logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.

Posibilidade de que o persoal suxeito a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte do órgano de selección de persoal laboral fixo.

Con carácter xeral, as relacións de servizo ou laborais de carácter temporal, non facultan para a participación como membro dun órgano de selección. No entanto, no caso das relacións laborais de carácter especial, como é o contrato de alta dirección, é necesario analizar tanto a natureza do posto de que se trate como o resto dos elementos que caractericen esta relación laboral. Nos supostos nos que concorran estes elementos, podería participar no órgano de selección de persoal laboral fixo o persoal directivo que estivese vinculado ao Organismo por unha relación laboral de carácter especial de alta dirección.

Exponse se o persoal suxeito a un contrato especial de alta dirección pode formar parte dun tribunal calificador de probas selectivas para ingreso de persoal laboral fixo nun Organismo Público da Administración Xeral do Estado.

O Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público regula, no seu artigo 60, a composición dos órganos de selección, establecendo o seguinte:

“(…) 2. O persoal de elección ou de designación política, os funcionarios interinos e o persoal eventual non poderán formar parte dos órganos de selección.”

Hase de estudar a natureza xurídica do contrato especial de alta dirección. Configúrase esta como unha relación laboral de carácter especial de acordo con o disposto no artigo 2.1.a) Real Decreto Lexislativo 2/2015, do 23 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto dos Traballadores. A especialidade reside na relación de confianza recíproca en que se ha de basear a relación entre o alto directivo e a empresa contratante.

Ademais, conforme ao Real Decreto 1382/1985, do 1 de agosto, polo que se regula a relación laboral de carácter especial do persoal de alta dirección, este contrato de traballo poderá extinguirse por desistencia do empresario.

En segundo lugar, a exclusión dos funcionarios interinos da súa participación nos órganos de selección ten relación coa garantía de imparcialidade que outorga a condición de funcionario de carreira, en virtude da inamovilidad.

A temporalidade é a nota fundamental que xustifica a exclusión dos funcionarios interinos dos órganos de selección así como do persoal eventual, característica así mesmo predicable do persoal laboral temporal, posto que o que se pretende é que participen nos órganos de selección persoal con certa estabilidade e fijeza no posto, características que non son predicables do contrato de alta dirección que se pode resolver en calquera momento.

Por tanto, en aras non só da imparcialidade, senón tamén da independencia e discrecionalidad técnica que deben garantirse nos procesos selectivos do persoal funcionario e laboral, enténdese que, con carácter xeral, as relacións de servizo ou laborais de carácter temporal, non facultan para a participación como membro de órgano de selección.

No entanto, no caso das relacións laborais de carácter especial, como é o contrato de alta dirección, é necesario analizar tanto a natureza do posto de que se trate como o resto de elementos que caractericen esta relación laboral (forma de selección, duración do contrato, garantías do posto, etc.)

Neste sentido, sen prexuízo de cal sexa o marco xurídico contractual que regule o citado contrato, é necesario abordar o estudo de diversos elementos, entre outros, a forma de selección, o período de duración do contrato, as causas de rescisión, a especificidade das funcións a realizar, o que en determinados supostos permite afirmar que, a pesar de poder ter unha duración limitada, trátase dunha relación con vocación de permanencia, especializado e de carácter técnico, que ten unha duración certa pero tamén estable, e que só se pode extinguir polas causas expresamente taxadas.

Nestes casos, atendendo ás especificidades organizativas e competenciais do Organismo en cuestión, ás características que poden configurar o contrato laboral de carácter especial de alta dirección, así como á especificidade das prazas de persoal laboral que se convoquen, pódese concluír que, nos supostos nos que concorran estes elementos, podería participar no órgano de selección de persoal laboral fixo o persoal directivo que estivese vinculado ao Organismo por unha relación laboral de carácter especial de alta dirección.

En canto á participación de funcionarios de carreira en órganos de selección, cando se atopan nunha situación administrativa distinta á de servizo activo, cabe indicar que nada di respecto diso a normativa regulamentaria, no entanto, en todo caso, deberá de reunir os requisitos de titulación e demais requisitos esixibles ao resto de membros do Tribunal, así como non incorrer en ningunha das causas que poidan impedir a súa participación, incluídas as causas de incompatibilidade.

En relación coa modificación das bases de procesos selectivos de persoal laboral fixo dun Organismo Público da Administración Xeral do Estado, descoñécese se o proceso selectivo vén referido a persoal laboral fixo incluído no ámbito de aplicación do IV Convenio colectivo único para o persoal laboral da Administración Xeral do Estado., pero así se presupón.

Conforme ao artigo 28 do IV Convenio colectivo único, a convocatoria e resolución das prazas para o acceso libre como persoal laboral fixo corresponde ao órgano competente, podendo encomendarse a xestión aos distintos Departamentos Ministeriais ou organismos dependentes.

Por tanto, será o órgano competente para aprobar a convocatoria o que o sexa, así mesmo, para aprobar a nova resolución pola que se modifica o anexo das Bases que foi anulado por unha Sentenza da xurisdición contencioso-administrativa.

No entanto, se o proceso selectivo non vén referido a persoal laboral fixo incluído no ámbito de aplicación do IV Convenio colectivo único e a Dirección Xeral da Función Pública non é competente para convocar e resolver aquel, senón unicamente para autorizar, corresponderalle unicamente a autorización dos cambios esixidos.

En conclusión, presupondo que o proceso selectivo refírese a persoal laboral fixo incluído no IV Convenio colectivo único, o órgano competente da aprobación da convocatoria aprobará, así mesmo, a nova resolución pola que se modifica o anexo das Bases da convocatoria en cuestión no que deberá figurar a nova composición do tribunal calificador nos termos establecidos na Resolución xudicial.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies