logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cover Ministeri
Cover Organigrama
Cover Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
Cover Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals
Cover Secretaria d'Estat de Funció Pública
Cover Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Cover Participació pública en projectes normatius
Cover Consulta pública prèvia
Cover Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Cover Audiència i informació pública
Cover Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Cover Empleo
Cover Personal Laboral
Cover Personal Funcionari
Cover Concursos 2025
Cover Funció Pública
Cover La Secretaria
Cover Captació de talent
Cover Funció Pública
Cover Qui som
Cover Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Cover Accés a l'Ocupació Pública
Cover Resol dubtes
Cover Coneix a fons l'Ocupació Pública
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Jornades de Captació de Talent
Cover Convocatòries Personal Laboral
Cover Ofertes d'Ocupació Pública
Cover 2024
Cover 2023
Cover 2022
Cover Convocatòries Personal Funcionari
Cover Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
Cover Concursos de traslados
Cover Personal laboral
Cover Mobilitat de les persones ocupades públiques
Cover Mobilitat del personal funcionari de carrera
Cover Mobilitat del personal laboral
Cover CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Cover ANY 2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Cover ANY 2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Cover ANY 2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Cover ANY 2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Cover Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Cover CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cover CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Cover ANY 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Cover ANY 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Cover CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Cover CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Cover Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Cover Reingresse funcionaris
Cover Situacions administratives personal funcionari
Cover Règim Jurídic
Cover Comissió Superior de Personal
Cover Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa.
Cover 3. Condicions de treball.
Cover 4. Incompatibilitats.
Cover 7. Jornada i horaris.
Cover 10. Provisió de llocs.
Cover 11. Reconeixement de serveis prestats.
Cover Històric de BODECO
Cover Altres
Cover 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Cover 2. Carrera administrativa
Cover 3. Drets i deures
Cover 4. Incompatibilitats
Cover 5. Jornades i horaris
Cover 6. Provisió de llocs
Cover 7. Reconeixement de serveis prestats
Cover 8. Responsabilitat
Cover 12. Vacances, permisos i llicències
Cover 13. Uns altres
Cover 13. UNS ALTRES
Cover Relacions Laborals
Cover Diàleg Social
Cover Negociació Col·lectiva
Cover Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Cover Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Cover Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Cover Comissió Paritària
Cover Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Cover Comissió Negociadora
Cover Subvencions a organitzacions sindicals
Cover Igualtat
Cover Órganos de colaboración
Cover Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Cover Va unir Europea
Cover Registre Central de Personal
Cover Butlletí Estadístic del RCP
Cover Documentació del Registre Central de Personal
Cover Impresos Personal Laboral
Cover Impresos de Personal Laboral Docent
Cover Espai ISPA
Cover ISPA 2025
Cover ESTADÍSTIQUES ISPA
Cover Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Cover Concursos ordinarios provisión puestos reservados
Cover Concursos ordinarios anteriores
Cover Concursos unitaris provisió posats reservats
Cover Concursos unitarios anteriores
Cover Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cover Excedències
Cover Comissions de servei / Acumulacions
Cover Inscripción méritos generales
Cover Altres procediments
Cover Governança Pública
Cover Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Cover Inspecció de Serveis
Cover Qualitat en les Administracions Públiques​
Cover Metodologia i Guies
Cover Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Cover Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Cover Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Cover Reconeixement: Certificacions i Premis
Cover Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
Cover Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Cover Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Cover Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Cover 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Cover Registres electrònics i notificacions
Cover Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cover Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Cover Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
  • Cover Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Cover Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Cover Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carrera administrativa.

Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1

No és possible accedir per promoció interna des del Subgrup C1 al Subgrup A1, sinó que, des del Subgrup C1 es podria promocionar “al Subgrup immediatament superior”, és a dir, al Subgrup A2.

La consulta versa sobre la posibilidad de promoción interna desde el Subgrupo C1 al Subgrupo A1. En concreto, se señala que en una entidad local se han planteado recursos por parte de algunos funcionarios que pertenecen al Subgrupo C1, quienes pretenden, en base a la disposición transitoria tercera del texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público, aprobado por el Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre (en adelante, TRLEBEP), acceder directamente por promoción interna al Subgrupo A1 sin pasar por el Subgrupo A2.

L'entitat local entén que la promoció interna des del Subgrup C1 només cap al Subgrup A2 però no a l'A1 i, per això, sol·licita la interpretació de l'apartat tercer de la Disposició Transitòria Tercera del TRLEBEP.

En este sentido, se ha de indicar que el artículo 3.1 del TRLEBEP dispone que “el personal funcionario de las entidades locales se rige por la legislación estatal que resulte de aplicación, de la que forma parte este Estatuto y por la legislación de las comunidades autónomas, con respeto a la autonomía local”.

Según el artículo 16.3 c) de esta misma norma, se entiende por promoción interna, “el ascenso desde un cuerpo o escala de un Subgrupo, o Grupo de clasificación profesional en el supuesto de que éste no tenga Subgrupo, a otro superior, de acuerdo con lo establecido en el artículo 18”.

Por su parte, el apartado tercero de la disposición transitoria tercera señala que, “los funcionarios del Subgrupo C1 que reúnan la titulación exigida podrán promocionar al Grupo A sin necesidad de pasar por el nuevo Grupo B, de acuerdo con lo establecido en el artículo 18 de este Estatuto”.

Este precepte ha de ser interpretat, en tot cas, d'acord amb les regles generals previstes en l'article 3 del Codi Civil, conforme al qual, “les normes s'interpretaran segons el sentit propi de les seues paraules, en relació amb el context, els antecedents històrics i legislatius, i la realitat social del temps en què han de ser aplicades, atenent fonamentalment de l'esperit i finalitat d'aquelles”.

Conforme a l'anterior, seguint la remissió expressa que realitza la disposició transitòria tercera, cal acudir a l'article 18, que recull les bases del dret a la promoció interna aplicables a totes les Administracions Públiques, garantint, entre altres, els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat. En concret, l'apartat segon d'aquest article assenyala el que segueix:

“Els funcionaris hauran de posseir els requisits exigits per a l'ingrés, tindre una antiguitat de, almenys, dos anys de servei actiu en l'inferior Subgrup, o Grup de classificació professional, en el cas que aquest no tinga Subgrup i superar les corresponents proves selectives”.

Com a regla general, a la llum de l'exposat, la promoció vertical s'efectua des del Subgrup immediatament inferior, excepte en el supòsit de l'actual Grup B que no té Subgrup, al Subgrup immediatament superior.

Però esta regla general admet una excepció prevista, precisament, en la disposició transitòria tercera, que permet l'accés per promoció interna des del Subgrup C1 al Grup A, sense necessitat de passar pel nou Grup B i d'acord amb el que s'estableix en l'article 18. L'al·lusió expressa a este últim precepte suposa interpretar aquesta excepcionalitat de la manera més ajustada possible a la norma que regeix en matèria de promoció interna, això és, com la possibilitat de promocionar des del Subgrup C1 al Subgrup A2 exclusivament.

En virtut de quant antecedeix, s'estima, en conseqüència, que no és possible accedir per promoció interna des del Subgrup C1 al Subgrup A1, sinó que, des del Subgrup C1 es podria promocionar “al Subgrup immediatament superior”, és a dir, al Subgrup A2.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Las respuestas a consultas contenidas en este boletín atienden a las cuestiones planteadas a la luz de la normativa vigente en el momento de su emisión, de manera que dichas respuestas pueden verse afectadas por modificaciones legislativas posteriores o resoluciones judiciales.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies