logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Inicio Organigrama
Ministeri Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Organigrama Directora de Gabinet del Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Organigrama Secretària d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Organigrama Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Secretaria d'Estat de Funció Pública
Organigrama Secretària d'Estat de Funció Pública
Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Organigrama Sotssecretària per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Ministeri Consulta pública prèvia
Participació pública en projectes normatius Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Consulta pública prèvia Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat. Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic Projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Audiència i informació pública
Participació pública en projectes normatius Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Ministeri Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Ministeri Personal Laboral
Empleo 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anara de conveni en Intel·ligència Artificial 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos 1CU (SEDIA) – M2 INVESTIGACIÓN entre los candidatos preseleccionados por el Servicio Público de Empleo 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes). 3CU (SETELECO) – M2 CIÈNCIES DE LA INFORMACIÓ (PERIODISME)
Personal Funcionari
Empleo Concursos 2025
Personal Funcionari Concurs general 2025 Concurs específic 2025
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Inicio La Secretaria
Funció Pública Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent
La Secretaria Cartelleria Campanya: #UnRetoParaTi #UnaMejoraParaTodos 6 raons per a treballar en l'Administració
Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som
Funció Pública Directora General de Funció Pública Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos Subdirector General de Relacions Laborals Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions Subdirector General de Régimen Jurídico Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Qui som Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública Qui som Una mica d'història
Subdirectora General del Sector Públic Institucional Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
Accés a l'Ocupació Pública
Funció Pública Resol dubtes
Accés a l'Ocupació Pública Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen? Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública? Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris? Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
Coneix a fons l'Ocupació Pública
Accés a l'Ocupació Pública Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
Coneix a fons l'Ocupació Pública Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
Jornades de Captació de Talent
Accés a l'Ocupació Pública Jornades de Captació de Talent 2023 Jornades de Captació de Talent 2022 Jornadas de Captación de Talento 2021 Jornadas de Captación de Talento 2020 Jornadas de Captación de Talento 2019 Jornades de Captació de Talent 2024
Convocatòries Personal Laboral
Accés a l'Ocupació Pública Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
Oferisques d'Ocupació Pública
Accés a l'Ocupació Pública 2024
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
2023
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
2022
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Reserva de places per a personal amb discapacitat Distribució de places per àrees d'interés
Convocatòries Personal Funcionari
Accés a l'Ocupació Pública Cossos i Escales Generals de funcionaris Cossos i Escales Especials de funcionaris
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Funció Pública Procediments de personal Concursos de traslados
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Personal laboral
Concursos de traslados Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat. Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017) Concurs de trasllats personal laboral 2018
Mobilitat de les persones ocupades públiques
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Mobilitat del personal funcionari de carrera
Mobilitat de les persones ocupades públiques Comissions de serveis Permutes Autorización bases de concursos Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
Mobilitat del personal laboral
Mobilitat de les persones ocupades públiques CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Mobilitat del personal laboral ANY 2024
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2023
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2022
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2021
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
ANY 2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
ANY 2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Mobilitat del personal laboral CONVOCATÒRIES FINALITZADES
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO ANY 2022
CONVOCATÒRIES FINALITZADES CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
ANY 2023
CONVOCATÒRIES FINALITZADES CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2024
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Mobilitat del personal laboral INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Reingresse funcionaris
Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
Reingressos laborals
Situacions administratives personal funcionari
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Servei actiu Servei especials Serveis en altres AAPP Excedència voluntària per interés particular Excedència voluntària per agrupació familiar Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar Excedencia por violencia de género Excedencia por violencia terrorista Suspensió de funcions Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic Expectativa de destino Excedència forçosa Excedencia voluntaria incentivada
Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP Jubilacions voluntàries Renuncies
Règim Jurídic
Funció Pública Legislació i documentació d'interés Comissió Superior de Personal
Règim Jurídic Què és la Comissió Superior de Personal Acords de la Comissió Superior de Personal
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Règim Jurídic Què és Bodeco? 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau. Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys. Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo. Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado. Terminis processos d'estabilització.
2. Carrera administrativa.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
3. Condicions de treball.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
4. Incompatibilitats.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega. Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
7. Jornada i horaris.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
10. Provisió de llocs.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball. Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
11. Reconeixement de serveis prestats.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial. Reconeixement serveis previs – Administració Institucional. Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger. Reconeixement serveis previs – Personal laboral. Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
12. Règim laboral. 15. Retribucions. 16. Seguretat Social Funcionaris. 17. Situacions administratives. 14. Responsabilitat Històric de BODECO
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
19. Vacances, permisos i llicències.
Altres
Règim Jurídic Històric de BODECO 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Altres Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix. Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat. Terminis processos d'estabilització.
2. Carrera administrativa
Altres Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí
3. Drets i deures
Altres Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
4. Incompatibilitats
Altres Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
5. Jornades i horaris
Altres Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
6. Provisió de llocs
Altres Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional. Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació Diferents qüestions sobre terminis possessoris Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
7. Reconeixement de serveis prestats
Altres Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial Reconeixement serveis previs – Administració Institucional Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger Reconeixement serveis previs – Personal laboral Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
8. Responsabilitat
Altres Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat Aplicació del règim disciplinari al personal eventual Prescripció de sanció greu Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
12. Vacances, permisos i llicències
Altres Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen Permís per deure inexcusable Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans. Gaudi del permís per naixement a temps parcial Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis. Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes. Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP. Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
13. Uns altres
Altres 13. UNS ALTRES
13. Uns altres Certificats en l'Administració General de l'Estat Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
Relacions Laborals
Funció Pública Diàleg Social
Relacions Laborals Negociació Col·lectiva
Diàleg Social Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Negociació Col·lectiva Taula de Negociació de personal funcionari Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat Taules Delegades
Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Negociació Col·lectiva Comissió Paritària
Negociació del personal laboral IV Conveni Únic Actes de la Comissió Paritària Acords de Civea en vigor
Comissió Negociadora
Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Negociació Col·lectiva Comissió Negociadora
Negociació V Conveni Únic Personal Laboral Actes
Informació General
Taula General de Negociació de les Administracions Públiques Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic Altres Acords
Eleccions Sindicals Seguiment Vagues de personal AGE Subvencions a organitzacions sindicals
Diàleg Social Convocatòries Anteriors
Igualtat
Relacions Laborals Plans per a la Igualtat de gènere Conciliació i corresponsabilitat Violència contra les dones Enfront de l'assetjament laboral i sexual
Responsabilitat Social Corporativa Prevenció
Órganos de colaboración
Funció Pública Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Órganos de colaboración Va unir Europea
Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública Xarxa EUPAN COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS Consejo de la Unión Europea Grupo de Trabajo Estatuto
Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) Mobilitat Internacional Relacions bilaterals
Órganos de colaboración interadministrativa
Registre Central de Personal
Funció Pública Butlletí Estadístic del RCP
Registre Central de Personal Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat Espai Siep Documentació del Registre Central de Personal
Registre Central de Personal Impresos Personal Funcionari Impresos Personal Laboral
Documentació del Registre Central de Personal Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Impresos d'inscripció Impresos de Personal Funcionari Docent Impresos de Personal Laboral Docent
Documentació del Registre Central de Personal Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Espai ISPA
Funció Pública ISPA 2025
Espai ISPA Comunitats Autonomas Comunitat Foral de Navarresa Ajuntaments Cargos electos de Corporaciones Locales Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
ESTADÍSTIQUES ISPA
Espai ISPA Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
ISPA NAVARRA 2025
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Funció Pública Novetats Normativa Reguladora FHCN Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Concursos ordinarios anteriores
Concursos ordinarios provisión puestos reservados Concurs Ordinari 2023 Concurs Ordinari 2022 Concurs Ordinari 2021 Concurs Ordinari 2020 Concurs Ordinari 2019 Concurs Ordinari 2018 Concurs Ordinari 2017
Concurs Ordinari 2024
Concursos unitaris provisió posats reservats
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Concursos unitarios anteriores
Concursos unitaris provisió posats reservats Concurs Unitari 2022 Concurso Unitario 2022 País Vasco Concurs Unitari 2021 Concurs Unitari 2020 Concurs Unitari 2019 Concurs Unitari 2018 Concurso Unitario 2017
Concurso Unitario 2023
Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Serveis especials Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball) Servicio en otras Administraciones Públicas Excedències
Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
Certificats funcionaris d'administració local Comissions de servei / Acumulacions
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Comissions de serveis Acumulació de funcions reservades
Inscripción méritos generales
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Inscripció del grau personal Inscripció de titulacions Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento Inscripción de servicios previos Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
Altres procediments
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Permuta de llocs de treball reservat Remissió de consultes sobre el règim jurídic Recurso potestativo de reposición Jubilacions i prolongacions del servei actiu
Governança Pública
Funció Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Governança Pública Què és una càrrega administrativa? Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas Manual de Simplificació Administrativa i Reducció de Càrregues per a l'AGE Convenis amb organitzacions Compensación de cargas administrativas. One in - one out Simplificació de Procediments en les Administracions Públiques. Mapa de Situació Documentació de referència
Inspecció de Serveis
Governança Pública Normativa reguladora Guia d'auditoria per a inspectors de serveis Consultoria operativa de serveis Curs selectiu de la funció inspectora Vacants d'Inspectors/as de Serveis Informes de Simplificació i Reducció de Càrregues
Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​
Governança Pública Gestió de Cartes de Serveis en l'AGE Metodologia i Guies
Qualitat en les Administracions Públiques​ Guia per a la realització d'estudis d'anàlisis de la demanda i d'avaluació de la satisfacció dels usuaris (edició 2014) Modelo EFQM 2013 CAF 2013, el Marc Comú d'Avaluació CAF 2020 Guia per a la gestió de queixes i suggeriments (2013) Guia d'Interpretació del Model EFQM d'Excel·lència 2010 per a les Administracions Públiques CAF Educació (2010) CAF Procediment de Retroalimentació Externa (2009) Guia per al desenvolupament de Cartes de Serveis Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009) Guia per al reconeixement a l'excel·lència (2009) CAF 2006 El Valor de l'Excel·lència. Recomanacions per a l'excel·lència en la creació de valor públic a través del Model EFQM (2018).​​ Guia per a la Qualitat de l'Administració Pública, Una Caixa d'Eines per a Gestors, versió resumida Marc comú sobre les Cartes de Serveis en les Administracions Públiques Espanyoles (2015) Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics (2009)​​ Guia per a l'elaboració i gestió d'una carta de serveis en l'Administració Local Guia de models d'avaluació per a l'Administració Local
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Informe sobre l'Activitat dels Ministeris Espanyols (ISAM) Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Govern Obert La confiança en les Institucions Informe sobre percepció ciutadana en la prestació dels serveis públics​​ Estabilitat i millora en els serveis públics Qualitat i sostenibilitat dels serveis públics Qualitat dels Serveis Públics en temps d'austeritat La Qualitat dels Serveis Públics i les actituds dels ciutadans cap a les mesures modernitzadores de l'Administració Pública La importància dels Serveis Públics en el benestar dels ciutadans L'Administració Pública segons el parer dels ciutadans Agenda Pública i Satisfacció amb els Serveis Públics en l'Estat Autonòmic La percepció social dels Serveis Públics a Espanya 1985-2008 ​​​
Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2016 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2015 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2014 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2013 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2012 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2011 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2010 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2009 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2008
Avaluació E08/2007 de la Qualitat del servei dels Museus de titularitat estatal
Reconeixement: Certificacions i Premis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Reconeixement: Certificacions i Premis Organitzacions el nivell d'Excel·lència de les quals ha sigut certificat
Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Reconeixement: Certificacions i Premis Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIV Edició. Memòries Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XV Edició. Memòries XV edició. Galeria de Vídeos Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIII Edició Galeria d'imatges del lliurament de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XII Edició Galeria d'imatges del Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació 2014​​
Gestió del coneixement i difusió de bones pràctiques Assessorament, consultoria, assistència tècnica i Formació​ Xarxes Internacionals Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Conferències de Qualitat en els Serveis Públics Galeria d'imatges de la 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions
Governança Pública Registre Electrònic d'Apoderaments Registro de Funcionarios Habilitados Registro Electrónico General Notificacions
Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Governança Pública Digitalització de documents i registre Assistència en la identificació i signatura electrònica Còpies autèntiques Apoderament
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Funció Pública Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Inicio Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto

Funció Pública

    • Directora General de Funció Pública
    • Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector General de Relacions Laborals
    • Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
        • Qui som
        • Una mica d'història
    • Subdirectora General del Sector Públic Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
      • Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen?
      • Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública?
      • Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris?
      • Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
      • Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad
      • Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
      • Jornades de Captació de Talent 2023
      • Jornades de Captació de Talent 2022
      • Jornadas de Captación de Talento 2021
      • Jornadas de Captación de Talento 2020
      • Jornadas de Captación de Talento 2019
      • Jornades de Captació de Talent 2024
      • Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único
      • Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic
      • Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Reserva de places per a personal amb discapacitat
        • Distribució de places per àrees d'interés
      • Cossos i Escales Generals de funcionaris
      • Cossos i Escales Especials de funcionaris
    • Procediments de personal
        • Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat
        • Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.
        • Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017)
        • Concurs de trasllats personal laboral 2018
        • Comissions de serveis
        • Permutes
        • Autorización bases de concursos
        • Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació
        • Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
            • ANY 2024
            • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
          • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
          • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
        • CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
        • Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
      • Reingressos laborals
      • Servei actiu
      • Servei especials
      • Serveis en altres AAPP
      • Excedència voluntària per interés particular
      • Excedència voluntària per agrupació familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensió de funcions
      • Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic
      • Expectativa de destino
      • Excedència forçosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
    • Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP
    • Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP
    • Jubilacions voluntàries
    • Renuncies
    • Front page Règim Jurídic
    • Legislació i documentació d'interés
      • Què és la Comissió Superior de Personal
      • Acords de la Comissió Superior de Personal
      • Què és Bodeco?
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau.
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys.
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo.
        • Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega.
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball.
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial.
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional.
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger.
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral.
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
      • 12. Règim laboral.
      • 15. Retribucions.
      • 16. Seguretat Social Funcionaris.
      • 17. Situacions administratives.
      • 14. Responsabilitat
        • INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacances, permisos i llicències.
      • Go to Altres
      • Històric de BODECO
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix.
        • Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal
        • Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil
        • Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar
        • Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació
        • Diferents qüestions sobre terminis possessoris
        • Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills
        • Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
        • Go to 7. Reconeixement de serveis prestats
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
        • Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat
        • Aplicació del règim disciplinari al personal eventual
        • Prescripció de sanció greu
        • Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari
        • Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
        • Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen
        • Permís per deure inexcusable
        • Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud
        • Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia
        • Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal
        • Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal
        • Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia
        • Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances
        • Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans.
        • Gaudi del permís per naixement a temps parcial
        • Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde
        • Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis.
        • Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar
        • Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
          • Certificats en l'Administració General de l'Estat
          • Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius
          • Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
          • Taula de Negociació de personal funcionari
            • Taules Delegades
            • Actes de la Comissió Paritària
            • Acords de Civea en vigor
          • Comissió Negociadora
            • Actes
          • Informació General
        • Taula General de Negociació de les Administracions Públiques
        • Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació
        • Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic
        • Altres Acords
      • Eleccions Sindicals
      • Seguiment Vagues de personal AGE
        • Convocatòries Anteriors
      • Plans per a la Igualtat de gènere
      • Conciliació i corresponsabilitat
      • Violència contra les dones
      • Enfront de l'assetjament laboral i sexual
    • Responsabilitat Social Corporativa
    • Prevenció
        • Xarxa EUPAN
        • COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de Trabajo Estatuto
      • Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE)
      • Mobilitat Internacional
      • Relacions bilaterals
    • Órganos de colaboración interadministrativa
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
    • Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat
    • Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat
    • Espai Siep
      • Impresos Personal Funcionari
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Impresos d'inscripció
      • Impresos de Personal Funcionari Docent
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Comunitats Autonomas
      • Comunitat Foral de Navarresa
      • Ajuntaments
      • Cargos electos de Corporaciones Locales
      • Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Novetats
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine
        • Concurs Ordinari 2023
        • Concurs Ordinari 2022
        • Concurs Ordinari 2021
        • Concurs Ordinari 2020
        • Concurs Ordinari 2019
        • Concurs Ordinari 2018
        • Concurs Ordinari 2017
      • Concurs Ordinari 2024
        • Concurs Unitari 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurs Unitari 2021
        • Concurs Unitari 2020
        • Concurs Unitari 2019
        • Concurs Unitari 2018
        • Concurso Unitario 2017
      • Concurso Unitario 2023
      • Serveis especials
      • Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball)
      • Servicio en otras Administraciones Públicas
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificats funcionaris d'administració local
      • Comissions de serveis
      • Acumulació de funcions reservades
      • Inscripció del grau personal
      • Inscripció de titulacions
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscripción de servicios previos
      • Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
      • Permuta de llocs de treball reservat
      • Remissió de consultes sobre el règim jurídic
      • Recurso potestativo de reposición
      • Jubilacions i prolongacions del servei actiu
  1. Inicie
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Altres
  6. 7. Reconeixement de serveis prestats

Reconeixement serveis previs – Administració Institucional

Quant a l'àmbit objectiu que establix l'art. 1.1 de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, la imprecisió del concepte de “Administració institucional” ha obligat a plantejar diverses pautes interpretatives segons l'evolució del sector públic institucional.

Quant a l'àmbit objectiu que comprén la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública (d'ara en avant, Llei 70/1978), l'article 1.1 circumscriu l'àmbit dels serveis prestats a la totalitat dels serveis indistintament prestats en:

“l'Administració de l'Estat, de la Local, de la Institucional, de la de Justícia, de la Jurisdicció del Treball i de la Seguretat Social”.

La imprecisió del concepte de “Administració institucional” ha obligat a plantejar diverses pautes interpretatives segons l'evolució del sector públic institucional.

“a) Els organismes públics vinculats o dependents de l'Administració General de l'Estat, els quals es classifiquen en:

1. Organismes autònoms.

2. Entitats públiques empresarials.

3. Agències estatals.

b) Les autoritats administratives independents.

c) Les societats mercantils estatals.

d) Els consorcis.

e) Les fundacions del sector públic.

f) Els fons sense personalitat jurídica.

g) Les universitats públiques no transferides.”

No obstant això, la Comissió Superior de Personal i l'Advocacia de l'Estat han reiterat des de 1986 un criteri funcional amb la finalitat de delimitar quins ens o entitats per les seues funcions formen part del concepte específic de “Administració institucional” que recull la Llei 70/1978.

Esta labor ha resultat de gran utilitat ja que l'organització de l'Administració de l'Estat ha continuat evolucionant a través de la Llei 6/1997, de 14 d'abril, d'Organització i Funcionament de l'Administració General de l'Estat i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic (d'ara en avant, Llei 40/2015), la qual ha establit una nova classificació de sector públic institucional amb caràcter bàsic en l'article 2 i, específicament per a l'Estat, en l'article 84.

D'esta manera, el criteri assentat pels serveis jurídics de l'Estat és que s'entendran inclosos “tots aquells ens, dotats de personalitat pròpia, als quals s'adscriuen fons públics amb la facultat d'administrar-los i gastar-los en la gestió de finalitats pròpies de l'Administració Pública Territorial que els ha creats”. És a dir, la idea principal és que els ens, que estiguen dotats de personalitat jurídica pròpia, tinguen adscrits fons públics amb la capacitat d'administrar-los i gastar-los en la gestió de finalitats pròpies de l'Administració Pública Territorial que els ha creats, formen part de la “Administració Institucional”. Generalment, és la relació d'instrumentalidad que vincula amb l'Administració que els ha creats el fet essencial al qual atindre's per a incloure'l com a part de l'àmbit objectiu de la Llei 70/1978, ja que demostra que la fi o servei per a la gestió del qual van ser aquells creats és una fi o servei propi de l'Ens matriu, la titularitat de la qual es manté després de la creació de l'ens filial, i la responsabilitat d'organització del qual i rendiment continuen sent propis d'aquell. No obstant això, sobre la base del criteri anterior la Comissió Superior de Personal, en el seu acord de 29 de juliol de 1986, també ha reconegut el caràcter de “Administració Institucional” als serveis prestats en el Banc d'Espanya, institució amb independència funcional i autonomia de la qual no es desprén eixa relació d'instrumentalidad, però sí que es dóna la circumstància que presta serveis que només l'Administració Pública tenia atribuïts, reforçant l'aspecte de les seues funcions en primer terme.

Així, l'acord de la Comissió Superior de Personal de 27 d'octubre de 1989 establix que han de ser incloses en el concepte de "Administració Institucional" aquelles altres entitats públiques que presten serveis l'organització i el desenvolupament dels quals vengen atribuïts en exclusiva a l'Administració Pública. Així mateix, la Comissió Superior de Personal ha dut a terme una delimitació negativa del concepte de “Administració Institucional” a través de l'exclusió dels serveis prestats en societats mercantils estatals. Així el va disposar l'acord de 27 d'octubre de 1989 en entendre que les societats mercantils estatals la majoria de les vegades no duen a terme activitats qualificables de servei públic o reservades a l'Administració, en tant que la seua actuació es duu a terme en el tràfic mercantil i, per tant, en competència amb altres empreses privades, la qual cosa trenca el seu caràcter instrumental respecte de la prestació d'un servei públic.

D'aquesta manera, caldrà analitzar en cada concret cas si l'entitat en la qual s'ha prestat els serveis que pretenen ser reconeguts pot considerar-se Administració Institucional i, per tant, està dins de l'àmbit objectiu de la Llei 70/1978.

A efectes il·lustratius es mostren alguns exemples:

i. Fundacions.

La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic regula el denominat sector públic institucional estatal, dins del concepte de sector públic que està compost per les entitats que estan previstes en el seu article 84.1, entre les quals es troben en la seua apartat e) les fundacions del sector públic.

Així mateix, i tal com assenyala l'article 2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària, formen part del sector públic estatal, entre altres: “Les fundacions del sector públic adscrites a l'Administració General de l'Estat.”

Respecte a les Fundacions, com preveu eixe article 2 e) de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, s'entén que seran les així definides en la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de Fundacions. En conseqüència, caldrà atendre de la regulació específica i valorar si la naturalesa jurídica d'estes fundacions s'acomoda als requisits previstos per a les del sector públic estatal en el Capítol XI de la Llei 50/2002, de 26 de desembre.

L'article 8.4 de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de Fundacions, reconeix a les persones jurídic-públiques capacitat per a constituir Fundacions.

Partint de l'anterior, s'han d'analitzar els estatuts de la Fundació per a així determinar si la fundació pertany al sector públic institucional estatal i, per tant, estarà compresa dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, tal com establix el seu article 1.1.

No obstant això, per part de l'òrgan consultant s'hauran de comprovar finalment els requisits exigits per a tal reconeixement, inclosos, si escau, l'acreditació del caràcter de fundació del sector públic estatal que s'entén posseïx la citada Fundació.

ii. Corporació Ràdio Televisió Espanyola.

La Corporació RTVE/RTVE és una societat mercantil estatal amb especial autonomia. Està configurada com a Societat Anònima amb capital íntegrament estatal i té atribuïda la gestió directa dels serveis públics de radiodifusió i televisió en virtut de la Llei 17/2006 de la ràdio i televisió de titularitat estatal, que la crea i desenvolupa l'article 20 de la Constitució Espanyola. En concret, la Llei 17/2006 configura la Corporació RTVE/RTVE com una societat mercantil estatal.

L'Acord de la Comissió Superior de Personal de 27 d'octubre de 1989, en establir els criteris d'interpretació i aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de Reconeixement de Serveis Previs, va assenyalar que els serveis prestats en societats estatals que adopten la forma de societats mercantils quedarien exclosos de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978 al no tindre aquestes la consideració de “Administració institucional”.

En este mateix sentit, l'article 29.3.d) de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, exclou expressament del còmput a l'efecte de triennis el període de prestació de serveis en societats mercantils en el capital de les quals siga majoritària la participació directa o indirecta de les Administracions Públiques. D'acord amb l'anteriorment exposat, segons el parer d'este Centre Directiu, no procediria el reconeixement de serveis prestats en RTVE/RTVE en el període que s'al·ludeix en la consulta, ja que RTVE/RTVE tenia en eixe moment naturalesa de societat estatal.

iii. RENFE.

En segon lloc els serveis previs en RENFE (actualment Administrador d'Infraestructures Ferroviàries – ADIF).

En relació amb l'aplicació de la Llei 70/78 a la ‘Administració Institucional’ la pròpia Comissió Superior de Personal en la seua sessió de 27 d'Octubre de 1989 també va establir que estaven exclosos els serveis prestats en les Societats Estatals reglades en l'article 6.1.a) i b) de la Llei General Pressupostària, excepte les quals tingueren la condició d'Organismes Autònoms, perquè aquells són ens de dret privat que en molts casos realitzen activitats que no es poden qualificar com a serveis públics.

En el mateix sentit l'article 29.3.d) de la Llei 30/84, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, al qual ja ens hem referit. La jurisprudència dóna suport a este criteri, entre altres, en la Sentència del Tribunal Suprem de 16 de gener de 1998 en assenyalar que “les empreses nacionals, hui societats estatals, no són en rigor Organismes Autònoms, sinó ens de naturalesa privada que actuen en el tràfic jurídic equiparats a subjectes privats i regits pel Dret civil, mercantil i laboral. No hi ha personificació pública i no gaudeixen, per tant, del caràcter d'Administració pública ni en rigor poden assimilar-se a cap de les esferes administratives al fet que al·ludeix l'article 1 de la Llei 70/78”.

En relació als serveis prestats en l'Entitat de Dret Públic RENFE, la mateixa va començar sent una empresa pública. D'esta manera la Direcció General del Servei Jurídic de l'Estat en dictamen de 29 de juliol de 1986, assenyalava que era “una empresa pública, el tret definidor bàsic de la qual és la titularitat estatal del servei públic que gestiona, abans encomanat a empreses privades en règim de concessió administrativa".

En el referit informe es concloïa que “a partir de l'entrada en vigor de la Llei 11/1977, de 4 de gener, General Pressupostària, RENFE ha de ser qualificada com una Societat Estatal, inclosa en la categoria recollida en l'article 6.1.b) d'aquesta Llei, com a Entitat de dret públic amb personalitat jurídica, que per Llei ajusta la seua activitat a l'ordenament jurídic privat, sent-li, per això, d'aplicació el que es disposa en els articles 87 a 91 de la repetida Llei General Pressupostària, reguladors dels Programes d'actuació, inversions i finançament de les Societats Estatals".

Les notes que caracteritzaven a esta Societat estatal impedien el seu reconeixement com a Administració Pública a l'efecte de serveis previs.

No obstant això, la disposició transitòria tercera de la Llei 6/1997, de 14 d'abril, d'Organització i Funcionament de l'Administració General de l'Estat, va determinar, en el seu apartat 2.b) l'adequació dels ens inclosos en la lletra b) de l'apartat 1 de l'article 6 de la Llei General Pressupostària, entre els quals es trobava la Xarxa Nacional dels Ferrocarrils Espanyols (RENFE), al tipus d'entitat pública empresarial.

Aquesta adequació es va portar a efecte per l'article 74 de la Llei 50/1998, de 30 de desembre, de Mesures Fiscals, Administratives i d'Ordre Social que va determinar la seua adaptació a la Llei 6/1997, de 14 d'abril, d'Organització i Funcionament de l'Administració General de l'Estat com una Entitat Pública Empresarial de les previstes en la lletra b) de l'apartat 1 de l'article 43 d'esta Llei.

La Llei 6/1997 modifica la naturalesa jurídica de les Societats Estatals, entenent que excepte les societats mercantils que es regeixen íntegrament, qualsevol que siga la seua naturalesa jurídica, per l'ordenament jurídic privat, que són les contemplades en l'article 6.1.a) de la Llei General Pressupostària, els restants Ens inclosos en l'apartat 1.b) del citat article, s'adeqüen al tipus d'Entitat Pública Empresarial creat per la LOFAGE, formant part de l'Administració de l'Estat, dependent del Ministeri de Foment, amb l'objectiu de potenciar el transport ferroviari espanyol.

En conseqüència, l'Ens Públic RENFE passaria a incloure's en el concepte d'Administració de l'article 1 de la Llei 70/1978, per la qual cosa seran recognoscibles els serveis prestats en ell.

Posteriorment, la reforma operada sobre el Sector Ferroviari mitjançant Llei 39/2003, de 17 de novembre, no modifica la naturalesa jurídica de l'Entitat Pública Empresarial RENFE. Aquesta reforma gira sobre la separació de les activitats d'administració de la infraestructura i d'explotació dels serveis i la progressiva obertura del transport ferroviari a la competència.

D'aquesta manera, la disposició addicional primera d'esta Llei disposa que l'entitat pública empresarial RENFE passa a denominar-se Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF) i assumeix les funcions assignades a l'administrador d'infraestructures ferroviàries en esta Llei. ADIF continua sent, doncs, una entitat pública empresarial, amb autonomia de gestió dins dels límits establits per la seua normativa i està adscrit al Ministeri de Foment.

I, d'altra banda, la disposició addicional tercera crea l'entitat pública empresarial RENFE-Operadora, com a organisme públic dels previstos en el LOFAGE, amb personalitat jurídica pròpia, plena capacitat d'obrar i patrimoni propi, adscrita al Ministeri de Foment.

D'acord amb l'anterior, a l'efecte de la Llei 70/1978, es podrien reconéixer el període de serveis prestats en RENFE des de la data d'entrada en vigor de la LOFAGE per tindre des d'eixe moment la consideració d'Entitat Pública Empresarial però no els serveis prestats amb anterioritat pel fet que es tractava d'una Societat estatal i, per tant, exclosa de l'àmbit d'aplicació de la citada Llei.

iv. Reials Acadèmies.

Així, és necessari determinar la naturalesa jurídica de la Reial Acadèmia per al que és necessari identificar la seua naturalesa pública o privada.

Com a pas previ cal destacar que, del que s'estableix en els seus Estatuts, la seua denominació i la falta d'inscripció en Inventari d'ens del sector públic (INVENTE), podem concloure que les Reials Acadèmies no forma part del sector públic institucional.

Però en tot cas, i atenent de la seua naturalesa, tant l'Institut d'Espanya com les Reials Acadèmies Nacionals que l'integren s'han configurat, d'acord amb els seus respectius Estatuts, com a corporacions de dret públic, encara que amb certes peculiaritats per la seua forma de creació i finalitat.

El Tribunal Constitucional s'ha pronunciat en diverses ocasions sobre la naturalesa d'aquestes entitats, havent de destacar la Sentència 76/1983, de 5 d'agost que assenyala que:

“Encara que orientades primordialment a la consecució de finalitats privades, propis dels membres que les integren, tals Corporacions participen de la naturalesa de les Administracions públiques i, en este sentit, la constitució dels seus òrgans així com la seua activitat en els limitats aspectes en què realitzen funcions administratives han d'entendre's subjectes a les bases que respecte a aquestes Corporacions dicte l'Estat en l'exercici de les competències que li reconeix l'art. 149.1.18a.”.

Així, les corporacions de dret públic, en l'actualitat, no es troben integrades dins del concepte de sector públic a la vista de la redacció de l'article 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que en el seu apartat quart assenyala:

“Les Corporacions de Dret Públic es regiran per la seua normativa específica en l'exercici de les funcions públiques que els hagen sigut atribuïdes per Llei o delegades per una Administració Pública, i supletòriament per la present Llei.”

Si és cert que, tal com s'assenyala en la consulta, les corporacions de dret públic van arribar a tindre la consideració d'Administracions Públiques, d'acord amb el que s'estableix en l'article 1.2 de la Llei reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, la consideració com a tal va ser objecte de discussions doctrinals i jurisprudencials, sense que existira un criteri unànime referent a això. En tot cas, eixa visió queda superada amb la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Per tant, podem concloure que les Reials Acadèmies són corporacions de dret públic, però no forma part del sector públic institucional, per la qual cosa no procedeix el reconeixement dels serveis previs al no estar inclosa dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies