logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cover Ministeri
Cover Organigrama
Cover Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Cover Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Cover Secretaria d'Estat de Funció Pública
Cover Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Participació pública en projectes normatius
Cover Consulta pública prèvia
Cover Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Cover Audiència i informació pública
Cover Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Cover Empleo
Cover Personal Laboral
Cover Personal Funcionari
Cover Concursos 2025
Cover Funció Pública
Cover La Secretaria
Cover Captació de talent
Cover Funció Pública
Cover Qui som
Cover Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Accés a l'Ocupació Pública
Cover Resol dubtes
Cover Coneix a fons l'Ocupació Pública
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Jornades de Captació de Talent
Cover Convocatòries Personal Laboral
Cover Ofertes d'Ocupació Pública
Cover 2024
Cover 2023
Cover 2022
Cover Convocatòries Personal Funcionari
Cover Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Cover Concursos de traslados
Cover Personal laboral
Cover Mobilitat de les persones ocupades públiques
Cover Mobilitat del personal funcionari de carrera
Cover Mobilitat del personal laboral
Cover CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Cover ANY 2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Cover ANY 2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Cover ANY 2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Cover ANY 2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Cover CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cover CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Cover ANY 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Cover ANY 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Cover CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Cover Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Cover Reingresse funcionaris
Cover Situacions administratives personal funcionari
Cover Règim Jurídic
Cover Comissió Superior de Personal
Cover Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa.
Cover 3. Condicions de treball.
Cover 4. Incompatibilitats.
Cover 7. Jornada i horaris.
Cover 10. Provisió de llocs.
Cover 11. Reconeixement de serveis prestats.
Cover Històric de BODECO
Cover Altres
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa
Cover 3. Drets i deures
Cover 4. Incompatibilitats
Cover 5. Jornades i horaris
Cover 6. Provisió de llocs
Cover 7. Reconeixement de serveis prestats
Cover 8. Responsabilitat
Cover 12. Vacances, permisos i llicències
Cover 13. Uns altres
Cover 13. UNS ALTRES
Cover Relacions Laborals
Cover Diàleg Social
Cover Negociació Col·lectiva
Cover Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Cover Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Cover Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Cover Comissió Paritària
Cover Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Cover Comissió Negociadora
Cover Subvencions a organitzacions sindicals
Cover Igualtat
Cover Órganos de colaboración
Cover Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Cover Va unir Europea
Cover Registre Central de Personal
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Documentació del Registre Central de Personal
Cover Impresos Personal Laboral
Cover Impresos de Personal Laboral Docent
Cover Espai ISPA
Cover ISPA 2025
Cover ESTADÍSTIQUES ISPA
Cover Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Cover Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Cover Concursos ordinarios anteriores
Cover Concursos unitaris provisió posats reservats
Cover Concursos unitarios anteriores
Cover Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cover Excedències
Cover Comissions de servei / Acumulacions
Cover Inscripción méritos generales
Cover Altres procediments
Cover Governança Pública
Cover Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Cover Inspecció de Serveis
Cover Qualitat en les Administracions Públiques​
Cover Metodologia i Guies
Cover Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Cover Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Cover Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Cover Reconeixement: Certificacions i Premis
Cover Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Cover Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Cover Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Cover Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Cover 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Cover Registres electrònics i notificacions
Cover Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cover Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Cover Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 7. Jornada i horaris.

Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.

La jornada intensiva d'estiu des de l'1 de juny i fins al 30 de setembre per causes de conciliació es configura com un dret individual de cada funcionari i, per tant, encara que tots dos progenitors presten serveis en una mateixa unitat, no caldria limitar aquest dret per tal circumstància. Haurà de quedar acreditat que existeixen motius de conciliació per a poder acollir-se a aquesta jornada; pel que el centre gestor podrà sol·licitar la documentació que acredite en cada cas tal extrem.

La consulta es refereix al gaudi de la jornada d'estiu establida en l'apartat 7.1 de la Resolució de 28 de febrer de 2019, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es dicten instruccions sobre jornada i horaris de treball del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics. En concret, se sol·licita informe respecte a si tots dos progenitors poden gaudir d'esta jornada des de l'1 de gener i fins al 30 de setembre, quan tots dos presten serveis en la mateixa unitat administrativa.

Així mateix, se sol·licita informe respecte a si s'ha d'acreditar convivència amb el menor o custòdia compartida, en cas de separació o divorci.

L'article 47 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: “Les Administracions Públiques establiran la jornada general i les especials de treball dels seus funcionaris públics. La jornada de treball podrà ser a temps complet o a temps parcial”.

D'un altre costat, l'apartat 7.1 de la Resolució de 28 de febrer de 2019, en regular la jornada intensiva d'estiu, establix el que segueix:

“7.1 Durant el període comprés entre el 16 de juny i el 15 de setembre, tots dos inclusivament, es podrà establir una jornada intensiva de treball, a raó de sis hores i mitja continuades de treball, a desenvolupar entre les 8.00 i les 15.00 hores, de dilluns a divendres. En el cas dels empleats i empleades que realitzen jornada només de vesprada hauran de realitzar sis hores i mitja continuades de treball, entre les 14.30 i les 21.30 hores, de dilluns a divendres.

Per motius de conciliació de la vida familiar i laboral, els empleats i empleades públics amb descendents o persones subjectes a la seua tutela o acolliment de fins a 12 anys d'edat, sempre que convisquen amb el sol·licitant i depenguen d'este, estant al seu càrrec, podran acollir-se a esta modalitat de jornada intensiva des de l'1 de juny i fins al 30 de setembre. Este dret podrà exercir-se també l'any que el menor complisca l'edat de 12 anys. (…)”.

Per part seua, l'apartat 2.4.e) de la Resolució, establix que el calendari laboral haurà de respectar, en tot cas l'acomodació de l'horari a les necessitats del servei i a les funcions del centre.

És a dir, l'apartat 7.1 de la citada Resolució preveu, d'una banda, la possibilitat d'establir una jornada d'estiu, des del 16 de juny al 15 de setembre; i per una altra, el dret dels empleats públics inclosos en l'àmbit d'aplicació d'aquesta, de poder acollir-se a la jornada d'estiu, per motius de conciliació de la vida personal, familiar i laboral, des de l'1 de juny i fins al 30 de setembre.

A més, aquesta jornada s'ha de preveure en el corresponent calendari laboral, el qual, com s'ha indicat haurà de respectar, en tot cas, les necessitats del servei i les funcions del centre.

Tant la jornada d'estiu com l'extensió d'esta que es produïx per motius de conciliació de la vida personal, familiar i laboral per als qui tenen fills de fins a dotze anys d'edat, és un dret individual de cadascun dels progenitors en la seua condició de tals, sense que s'haja establit cap limitació en eixe sentit.

És a dir, l'adaptació de la jornada per causes de conciliació de la vida personal, laboral i familiar es preveu com un dret individual de cada funcionari i, per tant, encara que tots dos progenitors presten serveis en una mateixa unitat, no caldria limitar aquest dret per tal circumstància.

Diferent qüestió seria si s'acreditaren degudament necessitats del servei. No obstant això, ha de tindre's en compte que, en tant la jornada d'estiu “ampliada” per causes de conciliació es configura com un dret per la pròpia Resolució, s'hauran d'adoptar les mesures necessàries en cada unitat perquè els empleats públics puguen gaudir de tal dret i únicament es limite el mateix, amb caràcter excepcional, per necessitats de servei degudament acreditades.

Finalment, en relació amb la pregunta sobre si s'ha d'exigir convivència amb el menor o custòdia compartida, en cas de separació o divorci, cal entendre, a la llum de l'indicat en l'apartat 7.1, segon paràgraf, de la ja citada Resolució, que haurà de quedar acreditat que existeixen motius de conciliació per a poder acollir-se a aquesta jornada; pel que el centre gestor podrà sol·licitar la documentació que acredite en cada cas tal extrem.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies