logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carreira administrativa.

Cómputo do prazo posesorio para efectos de consolidación de grao persoal

O prazo posesorio ha de computarse para efectos de consolidación de grao con respecto ao posto no que se toma posesión cando corresponda, contabilizándose, para efectos do posto de orixe, unicamente os do prazo previsto para o cesamento no mesmo.

A cuestión exposta versa sobre a forma de computar, para efectos de recoñecemento de grao persoal, o prazo posesorio.

Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación, que neste caso é o Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao Servizo da Administración, aprobado polo Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo (RGI, en diante).

Tendo en conta o anterior, a cuestión exposta céntrase en determinar a imputación dos tempos de cesamento e toma de posesión nun novo posto e, en concreto, que sucede cando un funcionario cumpre un grao durante o prazo posesorio.

A este respecto, o artigo 48 RGI establece o seguinte:

“1. O prazo para tomar posesión será de tres días hábiles se non implica cambio de residencia do funcionario, ou dun mes se comporta cambio de residencia ou o reingreso ao servizo activo.

O prazo de toma de posesión empezará a contarse a partir do día seguinte ao do cesamento, que deberá efectuarse dentro dos tres días hábiles seguintes á publicación da resolución do concurso no «Boletín Oficial do Estado». Se a resolución comporta o reingreso ao servizo activo, o prazo de toma de posesión deberá computarse desde a esta publicación.(…)

4. Efectuada a toma de posesión, o prazo posesorio considerarase como de servizo activo para todos os efectos, excepto nos supostos de reingreso desde a situación de excedencia voluntaria ou excedencia por coidado de fillos unha vez transcorrido o primeiro ano.”

Nestes supostos de cambio de posto non existen baleiros na prestación de servizos posto que o funcionario traballou interrumpidamente de forma que cada prazo (de cesamento e de toma de posesión) aplicarase para a consolidación, no seu caso, dun ou outro grao, o que haberá de analizarse á luz do previsto no art. 70 RGI (concordante co previsto no art. 21 da Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública, vixente nesta materia de acordo con o previsto na Disposición adicional cuarta.2 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado por Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro), que recolle as regras xerais sobre o grao persoal e, en particular, respecto dos da interrupción ou non dos prazos para consolidar un determinado grao persoal.

Por tanto, dado o carácter de servizo activo do prazo posesorio previsto no artigo 48 do Regulamento aprobado por Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, este prazo posesorio ha de computarse para efectos de consolidación de grao con respecto ao posto no que se toma posesión cando corresponda, contabilizándose, para efectos do posto de orixe, unicamente os do prazo previsto para o cesamento no mesmo.

Como exemplo da aplicación deste criterio para os efectos de determinar se se produciu ou non a consolidación dun determinado grao, exponse o caso dun funcionario que ten consolidado un grao 28, ocupa un nivel 30 desde o 1 de agosto de 2011 e cesa o 9 de xullo de 2013, pero non toma posesión no seu novo destino de nivel 28 ata o 1 de agosto de 2013.

É dicir, dado que por 22 días está en período posesorio (no caso concreto o funcionario cesara en Madrid e íase destinado ao exterior), exponse se podería consolidar o nivel 30 (xa que se se entende que durante ese prazo segue consolidando en nivel 30, transcorrerían os dous anos necesarios para iso previstos no art. 70 RGI) ou pola contra non sería posible.

Da información achegada dedúcese que o cesamento do funcionario no posto de nivel 30 produciuse con carácter voluntario, nese caso e dado o carácter de servizo activo do prazo posesorio, os mesmos han de computarse para efectos de consolidación de grao con respecto ao posto no que se toma posesión, tal e como se mencionou que prevé o artigo 48.4 RGI. Contabilizándose para efectos de consolidación de grao nivel 30 do posto anterior, unicamente os do prazo previsto para o cesamento no mesmo (neste caso, ata o 9 de xullo de 2013).

De maneira que o prazo de toma de posesión (a partir desa data ata o 1 de agosto) imputarase unicamente ao novo posto de nivel 28, o que non permite consolidar finalmente o nivel 30. E iso dado que unha vez pasa o prazo contemplado para o cesamento no mesmo prodúcese unha interrupción na prestación de servizos neste, non transcorrendo o prazo de dous anos necesario para consolidar o 30.

En conclusión, tal e como se sinalou, o prazo posesorio ha de computarse para efectos de consolidación de grao con respecto ao posto no que se toma posesión cando corresponda, contabilizándose, para efectos do posto de orixe, unicamente os do prazo previsto para o cesamento no mesmo.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies