logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cover Ministeri
Cover Organigrama
Cover Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Cover Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Cover Secretaria d'Estat de Funció Pública
Cover Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Participació pública en projectes normatius
Cover Consulta pública prèvia
Cover Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Cover Audiència i informació pública
Cover Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Cover Empleo
Cover Personal Laboral
Cover Personal Funcionari
Cover Concursos 2025
Cover Funció Pública
Cover La Secretaria
Cover Captació de talent
Cover Funció Pública
Cover Qui som
Cover Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Accés a l'Ocupació Pública
Cover Resol dubtes
Cover Coneix a fons l'Ocupació Pública
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Jornades de Captació de Talent
Cover Convocatòries Personal Laboral
Cover Ofertes d'Ocupació Pública
Cover 2024
Cover 2023
Cover 2022
Cover Convocatòries Personal Funcionari
Cover Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Cover Concursos de traslados
Cover Personal laboral
Cover Mobilitat de les persones ocupades públiques
Cover Mobilitat del personal funcionari de carrera
Cover Mobilitat del personal laboral
Cover CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Cover ANY 2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Cover ANY 2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Cover ANY 2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Cover ANY 2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Cover CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cover CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Cover ANY 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Cover ANY 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Cover CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Cover Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Cover Reingresse funcionaris
Cover Situacions administratives personal funcionari
Cover Règim Jurídic
Cover Comissió Superior de Personal
Cover Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa.
Cover 3. Condicions de treball.
Cover 4. Incompatibilitats.
Cover 7. Jornada i horaris.
Cover 10. Provisió de llocs.
Cover 11. Reconeixement de serveis prestats.
Cover Històric de BODECO
Cover Altres
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa
Cover 3. Drets i deures
Cover 4. Incompatibilitats
Cover 5. Jornades i horaris
Cover 6. Provisió de llocs
Cover 7. Reconeixement de serveis prestats
Cover 8. Responsabilitat
Cover 12. Vacances, permisos i llicències
Cover 13. Uns altres
Cover 13. UNS ALTRES
Cover Relacions Laborals
Cover Diàleg Social
Cover Negociació Col·lectiva
Cover Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Cover Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Cover Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Cover Comissió Paritària
Cover Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Cover Comissió Negociadora
Cover Subvencions a organitzacions sindicals
Cover Igualtat
Cover Órganos de colaboración
Cover Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Cover Va unir Europea
Cover Registre Central de Personal
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Documentació del Registre Central de Personal
Cover Impresos Personal Laboral
Cover Impresos de Personal Laboral Docent
Cover Espai ISPA
Cover ISPA 2025
Cover ESTADÍSTIQUES ISPA
Cover Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Cover Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Cover Concursos ordinarios anteriores
Cover Concursos unitaris provisió posats reservats
Cover Concursos unitarios anteriores
Cover Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cover Excedències
Cover Comissions de servei / Acumulacions
Cover Inscripción méritos generales
Cover Altres procediments
Cover Governança Pública
Cover Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Cover Inspecció de Serveis
Cover Qualitat en les Administracions Públiques​
Cover Metodologia i Guies
Cover Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Cover Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Cover Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Cover Reconeixement: Certificacions i Premis
Cover Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Cover Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Cover Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Cover Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Cover 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Cover Registres electrònics i notificacions
Cover Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cover Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Cover Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.

No cal nomenar funcionari interí d'un determinat Cos o Escala a una persona que ja ostente la condició de funcionari de carrera d'eixe mateix Cos o Escala. En concret, i per al cas objecte de consulta, no cal nomenar funcionari interí del Cos de Professors Titulars d'Universitat a una persona que ja ostente la condició de funcionari de carrera d'eixe mateix Cos, amb independència que es trobe com a funcionari de carrera de l'esmentat Cos en la situació administrativa d'excedència per prestació de serveis en el sector públic.

La consulta versa sobre la possibilitat d'anotar en el Registre Central de Personal (RCP) el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.

Si bé la consulta es refereix a un funcionari d'un Cos Docent Universitari s'entén que l'argumentació podria estendre's a qualsevol altre Cos o Escala.

La Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, disposa en el seu article 68, dedicat als Cossos docents universitaris, el següent:

“Article 68. Cossos docents universitaris.

1. El professorat universitari funcionari pertanyerà als següents cossos docents:

a) Catedràtiques i Catedràtics d'Universitat.

b) Professores i Professors Titulars d'Universitat.

El profesorado perteneciente a estos cuerpos tendrá plena capacidad docente e investigadora.

2. El professorat funcionari es regirà per les bases establides en esta llei orgànica i en la seua normativa de desenvolupament, per les disposicions que, en virtut de les seues competències, dicten les Comunitats Autònomes, per la legislació general de funció pública que li siga aplicable i pels Estatuts de la seua universitat.”

D'acord amb la legislació d'Universitats, la funció pública docent es constituïx a través de Cossos d'àmbit nacional, sense perjudici de les competències atribuïdes a les Universitats per a la convocatòria i desenvolupament dels concursos d'accés, així com per al nomenament com a funcionaris de carrera del Cos docent universitari d'aquells aspirants que hagen obtingut plaça després de la superació de l'indicat concurs.

L'article 5 del Reial decret 898/1985, de 30 d'abril, sobre règim del professorat universitari, relatiu a les situacions administratives dels funcionaris públics dels Cossos docents universitaris, establix que:

“1. Els funcionaris dels cossos docents universitaris estaran en servei actiu quan, en virtut de nomenament, ocupen una plaça de les plantilles de la Universitat.

2. Les restants situacions administratives previstes en la legislació general de funcionaris seran també d'igual aplicació als docents universitaris. (…)”.

Consultat el Registre Central de Personal (RCP) consta que, el funcionari de carrera docent referit, es troba en la situació administrativa d'excedència per prestació de serveis en el sector públic.

Així mateix, el RCP indica que l'esmentat funcionari exercia plaça com a funcionari de carrera del Cos de Professors Titulars d'Universitat en una Universitat diferent a la Universitat en la qual ara pretén ser nomenat com a funcionari interí del Cos de Professors Titulars d'Universitat.

La declaració de la situació administrativa d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic, o la “excedència per incompatibilitat”, com es qualifica en altres normes, procedeix quan es passe a prestar serveis amb la condició de funcionari o amb caràcter de personal laboral en Organismes o entitats del sector públic i no els corresponga quedar en les situacions de servei actiu o serveis especials.

Per tant cal concloure que, si el funcionari objecte de consulta es troba en la situació administrativa d'excedència per prestació de serveis en el sector públic, i entenent que la situació declarada és correcta, és perquè està exercint un lloc en l'Administració pública amb caràcter de funcionari o com a personal laboral.

Partint del fet que el funcionari excedent en el Cos universitari docent es troba en l'actualitat prestant serveis com a personal funcionari d'un altre cos o escala o com a personal laboral en l'Administració Pública, procedeix analitzar si hi ha la possibilitat de nomenar a aquell com a funcionari interí del Cos al qual ja pertany com a funcionari de carrera –encara que es trobe en el mateix en la situació d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic-.

Per a això, en primer lloc, cal acudir a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, que regula els supòsits de compatibilitat entre dos llocs de treball en el sector públic.

L'article tercer de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, disposa que només es podrà exercir “un segon lloc de treball o activitat en el sector públic en els supòsits previstos en la mateixa per a les funcions docent i sanitària, en els casos a què es refereixen els articles 5 i 6 i en els quals, per raó d'interés públic, es determinen pel Consell de Ministres, mitjançant Reial decret, o òrgan de Govern de la Comunitat Autònoma, en l'àmbit de les seues respectives competències; en este últim supòsit l'activitat només podrà prestar-se en règim laboral, a temps parcial i amb duració determinada, en les condicions establides per la Legislació Laboral.”

En concret, quant a la compatibilitat amb l'ensenyament universitari, l'article 4.2 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, establix que:

“2. Als catedràtics i professors titulars d'universitat i als catedràtics d'escoles universitàries podrà autoritzar-se, complides les restants exigències d'esta Llei, la compatibilitat per a l'acompliment d'un segon lloc de treball en el sector públic sanitari o de caràcter exclusivament investigador en centres públics de recerca, dins de l'àrea d'especialitat del seu departament universitari i sempre que els dos llocs vengen reglamentàriament autoritzats com de prestació a temps parcial.

Recíprocament, als qui exercisquen un dels definits com a segon lloc en el paràgraf anterior, podrà autoritzar-se la compatibilitat per a exercir un dels llocs docents universitaris a què es fa referència. (…)”

En el present assumpte, es desconeix quin és el lloc de treball que ve exercint el funcionari en qüestió, en virtut del qual se li ha atorgat l'excedència per prestació de serveis en el sector públic.

En tot cas, perquè poguera compatibilitzar aquest lloc amb el de catedràtic o professor titular d'universitat, d'acord amb el que es preveu en l'article 4.2 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, hauria de tractara d'un lloc de treball en el sector públic sanitari, o de caràcter exclusivament investigador en centres públics de recerca, dins de l'àrea d'especialitat del seu departament universitari i que, reglamentàriament, els dos llocs estigueren autoritzats com de prestació a temps parcial.

En el cas plantejat, d'acord amb la informació que obra en el RCP, el funcionari en qüestió és Doctor en Medicina i Cirurgia.

Per això, partint de la hipòtesi que vinga exercint un lloc de treball inclòs en l'àmbit de l'article 4.2 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre –sanitat o recerca públiques-, cal examinar si cal nomenar com a funcionari interí del Cos de Professors Titulars d'Universitat a algú que ja és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos i que es troba en la situació administrativa d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector publique.

Referent a això cal recordar que el supòsit de fet que permet declarar la situació administrativa d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic –també denominada per altres legislacions, excedència per incompatibilitat- consisteix en el fet que es deixa de prestar serveis en un determinat cos o escala com a conseqüència de prestar serveis en un altre cos o escala, o d'exercir un lloc com a personal laboral en l'Administració Pública.

Amb base en això, s'entén que no cal nomenar funcionari interí en un determinat cos o escala a algú que ja ostenta la condició de funcionari de carrera en eixe mateix cos o escala; ja que si això ocorreguera, suposaria que esta persona torna a prestar serveis en el cos al qual pertany i, per tant, es produiria una incoherència que no pot salvar-se, consistent en què, mentre que el funcionari es troba en la situació administrativa d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic en eixe cos, al seu torn, i en virtut d'un altre títol, torna a prestar serveis en eixe mateix cos. Es tracta d'una contradictio in terminis.

A més, de permetre tal situació, s'estaria emparant un abús de dret, que consistiria a utilitzar la via del nomenament com a funcionari interí del mateix cos per a canviar-se de localitat o lloc, defugint així els procediments de provisió de llocs de treball legalment previstos.

Finalment, i com ja s'ha indicat, no pot oblidar-se que els funcionaris docents universitaris s'integren en Cossos d'àmbit nacional, en el present assumpte, el Cos de Professors Titulars d'Universitat, sense perjudici de la Universitat en la qual cada funcionari pertanyent a este Cos preste serveis.

Per tot l'exposat, es conclou que no cal nomenar funcionari interí del Cos de Professors Titulars d'Universitat a una persona que ja ostente la condició de funcionari de carrera d'eixe mateix Cos, amb independència que es trobe com a funcionari de carrera de l'esmentat Cos en la situació administrativa d'excedència per prestació de serveis en el sector públic.

Així mateix, s'entén que l'argumentació podria estendre's a qualsevol altre Cos o Escala, de manera que no cal nomenar funcionari interí d'un determinat Cos o Escala a una persona que ja ostente la condició de funcionari de carrera d'eixe mateix Cos o Escala.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies