logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Portada de Ministeri
Portada de Organigrama
Portada de Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
Portada de Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
Portada de Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
Portada de Secretaria d'Estat de Funció Pública
Portada de Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Portada de Participació pública en projectes normatius
Portada de Consulta pública prèvia
Portada de Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Portada de Audiència i informació pública
Portada de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Portada de Ocupació
Portada de Personal Laboral
Portada de Personal Funcionari
Portada de Concursos 2025
Portada de Funció Pública
Portada de La Secretaria
Portada de Captació de talent
Portada de Funció Pública
Portada de Qui som
Portada de Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Accés a l'Ocupació Pública
Portada de Resol dubtes
Portada de Coneix a fons l'Ocupació Pública
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Jornades de Captació de Talent
Portada de Convocatòries Personal Laboral
Portada de Ofertes d'Ocupació Pública
Portada de 2024
Portada de 2023
Portada de 2022
Portada de Convocatòries Personal Funcionari
Portada de Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic
Portada de Concursos de traslados
Portada de Personal laboral
Portada de Mobilitat de les persones ocupades públiques
Portada de Mobilitat del personal funcionari de carrera
Portada de Mobilitat del personal laboral
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Portada de ANY 2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Portada de ANY 2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Portada de ANY 2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Portada de ANY 2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Portada de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Portada de CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Portada de ANY 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de ANY 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Portada de Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Portada de Reingresso funcionaris
Portada de Situacions administratives personal funcionari
Portada de Règim Jurídic
Portada de Comissió Superior de Personal
Portada de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa.
Portada de 3. Condicions de treball.
Portada de 4. Incompatibilitats.
Portada de 7. Jornada i horaris.
Portada de 10. Provisió de llocs.
Portada de 11. Reconeixement de serveis prestats.
Portada de Històric de BODECO
Portada de Altres
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa
Portada de 3. Drets i deures
Portada de 4. Incompatibilitats
Portada de 5. Jornades i horaris
Portada de 6. Provisió de llocs
Portada de 7. Reconeixement de serveis prestats
Portada de 8. Responsabilitat
Portada de 12. Vacances, permisos i llicències
Portada de 13. Altres
Portada de 13. UNS ALTRES
Portada de Relacions Laborals
Portada de Diàleg Social
Portada de Negociació Col·lectiva
Portada de Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Portada de Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Portada de Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Portada de Comissió Paritària
Portada de Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Portada de Comissió Negociadora
Portada de Subvencions a organitzacions sindicals
Portada de Igualtat
Portada de Órganos de colaboración
Portada de Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Portada de Va unir Europea
Portada de Registre Central de Personal
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Documentació del Registre Central de Personal
Portada de Impresos Personal Laboral
Portada de Impresos de Personal Laboral Docent
Portada de Espai ISPA
Portada de ISPA 2025
Portada de ESTADÍSTIQUES ISPA
Portada de Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Concursos ordinaris provisió posats reservats
Portada de Concursos ordinarios anteriores
Portada de Concursos unitaris provisió posats reservats
Portada de Concursos unitarios anteriores
Portada de Canvis de situacions administratives dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Excedències
Portada de Comissions de servei / Acumulacions
Portada de Inscripció mèrits generals
Portada de Altres procediments
Portada de Governança Pública
Portada de Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Portada de Inspecció de Serveis
Portada de Qualitat en les Administracions Públiques​
Portada de Metodologia i Guies
Portada de Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Portada de Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Portada de Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Portada de Reconeixement: Certificacions i Premis
Portada de Certificació del Nivell d'Excel·lència de les Organitzacions
Portada de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Portada de Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Portada de Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de Registres electrònics i notificacions
Portada de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Portada de Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Portada de Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Portada de Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Portada de Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carrera administrativa.

Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal

El termini possessori ha de computar-se a l'efecte de consolidació de grau respecte al lloc en el qual es pren possessió quan correspongui, comptabilitzant-se, a l'efecte del lloc d'origen, únicament els del termini previst per al cessament en aquest.

La qüestió plantejada versa sobre la manera de computar, a l'efecte de reconeixement de grau personal, el termini possessori.

Així, en primer lloc, cal analitzar el marc jurídic d'aplicació, que en aquest cas és el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març (RGI, d'ara endavant).

Tenint en compte l'anterior, la qüestió plantejada se centra en determinar la imputació dels temps de cessament i presa de possessió en un nou lloc i, en concret, què succeeix quan un funcionari compleix un grau durant el termini possessori.

Referent a això, l'article 48 RGI estableix el següent:

“1. El termini per a prendre possessió serà de tres dies hàbils si no implica canvi de residència del funcionari, o d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu.

El termini de presa de possessió començarà a comptar-se a partir de l'endemà del del cessament, que haurà d'efectuar-se dins dels tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el «Boletín Oficial del Estado». Si la resolució comporta el reingrés al servei actiu, el termini de presa de possessió haurà de computar-se des d'aquesta publicació.(…)

4. Efectuada la presa de possessió, el termini possessori es considerarà com de servei actiu amb caràcter general, excepte en els supòsits de reingrés des de la situació d'excedència voluntària o excedència per cura de fills una vegada transcorregut el primer any.”

En aquests supòsits de canvi de lloc no existeixen buits en la prestació de serveis perquè el funcionari ha treballat interrompudament de manera que cada termini (de cessament i de presa de possessió) s'aplicarà per a la consolidació, si escau, de l'un o l'altre grau, la qual cosa haurà d'analitzar-se a la llum del que es preveu en l'art. 70 RGI (concordant amb el que es preveu en l'art. 21 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, vigent en aquesta matèria d'acord amb el que es preveu en la Disposició addicional quarta.2 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre), que recull les regles generals sobre el grau personal i, en particular, respecte dels de la interrupció o no dels terminis per a consolidar un determinat grau personal.

Per tant, donat el caràcter de servei actiu del termini possessori previst en l'article 48 del Reglament aprovat per Reial decret 364/1995, de 10 de març, aquest termini possessori ha de computar-se a l'efecte de consolidació de grau respecte al lloc en el qual es pren possessió quan correspongui, comptabilitzant-se, a l'efecte del lloc d'origen, únicament els del termini previst per al cessament en aquest.

Com a exemple de l'aplicació d'aquest criteri a l'efecte de determinar si s'ha produït o no la consolidació d'un determinat grau, es planteja el cas d'un funcionari que té consolidat un grau 28, ocupa un nivell 30 des de l'1 d'agost de 2011 i cessa el 9 de juliol de 2013, però no pren possessió en la seva nova destinació de nivell 28 fins a l'1 d'agost de 2013.

És a dir, atès que per 22 dies està en període possessori (en el cas concret el funcionari havia cessat a Madrid i s'anava destinat a l'exterior), es planteja si podria consolidar el nivell 30 (ja que si s'entén que durant aquest termini continua consolidant en nivell 30, haurien transcorregut els dos anys necessaris per a això previstos en l'art. 70 RGI) o per contra no seria possible.

De la informació aportada es dedueix que el cessament del funcionari en el lloc de nivell 30 s'ha produït amb caràcter voluntari, i en aquest cas i donat el caràcter de servei actiu del termini possessori, els mateixos han de computar-se a l'efecte de consolidació de grau respecte al lloc en el qual es pren possessió, tal com s'ha esmentat que preveu l'article 48.4 RGI. Comptabilitzant-se a l'efecte de consolidació de grau nivell 30 del lloc anterior, únicament els del termini previst per al cessament en el mateix (en aquest cas, fins al 9 de juliol de 2013).

De manera que el termini de presa de possessió (a partir d'aquesta data fins a l'1 d'agost) s'imputarà únicament al nou lloc de nivell 28, la qual cosa no permet consolidar finalment el nivell 30. I això atès que una vegada passa el termini contemplat per al cessament en el mateix es produeix una interrupció en la prestació de serveis en aquest, no havent transcorregut el termini de dos anys necessari per a haver consolidat el 30.

En conclusió, tal com s'ha assenyalat, el termini possessori ha de computar-se a l'efecte de consolidació de grau respecte al lloc en el qual es pren possessió quan correspongui, comptabilitzant-se, a l'efecte del lloc d'origen, únicament els del termini previst per al cessament en aquest.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'aquest centre directiu, les respostes a consultes que emet aquesta direcció general posseeixen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es refereixin. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es correspongui amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en aquest butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seva emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies