logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Portada de Ministeri
Portada de Organigrama
Portada de Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
Portada de Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
Portada de Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
Portada de Secretaria d'Estat de Funció Pública
Portada de Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Portada de Participació pública en projectes normatius
Portada de Consulta pública prèvia
Portada de Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Portada de Audiència i informació pública
Portada de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Portada de Ocupació
Portada de Personal Laboral
Portada de Personal Funcionari
Portada de Concursos 2025
Portada de Funció Pública
Portada de La Secretaria
Portada de Captació de talent
Portada de Funció Pública
Portada de Qui som
Portada de Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Accés a l'Ocupació Pública
Portada de Resol dubtes
Portada de Coneix a fons l'Ocupació Pública
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Jornades de Captació de Talent
Portada de Convocatòries Personal Laboral
Portada de Ofertes d'Ocupació Pública
Portada de 2024
Portada de 2023
Portada de 2022
Portada de Convocatòries Personal Funcionari
Portada de Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic
Portada de Concursos de traslados
Portada de Personal laboral
Portada de Mobilitat de les persones ocupades públiques
Portada de Mobilitat del personal funcionari de carrera
Portada de Mobilitat del personal laboral
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Portada de ANY 2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Portada de ANY 2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Portada de ANY 2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Portada de ANY 2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Portada de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Portada de CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Portada de ANY 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de ANY 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Portada de Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Portada de Reingresso funcionaris
Portada de Situacions administratives personal funcionari
Portada de Règim Jurídic
Portada de Comissió Superior de Personal
Portada de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa.
Portada de 3. Condicions de treball.
Portada de 4. Incompatibilitats.
Portada de 7. Jornada i horaris.
Portada de 10. Provisió de llocs.
Portada de 11. Reconeixement de serveis prestats.
Portada de Històric de BODECO
Portada de Altres
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa
Portada de 3. Drets i deures
Portada de 4. Incompatibilitats
Portada de 5. Jornades i horaris
Portada de 6. Provisió de llocs
Portada de 7. Reconeixement de serveis prestats
Portada de 8. Responsabilitat
Portada de 12. Vacances, permisos i llicències
Portada de 13. Altres
Portada de 13. UNS ALTRES
Portada de Relacions Laborals
Portada de Diàleg Social
Portada de Negociació Col·lectiva
Portada de Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Portada de Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Portada de Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Portada de Comissió Paritària
Portada de Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Portada de Comissió Negociadora
Portada de Subvencions a organitzacions sindicals
Portada de Igualtat
Portada de Órganos de colaboración
Portada de Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Portada de Va unir Europea
Portada de Registre Central de Personal
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Documentació del Registre Central de Personal
Portada de Impresos Personal Laboral
Portada de Impresos de Personal Laboral Docent
Portada de Espai ISPA
Portada de ISPA 2025
Portada de ESTADÍSTIQUES ISPA
Portada de Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Concursos ordinaris provisió posats reservats
Portada de Concursos ordinarios anteriores
Portada de Concursos unitaris provisió posats reservats
Portada de Concursos unitarios anteriores
Portada de Canvis de situacions administratives dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Excedències
Portada de Comissions de servei / Acumulacions
Portada de Inscripció mèrits generals
Portada de Altres procediments
Portada de Governança Pública
Portada de Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Portada de Inspecció de Serveis
Portada de Qualitat en les Administracions Públiques​
Portada de Metodologia i Guies
Portada de Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Portada de Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Portada de Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Portada de Reconeixement: Certificacions i Premis
Portada de Certificació del Nivell d'Excel·lència de les Organitzacions
Portada de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Portada de Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Portada de Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de Registres electrònics i notificacions
Portada de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Portada de Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Portada de Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Portada de Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Portada de Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carrera administrativa.

Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional

El funcionari al qual li sigui adjudicat per concurs el lloc de treball que venia exercint prèviament en adscripció provisional, no tindrà dret al termini per a prendre possessió que contempla l'article 48, apartat 1, del Reial decret 364/1995, de 10 de març, tret que no l'hagi gaudit amb anterioritat.

La qüestió plantejada versa sobre si és possible que un funcionari gaudeixi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs si ja ocupada aquest lloc amb caràcter temporal, en concret, en adscripció provisional.

Així, en primer lloc, cal analitzar el marc jurídic d'aplicació. La disposició final quarta del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, difereix l'entrada en vigor de les disposicions relatives a la provisió de llocs de treball i mobilitat fins a l'entrada en vigor de les lleis de Funció Pública que es dictin en desenvolupament de l'Estatut.

Així, i d'acord amb el que es disposa en la disposició final quarta del TREBEP, que estableix en el seu apartat segon:

“Fins que es dictin les Lleis de Funció Pública i les normes reglamentàries de desenvolupament es mantindran en vigor en cada Administració Pública les normes vigents sobre ordenació, planificació i gestió de recursos humans en tant no s'oposin al que s'estableix en aquest Estatut”

En conseqüència, continuen vigents les disposicions relatives a la provisió de llocs i mobilitat regulats per la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la reforma de la Funció Pública i el Reial decret 364/1995, de 10 de març, que aprova el Reglament General d'Ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat.

Tenint en compte l'anterior, la qüestió plantejada se centra en la possibilitat de gaudi del termini possessori en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional.

Donat el caràcter excepcional i taxat de la utilització de la figura de l'adscripció provisional, l'apartat 2 de l'article 72 del Reial decret 364/1995, disposa que “els llocs coberts mitjançant adscripció provisional es convocaran per a la seva cobertura amb caràcter definitiu pels sistemes previstos en les relacions de llocs de treball. Els funcionaris que els exerceixin tindran l'obligació de participar en les corresponents convocatòries”.

Així, el termini de presa de possessió d'un lloc de treball obtingut per concurs, conforme a l'article 48.1 del Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris de l'Administració General de l'Estat, aprovat per Reial decret 364/1995, de 10 de març, és:

“El termini per a prendre possessió serà de tres dies hàbils si no implica canvi de residència del funcionari, o d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu.

El termini de presa de possessió començarà a comptar-se a partir de l'endemà del del cessament, que haurà d'efectuar-se dins dels tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Boletín Oficial del Estado.

Si la resolució comporta el reingrés al servei actiu, el termini de presa de possessió haurà de computar-se des d'aquesta publicació”.

L'article 48 del Reial decret 364/1995 estableix expressament la durada de permís possessori: tres dies si no hi ha canvi de residència i un mes si hi ha trasllat. No obstant això, res especifica quant a la fórmula de provisió de llocs.

Davant l'absència de concreció en la regulació, i d'acord amb un exercici interpretatiu tant sistemàtic com teleològic de la norma, resulta difícil deduir del tenor literal del precepte la voluntat d'establir un permís possessori en els supòsits en els quals no hi ha un canvi de lloc, al ja estar exercint-se el mateix, però amb caràcter provisional.

En aquest sentit, la finalitat del termini possessori és la realització de les gestions necessàries per a dur a terme tant el cessament com la presa de possessió i per a dur a terme la incorporació al lloc de treball, la qual cosa justifica la seva major durada en cas que es requereixi un trasllat de residència.

En aquells supòsits en el que exercint-se un lloc per adscripció provisional s'adquireix est de manera definitiva per concurs, no es requereix cap gestió per a la incorporació, per la qual cosa no tindria justificació tal termini possessori.

Aquesta interpretació, d'altra banda, es correspondria, mutatis mutandis, amb la qual ha realitzat la Comissió Superior de Personal en relació amb el permís contemplat en la Disposició Addicional 5a del Reglament General d'Ingrés, aprovat pel Reial decret 364/1995, en entendre que aquest permís resulta d'aplicació al personal que, fins i tot no accedint a un nou lloc de treball, no hagués gaudit en el seu moment del corresponent termini possessori retribuït.

L'esmentada Disposició Addicional 5a del Reial decret 364/1995, de 10 de març, assenyala que: “Els funcionaris de carrera en servei actiu o situació assimilada que accedeixin a un nou Cos o Escala tindran dret, a partir de la presa de possessió, a un permís retribuït de tres dies hàbils si la destinació no implica canvi de residència del funcionari i d'un mes si el comporta”.

La Comissió Superior de Personal va informar que aquest permís “té per objecte que tot el personal que es troba prestant serveis en l'Administració, i accedeix a un Cos o Escala per promoció interna o per torn lliure, gaudi d'un període retribuït per a incorporar-se al seu nou lloc de treball, la qual cosa no ocorre en tots els casos.

En conseqüència, aquest permís només s'aplicarà al personal que no hagi gaudit de termini possessori retribuït”.

Per tant, s'entén, d'acord amb aquesta interpretació, que podran gaudir d'aquest permís també aquells funcionaris que, fins i tot no accedint a un nou lloc de treball, no haguessin gaudit en el seu moment del corresponent termini possessori retribuït.

D'altra banda, aquells funcionaris que ocupant un lloc amb caràcter definitiu obtingui un altre per concurs, s'entén que tindran dret a gaudir del termini possessori, encara que el lloc adjudicat per concurs sigui de similars característiques al que venia exercint com indica el consultant, o es trobi en la mateixa seu, ja que la norma reglamentària a l'hora de configurar el termini possessori sol a la “residència” –atorgant un termini o menor depenent de si existeix o no canvi de residència possessori major o menor termini possessori a l'existència o no de canvi de residència, sense que d'altra banda inclogui altres requisits per a la seva concessió.

En conclusió, el funcionari al qual li sigui adjudicat per concurs el lloc de treball que venia exercint prèviament en adscripció provisional, no tindrà dret al termini per a prendre possessió que contempla l'article 48, apartat 1, del Reial decret 364/1995, de 10 de març, tret que no l'hagi gaudit amb anterioritat.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'aquest centre directiu, les respostes a consultes que emet aquesta direcció general posseeixen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es refereixin. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es correspongui amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en aquest butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seva emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies