logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Inicio Organigrama
Ministeri Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Organigrama Directora de Gabinet del Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Organigrama Secretària d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Organigrama Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Secretaria d'Estat de Funció Pública
Organigrama Secretària d'Estat de Funció Pública
Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Organigrama Sotssecretària per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Ministeri Consulta pública prèvia
Participació pública en projectes normatius Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Consulta pública prèvia Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat. Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic Projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Audiència i informació pública
Participació pública en projectes normatius Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'establixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Ministeri Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Ministeri Personal Laboral
Empleo 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anara de conveni en Intel·ligència Artificial 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos 1CU (SEDIA) – M2 INVESTIGACIÓN entre los candidatos preseleccionados por el Servicio Público de Empleo 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes). 3CU (SETELECO) – M2 CIÈNCIES DE LA INFORMACIÓ (PERIODISME)
Personal Funcionari
Empleo Concursos 2025
Personal Funcionari Concurs general 2025 Concurs específic 2025
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Inicio La Secretaria
Funció Pública Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent
La Secretaria Cartelleria Campanya: #UnRetoParaTi #UnaMejoraParaTodos 6 raons per a treballar en l'Administració
Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som
Funció Pública Directora General de Funció Pública Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos Subdirector General de Relacions Laborals Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions Subdirector General de Régimen Jurídico Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Qui som Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública Qui som Una mica d'història
Subdirectora General del Sector Públic Institucional Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
Accés a l'Ocupació Pública
Funció Pública Resol dubtes
Accés a l'Ocupació Pública Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen? Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública? Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris? Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
Coneix a fons l'Ocupació Pública
Accés a l'Ocupació Pública Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
Coneix a fons l'Ocupació Pública Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
Jornades de Captació de Talent
Accés a l'Ocupació Pública Jornades de Captació de Talent 2023 Jornades de Captació de Talent 2022 Jornadas de Captación de Talento 2021 Jornadas de Captación de Talento 2020 Jornadas de Captación de Talento 2019 Jornades de Captació de Talent 2024
Convocatòries Personal Laboral
Accés a l'Ocupació Pública Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
Oferisques d'Ocupació Pública
Accés a l'Ocupació Pública 2024
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
2023
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Distribució de places per àrees d'interés Reserva de places per a persones amb discapacitat
2022
Oferisques d'Ocupació Pública Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Reserva de places per a personal amb discapacitat Distribució de places per àrees d'interés
Convocatòries Personal Funcionari
Accés a l'Ocupació Pública Cossos i Escales Generals de funcionaris Cossos i Escales Especials de funcionaris
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Funció Pública Procediments de personal Concursos de traslados
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Personal laboral
Concursos de traslados Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat. Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017) Concurs de trasllats personal laboral 2018
Mobilitat de les persones ocupades públiques
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Mobilitat del personal funcionari de carrera
Mobilitat de les persones ocupades públiques Comissions de serveis Permutes Autorización bases de concursos Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
Mobilitat del personal laboral
Mobilitat de les persones ocupades públiques CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Mobilitat del personal laboral ANY 2024
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
ANY 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2023
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2022
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
ANY 2021
CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
ANY 2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
ANY 2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Mobilitat del personal laboral CONVOCATÒRIES FINALITZADES
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO ANY 2022
CONVOCATÒRIES FINALITZADES CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
ANY 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
ANY 2023
CONVOCATÒRIES FINALITZADES CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2024
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Mobilitat del personal laboral INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Reingresse funcionaris
Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
Reingressos laborals
Situacions administratives personal funcionari
Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Servei actiu Servei especials Serveis en altres AAPP Excedència voluntària per interés particular Excedència voluntària per agrupació familiar Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar Excedencia por violencia de género Excedencia por violencia terrorista Suspensió de funcions Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic Expectativa de destino Excedència forçosa Excedencia voluntaria incentivada
Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP Jubilacions voluntàries Renuncies
Règim Jurídic
Funció Pública Legislació i documentació d'interés Comissió Superior de Personal
Règim Jurídic Què és la Comissió Superior de Personal Acords de la Comissió Superior de Personal
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Règim Jurídic Què és Bodeco? 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau. Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys. Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo. Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado. Terminis processos d'estabilització.
2. Carrera administrativa.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
3. Condicions de treball.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
4. Incompatibilitats.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega. Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
7. Jornada i horaris.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
10. Provisió de llocs.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball. Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
11. Reconeixement de serveis prestats.
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial. Reconeixement serveis previs – Administració Institucional. Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger. Reconeixement serveis previs – Personal laboral. Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
12. Règim laboral. 15. Retribucions. 16. Seguretat Social Funcionaris. 17. Situacions administratives. 14. Responsabilitat Històric de BODECO
Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
19. Vacances, permisos i llicències.
Altres
Règim Jurídic Històric de BODECO 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Altres Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix. Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat. Terminis processos d'estabilització.
2. Carrera administrativa
Altres Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí
3. Drets i deures
Altres Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
4. Incompatibilitats
Altres Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
5. Jornades i horaris
Altres Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
6. Provisió de llocs
Altres Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió. Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional. Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació Diferents qüestions sobre terminis possessoris Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
7. Reconeixement de serveis prestats
Altres Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial Reconeixement serveis previs – Administració Institucional Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger Reconeixement serveis previs – Personal laboral Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
8. Responsabilitat
Altres Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat Aplicació del règim disciplinari al personal eventual Prescripció de sanció greu Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
12. Vacances, permisos i llicències
Altres Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen Permís per deure inexcusable Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans. Gaudi del permís per naixement a temps parcial Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis. Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes. Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP. Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
13. Uns altres
Altres 13. UNS ALTRES
13. Uns altres Certificats en l'Administració General de l'Estat Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
Relacions Laborals
Funció Pública Diàleg Social
Relacions Laborals Negociació Col·lectiva
Diàleg Social Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Negociació Col·lectiva Taula de Negociació de personal funcionari Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat Taules Delegades
Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Negociació Col·lectiva Comissió Paritària
Negociació del personal laboral IV Conveni Únic Actes de la Comissió Paritària Acords de Civea en vigor
Comissió Negociadora
Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Negociació Col·lectiva Comissió Negociadora
Negociació V Conveni Únic Personal Laboral Actes
Informació General
Taula General de Negociació de les Administracions Públiques Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic Altres Acords
Eleccions Sindicals Seguiment Vagues de personal AGE Subvencions a organitzacions sindicals
Diàleg Social Convocatòries Anteriors
Igualtat
Relacions Laborals Plans per a la Igualtat de gènere Conciliació i corresponsabilitat Violència contra les dones Enfront de l'assetjament laboral i sexual
Responsabilitat Social Corporativa Prevenció
Órganos de colaboración
Funció Pública Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Órganos de colaboración Va unir Europea
Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública Xarxa EUPAN COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS Consejo de la Unión Europea Grupo de Trabajo Estatuto
Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) Mobilitat Internacional Relacions bilaterals
Órganos de colaboración interadministrativa
Registre Central de Personal
Funció Pública Butlletí Estadístic del RCP
Registre Central de Personal Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat Espai Siep Documentació del Registre Central de Personal
Registre Central de Personal Impresos Personal Funcionari Impresos Personal Laboral
Documentació del Registre Central de Personal Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Impresos d'inscripció Impresos de Personal Funcionari Docent Impresos de Personal Laboral Docent
Documentació del Registre Central de Personal Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Espai ISPA
Funció Pública ISPA 2025
Espai ISPA Comunitats Autonomas Comunitat Foral de Navarresa Ajuntaments Cargos electos de Corporaciones Locales Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
ESTADÍSTIQUES ISPA
Espai ISPA Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
ISPA NAVARRA 2025
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Funció Pública Novetats Normativa Reguladora FHCN Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Concursos ordinarios anteriores
Concursos ordinarios provisión puestos reservados Concurs Ordinari 2023 Concurs Ordinari 2022 Concurs Ordinari 2021 Concurs Ordinari 2020 Concurs Ordinari 2019 Concurs Ordinari 2018 Concurs Ordinari 2017
Concurs Ordinari 2024
Concursos unitaris provisió posats reservats
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Concursos unitarios anteriores
Concursos unitaris provisió posats reservats Concurs Unitari 2022 Concurso Unitario 2022 País Vasco Concurs Unitari 2021 Concurs Unitari 2020 Concurs Unitari 2019 Concurs Unitari 2018 Concurso Unitario 2017
Concurso Unitario 2023
Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Serveis especials Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball) Servicio en otras Administraciones Públicas Excedències
Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
Certificats funcionaris d'administració local Comissions de servei / Acumulacions
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Comissions de serveis Acumulació de funcions reservades
Inscripción méritos generales
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Inscripció del grau personal Inscripció de titulacions Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento Inscripción de servicios previos Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
Altres procediments
Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Permuta de llocs de treball reservat Remissió de consultes sobre el règim jurídic Recurso potestativo de reposición Jubilacions i prolongacions del servei actiu
Governança Pública
Funció Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Governança Pública Què és una càrrega administrativa? Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas Manual de Simplificació Administrativa i Reducció de Càrregues per a l'AGE Convenis amb organitzacions Compensación de cargas administrativas. One in - one out Simplificació de Procediments en les Administracions Públiques. Mapa de Situació Documentació de referència
Inspecció de Serveis
Governança Pública Normativa reguladora Guia d'auditoria per a inspectors de serveis Consultoria operativa de serveis Curs selectiu de la funció inspectora Vacants d'Inspectors/as de Serveis Informes de Simplificació i Reducció de Càrregues
Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​
Governança Pública Gestió de Cartes de Serveis en l'AGE Metodologia i Guies
Qualitat en les Administracions Públiques​ Guia per a la realització d'estudis d'anàlisis de la demanda i d'avaluació de la satisfacció dels usuaris (edició 2014) Modelo EFQM 2013 CAF 2013, el Marc Comú d'Avaluació CAF 2020 Guia per a la gestió de queixes i suggeriments (2013) Guia d'Interpretació del Model EFQM d'Excel·lència 2010 per a les Administracions Públiques CAF Educació (2010) CAF Procediment de Retroalimentació Externa (2009) Guia per al desenvolupament de Cartes de Serveis Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009) Guia per al reconeixement a l'excel·lència (2009) CAF 2006 El Valor de l'Excel·lència. Recomanacions per a l'excel·lència en la creació de valor públic a través del Model EFQM (2018).​​ Guia per a la Qualitat de l'Administració Pública, Una Caixa d'Eines per a Gestors, versió resumida Marc comú sobre les Cartes de Serveis en les Administracions Públiques Espanyoles (2015) Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics (2009)​​ Guia per a l'elaboració i gestió d'una carta de serveis en l'Administració Local Guia de models d'avaluació per a l'Administració Local
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Informe sobre l'Activitat dels Ministeris Espanyols (ISAM) Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Govern Obert La confiança en les Institucions Informe sobre percepció ciutadana en la prestació dels serveis públics​​ Estabilitat i millora en els serveis públics Qualitat i sostenibilitat dels serveis públics Qualitat dels Serveis Públics en temps d'austeritat La Qualitat dels Serveis Públics i les actituds dels ciutadans cap a les mesures modernitzadores de l'Administració Pública La importància dels Serveis Públics en el benestar dels ciutadans L'Administració Pública segons el parer dels ciutadans Agenda Pública i Satisfacció amb els Serveis Públics en l'Estat Autonòmic La percepció social dels Serveis Públics a Espanya 1985-2008 ​​​
Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2016 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2015 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2014 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2013 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2012 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2011 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2010 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2009 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2008
Avaluació E08/2007 de la Qualitat del servei dels Museus de titularitat estatal
Reconeixement: Certificacions i Premis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Reconeixement: Certificacions i Premis Organitzacions el nivell d'Excel·lència de les quals ha sigut certificat
Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Reconeixement: Certificacions i Premis Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIV Edició. Memòries Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XV Edició. Memòries XV edició. Galeria de Vídeos Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIII Edició Galeria d'imatges del lliurament de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XII Edició Galeria d'imatges del Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació 2014​​
Gestió del coneixement i difusió de bones pràctiques Assessorament, consultoria, assistència tècnica i Formació​ Xarxes Internacionals Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Qualitat en les Administracions Públiques​ Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Conferències de Qualitat en els Serveis Públics Galeria d'imatges de la 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions
Governança Pública Registre Electrònic d'Apoderaments Registro de Funcionarios Habilitados Registro Electrónico General Notificacions
Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Governança Pública Digitalització de documents i registre Assistència en la identificació i signatura electrònica Còpies autèntiques Apoderament
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Funció Pública Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Inicio Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto

Funció Pública

    • Directora General de Funció Pública
    • Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector General de Relacions Laborals
    • Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
        • Qui som
        • Una mica d'història
    • Subdirectora General del Sector Públic Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
      • Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen?
      • Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública?
      • Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris?
      • Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
      • Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad
      • Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
      • Jornades de Captació de Talent 2023
      • Jornades de Captació de Talent 2022
      • Jornadas de Captación de Talento 2021
      • Jornadas de Captación de Talento 2020
      • Jornadas de Captación de Talento 2019
      • Jornades de Captació de Talent 2024
      • Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único
      • Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic
      • Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Reserva de places per a personal amb discapacitat
        • Distribució de places per àrees d'interés
      • Cossos i Escales Generals de funcionaris
      • Cossos i Escales Especials de funcionaris
    • Procediments de personal
        • Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat
        • Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.
        • Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017)
        • Concurs de trasllats personal laboral 2018
        • Comissions de serveis
        • Permutes
        • Autorización bases de concursos
        • Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació
        • Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
            • ANY 2024
            • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
          • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
          • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
        • CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
        • Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
      • Reingressos laborals
      • Servei actiu
      • Servei especials
      • Serveis en altres AAPP
      • Excedència voluntària per interés particular
      • Excedència voluntària per agrupació familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensió de funcions
      • Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic
      • Expectativa de destino
      • Excedència forçosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
    • Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP
    • Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP
    • Jubilacions voluntàries
    • Renuncies
    • Front page Règim Jurídic
    • Legislació i documentació d'interés
      • Què és la Comissió Superior de Personal
      • Acords de la Comissió Superior de Personal
      • Què és Bodeco?
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau.
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys.
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo.
        • Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega.
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball.
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial.
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional.
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger.
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral.
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
      • 12. Règim laboral.
      • 15. Retribucions.
      • 16. Seguretat Social Funcionaris.
      • 17. Situacions administratives.
      • 14. Responsabilitat
        • INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacances, permisos i llicències.
      • Go to Altres
      • Històric de BODECO
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix.
        • Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal
        • Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil
        • Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar
        • Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació
        • Diferents qüestions sobre terminis possessoris
        • Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills
        • Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
        • Go to 7. Reconeixement de serveis prestats
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
        • Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat
        • Aplicació del règim disciplinari al personal eventual
        • Prescripció de sanció greu
        • Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari
        • Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
        • Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen
        • Permís per deure inexcusable
        • Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud
        • Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia
        • Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal
        • Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal
        • Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia
        • Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances
        • Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans.
        • Gaudi del permís per naixement a temps parcial
        • Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde
        • Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis.
        • Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar
        • Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
          • Certificats en l'Administració General de l'Estat
          • Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius
          • Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
          • Taula de Negociació de personal funcionari
            • Taules Delegades
            • Actes de la Comissió Paritària
            • Acords de Civea en vigor
          • Comissió Negociadora
            • Actes
          • Informació General
        • Taula General de Negociació de les Administracions Públiques
        • Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació
        • Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic
        • Altres Acords
      • Eleccions Sindicals
      • Seguiment Vagues de personal AGE
        • Convocatòries Anteriors
      • Plans per a la Igualtat de gènere
      • Conciliació i corresponsabilitat
      • Violència contra les dones
      • Enfront de l'assetjament laboral i sexual
    • Responsabilitat Social Corporativa
    • Prevenció
        • Xarxa EUPAN
        • COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de Trabajo Estatuto
      • Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE)
      • Mobilitat Internacional
      • Relacions bilaterals
    • Órganos de colaboración interadministrativa
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
    • Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat
    • Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat
    • Espai Siep
      • Impresos Personal Funcionari
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Impresos d'inscripció
      • Impresos de Personal Funcionari Docent
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Comunitats Autonomas
      • Comunitat Foral de Navarresa
      • Ajuntaments
      • Cargos electos de Corporaciones Locales
      • Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Novetats
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine
        • Concurs Ordinari 2023
        • Concurs Ordinari 2022
        • Concurs Ordinari 2021
        • Concurs Ordinari 2020
        • Concurs Ordinari 2019
        • Concurs Ordinari 2018
        • Concurs Ordinari 2017
      • Concurs Ordinari 2024
        • Concurs Unitari 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurs Unitari 2021
        • Concurs Unitari 2020
        • Concurs Unitari 2019
        • Concurs Unitari 2018
        • Concurso Unitario 2017
      • Concurso Unitario 2023
      • Serveis especials
      • Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball)
      • Servicio en otras Administraciones Públicas
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificats funcionaris d'administració local
      • Comissions de serveis
      • Acumulació de funcions reservades
      • Inscripció del grau personal
      • Inscripció de titulacions
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscripción de servicios previos
      • Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
      • Permuta de llocs de treball reservat
      • Remissió de consultes sobre el règim jurídic
      • Recurso potestativo de reposición
      • Jubilacions i prolongacions del servei actiu
  1. Inicie
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Altres
  6. 7. Reconeixement de serveis prestats

Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger

Quant als serveis prestats a l'estranger:

-Procedeix reconéixer els serveis prestats en les Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea.
-En el cas de Regne Unit, procedirà el reconeixement dels serveis prestats fins a la seua retirada de la Unió Europea.
-Pel que fa a les Administracions d'altres Estats, s'ha d'indicar que el reconeixement de serveis previs a l'efecte de triennis queda limitat a aquells serveis exercits per a organismes o entitats la naturalesa jurídica de les quals siga la d'Administració Pública d'un Estat membre de la Unió Europea.
-Quant a Organitzacions Internacionals, cal assenyalar la impossibilitat de subsumir a les Organitzacions Internacionals, en el concepte de “Administracions Públiques” previst en l'article 1 de la Llei 70/1978.

Quant a l'àmbit objectiu que comprén la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública (d'ara en avant, Llei 70/1978), l'article 1.1 circumscriu l'àmbit dels serveis prestats a la totalitat dels serveis indistintament prestats en:

“l'Administració de l'Estat, de la Local, de la Institucional, de la de Justícia, de la Jurisdicció del Treball i de la Seguretat Social”.

Per part seua, el Reial decret 1461/1982, de 25 de juny, pel qual es dicten normes d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de Reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, per part seua, regula en el seu article 1r els serveis computables i els efectes d'aquests:

“1. A l'efecte de perfeccionament de triennis, es computaran tots els serveis prestats pels funcionaris de carrera en qualsevol de les Administracions Públiques citades en l'article 1 de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, siga el que siga el règim jurídic en què els hagueren prestats, excepte aquells que tingueren el caràcter de prestacions personals obligatòries.”

Així, sorgeixen dubtes en relació amb el reconeixement de serveis prestats en l'àmbit internacional, que es procedeixen a analitzar:

i. Serveis prestats en Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea.

Respecte als serveis prestats en les Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea, cal assenyalar que la Llei 2/2004, de 27 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a 2005, amb efectes d'1 de gener de 2005 i vigència indefinida, va afegir una nova disposició addicional, la vint-i-sisena, a la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, per la qual es reconeixen els serveis prestats en les Administracions Públiques de qualssevol Estats membres de la Unió Europea, així com als serveis prestats en aquells Estats als quals, en virtut de Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors d'acord a la normativa comunitària, en concret, assenyala:

“1. Es computarà a l'efecte de triennis, el període de prestació de serveis en les Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea, previs a l'ingrés o reingrés en els corresponents Cossos i Escales, Classes o Categories de qualssevol Administracions Públiques, excepte aquells serveis que tingueren el caràcter de prestacions obligatòries. El còmput establit en el paràgraf anterior, serà així mateix d'aplicació als serveis prestats en l'Administració Pública d'aquells Estats als quals, en virtut de Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea.”

A l'hora de determinar si l'expressió “qualssevol Administracions Públiques” inclou les Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea, convé fer una sèrie de precisions.

Encara que la Llei de pressupostos per al 2005 l'assenyalava expressament no es va modificar la Llei 70/1978, de 26 de desembre, en el sentit de permetre que es tingueren efectivament en compte, en la funció pública espanyola, els períodes de servei coberts anteriorment pels ciutadans comunitaris en la funció pública d'altres Estats membres, la Comissió va decidir interposar un recurs per incompliment, el 7 de maig de 2004.

La Sentència de 23 de febrer de 2006 que resol el citat recurs (TJCE\2006\55) assenyala que, “basant-se en la jurisprudència del Tribunal de Justícia (…), el Regne d'Espanya ha de garantir que es tinguen efectivament en compte l'antiguitat i experiència professional adquirides pels ciutadans comunitaris en la funció pública d'un altre Estat membre i concedir-los, referent a això, els mateixos drets i avantatges en matèria de classificació i retribució que els reconeguts als ciutadans comunitaris que han adquirit una experiència similar en la funció pública espanyola”. Igualment, la Sentència recorda que “quan un organisme públic d'un Estat membre es proposa, en ocasió de la contractació de personal per a cobrir llocs que no estan compresos dins de l'àmbit d'aplicació de l'apartat 4 del citat article, prendre en consideració les activitats professionals anteriors exercides pels candidats en una Administració pública, aquest organisme no pot efectuar distincions, respecte als nacionals comunitaris, en funció que tals activitats hagen sigut exercides en l'Estat membre al qual pertany aquest organisme o en un altre Estat membre”.

Tenint en compte els fonaments jurídics d'esta Sentència, segons el parer d'este Centre Directiu, ha de fer-se una interpretació àmplia del concepte “les Administracions Públiques” considerant que en el mateix estan inclosos aquells organismes o entitats que poden entendre's integrats en les Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea, a l'efecte de reconeixement de serveis previs a l'empara del regulat en la Llei 70/71978, de 26 de desembre.

En conseqüència, es podran reconéixer els serveis prestats organismes o entitats integrats en les Administracions Públiques de tercers estats, sempre que no siguen serveis de caràcter obligatori, per al que serà necessari que l'Estat en qüestió siga un Estat membre de la Unió Europea o que, en virtut de Tractat Internacional celebrat per la Unió Europea i ratificat per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

ii. El cas de Regne Unit.

En el cas específic de Regne Unit, des de l'1 de gener de 2021 no forma part de la Unió Europea i, per tant, ja no es beneficia dels principis de lliure circulació de persones, lliure prestació de serveis i llibertat d'establiment, sense que haja tractat equivalent en la matèria.

Referent a això, ni la Llei 70/1978 ni la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per al 2005 establixen règims particulars per al supòsit en el qual la naturalesa de l'ens en el qual es presten serveis patisca modificacions des de la prestació dels serveis fins al moment del reconeixement.

Davant l'absència de concreció en la regulació, i d'acord amb un exercici interpretatiu tant sistemàtic com teleològic de la norma, resulta lògic deduir que els requisits per al reconeixement dels serveis s'han de complir en el moment en el qual els mateixos s'estan prestant. Així, serà en el període temporal en el qual els serveis van ser prestats en els que hauran de complir-se els requisits que exigeix la Llei 70/1978, i la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat de l'any 2005, en particular i en el que interessa en esta consulta, que l'Estat en qüestió siga un Estat membre de la Unió Europea.

Així mateix, cal assenyalar que l'article 50.3 del Tractat de la Unió Europea, establix que: “els Tractats deixaran d'aplicar-se a l'Estat que es retira a partir de la data d'entrada en vigor de l'Acord de Retirada o, en defecte d'això, als dos anys de la notificació, excepte si el Consell Europeu, d'acord amb aquest Estat, decideix per unanimitat prorrogar aquest termini”.

De conformitat amb el que es disposa en el citat precepte, es produïx l'Acord sobre la retirada del Regne Unit de Gran Bretanya i Irlanda del Nord de la Unió Europea i de la Comunitat Europea de l'Energia Atòmica, en el qual es contempla un període transitori que finalitza el 31 de desembre de 2020.

Tenint en consideració el citat període transitori, segons el parer d'esta unitat, podran reconéixer-se els serveis prestats al Regne Unit, com a Estat membre de la Unió Europea, sempre que es complisquen els requisits exigibles i es tracte de serveis prestats abans de l'1 de gener de 2021, puix que, com s'ha exposat anteriorment, el 31 de desembre de 2020 va finalitzar el període transitori previst en l'Acord sobre la retirada del Regne Unit de Gran Bretanya i Irlanda del Nord de la Unió Europea i de la Comunitat Europea de l'Energia Atòmica.

iii. Administracions d'altres Estats.

A la vista del marc jurídic esbossat es conclou que el reconeixement de serveis previs a l'efecte de triennis, efectes en els quals el consultant centra les seues qüestions, queda limitat a aquells serveis exercits per a organismes o entitats la naturalesa jurídica de les quals siga la d'Administració Pública d'un Estat membre de la Unió Europea.

iv. Serveis prestats en organitzacions internacionals.

Per a determinar si escau el reconeixement dels serveis prestats en organitzacions internacionals hem d'analitzar si podria incloure's a una organització internacional en l'àmbit de la Llei 70/1978, és a dir, si pot considerar-se que és una “Administració Pública” a aquest efecte.

Les conseqüències que té el reconeixement de serveis fan que l'ampliació de l'àmbit d'aplicació de la normativa reguladora haja de contemplar-se amb criteris restrictius.

En el cas de les Organitzacions Internacionals, aquestes no poden incloure's automàticament en este concepte, per les raons que segueixen a continuació:

Les Administracions Públiques a Espanya tenen com a objectiu fonamental la prestació dels serveis públics a través de l'execució de les polítiques desenvolupades per l'òrgan de govern del qual depenguen per a donar compliment a les demandes dels ciutadans. Per a garantir l'adequada realització de les seues activitats, l'ordenament jurídic dota generalment a les Administracions d'una sèrie de potestats exorbitants que pot fer valdre en les seues relacions amb els ciutadans afectats per la seua actuació, si bé sempre dins dels límits marcats per la Constitució i les lleis. Sense perjudici de les relacions internacionals que puga mantindre amb altres països, l'àmbit d'actuació de les administracions públiques se circumscriu a un àmbit territorial determinat (estatal, autonòmic o local), sobre el qual desenvolupen la seua activitat.

Per part seua, les Organitzacions Internacionals són ens, constituïts per un Acord entre diversos Estats, que desenvolupen activitats en benefici dels Estats membres o, fins i tot d'un benefici més general. Desenvolupen la seua actuació en el marc del Dret Internacional Públic i estan subjectes al que disposen els seus Estats membres en els seus acords constitutius. La seua actuació no té per què estar dirigida a la prestació de serveis públics i generalment es desenvolupa en un àmbit transnacional. Resulta, per tant, molt difícil subsumir a una Organització Internacional en el concepte de “Administració Pública” previst en la Llei 70/1978.

No obstant això, cal tindre en compte que a vegades els serveis prestats en l'Organització Internacional, es van prestar “a través del Ministeri d'Afers exteriors i Cooperació”.

Això podria significar que els serveis es van prestar en qualitat d'empleat de l'Administració General de l'Estat i que, per tant, serien susceptibles de ser computats a l'efecte de serveis previs.

Per a confirmar este fet serà necessari determinar amb qui estava vinculat jurídicament l'interessat en el moment de prestar els serveis que pretén siguen reconeguts, ja que, en definitiva, l'element determinant per a establir si uns serveis han de reconéixer-se com a “serveis previs” és que s'haja establit una relació sinal·lagmàtica entre l'interessat i l'Administració en qüestió, en la qual l'interessat presta uns serveis a l'Administració (dels quals aquesta es beneficia) obtenint una remuneració a canvi, abonada per aquella. La dinàmica de les missions d'una Organització Internacional requereix de la participació de nacionals dels seus Estats membres.

En conclusió, no procediria reconéixer els serveis prestats en les missions de l'Organització Internacional com a serveis previs a l'empara del que es preveu en la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de Reconeixement de Serveis Previs en l'Administració Pública. Esta conclusió es basa en dos motius fonamentals:

a) La impossibilitat de subsumir a les Organitzacions Internacionals, en el concepte de “Administracions Públiques” previst en l'article 1 de la Llei 70/1978.

b) L'absència d'un vincle jurídic estatutari o laboral entre qualsevol Administració Pública i l'interessat en el moment de l'acompliment dels serveis que impedeix considerar que aquests serveis es van prestar per o per a alguna Administració Pública i, per tant, que puguen ser considerats com a serveis

i. Documentació exigible.

Finalment, cal fer referència a la documentació exigible per a donar per acreditats els serveis previs a l'estranger, de no existir una regulació específica sobre aquest tema, pareix que hauria d'estar-se analògicament als requeriments nacionals, de manera que les certificacions aportades comporten en tot cas el mateix grau de fehaciencia que la documentació nacional comparable.

Respecte de l'exigència de traducció jurada a la qual s'al·ludeix en la consulta, pareix que ha d'aplicar-se amb caràcter general el preceptuat en l'article 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques en relació amb la llengua dels procediments: “La llengua dels procediments tramitats per l'Administració General de l'Estat serà el castellà (…)”.

Interessa així mateix en este punt l'article 144 de la Llei 1/2000, de 7 de gener, d'Enjudiciament Civil pel qual regula el tractament dels documents probatoris redactats en idioma no oficial:

“1. A tot document redactat en idioma que no siga el castellà o, en el seu cas, la llengua oficial pròpia de la Comunitat Autònoma de què es tracte, s'acompanyarà la traducció d'aquest.

2. Aquesta traducció podrà ser feta privadament i, en tal cas, si alguna de les parts la impugnara dins dels cinc dies següents des del trasllat, manifestant que no la té per fidel i exacta i expressant les raons de la discrepància, el Secretari judicial ordenarà, respecte de la part que existisca discrepància, la traducció oficial del document, a costa de qui l'haguera presentat.

3. No obstant això, si la traducció oficial realitzada a instàncies de part resultara ser substancialment idèntica a la privada, les despeses derivades d'aquella seran a càrrec de qui la va sol·licitar.”

Sense embuts pareixeria necessari per tant que davant documentació estrangera mitjançant la qual pretenguen acreditar-se serveis previs conste, d'una part, la “legalització” del document o certificat acreditatiu, de manera que, conforme al sistema de “postil·la” o al qual procedisca en Dret, li quede a l'Administració espanyola degudament justificada l'autenticitat d'aquest, i d'un altre costat, que el document vinga acompanyat d'una traducció oficial que permeta comprendre el seu tenor literal.

Això, no obstant això, serà l'òrgan instructor del procediment, en tant que competent per a realitzar la valoració dels elements probatoris, el que resolga si cap, donades les concretes circumstàncies que envolten a un determinat expedient, considerar el document estranger fidedigne en tota la seua extensió, formal i material, sense necessitat d'exigir que la seua presentació s'ajuste per complet als extrems avantdits.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies