logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 7. Xornada e horarios.

Posibilidade de realizar xornada ordinaria durante períodos de vacacións ou festivos por parte de funcionarios que de maneira habitual realizan xornada reducida por interese particular

Con carácter xeral, nada se opón a que os interesados poidan solicitar o pase á xornada completa antes do goce das vacacións, días festivos ou períodos de xornada especial, no entanto, unha vez finalice o mesmo se solicita de novo a redución de xornada, podería comportar unha fraude de lei.

A cuestión exposta versa sobre a posibilidade de que os funcionarios acollidos a unha redución da xornada ordinaria por interese particular soliciten o pase á xornada ordinaria nos períodos de vacacións, festivos ou naqueles períodos nos que exista unha xornada especial.

Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación. As Administracións Públicas son competentes para establecer a ordenación do tempo de traballo do persoal ao seu servizo, de acordo con o establecido nos artigos 47 e 51 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado por Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro (TREBEP).

No ámbito da Administración Xeral do Estado resulta de aplicación a Resolución do 28 de febreiro de 2019, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se ditan instrucións sobre xornada e horarios de traballo do persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos.

No apartado quinto da esta Resolución recóllese a posibilidade de, naqueles casos en que resulte compatible coa natureza do posto desempeñado e coas funcións do centro de traballo, o persoal que ocupe postos de traballo cuxo nivel de complemento de destino sexa igual ou inferior ao 28 solicite ao órgano competente o recoñecemento dunha xornada reducida, ininterrompida, das 9:00 ás 14:00 horas, de luns a venres, percibindo o 75% das súas retribucións.

En todo caso, a Unidade correspondente poderá denegar a xornada reducida no caso que non sexa compatible coa natureza do posto e coas funcións do centro de traballo, ou no caso de que non se cumpran os requisitos establecidos no este precepto, esta denegación, conforme o artigo 35 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, deberá ser motivada.

Tendo en conta o anterior, a cuestión exposta céntrase na posibilidade de denegar o pase á xornada ordinaria ao persoal ao que se lle autorizou a redución de xornada por interese particular no caso de que, reiteradamente, soliciten este pase exclusivamente nos períodos de vacacións ou festivos e naqueles períodos de tempo en que a xornada do centro é reducida, para así percibir durante os estes períodos a totalidade das súas retribucións, infórmase que, poderase aplicar o criterio seguido por este Centro Directivo, por analogía, en relación á redución de xornada por garda legal.

Neste sentido, con carácter xeral, e por analogía, nada se opón a que os interesados poidan solicitar o pase á xornada completa antes do goce das vacacións, días festivos ou períodos de xornada especial, no entanto, unha vez finalice o mesmo se solicita de novo a redución de xornada, podería comportar unha fraude de lei.

Iso referéndase polo disposto na Sentenza do 14 de maio de 1998, da Sección Primeira da Sala Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia, nun asunto no que unha funcionaria quería establecer períodos concretos para o goce do permiso por redución de garda legal segundo os seus intereses, establece nos seus Fundamentos Xurídicos Segundo e Terceiro o seguinte:

“ (…) É obvio que a recorrente non pretende facer uso da redución de xornada nas épocas de xornada escolar continuada nin nas de vacacións escolares, e si en cambio nos restantes períodos, temporalizando dese modo á súa unilateral elección, o goce da xornada reducida. Pero é obvio tamén que a finalidade da norma en que a recorrente trata de achar amparo á súa pretensión, que non é outra que a de compatibilizar o traballo co coidado e a atención do menor, non é exactamente coincidente coa perseguida pola actora que, ao parecer, só busca a completa percepción das súas retribucións fóra daqueles períodos non lectivos ou de xornada continuada. (…)

E é que a razón de que se conceda a redución da xornada responde á concreta necesidade de procurar, sen detrimento do traballo remunerado, a atención e coidado do menor ou diminuído; por iso tal razón existe ou non existe, o que non parece lóxico é que a mesma apareza e desapareza segundo os intereses da demandante, temporalizando o seu pedimento na forma que lle convén”.

É por iso que, no caso de que estas solicitudes sexan reiteradas e vaian referidas, exclusivamente, a períodos de vacacións, festivos ou xornadas especiais, poderán ser denegadas de forma motivada se, de acordo ás circunstancias concorrentes, a Unidade de Persoal estima que as mesmas poden constituír unha fraude de lei.

En conclusión, nada obsta a que se solicite o cambio a xornada ordinaria, sen prexuízo de que a Unidade de Persoal avalíe se existe fraude de lei na conduta do empregado público.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies