MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza
Ren azala Talentua erakartzea
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024
Ren azala 2023
Ren azala 2022
Ren azala Funtzionarioen deialdiak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea
Ren azala Administrazioaren egoera
Ren azala Araubide juridikoa
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
Ren azala BODECO ren historikoa
Ren azala Beste batzuk
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
Ren azala 13. Beste batzuk
Ren azala 13. BESTELAKOAK
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
Ren azala Igualdad.
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
Ren azala Gidabaimenak
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa
Ren azala Beste prozedura batzuk
Ren azala Gobernantza Publikoa
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan
Ren azala Metodologia eta gidak
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena.
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Ren azala Info DANA
Hasiera  
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA  
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak  
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa  
Kontaktua  
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 3. Olaizola II Lan-baldintzak.

Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna

Administrazio publikoen eremuan, funtzionario edo beste enplegatu publiko mota baten baldintzapean, “lanbide kolegiatu” batean jardun ahalko da kolegiatuta egon gabe, baldin eta Estatuak emandako lege-mailako arau batek hala ahalbidetzen badu. Hala eta guztiz ere, kontuan hartu behar da karrerako funtzionarioaren izaera lortzeko ez litzatekeela betekizun orokor gisa eskatu beharko lanbide-elkargo batekoa izatea, nahiz eta elkargoko lanbide bati dagozkion funtzioak dituen kidegoa izan. Azken kasu horretan, elkargoko kide egitea eskatu ahal izateko, azkenean funtzionarioak betetzen duen lanpostuaren berezko funtzioak hartu beharko dira kontuan.

Kontsultaren arabera, beharrezkoa da lanbide-kolektibo jakin batzuk nahitaez kolegiatzea beren jarduera egin ahal izateko, zehazki, Administrazio Publiko baterako edo Administrazio Publiko baten bitartez zerbitzuak ematen dituzten enplegatu publikoak. Era berean, elkargoko kide egitea karrerako funtzionario izateko nahitaezko baldintza izan daitekeen ere galdetu dute.

Lehenik eta behin, nabarmendu behar da lanbide arautuak eta kolegiatuak arautzea eta, ondorioz, arau horien irismena eta interpretazioa Ekonomia, Merkataritza eta Enpresa Ministerioari dagozkiola, Politika Ekonomikoko Zuzendaritza Nagusiaren bitartez.

Funtzionarioek elkargoko kide egiteko duten derrigortasunari dagokionez, Profesionalen Elkargoei buruzko otsailaren 13ko 2/1974 Legearen 3.2 artikuluak honako hau xedatzen du: “Lanbideetan aritzeko ezinbesteko baldintza izango da dagokion Elkargo Profesionalean sartuta egotea Estatuko lege batek horrela ezartzen duenean”.

Transkribatutako aginduaren arabera, arau orokorra da, estatuko lege batek hala ezartzen duenean, “lanbide kolegiatu” deiturikoak gauzatzeko, ezinbestekoa izango dela dagokion elkargo profesionalean jarduneko langile gisa sartuta egotea.

Hala ere, administrazio publikoen eremurako, Estatuko zenbait arauk salbuespenak ezarri dizkiote arau horri. Hala, Botere Judizialaren uztailaren 1eko 6/1985 Lege Organikoaren 544.2 artikuluak hau xedatzen du:

“Abokatu, prokuradore eta lan-harremanetako gradudunek elkargoko kide izan behar dute epaitegi eta auzitegien aurrean jardun ahal izateko, lege honetan eta lanbide-elkargoei buruzko legeria orokorrean ezarritako moduan, non eta ez diharduten administrazio publikoen edo erakunde publikoen zerbitzuan, funtzionario edo lan-kontratudun mendetasuna dela-eta”.

Estatuko legegileak ezarri duen beste salbuespen bat Karrera militarrari buruzko azaroaren 19ko 39/2007 Legearen 42. artikuluan araututakoa da. Artikulu horrek honako hau ezartzen du:

“Indar Armatuetako kideek lanpostu organiko bakoitzari dagozkion eskumenak gauzatzeko duten gaitasun profesional espezifikoa zehaztuko da kidegoaren zereginen, eskalaren eta espezialitateen ahalmenen eta enpleguaren arabera.

Gaitasun horrek gaikuntza ematen die, dauzkaten titulu militar, akademiko eta profesionalen arabera, kidego eta eskala bakoitzean sartzen edo atxikitzen direnei, bete ditzaketen destino edo lanpostu guztietan beren eskumenak baliatzeko eta beren egitekoak betetzeko, eta ez da profesionalen elkargoko kide egiteko beste baldintzarik bete behar”.

Aurrekoaren arabera, administrazio publikoen eremuan eta funtzionario edo beste enplegatu publiko mota baten baldintzapean, “lanbide kolegiatu” batean jardun ahal izango da, kolegiatuta egon gabe, Estatuak emandako lege-mailako arau batek hala ahalbidetzen duenean; bestela, Estatuko legegileak, konstituzio-doktrinaren argitan, salbuespen hori ezartzen ez badu, lanbide horietan aritzeak berekin ekarriko du dagokion lanbide-elkargoan jardule gisa sartuta egotea, funtzionario-harremanik egon gabe.

Adierazitakoa gorabehera, kontuan hartu behar da lanbide-elkargo batean izena ematea edo ez ematea ez dela nahitaezko baldintza karrerako funtzionario izateko, eta horren inguruan hainbat ohar egin behar dira.

Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginak, zeina urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu baitzen (TRLEBEP), ez du inolako aipamenik egiten, eta ez du eskatzen, funtzio publikoan sartzeko, lanbide-elkargo jakin bateko kide izatea.

Karrerako funtzionarioaren izaera lortzeko, kidego edo eskala jakin batean sartu behar da, dagokion hautaketa-prozesua gainditu eta gainerako baldintzak bete ondoren. Baldintza horien artean, adierazi den bezala, legeak ez du lanbide-elkargo batekoa izatearena jasotzen.

Kidego eta Eskalei zenbait funtzio esleitu ohi zaizkie.

Kidego jakin batzuei, zehazki, erregulatutako edo elkargoko lanbide bati dagozkion eginkizunak edo antzekoak esleitzen bazaizkie ere, eskumen horrek ez du baztertzen kidego horietako funtzionarioek administrazio publikoan beste eginkizun batzuk betetzeko aukera.

Kidego horiek, halaber, zenbait funtzio bete ditzakete; sartzeko eskatzen den titulazioari lotuta egon arren eta dagokion lanbide kolegiatuarekin lotura estua izan arren, eginkizun horiek gauzatzeko ez da eskatzen dagokion elkargo profesionalean sartuta egotea.

Gogoratu behar da, gainera, ezin izango litzatekeela baldintza hori bete, enplegu publikora iristea Espainiako Konstituzioaren oinarrizko eskubide gisa eratzen baita, eta, beraz, behar bezala justifikatu behar dira sartzeko ezar daitezkeen murrizketak; izan ere, titulu ofizial jakin bat eskatzen denean, titulu hori beharrezkoa izan da, titulu horrek ematen dituen lanbide-gaitasunak ezinbestekoak baitira funtzionarioen kidego horri esleitutako funtzioak garatu ahal izateko.

Zentzu horretan, funtzio nagusi gisa elkargoko lanbidearekin bat datozen edo berezkoak diren funtzioak dituzten funtzionarioen kasuan, EBZLTBn aipatzen den “titulazioari” dagokiona da, dagokion lanbidean aritzeko eta, ondorioz, dagokion elkargo profesionalean kolegiatzeko aukera ematen duen titulu gisa ulertuta (aipatutako konstituzio-doktrinarekin bat etorriz); hala ere, ezin da nahasi dagokion titulu ofizialaren eskakizuna dagokion elkargo profesionalean jarduteko eskakizunarekin.

Horrela, bada, karrerako funtzionarioaren izaera lortzeko ez litzateke baldintza orokor gisa lanbide-elkargo batekoa izatea eskatu beharko, nahiz eta kolegiatutako lanbide bati dagozkion funtzioak dituen kidegoa izan; azken kasu horretan, kolegiatzea eskatu ahal izateko, azkenean funtzionarioak betetzen duen lanpostuaren berezko funtzioak hartu beharko dira kontuan.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika