de recursos humans en tant no s'oposen al que s'estableix en este Estatut”

En conseqüència, continuen vigents les disposicions relatives a la provisió de llocs i mobilitat regulats per la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la reforma de la Funció Pública i el Reial decret 364/1995, de 10 de març, que aprova el Reglament General d'Ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat.

Tenint en compte l'anterior, la qüestió plantejada se centra en la possibilitat de gaudi del termini possessori en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional.

Donat el caràcter excepcional i taxat de la utilització de la figura de l'adscripció provisional, l'apartat 2 de l'article 72 del Reial decret 364/1995, disposa que “els llocs coberts mitjançant adscripció provisional es convocaran per a la seua cobertura amb caràcter definitiu pels sistemes previstos en les relacions de llocs de treball. Els funcionaris que els exercisquen tindran l'obligació de participar en les corresponents convocatòries”.

Així, el termini de presa de possessió d'un lloc de treball obtingut per concurs, conforme a l'article 48.1 del Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris de l'Administració General de l'Estat, aprovat per Reial decret 364/1995, de 10 de març, és:

“El termini per a prendre possessió serà de tres dies hàbils si no implica canvi de residència del funcionari, o d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu.

El termini de presa de possessió començarà a comptar-se a partir de l'endemà del del cessament, que haurà d'efectuar-se dins dels tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Boletín Oficial del Estado.

Si la resolució comporta el reingrés al servei actiu, el termini de presa de possessió haurà de computar-se des d'aquesta publicació”.

L'article 48 del Reial decret 364/1995 establix expressament la duració de permís possessori: tres dies si no hi ha canvi de residència i un mes si hi ha trasllat. No obstant això, res especifica quant a la fórmula de provisió de llocs.

Davant l'absència de concreció en la regulació, i d'acord amb un exercici interpretatiu tant sistemàtic com teleològic de la norma, resulta difícil deduir del tenor literal del precepte la voluntat d'establir un permís possessori en els supòsits en els quals no hi ha un canvi de lloc, al ja estar exercint-se el mateix, però amb caràcter provisional.

En este sentit, la finalitat del termini possessori és la realització de les gestions necessàries per a dur a terme tant el cessament com la presa de possessió i per a dur a terme la incorporació al lloc de treball, la qual cosa justifica la seua major duració en cas que es requerisca un trasllat de residència.

En aquells supòsits en el que exercint-se un lloc per adscripció provisional s'adquireix est de manera definitiva per concurs, no es requereix cap gestió per a la incorporació, per la qual cosa no tindria justificació tal termini possessori.

Esta interpretació, d'altra banda, es correspondria, mutatis mutandis, amb la qual ha realitzat la Comissió Superior de Personal en relació amb el permís contemplat en la Disposició Addicional 5a del Reglament General d'Ingrés, aprovat pel Reial decret 364/1995, en entendre que aquest permís resulta d'aplicació al personal que, fins i tot no accedint a un nou lloc de treball, no haguera gaudit en el seu moment del corresponent termini possessori retribuït.

L'esmentada Disposició Addicional 5a del Reial decret 364/1995, de 10 de març, assenyala que: “Els funcionaris de carrera en servei actiu o situació assimilada que accedisquen a un nou Cos o Escala tindran dret, a partir de la presa de possessió, a un permís retribuït de tres dies hàbils si la destinació no implica canvi de residència del funcionari i d'un mes si el comporta”.

La Comissió Superior de Personal va informar que este permís “té per objecte que tot el personal que es troba prestant serveis en l'Administració, i accedeix a un Cos o Escala per promoció interna o per torn lliure, gaudi d'un període retribuït per a incorporar-se al seu nou lloc de treball, la qual cosa no ocorre en tots els casos.

En conseqüència, este permís només s'aplicarà al personal que no haja gaudit de termini possessori retribuït”.

Per tant, s'entén, d'acord amb aquesta interpretació, que podran gaudir d'aquest permís també aquells funcionaris que, fins i tot no accedint a un nou lloc de treball, no hagueren gaudit en el seu moment del corresponent termini possessori retribuït.

D'altra banda, aquells funcionaris que ocupant un lloc amb caràcter definitiu obtinga un altre per concurs, s'entén que tindran dret a gaudir del termini possessori, encara que el lloc adjudicat per concurs siga de similars característiques al que venia exercint com indica el consultant, o es trobe en la mateixa seu, ja que la norma reglamentària a l'hora de configurar el termini possessori sol a la “residència” –atorgant un termini o menor depenent de si existeix o no canvi de residència possessori major o menor termini possessori a l'existència o no de canvi de residència, sense que d'altra banda incloga altres requisits per a la seua concessió.

En conclusió, el funcionari al qual li siga adjudicat per concurs el lloc de treball que venia exercint prèviament en adscripció provisional, no tindrà dret al termini per a prendre possessió que contempla l'article 48, apartat 1, del Reial decret 364/1995, de 10 de març, llevat que no l'haja gaudit amb anterioritat.

Todo lo anterior se indica sin perjuicio de recordar que, de acuerdo con el régimen de competencias de este centro directivo, las respuestas a consultas que emite esta dirección general poseen carácter meramente informativo y, en consecuencia, no tienen carácter de criterio vinculante, ni originan derechos ni expectativas de derecho, ni implican vinculación alguna con el tipo de procedimientos a que se refieran. Además, al carecer de carácter preceptivo o vinculante, los órganos destinatarios de dichas respuestas podrán, en su caso, adoptar finalmente una decisión que no se corresponda con el parecer contenido en las mismas.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies