MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza
Ren azala Talentua erakartzea
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024
Ren azala 2023
Ren azala 2022
Ren azala Funtzionarioen deialdiak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea
Ren azala Administrazioaren egoera
Ren azala Araubide juridikoa
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
Ren azala BODECO ren historikoa
Ren azala Beste batzuk
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
Ren azala 13. Beste batzuk
Ren azala 13. BESTELAKOAK
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
Ren azala Igualdad.
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
Ren azala Gidabaimenak
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa
Ren azala Beste prozedura batzuk
Ren azala Gobernantza Publikoa
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan
Ren azala Metodologia eta gidak
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena.
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Ren azala Info DANA
Hasiera  
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA  
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak  
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa  
Kontaktua  
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.

BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero.

Ezin da kidego edo eskala jakin bateko bitarteko funtzionario izendatu jada kidego edo eskala horretako karrerako funtzionario den pertsona. Zehazki, kontsultaren xede den kasurako, ezin da Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoko bitarteko funtzionario izendatu dagoeneko kidego horretako karrerako funtzionario den pertsona bat, kidego horretako karrerako funtzionario gisa sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko eszedentziaren administrazio-egoeran egon edo ez.

Kontsulta horren bidez, Langileen Erregistro Nagusian (BBB) bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera aztertzen da, kidego horretako karrerako funtzionarioa denean.

Kontsulta Unibertsitateko Irakasleen Kidego bateko funtzionario bati buruzkoa bada ere, argudiaketa beste edozein Kidego edo Eskalatara zabal daitekeela ulertzen da.

Unibertsitate Sistemaren martxoaren 22ko 2/2023 Lege Organikoaren 68. artikuluak, unibertsitateko irakasleen kidegoei buruzkoak, hau xedatzen du:

“68. artikulua. Unibertsitateko irakasleen kidegoak.

1. Ingalaterra Unibertsitateko irakasle funtzionarioak irakaskuntza-kidego hauetakoak izango dira:

a) Unibertsitateko katedradunak.

b) Unibertsitateko irakasle titularrak.

Kidego horietako irakasleek irakaskuntza eta ikerketarako gaitasun osoa izanen dute.

2. Ingalaterra Irakasle funtzionarioak arautuko dira lege organiko honetan eta berau garatzeko araudian ezarritako oinarrien arabera, autonomia-erkidegoek beren eskumenen arabera ematen dituzten xedapenen arabera, aplikatzekoa zaien funtzio publikoko legeria orokorraren arabera eta beren unibertsitateko estatutuen arabera.”

Unibertsitateei buruzko legeriarekin bat etorriz, irakaskuntzako funtzio publikoa nazio-eremuko Kidegoen bitartez eratzen da, unibertsitateei sarbide-lehiaketak deitu eta garatzeko esleitutako eskumenei kalterik egin gabe, bai eta aipatu lehiaketa gainditu ondoren plaza lortu duten hautagaiak Unibertsitateko irakasleen Kidegoko karrerako funtzionario izendatzeko ere.

Unibertsitateko irakasleen araubideari buruzko apirilaren 30eko 898/1985 Errege Dekretuaren 5. artikuluak, unibertsitateko irakasleen kidegoetako funtzionario publikoen administrazio-egoerei buruzkoak, hau ezartzen du:

“1. Unibertsitateko irakasleen kidegoetako funtzionarioak jarduneko zerbitzuan arituko dira, baldin eta, izendapena dela bide, unibertsitateko plantillako lanpostu bat betetzen badute.

2. Ingalaterra Funtzionarioen legeria orokorrean ezarritako gainerako administrazio-egoerak unibertsitateko irakasleei ere aplikatuko zaizkie. (…)”.

Langileen Erregistro Zentralari (BBB) kontsulta egin ondoren, egiaztatu da irakaskuntzako karrerako funtzionario hori eszedentziako administrazio-egoeran dagoela sektore publikoan zerbitzuak emateagatik.

Halaber, BBBk adierazten du aipatutako funtzionarioak Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoko karrerako funtzionario gisa betetzen zuela lanpostua orain Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoko bitarteko funtzionario izendatu nahi duten Unibertsitateaz bestelako batean.

Sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko borondatezko eszedentziaren administrazio-egoera edo “bateraezintasunagatiko eszedentzia” deklaratzea, beste arau batzuetan kalifikatzen den bezala, bidezkoa da sektore publikoko organismo edo erakundeetan zerbitzuak funtzionario edo lan-kontratuko langile gisa ematen hasten direnean eta zerbitzu aktiboko edo zerbitzu bereziko egoeretan ez daudenean.

Beraz, ondorio hau atera behar da: kontsultaren xede den funtzionarioa sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko eszedentziaren administrazio-egoeran badago, eta deklaratutako egoera zuzena dela ulertzen bada, administrazio publikoan funtzionario edo lan-kontratuko langile gisa lanpostu bat betetzen ari delako da.

Unibertsitateko irakasleen kidegoan eszedentzian dagoen funtzionarioa gaur egun beste kidego edo eskala bateko funtzionario gisa edo Administrazio Publikoan lan-kontratuko langile gisa lanean ari denez, aztertu behar da ea aukerarik dagoen hura karrerako funtzionario gisa dagoeneko bere kidegoko bitarteko funtzionario izendatzeko –nahiz eta kidego horretan egon sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko borondatezko eszedentzia-.

Horretarako, lehenik eta behin, Administrazio Publikoetako Langileen Bateraezintasunei buruzko abenduaren 26ko 53/1984 Legera jo behar da; lege horrek sektore publikoko bi lanposturen arteko bateragarritasun-kasuak arautzen ditu.

Abenduaren 26ko 53/1984 Legearen hirugarren artikuluak honako hau xedatzen du: “bigarren lanpostu edo jarduera bat sektore publikoan, irakaskuntza- eta osasun-funtzioetarako aurreikusitako kasuetan, 5. eta 6. artikuluetan aipatzen diren kasuetan, eta, interes publikoa dela-eta, Ministro Kontseiluak, errege-dekretu bidez edo autonomia-erkidegoko gobernu-organoaren bidez zehazten dituen kasuetan, dagozkien eskumenen esparruan; azken kasu horretan, jarduera lan-araubidean soilik eman ahal izango da, lanaldi partzialean eta iraupen mugatuarekin, lan-legeriak ezarritako baldintzetan”.

Zehazki, unibertsitateko irakaskuntzarekiko bateragarritasunari dagokionez, abenduaren 26ko 53/1984 Legearen 4.2 artikuluak hau ezartzen du:

“2. Unibertsitateko katedradun eta irakasle titularrei eta unibertsitate-eskoletako katedradunei baimendu ahal izango zaie, lege honen gainerako eskakizunak beteta, bateragarritasuna, osasun-sektore publikoan bigarren lanpostu bat betetzeko edo ikerketa-zentro publikoetan soilik ikertzaile aritzeko, beren unibertsitate-sailaren espezialitate-arloaren barruan, baldin eta bi lanpostu horiek lanaldi partzialeko prestazio gisa baimenduta badaude erregelamendu bidez.

Aurreko paragrafoan bigarren postutzat definitutakoetako bat betetzen dutenei, berriz, bateragarritasuna baimendu ahal izango zaie, aipatzen diren unibertsitateko irakasle-postuetako bat betetzeko. (…)”

Gai honi dagokionez, ez dakigu zein den funtzionarioak betetzen duen lanpostua, eta, ondorioz, sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko eszedentzia eman zaio.

Nolanahi ere, lanpostu hori unibertsitateko katedradun edo irakasle titularraren lanpostuarekin bateratu ahal izateko, abenduaren 26ko 53/1984 Legearen 4.2 artikuluan aurreikusitakoaren arabera, osasun-sektore publikoko lanpostu bat izan beharko luke, edo ikerketa-zentro publikoetako ikertzaile soila, bere unibertsitate-sailaren espezialitate-arloaren barruan, eta, erregelamendu bidez, bi lanpostu horiek lanaldi partzialeko prestazio gisa baimenduta egon beharko lukete.

Kasu honetan, BBBn dagoen informazioaren arabera, funtzionarioa Medikuntzan eta Kirurgian doktorea da.

Horregatik, abenduaren 26ko 53/1984 Legearen 4.2 artikuluan jasotako lanpostu bat –osasun edo ikerketa publikoa– betetzen ari den hipotesitik abiatuta, aztertu behar da ea Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoko bitarteko funtzionario izendatu daitekeen kidego horretako karrerako funtzionario bat, zeina borondatezko eszedentzian baitago sektore publikoan zerbitzuak emateagatik.

Horri dagokionez, gogoratu behar da sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko borondatezko eszedentziaren administrazio-egoera deklaratzeko aukera ematen duen kasua –beste legeri batzuengatik ere deitzen zaio, bateraezinezko eszedentzia– honako honetan datzala: kidego edo eskala jakin batean zerbitzuak emateari uztean, beste kidego edo eskala batean zerbitzuak ematearen ondorioz, edo Administrazio Publikoan lan-kontratuko langile gisa lanpostu bat betetzearen ondorioz.

Hori oinarri hartuta, kidego edo eskala jakin batean jada karrerako funtzionarioa den inor ezin da bitarteko funtzionario izendatu kidego edo eskala horretan; izan ere, hori gertatuko balitz, pertsona horrek bere kidegoan zerbitzuak ematen jarraituko luke, eta, beraz, inkoherentzia bat sortuko litzateke, eta inkoherentzia hori ezin izango litzateke gainditu. Izan ere, funtzionarioa borondatezko eszedentzian dago kidego horretan zerbitzuak emateagatik, eta, aldi berean, beste kidego batean, zerbitzuak ematen ditu. Hau da: kontraesana in terminis.

Gainera, egoera hori baimentzeaz gain, zuzenbidezko gehiegikeria bat babestuko litzateke, hau da, kidego bereko bitarteko funtzionario izendatzearen bidea erabiliko litzateke lekuz edo lanpostuz aldatzeko, horrela legeak aurreikusten dituen lanpostuak betetzeko prozedurak saihestuz.

Azkenik, eta adierazi den bezala, ezin dugu ahaztu unibertsitateko irakasle funtzionarioak nazio-eremuko kidegoetan sartzen direla, gai honetan, Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoa, kidego horretako funtzionario bakoitzak zerbitzuak ematen dituen unibertsitateari kalterik egin gabe.

Horiek horrela, Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoko behin-behineko funtzionario ezin da kidego horretako karrerako funtzionarioa izendatu, nahiz eta kidego horretako karrerako funtzionarioa izan eta sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko eszedentziaren administrazio-egoeran egon.

Halaber, argudiaketa beste edozein kidego edo eskalatara ere heda litekeela ulertzen da, eta, beraz, ezin da kidego edo eskala jakin bateko bitarteko funtzionario izendatu jada kidego edo eskala horretako karrerako funtzionario den pertsona.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika