logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Inicio Organigrama
Ministeri Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Organigrama Directora de Gabinet del Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Organigrama Secretària d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Organigrama Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Secretaria d'Estat de Funció Pública
Organigrama Secretària d'Estat de Funció Pública
Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Organigrama Sotssecretària per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Ministeri Consulta pública prèvia
Participació pública en projectes normatius Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Consulta pública prèvia Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat. Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic Projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Audiència i informació pública
Participació pública en projectes normatius Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Ministeri Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Ministeri Personal Laboral
Empleo 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anara de conveni en Intel·ligència Artificial 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos 1CU (SEDIA) – M2 INVESTIGACIÓN entre los candidatos preseleccionados por el Servicio Público de Empleo 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes). 3CU (SETELECO) – M2 CIÈNCIES DE LA INFORMACIÓ (PERIODISME)
Personal Funcionari
Empleo Concursos 2025
Personal Funcionari Concurs general 2025 Concurs específic 2025
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Inicio La Secretaria
Funció Pública Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent
La Secretaria Cartelleria Campanya: #UnRetoParaTi #UnaMejoraParaTodos 6 raons per a treballar en l'Administració
Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som
Funció Pública Directora General de Funció Pública Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos Subdirector General de Relacions Laborals Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions Subdirector General de Régimen Jurídico Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Qui som Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública Qui som Una mica d'història
Subdirectora General del Sector Públic Institucional Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
Accés a l'Ocupació Pública
Funció Pública Resol dubtes
Accés a l'Ocupació Pública Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen? Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública? Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris? Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
Coneix a fons l'Ocupació Pública
Accés a l'Ocupació Pública Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
Coneix a fons l'Ocupació Pública Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
Jornades de Captació de Talent
Accés a l'Ocupació Pública Jornades de Captació de Talent 2023 Jornades de Captació de Talent 2022 Jornadas de Captación de Talento 2021 Jornadas de Captación de Talento 2020 Jornadas de Captación de Talento 2019 Jornades de Captació de Talent 2024
Convocatòries Personal Laboral
Accés a l'Ocupació Pública Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
Oferisques d'Ocupació Pública
Accés a l'Ocupació Pública 2024
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
2023
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
2022
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Reserva de places per a personal amb discapacitat Distribució de places per àrees d'interés
Convocatòries Personal Funcionari
Accés a l'Ocupació Pública Cossos i Escales Generals de funcionaris Cossos i Escales Especials de funcionaris
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Funció Pública Procediments de personal Concursos de traslados
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Personal laboral
Concursos de traslados Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat. Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017) Concurs de trasllats personal laboral 2018
Mobilitat de les persones ocupades públiques
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Mobilitat del personal funcionari de carrera
Mobilitat de les persones ocupades públiques Comissions de serveis Permutes Autorización bases de concursos Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
Mobilitat del personal laboral
Mobilitat de les persones ocupades públiques CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Mobilitat del personal laboral ANY 2024
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2023
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2022
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2021
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
ANY 2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
ANY 2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Mobilitat del personal laboral CONVOCATÒRIES FINALITZADES
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO ANY 2022
CONVOCATÒRIES FINALITZADES CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
ANY 2023
CONVOCATÒRIES FINALITZADES CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2024
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Mobilitat del personal laboral INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Reingresse funcionaris
Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
Reingressos laborals
Situacions administratives personal funcionari
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Servei actiu Servei especials Serveis en altres AAPP Excedència voluntària per interés particular Excedència voluntària per agrupació familiar Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar Excedencia por violencia de género Excedencia por violencia terrorista Suspensió de funcions Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic Expectativa de destino Excedència forçosa Excedencia voluntaria incentivada
Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP Jubilacions voluntàries Renuncies
Règim Jurídic
Funció Pública Legislació i documentació d'interés Comissió Superior de Personal
Règim Jurídic Què és la Comissió Superior de Personal Acords de la Comissió Superior de Personal
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Règim Jurídic Què és Bodeco? 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau. Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys. Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo. Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado. Terminis processos d'estabilització.
2. Carrera administrativa.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
3. Condicions de treball.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
4. Incompatibilitats.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega. Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
7. Jornada i horaris.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
10. Provisió de llocs.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball. Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
11. Reconeixement de serveis prestats.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial. Reconeixement serveis previs – Administració Institucional. Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger. Reconeixement serveis previs – Personal laboral. Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
12. Règim laboral. 15. Retribucions. 16. Seguretat Social Funcionaris. 17. Situacions administratives. 14. Responsabilitat Històric de BODECO
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
19. Vacances, permisos i llicències.
Altres
Règim Jurídic Històric de BODECO 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Altres Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix. Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat. Terminis processos d'estabilització.
2. Carrera administrativa
Altres Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí
3. Drets i deures
Altres Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
4. Incompatibilitats
Altres Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
5. Jornades i horaris
Altres Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
6. Provisió de llocs
Altres Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional. Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació Diferents qüestions sobre terminis possessoris Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
7. Reconeixement de serveis prestats
Altres Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial Reconeixement serveis previs – Administració Institucional Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger Reconeixement serveis previs – Personal laboral Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
8. Responsabilitat
Altres Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat Aplicació del règim disciplinari al personal eventual Prescripció de sanció greu Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
12. Vacances, permisos i llicències
Altres Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen Permís per deure inexcusable Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans. Gaudi del permís per naixement a temps parcial Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis. Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes. Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP. Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
13. Uns altres
Altres 13. UNS ALTRES
13. Uns altres Certificats en l'Administració General de l'Estat Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
Relacions Laborals
Funció Pública Diàleg Social
Relacions Laborals Negociació Col·lectiva
Diàleg Social Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Negociació Col·lectiva Taula de Negociació de personal funcionari Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat Taules Delegades
Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Negociació Col·lectiva Comissió Paritària
Negociació del personal laboral IV Conveni Únic Actes de la Comissió Paritària Acords de Civea en vigor
Comissió Negociadora
Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Negociació Col·lectiva Comissió Negociadora
Negociació V Conveni Únic Personal Laboral Actes
Informació General
Taula General de Negociació de les Administracions Públiques Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic Altres Acords
Eleccions Sindicals Seguiment Vagues de personal AGE Subvencions a organitzacions sindicals
Diàleg Social Convocatòries Anteriors
Igualtat
Relacions Laborals Plans per a la Igualtat de gènere Conciliació i corresponsabilitat Violència contra les dones Enfront de l'assetjament laboral i sexual
Responsabilitat Social Corporativa Prevenció
Órganos de colaboración
Funció Pública Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Órganos de colaboración Va unir Europea
Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública Xarxa EUPAN COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS Consejo de la Unión Europea Grupo de Trabajo Estatuto
Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) Mobilitat Internacional Relacions bilaterals
Órganos de colaboración interadministrativa
Registre Central de Personal
Funció Pública Butlletí Estadístic del RCP
Registre Central de Personal Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat Espai Siep Documentació del Registre Central de Personal
Registre Central de Personal Impresos Personal Funcionari Impresos Personal Laboral
Documentació del Registre Central de Personal Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Impresos d'inscripció Impresos de Personal Funcionari Docent Impresos de Personal Laboral Docent
Documentació del Registre Central de Personal Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Espai ISPA
Funció Pública ISPA 2025
Espai ISPA Comunitats Autonomas Comunitat Foral de Navarresa Ajuntaments Cargos electos de Corporaciones Locales Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
ESTADÍSTIQUES ISPA
Espai ISPA Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
ISPA NAVARRA 2025
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Funció Pública Novetats Normativa Reguladora FHCN Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Concursos ordinarios anteriores
Concursos ordinarios provisión puestos reservados Concurs Ordinari 2023 Concurs Ordinari 2022 Concurs Ordinari 2021 Concurs Ordinari 2020 Concurs Ordinari 2019 Concurs Ordinari 2018 Concurs Ordinari 2017
Concurs Ordinari 2024
Concursos unitaris provisió posats reservats
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Concursos unitarios anteriores
Concursos unitaris provisió posats reservats Concurs Unitari 2022 Concurso Unitario 2022 País Vasco Concurs Unitari 2021 Concurs Unitari 2020 Concurs Unitari 2019 Concurs Unitari 2018 Concurso Unitario 2017
Concurso Unitario 2023
Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Serveis especials Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball) Servicio en otras Administraciones Públicas Excedències
Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
Certificats funcionaris d'administració local Comissions de servei / Acumulacions
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Comissions de serveis Acumulació de funcions reservades
Inscripción méritos generales
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Inscripció del grau personal Inscripció de titulacions Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento Inscripción de servicios previos Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
Altres procediments
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Permuta de llocs de treball reservat Remissió de consultes sobre el règim jurídic Recurso potestativo de reposición Jubilacions i prolongacions del servei actiu
Governança Pública
Funció Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Governança Pública Què és una càrrega administrativa? Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas Manual de Simplificació Administrativa i Reducció de Càrregues per a l'AGE Convenis amb organitzacions Compensación de cargas administrativas. One in - one out Simplificació de Procediments en les Administracions Públiques. Mapa de Situació Documentació de referència
Inspecció de Serveis
Governança Pública Normativa reguladora Guia d'auditoria per a inspectors de serveis Consultoria operativa de serveis Curs selectiu de la funció inspectora Vacants d'Inspectors/as de Serveis Informes de Simplificació i Reducció de Càrregues
Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​
Governança Pública Gestió de Cartes de Serveis en l'AGE Metodologia i Guies
Qualitat en les Administracions Públiques​ Guia per a la realització d'estudis d'anàlisis de la demanda i d'avaluació de la satisfacció dels usuaris (edició 2014) Modelo EFQM 2013 CAF 2013, el Marc Comú d'Avaluació CAF 2020 Guia per a la gestió de queixes i suggeriments (2013) Guia d'Interpretació del Model EFQM d'Excel·lència 2010 per a les Administracions Públiques CAF Educació (2010) CAF Procediment de Retroalimentació Externa (2009) Guia per al desenvolupament de Cartes de Serveis Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009) Guia per al reconeixement a l'excel·lència (2009) CAF 2006 El Valor de l'Excel·lència. Recomanacions per a l'excel·lència en la creació de valor públic a través del Model EFQM (2018).​​ Guia per a la Qualitat de l'Administració Pública, Una Caixa d'Eines per a Gestors, versió resumida Marc comú sobre les Cartes de Serveis en les Administracions Públiques Espanyoles (2015) Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics (2009)​​ Guia per a l'elaboració i gestió d'una carta de serveis en l'Administració Local Guia de models d'avaluació per a l'Administració Local
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Informe sobre l'Activitat dels Ministeris Espanyols (ISAM) Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Govern Obert La confiança en les Institucions Informe sobre percepció ciutadana en la prestació dels serveis públics​​ Estabilitat i millora en els serveis públics Qualitat i sostenibilitat dels serveis públics Qualitat dels Serveis Públics en temps d'austeritat La Qualitat dels Serveis Públics i les actituds dels ciutadans cap a les mesures modernitzadores de l'Administració Pública La importància dels Serveis Públics en el benestar dels ciutadans L'Administració Pública segons el parer dels ciutadans Agenda Pública i Satisfacció amb els Serveis Públics en l'Estat Autonòmic La percepció social dels Serveis Públics a Espanya 1985-2008 ​​​
Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2016 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2015 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2014 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2013 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2012 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2011 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2010 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2009 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2008
Avaluació E08/2007 de la Qualitat del servei dels Museus de titularitat estatal
Reconeixement: Certificacions i Premis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Reconeixement: Certificacions i Premis Organitzacions el nivell d'Excel·lència de les quals ha sigut certificat
Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Reconeixement: Certificacions i Premis Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIV Edició. Memòries Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XV Edició. Memòries XV edició. Galeria de Vídeos Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIII Edició Galeria d'imatges del lliurament de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XII Edició Galeria d'imatges del Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació 2014​​
Gestió del coneixement i difusió de bones pràctiques Assessorament, consultoria, assistència tècnica i Formació​ Xarxes Internacionals Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Conferències de Qualitat en els Serveis Públics Galeria d'imatges de la 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions
Governança Pública Registre Electrònic d'Apoderaments Registro de Funcionarios Habilitados Registro Electrónico General Notificacions
Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Governança Pública Digitalització de documents i registre Assistència en la identificació i signatura electrònica Còpies autèntiques Apoderament
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Funció Pública Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Inicio Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto

Funció Pública

    • Directora General de Funció Pública
    • Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector General de Relacions Laborals
    • Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
        • Qui som
        • Una mica d'història
    • Subdirectora General del Sector Públic Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
      • Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen?
      • Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública?
      • Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris?
      • Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
      • Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad
      • Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
      • Jornades de Captació de Talent 2023
      • Jornades de Captació de Talent 2022
      • Jornadas de Captación de Talento 2021
      • Jornadas de Captación de Talento 2020
      • Jornadas de Captación de Talento 2019
      • Jornades de Captació de Talent 2024
      • Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único
      • Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic
      • Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Reserva de places per a personal amb discapacitat
        • Distribució de places per àrees d'interés
      • Cossos i Escales Generals de funcionaris
      • Cossos i Escales Especials de funcionaris
    • Procediments de personal
        • Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat
        • Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.
        • Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017)
        • Concurs de trasllats personal laboral 2018
        • Comissions de serveis
        • Permutes
        • Autorización bases de concursos
        • Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació
        • Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
            • ANY 2024
            • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
          • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
          • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
        • CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
        • Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
      • Reingressos laborals
      • Servei actiu
      • Servei especials
      • Serveis en altres AAPP
      • Excedència voluntària per interés particular
      • Excedència voluntària per agrupació familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensió de funcions
      • Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic
      • Expectativa de destino
      • Excedència forçosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
    • Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP
    • Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP
    • Jubilacions voluntàries
    • Renuncies
    • Front page Règim Jurídic
    • Legislació i documentació d'interés
      • Què és la Comissió Superior de Personal
      • Acords de la Comissió Superior de Personal
      • Què és Bodeco?
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau.
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys.
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo.
        • Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega.
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball.
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial.
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional.
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger.
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral.
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
      • 12. Règim laboral.
      • 15. Retribucions.
      • 16. Seguretat Social Funcionaris.
      • 17. Situacions administratives.
      • 14. Responsabilitat
        • INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacances, permisos i llicències.
      • Go to Altres
      • Històric de BODECO
        • Go to 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix.
        • Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal
        • Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil
        • Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar
        • Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació
        • Diferents qüestions sobre terminis possessoris
        • Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills
        • Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
        • Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat
        • Aplicació del règim disciplinari al personal eventual
        • Prescripció de sanció greu
        • Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari
        • Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
        • Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen
        • Permís per deure inexcusable
        • Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud
        • Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia
        • Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal
        • Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal
        • Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia
        • Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances
        • Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans.
        • Gaudi del permís per naixement a temps parcial
        • Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde
        • Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis.
        • Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar
        • Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
          • Certificats en l'Administració General de l'Estat
          • Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius
          • Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
          • Taula de Negociació de personal funcionari
            • Taules Delegades
            • Actes de la Comissió Paritària
            • Acords de Civea en vigor
          • Comissió Negociadora
            • Actes
          • Informació General
        • Taula General de Negociació de les Administracions Públiques
        • Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació
        • Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic
        • Altres Acords
      • Eleccions Sindicals
      • Seguiment Vagues de personal AGE
        • Convocatòries Anteriors
      • Plans per a la Igualtat de gènere
      • Conciliació i corresponsabilitat
      • Violència contra les dones
      • Enfront de l'assetjament laboral i sexual
    • Responsabilitat Social Corporativa
    • Prevenció
        • Xarxa EUPAN
        • COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de Trabajo Estatuto
      • Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE)
      • Mobilitat Internacional
      • Relacions bilaterals
    • Órganos de colaboración interadministrativa
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
    • Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat
    • Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat
    • Espai Siep
      • Impresos Personal Funcionari
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Impresos d'inscripció
      • Impresos de Personal Funcionari Docent
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Comunitats Autonomas
      • Comunitat Foral de Navarresa
      • Ajuntaments
      • Cargos electos de Corporaciones Locales
      • Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Novetats
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine
        • Concurs Ordinari 2023
        • Concurs Ordinari 2022
        • Concurs Ordinari 2021
        • Concurs Ordinari 2020
        • Concurs Ordinari 2019
        • Concurs Ordinari 2018
        • Concurs Ordinari 2017
      • Concurs Ordinari 2024
        • Concurs Unitari 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurs Unitari 2021
        • Concurs Unitari 2020
        • Concurs Unitari 2019
        • Concurs Unitari 2018
        • Concurso Unitario 2017
      • Concurso Unitario 2023
      • Serveis especials
      • Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball)
      • Servicio en otras Administraciones Públicas
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificats funcionaris d'administració local
      • Comissions de serveis
      • Acumulació de funcions reservades
      • Inscripció del grau personal
      • Inscripció de titulacions
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscripción de servicios previos
      • Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
      • Permuta de llocs de treball reservat
      • Remissió de consultes sobre el règim jurídic
      • Recurso potestativo de reposición
      • Jubilacions i prolongacions del servei actiu
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Altres
  6. 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.

S'entén que per a l'accés als Cossos “generals” del Subgrup A1, no cal concórrer –com s'ha exposat- simplement amb el títol de Màster Universitari, sent necessari estar en possessió del títol de Grau o del corresponent títol de l'anterior regulació.

Per part seua, per a l'accés als Cossos “especials”, l'objecte essencial dels quals és l'exercici d'una professió regulada, s'exigeix estar en possessió del títol que habilita per a l'exercici de la professió regulada, és a dir, s'ha d'estar en possessió del títol o títols que en cada cas faculten per a l'exercici d'aquesta.

Així, si el títol que habilita per a l'exercici de la professió és el de Màster Universitari o el corresponent a l'anterior ordenació (Enginyer o Arquitecte) serà un d'estos el que haurà de posseir qui pretenga participar en la convocatòria; sempre, com s'indica, que es tracte d'un Cos o Escala l'objecte de la qual siga el desenvolupament de funcions corresponents a una professió regulada.

Es planteja en esta consulta quin títol és necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.

Així mateix, i per a una convocatòria per a un lloc de Tècnic per al qual s'exigeix de manera genèrica la titulació de Grau, Llicenciatura, Enginyeria o Arquitectura: si hi ha la possibilitat d'accés de persones que no posseïxen el Grau, però sí que posseïxen una Enginyeria Tècnica i un Màster habilitant per a l'exercici d'alguna de les professions regulades d'Enginyer.

És necessari, en primer lloc, determinar el règim competencial en esta matèria.

Així, és el Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports el Departament ministerial competent en matèria de titulacions oficials; sent, així mateix, a qui correspon establir, en el seu cas, les corresponents equivalències entre títols.

D'altra banda, el règim de professions regulades és competència del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Una vegada aclarit aquest extrem, i sense perjudici del que finalment pogueren informar aquests Departaments ministerials, cal indicar el que segueix:

L'article 76 i la Disposició transitòria tercera del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (TRLEBEP), aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, regulen els requisits de titulació per a l'ingrés com a personal funcionari al servei de les Administracions Públiques.

En concret, per a l'accés als Cossos o Escales del Grup A –Subgrups A1 i A2- disposa que: “s'exigirà estar en possessió del títol universitari de Grau. En aquells supòsits en els quals la Llei exigisca un altre títol universitari serà aquest el que es tinga en compte”.

Per tant, segons el precepte transcrit, per a l'ingrés en el Grup A, Subgrup A1 i Subgrup A2, s'ha de posseir el títol universitari de Grau o, en el seu cas, aquell altre títol universitari que exigisca la Llei.

A més, han de tindre's en compte les previsions establides per als títols universitaris oficials corresponents a l'anterior ordenació ja que, segons preveu en la Disposició addicional primera del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'establix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seua qualitat, en els mateixos termes que abans el feia el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'establix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, com segueixen

“Disposició addicional primera. Eficàcia dels títols universitaris oficials corresponents a l'ordenació prèvia a l'EEES.

1. Els títols universitaris oficials obtinguts conforme a plans d'estudis anteriors a l'actual ordenació dels ensenyaments universitaris implementats sota els principis de l'Espai Europeu d'Educació Superior mantindran tots els seus efectes acadèmics i, en el seu cas, professionals.”

En este sentit, s'entén que els títols universitaris oficials de l'anterior ordenació continuen sent vàlids per a l'accés als Cossos o Escales de funcionaris en els mateixos termes que l'eren d'acord amb l'anterior ordenació. Així, els títols de Llicenciat, Enginyer o Arquitecte faculten també per a l'accés als Cossos inclosos en el Subgrup A1.

Per tant, com a regla general, per a l'accés al Subgrup A1, caldrà estar en possessió del títol de Grau, Llicenciat, Arquitecte o Enginyer.

Així mateix, amb base en la nova ordenació universitària, es ve entenent que el títol oficial de Màster Universitari no constituïx, per si sol, títol habilitant per a l'accés al Grup A, sent precís, en este sentit, estar en possessió a més, bé del títol oficial de Grau, bé d'algun altre títol oficial de l'anterior ordenació universitària que haja permés l'accés al Màster.

En este sentit, cal distingir entre aquells Cossos i Escales que no exigeixen un títol determinat per a l'ingrés en aquests, sinó simplement estar en possessió d'un títol universitari oficial d'un determinat nivell –p. ex., títol de Grau o Graduat-; d'aquells altres Cossos per als quals sí que s'exigeix estar en possessió d'un títol oficial concret.

Així, quan s'exigeix estar en possessió d'un títol universitari oficial qualsevol, la referència és, segons la Llei, el títol de Grau o els títols universitaris oficials de l'anterior ordenació (Llicenciat, Enginyer o Arquitecte); no obstant això, la tinença del títol de Màster Universitari no implica, sempre i en tot cas, que a més s'ostente un d'estos títols, ja que, en determinades situacions, s'ha pogut accedir als estudis de Màster sense estar en possessió d'aquells.

Per aquest motiu es venja indicant que el títol de Màster Universitari no acredita estar en possessió del títol de Grau o d'algun dels títols de l'ordenació anterior que habiliten per a l'accés al Subgrup A1 - Llicenciat, Enginyer o Arquitecte-, i que, per tant, per a l'accés a un Cos o Escala del Subgrup A1 s'exigisca, atesa de l'ordenació universitària vigent, posseir el Grau a més del Màster.

A més, alguns ordenaments autonòmics, en desenvolupament de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, i fent ús de la previsió continguda en l'article 76 abans indicada –de “un altre títol universitari que exigisca la llei”-, vénen exigint per a l'ingrés en els Cossos classificats en el Subgrup A1 estar en possessió de tots dos títols, Grau i Màster Universitari, tots dos; o bé, estar en possessió d'algun dels títols de l'anterior ordenació ja indicats - Llicenciat, Enginyer o Arquitecte-.

Referent a això, i si bé l'és només a efectes acadèmics, la regulació del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (BRESSES), continguda, essencialment, en el Reial decret 889/2022, de 18 d'octubre, pel qual s'establixen les condicions i els procediments d'homologació, de declaració d'equivalència i de convalidació d'ensenyaments universitaris de sistemes educatius estrangers i pel qual es regula el procediment per a establir la correspondència al nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior dels títols universitaris oficials pertanyents a ordenacions acadèmiques anteriors, així com les diferents Resolucions que s'han adoptat en desenvolupament d'aquest, han vingut a establir la correspondència dels seus nivells preveient que els títols de l'anterior ordenació –Llicenciat, Arquitecte i Enginyer- es classifiquen en el Nivell 3 del MECES, igual que els títols de Màster Universitari de la nova ordenació; mentre que els títols de l'anterior ordenació –Diplomat Universitari, Arquitecte Tècnic i Enginyer Tècnic- es classifiquen en el Nivell 2 del MECES; igual que els títols de Graduat de la nova ordenació.

Estes previsions indicades, que resulten d'aplicació per a l'ingrés en Cossos o Escales per als quals no s'exigeix un determinat títol universitari, han de ser posades en relació amb els casos en els quals sí que s'exigeix un títol universitari concret, que sol coincidir amb aquells Cossos que vénen exercint una “professió regulada”, i que troben la seua base en la previsió continguda en l'article 76 TRLEBEP, que preveu que quan la Llei exigisca un altre títol universitari serà este al qual ha d'atendre's.

Referent a això cal recordar que el terme “Llei” no es refereix únicament a la norma que formalment ha sigut així promulgada, sinó que també s'inclou en este aquelles normes que, en el nostre ordenament, posseïxen igual o “major” força.

En este sentit, les normes comunitàries són d'obligat compliment per als Estats membres resultant prevalents enfront del Dret nacional.

Així mateix, ha de recordar-se, ja dins de l'ordenament comunitari, que determinades normes, en concret, les Directives, no establixen la forma en la qual han d'incloure's en el nostre ordenament, però sí la finalitat que persegueixen, havent de ser transposades al mateix prevalent, com ja s'ha indicat, sobre el Dret intern.

Així, la regulació comunitària de les professions regulades ha sigut objecte d'incorporació a l'ordenament jurídic espanyol, a través del Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre, pel qual es transposa al nostre ordenament la Directiva 2005/36/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 7 de setembre de 2005, i la Directiva 2006/100/CE, del Consell, de 20 de novembre de 2006, relatives al reconeixement de qualificacions professionals, així com a determinats aspectes de l'exercici de la professió d'advocat.

En concret, l'article 12.9 del citat Reial decret preveu que:

“Quan es tracte de títols que habiliten per a l'exercici d'activitats professionals regulades a Espanya, el Govern establirà les condicions a les quals hauran d'adequar-se els corresponents plans d'estudis, que a més hauran d'ajustar-se, en el seu cas, a la normativa europea aplicable. Estos plans d'estudis deuran, en tot cas, dissenyar-se de manera que permeten obtindre les competències necessàries per a exercir eixa professió. A tals efectes la Universitat justificarà l'adequació del pla d'estudis a aquestes condicions.

En aquells supòsits en què la normativa comunitària impose especials exigències de formació, el Govern establirà les condicions a les quals es refereix el paràgraf anterior, encara que el corresponent títol de Grau no habilite per a l'exercici professional de què es tracte però constituïsca requisit d'accés al títol de Màster que, si escau, s'haja determinat com a habilitant”.

I l'article 15.4 del mateix Reial decret establix que:

“Quan es tracte de títols que habiliten per a l'exercici d'activitats professionals regulades a Espanya, el Govern establirà les condicions a les quals hauran d'adequar-se els corresponents plans d'estudis, que a més hauran d'ajustar-se, en el seu cas, a la normativa europea aplicable. Estos plans d'estudis deuran, en tot cas, dissenyar-se de manera que permeten obtindre les competències necessàries per a exercir eixa professió. A tals efectes la Universitat justificarà l'adequació del pla d'estudis a aquestes condicions”.

Per part seua, la Disposició addicional novena preveu el següent:

“El Ministeri d'Educació i Ciència precisarà els continguts de l'annex I del present reial decret, als quals hauran d'ajustar-se les sol·licituds per a l'obtenció de la verificació dels plans d'estudis en els casos a què es refereixen els articles 12.9 i 15.4 d'este reial decret, previ informe del Consell d'Universitats i oïdes, en el seu cas, els col·legis i associacions professionals concernits”.

Per això, pareix obvi que si s'exerceix una professió regulada, com és la d'Enginyer Agrònom, per exemple, s'hagen d'ostentar els coneixements i altres habilitats o competències que exigeix la mateixa, més fins i tot si es tracta d'una activitat que afectarà dels interessos generals i als interessos col·lectius i individuals dels ciutadans. De fet, cap norma ha establit cap exempció de titulació per a l'exercici d'una professió regulada en l'àmbit de l'Administració Pública.

I això perquè la legislació vigent disposa que els coneixements, habilitats i capacitats d'una professió regulada només s'adquireixen i acrediten mitjançant la superació de la totalitat dels ensenyaments que conduïxen a l'obtenció del corresponent títol habilitant per a l'exercici de la corresponent professió, sense que existisca cap altre llit equivalent, ni tan sols el procés selectiu d'ingrés en l'Administració Pública.

Per tant, per a l'accés a cadascun dels Cossos o Escales per a l'acompliment de professions regulades, l'interessat haurà d'estar en possessió de la corresponent titulació que habilite per a l'exercici de la corresponent professió, com pot ser, en cas d'Enginyer Agrònom, el títol oficial de Màster Universitari corresponent, o el títol oficial d'Enginyer del règim anterior de titulacions universitàries.

En este sentit, per a l'accés als estudis que donen lloc al títol de Màster Universitari –que serà el títol que finalment faculta per a l'accés a la professió-, atesa de la nova ordenació universitària, cal estar en possessió del corresponent títol de Grau que faculta per a l'accés a aquests ensenyaments o, en el seu cas, del corresponent títol d'Enginyer tècnic de l'anterior ordenació.

Per aquest motiu, atenent únicament de la nova ordenació universitària, qui està en possessió del títol de Màster Universitari corresponent a una professió regulada, ha d'estar en possessió, així mateix, del títol de Grau que faculta per a l'accés a aquests estudis, la qual cosa permet afirmar en este cas que qui posseïx el títol de Màster també posseïx el de Grau.

No obstant això, això no és obstacle perquè, ara atés del règim establit per als títols de l'anterior ordenació, també puguen accedir als estudis de Màster Universitari corresponent a una professió regulada els qui posseïxen un títol corresponent de l'anterior ordenació que permeta accedir al mateix (p. ex., Enginyer Tècnic o Arquitecte Tècnic).

En conclusió, s'entén que per a l'accés als Cossos “generals” del Subgrup A1, no cal concórrer –com s'ha exposat- simplement amb el títol de Màster Universitari, sent necessari estar en possessió del títol de Grau o del corresponent títol de l'anterior.

Per part seua, per a l'accés als Cossos “especials”, l'objecte essencial dels quals és l'exercici d'una professió regulada, s'exigeix estar en possessió del títol que habilita per a l'exercici de la professió regulada, és a dir, s'ha d'estar en possessió del títol o títols que en cada cas faculten per a l'exercici d'aquesta.

Així, si el títol que habilita per a l'exercici de la professió és el de Màster Universitari o el corresponent a l'anterior ordenació (Enginyer o Arquitecte) serà un d'estos el que haurà de posseir qui pretenga participar en la convocatòria; sempre, com s'indica, que es tracte d'un Cos o Escala l'objecte de la qual siga el desenvolupament de funcions corresponents a una professió regulada.

Com a complement a la conclusió exposada en els paràgrafs anteriors, es trasllada ací part d'un informe de data 5 de maig de 2014 de la Direcció General de Política Universitària, adscrita a la Secretaria General d'Universitats, referent a la qüestió que ens plantegen:

«(…) La substitució dels títols del Catàleg de Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat, Arquitecte Tècnic i Enginyer Tècnic pels nous títols no es realitza de manera que a cada títol del Catàleg li corresponga un únic títol de Grau o, en el seu cas, de Màster, posats estos no tenen directrius generals pròpies i no s'identifiquen amb una denominació única, com els anteriors, sinó que les denominacions són les que, en cada cas, acorden les universitats i són verificades pel Consell d'Universitats a través del llit procedimental previst en el citat Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, en la redacció donada pel Reial decret 861/2010, de 2 de juliol. L'única excepció en este plantejament la constituïxen aquells títols que donen accés a l'exercici de professions regulades. En estos casos sí que existeixen directrius generals pròpies i reserva de denominació, que són les establides en els corresponents Acords de Consell de Ministres i en les oportunes Ordres Ministerials, encara que això no vol dir que no càpien altres denominacions diferents de la reserva.

Esta circumstància de la substitució dels títols i la desaparició del Catàleg de Títols Universitaris Oficials, amb la conseqüent eliminació de la denominació única de títol en totes les universitats, dificulta la identificació a l'hora de poder determinar els títols que han d'exigir-se com a requisit de participació en una convocatòria per a accedir a llocs de treball que requereixen una determinada qualificació, per la qual cosa es fa necessari fixar nous criteris (diferents a la denominació del títol) per a establir les titulacions requerides en una convocatòria.

Referent a això, per tal com tots els plans d'estudis conduents a l'obtenció dels nous títols oficials es dissenyen en termes de competències que han d'adquirir els estudiants, una fórmula consisteix en la identificació de les competències l'adquisició de les quals haja d'acreditar-se per a l'acompliment del lloc de treball de què es tracte. Una vegada identificades, basta la comparació amb la formació acreditada per l'aspirant per a saber si estan o no compreses. (…)

Ara bé, cal tindre en compte que existeixen professions regulades l'exercici de les quals requereix, a més del corresponent títol de Grau, la possessió d'un títol específic de Màster. Esta situació se circumscriu a un grup molt reduït de titulacions que són les que habiliten per a l'exercici de les professions d'Enginyer Agrònom, Enginyer Aeronaútico, Enginyer de Camins, Canales i Ports, Enginyer Industrial, Enginyer de Mines, Enginyer forestal, Enginyer Naval i Oceànic, Enginyer de Telecomunicació (…). En este cas, serà el títol específic de Màster, i no del Grau el requerit per al corresponent accés.

Així, i a tall d'exemple, en el cas que es vulga cobrir una plaça que requerisca l'exercici de la professió regulada d'Enginyer de Camins, Canales i Ports, com indica en el seu escrit, el títol o títols que s'han de requerir són aquells als quals la legislació vigent atribuïx el caràcter d'habilitants a aquest efecte. Estos títols són, d'una banda, el d'Enginyer de Camins, canals i Ports de l'anterior ordenació universitària, inclòs en el Catàleg de Títols Universitaris Oficials publicat en l'Annex del Reial decret 1954/1994, de 30 de setembre, sobre homologació de títols als d'aquest Catàleg; i, per una altra, els títols específics de Màster Universitari aprovats d'acord amb la nova ordenació universitària, i que impliquen la prèvia possessió del títol de Grau corresponent. Estos títols de Màster han d'ajustar-se a les directrius generals establides en l'Orde CIN/309/2009, de 9 de febrer, per la qual s'establixen els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habiliten per a l'exercici de la professió d'Enginyer de Camins, Canales i Ports (BOE 18 de febrer de 2009). (…).

Només en estos casos concrets de títols de Màster habilitants per a l'exercici professional no resulta d'aplicació el principi general d'accés al grup A (subgrup A1) amb un títol de Grau, ja que, excepte en els casos indicats, els títols de Màster Universitari no donen accés per si mateixos a cap grup de classificació professional de l'Administració Pública.

Per això, també es fa necessari precisar que si bé aquells que es troben en possessió d'un títol oficial de Diplomat, Arquitecte Tècnic o Enginyer Tècnic, poden accedir als ensenyaments oficials de Màster sense necessitat de cap requisit addicional més enllà dels requisits específics i criteris de valoració de mèrits que establisquen les universitats, això no implica que un títol de Diplomat Universitari complementat per un títol de Màster puga considerar-se títol habilitant per a l'accés a Cossos i Escales del Grup A (subgrup A1). Tal com s'ha indicat, la titulació exigida per a este accés és la d'un títol de Grau o, en el seu cas, de Llicenciat, Arquitecte o Enginyer i no existeix homologació o cap equivalència entre els títols establits conforme a la nova ordenació dels ensenyaments universitaris oficials i els anteriors del Catàleg de Títols Universitaris Oficials.»

En segon lloc, correspon analitzar ara si el títol d'Enginyer Tècnic i Màster habilitant per a l'exercici a una professió regulada d'Enginyer s'acceptaria per a presentar-se a una convocatòria en la qual s'exigeix la titulació de Grau, Llicenciatura, Enginyeria o Arquitectura.

Com ja es va indicar en l'apartat anterior, l'article 76 del TRLEBEP disposa que per a l'accés als cossos o escales del Grup A –Subgrups A1 i A2- s'exigirà estar en possessió del títol universitari de Grau i, per a l'accés als cossos o escales del Grup A –Subgrups A1 i A2- disposa que: “s'exigirà estar en possessió del títol universitari de Grau. En aquells supòsits en els quals la Llei exigisca un altre títol universitari serà aquest el que es tinga en compte”.

També indiquem que, no obstant això el que es preveu en l'esmentat precepte, i amb base en la Disposició Transitòria Tercera del Text Refós, s'entén que fins que no es generalitze la implantació dels nous títols universitaris a què es refereix l'article 76, per a l'accés a la funció pública continuaran sent vàlids els títols universitaris vigents a l'entrada en vigor d'este Estatut.

D'aquesta manera, per exemple, en les convocatòries actuals per a la participació en proves selectives d'accés a cossos o escales del Subgrup A1 s'exigeix estar en possessió o en condicions d'obtindre el títol de Llicenciat, Enginyer, Arquitecte o Grau.

​​​​​A més, ha de tindre's en compte les previsions establides per als títols universitaris oficials corresponents a l'anterior ordenació ja que, com indiquem, la Disposició addicional primera relativa del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'establix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seua qualitat (norma que deroga el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'establix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials), assenyala:

“Els títols universitaris oficials obtinguts conforme a plans d'estudis anteriors a l'entrada en vigor del present reial decret mantindran tots els seus efectes acadèmics i, en el seu cas, professionals”.

En este sentit, s'entén que els títols universitaris oficials de l'anterior ordenació continuen sent vàlids per a l'accés als Cossos o Escales de funcionaris en els mateixos termes que l'eren d'acord amb l'anterior ordenació. Així, els títols de Llicenciat, Enginyer o Arquitecte faculten també per a l'accés als Cossos o escales inclosos en el Subgrup A1.

Per tant, com a regla general, per a l'accés al Subgrup A1, caldrà estar en possessió del títol de Grau, Llicenciat, Arquitecte o Enginyer.

En eixe sentit, es va indicar que la tinença del títol de Màster Universitari no implica, sempre i en tot cas, que a més s'ostente un d'estos títols, ja que, en determinades situacions, s'ha pogut accedir als estudis de Màster sense estar en possessió d'aquells.

En este sentit, i amb base en l'informe de 2 de juliol de 2008 elaborat a aquest efecte per la Subdirecció General de Règim Jurídic i Coordinació Universitària, quant als antics i els nous títols acadèmics universitaris per a l'accés a la funció pública, cal concloure el següent:

El Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'establix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seua qualitat, establix una nova ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, inspirada en altres principis i conduents a l'obtenció de noves titulacions: Grau, Màster i Doctorat.

Esta nova estructura substituïx a l'anterior però això no significa que els actuals títols i els nous que s'establisquen conforme a la citada norma siguen equivalents entre si.

El citat Reial decret no preveu cap procediment per a l'homologació o equivalència dels actuals títols universitaris oficials de Llicenciat, Arquitecte i Enginyer, o Diplomat, Arquitecte Tècnic i Enginyer Tècnic, amb els nous de Grau, Màster i Doctor.

Únicament, en la seua Disposició addicional primera, a més de salvaguardar els drets acadèmics i professionals dels títols actuals, establix la possibilitat d'un reconeixement de crèdits, conformement al que es preveu en la norma, als qui estant en possessió d'un dels actualment vigents títols oficials, pretenguen cursar ensenyaments dirigits a l'obtenció d'un títol de Grau.

D'altra banda, i com a si el títol de Màster habilita per a l'accés a cossos o escales classificats en el Subgrup A1, indica l'esmentada Subdirecció General de Règim Jurídic i Coordinació Universitària que “tampoc l'haver obtingut un títol de postgrau, com és el títol oficial de Màster Universitari, comporta l'equivalència dels estudis que han donat accés al mateix amb un títol de Grau o amb un títol de llicenciat, Arquitecte o Enginyer.” Així, segons s'establix en l'apartat 4 de l'article 17, l'admissió en el Màster no implica modificació dels efectes acadèmics i, en el seu cas, professionals, que corresponguen al títol previ, ni el seu reconeixement a altres efectes que els de cursar estos ensenyaments.

Així mateix, la formació addicional que, segons preveu esta Disposició addicional primera, poden exigir les universitats als Diplomats, Arquitectes Tècnics i Enginyers Tècnics, també és només a l'efecte de la seua admissió en els nous ensenyaments oficials de Màster i, en cap cas comporta l'anivellament amb estudis de Llicenciat, Arquitecte o Enginyer.

En resum, l'article 76 del TREBEP exigeix per a l'accés al Grup A (Subgrup A1) el títol de Grau o, en el seu cas, Llicenciat, Arquitecte o Enginyer. Com ja s'ha indicat, l'obtenció d'un títol oficial de Màster no implica la possessió de cap dels títols requerits per a l'accés a este Subgrup A1. Així mateix, fins i tot sent un títol de postgrau, tampoc implica la possessió d'un títol de Grau.

Per tant, cal concloure que el títol oficial de Màster Universitari no constituïx títol habilitant per a l'accés al Grup A (Subgrup A1), sinó quan, a més d'aquest títol, es posseïsca així mateix algun dels altres títols exigits per a l'accés a aquest Subgrup.

En conclusió, com a regla general, per a l'accés al Subgrup A1, caldrà estar en possessió del títol de Grau, Llicenciat, Arquitecte o Enginyer; i, per a l'accés al Subgrup A2, del títol de Grau, Diplomat Universitari, Arquitecte Tècnic i Enginyer Tècnic, per la qual cosa s'entén que per a l'accés als Cossos del Grup A, Subgrup A1, no cal concórrer –com s'ha exposat- amb el títol de Diplomat Universitari o Enginyer Tècnic i Màster.

Diferent qüestió seria si es tractara d'accés a l'ocupació pública a cossos en els casos en els quals sí que s'exigeix un títol universitari concret, que sol coincidir amb aquells Cossos que vénen exercint una “professió regulada”, l'argumentació de la qual s'ha exposat més amunt, i que troben la seua base en la previsió continguda en l'article 76 del TRLEBEP, que preveu que quan la Llei exigisca un altre títol universitari serà este al qual ha d'atendre's.

Tot això sense perjudici, com ja es va indicar, de les competències atribuïdes a altres Departaments Ministerials als quals els corresponga informar sobre el règim de titulacions oficials, equivalències de títols i sobre el règim de professions regulades.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies