logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carrera administrativa.

Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1

No és possible accedir per promoció interna des del Subgrup C1 al Subgrup A1, sinó que, des del Subgrup C1 es podria promocionar “al Subgrup immediatament superior”, és a dir, al Subgrup A2.

La consulta versa sobre la posibilidad de promoción interna desde el Subgrupo C1 al Subgrupo A1. En concreto, se señala que en una entidad local se han planteado recursos por parte de algunos funcionarios que pertenecen al Subgrupo C1, quienes pretenden, en base a la disposición transitoria tercera del texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público, aprobado por el Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre (en adelante, TRLEBEP), acceder directamente por promoción interna al Subgrupo A1 sin pasar por el Subgrupo A2.

L'entitat local entén que la promoció interna des del Subgrup C1 només cap al Subgrup A2 però no a l'A1 i, per això, sol·licita la interpretació de l'apartat tercer de la Disposició Transitòria Tercera del TRLEBEP.

En este sentido, se ha de indicar que el artículo 3.1 del TRLEBEP dispone que “el personal funcionario de las entidades locales se rige por la legislación estatal que resulte de aplicación, de la que forma parte este Estatuto y por la legislación de las comunidades autónomas, con respeto a la autonomía local”.

Según el artículo 16.3 c) de esta misma norma, se entiende por promoción interna, “el ascenso desde un cuerpo o escala de un Subgrupo, o Grupo de clasificación profesional en el supuesto de que éste no tenga Subgrupo, a otro superior, de acuerdo con lo establecido en el artículo 18”.

Por su parte, el apartado tercero de la disposición transitoria tercera señala que, “los funcionarios del Subgrupo C1 que reúnan la titulación exigida podrán promocionar al Grupo A sin necesidad de pasar por el nuevo Grupo B, de acuerdo con lo establecido en el artículo 18 de este Estatuto”.

Este precepte ha de ser interpretat, en tot cas, d'acord amb les regles generals previstes en l'article 3 del Codi Civil, conforme al qual, “les normes s'interpretaran segons el sentit propi de les seues paraules, en relació amb el context, els antecedents històrics i legislatius, i la realitat social del temps en què han de ser aplicades, atenent fonamentalment de l'esperit i finalitat d'aquelles”.

Conforme a l'anterior, seguint la remissió expressa que realitza la disposició transitòria tercera, cal acudir a l'article 18, que recull les bases del dret a la promoció interna aplicables a totes les Administracions Públiques, garantint, entre altres, els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat. En concret, l'apartat segon d'aquest article assenyala el que segueix:

“Els funcionaris hauran de posseir els requisits exigits per a l'ingrés, tindre una antiguitat de, almenys, dos anys de servei actiu en l'inferior Subgrup, o Grup de classificació professional, en el cas que aquest no tinga Subgrup i superar les corresponents proves selectives”.

Com a regla general, a la llum de l'exposat, la promoció vertical s'efectua des del Subgrup immediatament inferior, excepte en el supòsit de l'actual Grup B que no té Subgrup, al Subgrup immediatament superior.

Però esta regla general admet una excepció prevista, precisament, en la disposició transitòria tercera, que permet l'accés per promoció interna des del Subgrup C1 al Grup A, sense necessitat de passar pel nou Grup B i d'acord amb el que s'estableix en l'article 18. L'al·lusió expressa a este últim precepte suposa interpretar aquesta excepcionalitat de la manera més ajustada possible a la norma que regeix en matèria de promoció interna, això és, com la possibilitat de promocionar des del Subgrup C1 al Subgrup A2 exclusivament.

En virtut de quant antecedeix, s'estima, en conseqüència, que no és possible accedir per promoció interna des del Subgrup C1 al Subgrup A1, sinó que, des del Subgrup C1 es podria promocionar “al Subgrup immediatament superior”, és a dir, al Subgrup A2.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Las respuestas a consultas contenidas en este boletín atienden a las cuestiones planteadas a la luz de la normativa vigente en el momento de su emisión, de manera que dichas respuestas pueden verse afectadas por modificaciones legislativas posteriores o resoluciones judiciales.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies