logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 3. Condicións de traballo.

Obrigatoriedade de colexiación de funcionarios públicos

No ámbito das Administracións Públicas e baixo a condición de funcionario ou outra clase de empregado público só se poderá exercer unha “profesión colexiada” sen estar colexiado cando unha norma con rango de lei ditada polo Estado así o permita. Non obstante o anterior, ha de terse en conta que non cabería esixir como requisito xeral para adquirir a condición de funcionario de carreira a pertenza a un colexio profesional, aínda cando se trate dun Corpo con funcións propias dunha profesión colexiada, debendo atenderse neste último caso, para poder esixir esta colexiación, ás funcións propias do posto de traballo finalmente ocupado polo funcionario.

A consulta expón a esixencia da colexiación obrigatoria de determinados colectivos profesionais para poder exercer a súa actividade, en concreto, dos empregados públicos que prestan servizos para ou a través dunha Administración Pública. Así mesmo, consúltase se a colexiación puidese ser un requisito necesario para adquirir a condición de funcionario de carreira.

Con carácter previo, é preciso destacar que a regulación sobre profesións reguladas e colexiadas e, polo tanto, o alcance e interpretación das estas normas, corresponde ao Ministerio de Economía, Comercio e Empresa, a través da Dirección Xeral de Política Económica.

En canto á obrigatoriedade da colexiación para os funcionarios, debe sinalarse que o artigo 3.2 da Lei 2/1974, do 13 de febreiro, sobre Colexios profesionais, dispón que: “Será requisito indispensable para o exercicio das profesións acharse incorporado ao Colexio profesional correspondente cando así o estableza unha lei estatal”.

Segundo o precepto transcrito, a regra xeral é que, cando así o estableza unha lei estatal, para o exercicio das chamadas “profesións colexiadas” será requisito indispensable estar incorporado como exercente no colexio profesional correspondente.

No entanto, para o ámbito das Administracións Públicas, determinadas normas estatais estableceron excepcións a esta regra. Así, o artigo 544.2 da Lei Orgánica 6/1985, do 1 de xullo, do Poder Xudicial, que dispón que:

“A colexiación dos Avogados, Procuradores e Graduados Sociais será obrigatoria para actuar ante os Xulgados e Tribunais nos termos previstos nesta Lei e pola lexislación xeral sobre colexios profesionais, salvo que actúen ao servizo das Administracións públicas ou entidades públicas por razón de dependencia funcionarial ou laboral”.

Outra das excepcións que se estableceu polo lexislador estatal é a regulada no artigo 42 da Lei 39/2007, do 19 de novembro, da carreira militar, que establece:

“A capacidade profesional específica dos membros das Forzas Armadas para exercer as competencias correspondentes a cada posto orgánico determinarase polos labores do seu corpo, polas facultades da súa escala e especialidades e polo seu emprego.

Esta capacidade habilita, conforme os títulos militares, académicos e profesionais que se posúan, aos que se integran ou adscriben en cada corpo e escala para o exercicio das súas competencias e o desempeño dos seus labores en todos aqueles destinos ou postos que poidan ocupar, sen que sexa necesario ningún outro requisito de colexiación profesional”.

En virtude do que antecede, enténdese que no ámbito das Administracións Públicas e baixo a condición de funcionario ou outra clase de empregado público só se poderá exercer unha “profesión colexiada” sen estar colexiado cando unha norma con rango de lei ditada polo Estado así o permita; pola contra, cando o lexislador estatal non estableza tal exención, á luz da doutrina constitucional, o exercicio das estas profesións implicará a necesidade de estar incorporado como exercente no correspondente colexio profesional, sen que a existencia dunha relación funcionarial exima do cumprimento deste requisito.

Non obstante indicar, ha de terse en conta que a inscrición ou non nun colexio profesional non é un requisito necesario para adquirir a condición de funcionario de carreira, debendo facerse respecto diso unha serie de consideracións.

O texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro (TRLEBEP), non fai mención algunha nin esixe como requisito para o acceso á función pública o de pertencer a un determinado colexio profesional.

A adquisición da condición de funcionario de carreira realízase mediante o ingreso nun determinado Corpo ou Escala, tras a superación do correspondente proceso selectivo e o cumprimento do resto de requisitos, requisitos entre os que, como se sinalou, a lei non inclúe o da pertenza a colexio profesional algún.

Aos distintos Corpos e Escalas adóitaselles atribuír o exercicio dunha serie de funcións.

En concreto, existen determinados Corpos aos que, se ben se lles atribúe o exercicio de funcións coincidentes ou propias dunha profesión regulada ou colexiada, tal atribución non adoita excluír a posibilidade de que os funcionarios pertencentes aos mesmos poidan desenvolver outras funcións desde a súa propia condición na Administración Pública.

Así mesmo, estes Corpos poden desenvolver funcións que, se ben están vinculadas á titulación esixida para o ingreso, e posúen unha forte ligazón coa correspondente profesión colexiada, non se esixe para a súa realización estar incorporado ao correspondente colexio profesional.

Hase de lembrar que, ademais, non sería posible estender este requisito, xa que o acceso ao emprego público configúrase como un dereito fundamental pola Constitución Española e, polo tanto, han de ser debidamente xustificadas as restricións que poidan establecerse para o acceso de forma que, cando se esixa un determinado título oficial, este veña sendo necesario como consecuencia de que as capacidades profesionais que o mesmo outorga son imprescindibles para poder desenvolver as funcións atribuídas ao este Corpo de funcionarios.

Neste sentido, no caso de funcionarios que teñen como función principal o exercicio de funcións coincidentes ou propias dunha profesión colexiada, é o relativo á “titulación” á que se fai referencia no TRLEBEP, entendido como o título que permite acceder ao exercicio da correspondente profesión e, polo tanto, á colexiación no correspondente colexio profesional (acorde coa doutrina constitucional mencionada); se ben non se pode confundir a esixencia do título oficial correspondente coa esixencia de acharse incorporado na condición de exercente no correspondente colexio profesional.

Así, non cabería esixir como requisito xeral para adquirir a condición de funcionario de carreira a pertenza a un colexio profesional, aínda cando se trate dun Corpo con funcións propias dunha profesión colexiada, debendo atenderse neste último caso, para poder esixir esta colexiación, ás funcións propias do posto de traballo finalmente ocupado polo funcionario.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies