MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Ren azala Ministerioa
Ren azala Organigrama
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa
Ren azala Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza
Ren azala Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza
Ren azala Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza
Ren azala Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza
Ren azala Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Ren azala Aurretiko kontsulta publikoa
Ren azala Aurretiazko kontsulta publikoaren izapidea bete behar duten proiektuak
Ren azala Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Ren azala Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Ren azala Empleo
Ren azala Lan-itunpeko langileria
Ren azala Funtzionarioak
Ren azala Lehiaketak 2025
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Idazkaritza
Ren azala Talentua erakartzea
Ren azala Funtzio Publikoa
Ren azala Nor gara
Ren azala Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
Ren azala Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
Ren azala Enplegu publikorako sarbidea
Ren azala Zalantzak argitu
Ren azala Ezagutu ondo Enplegu Publikoa
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Talentua erakartzeko jardunaldiak
Ren azala Lan-kontratuko langileen deialdiak
Ren azala Lan-eskaintza publikoak
Ren azala 2024
Ren azala 2023
Ren azala 2022
Ren azala Funtzionarioen deialdiak
Ren azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
Ren azala Kontratazioak
Ren azala Lan-kontratuak
Ren azala Langile publikoen mugimendua
Ren azala Mugikortasuna
Ren azala Langile lan-kontratudunen mugikortasuna
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
Ren azala 2024 URTE
Ren azala 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2023 URTE
Ren azala 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala 2021. URTEA
Ren azala 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
Ren azala 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
Ren azala IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
Ren azala AMAITUTAKO DEIALDIAK
Ren azala 2022 URTEA
Ren azala IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
Ren azala 2023 URTE
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
Ren azala IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
Ren azala LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
Ren azala Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
Ren azala Funtzionarioak itzultzea
Ren azala Administrazioaren egoera
Ren azala Araubide juridikoa
Ren azala Langileen Batzorde Nagusia
Ren azala Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
Ren azala 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
Ren azala 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
Ren azala 10. Lanpostuak betetzea.
Ren azala 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
Ren azala BODECO ren historikoa
Ren azala Beste batzuk
Ren azala 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
Ren azala 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
Ren azala 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
Ren azala 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
Ren azala 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
Ren azala 6. D.B. Lanpostuak betetzea
Ren azala 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
Ren azala 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
Ren azala 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
Ren azala 13. Beste batzuk
Ren azala 13. BESTELAKOAK
Ren azala Lan Harremanak
Ren azala Gizarte-elkarrizketa
Ren azala Negoziazio kolektiboa
Ren azala Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
Ren azala Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
Ren azala Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
Ren azala Batzorde Paritarioa
Ren azala Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
Ren azala Negoziazio Batzordea
Ren azala Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
Ren azala Igualdad.
Ren azala Lankidetza-organoak
Ren azala Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
Ren azala Europako Batasuna
Ren azala Langileen Erregistro Nagusia
Ren azala BBBren estatistika-buletina
Ren azala Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
Ren azala Lan-kontratudunen inprimakiak
Ren azala Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
Ren azala ISPA gunea
Ren azala ISPA 2025
Ren azala ISPA-REN ESTATISTIKAK
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Ren azala Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
Ren azala Aurreko lehiaketa arruntak
Ren azala Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
Ren azala Aurreko lehiaketa unitarioak
Ren azala Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
Ren azala Gidabaimenak
Ren azala FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
Ren azala Tareas de servicio / Metaketak
Ren azala Merezimendu orokorren inskripzioa
Ren azala Beste prozedura batzuk
Ren azala Gobernantza Publikoa
Ren azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea
Ren azala Zerbitzuen ikuskapena
Ren azala Kalitatea administrazio publikoetan
Ren azala Metodologia eta gidak
Ren azala Informe de la Calidad de Servicios Evaluación
Ren azala Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena.
Ren azala Estatuko agentziei buruzko txostena
Ren azala Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
Ren azala Certificado de calidad de las entidades
Ren azala Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan
Ren azala Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
Ren azala Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
Ren azala 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia
Ren azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak
Ren azala Oficina de ayuda en materia de protección
Ren azala Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Ren azala Info DANA
Hasiera  
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
  • Ren azala Ministerioa
Digitalizazioa eta IA  
Telekomunikazioa eta Azpiegitura Digitalak  
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
  • Ren azala Funtzio Publikoa
Komunikazioa  
Kontaktua  
  • DANA dela eta hartutako neurriak
  • Info Danaren azala
  • Ren azala Info DANA
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.

Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera.

Oro har, aldi baterako zerbitzu- edo lan-harremanek ez dute aukerarik ematen hautaketa-organoetako kide gisa parte hartzeko. Hala ere, izaera bereziko lan-harremanen kasuan, goi-zuzendaritzako kontratua kasu, beharrezkoa da aztertzea bai kasuan kasuko lanpostuaren izaera, bai lan-harreman hori ezaugarritzen duten gainerako elementuak. Elementu horiek egonez gero, erakundean goi-zuzendaritzako lan-harreman berezi baten bidez lotuta dauden zuzendaritzako langileek ere parte har dezakete lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoan.

Goi-zuzendaritzako kontratu berezi bati lotutako langileak Estatuko Administrazio Orokorraren organismo publiko batean lan-kontratudun langile finkoak sartzeko hautaprobetarako epaimahai kalifikatzaile bateko kide izan daitezkeen galdetu da.

Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bategina onartzen duen urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren 60. artikuluak hautaketa-organoen osaera arautzen du, eta honako hauek ezartzen ditu:

“(…) 2. Hautespen edo izendapen politikoko langileek, bitarteko funtzionarioek eta behin-behineko langileek ezin izango dute parte hartu hautaketa-organoetan.”

Goi-zuzendaritzako kontratu bereziaren izaera juridikoa aztertu behar da. Izaera bereziko lan-harreman gisa eratzen da, Langileen Estatutuaren Legearen testu bategina onartzen duen urriaren 23ko 2/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren 2.1.a) artikuluan xedatutakoaren arabera. Goi-zuzendariaren eta enpresa kontratatzailearen arteko harremanak oinarri izan behar duen elkarrekiko konfiantza-harremana da espezialitatea.

Gainera, goi-zuzendaritzako langileen lan-harreman berezia arautzen duen abuztuaren 1eko 1382/1985 Errege Dekretuaren arabera, lan-kontratu hori azkendu ahal izango da enpresaburuak atzera egiten badu.

Bigarrenik, bitarteko funtzionarioak hautaketa-organoetan parte hartzetik baztertzea lotuta dago karrerako funtzionario izateak ematen duen inpartzialtasun-bermearekin, mugiezintasunari jarraiki.

Behin-behinekotasuna da behin-behineko funtzionarioak hautaketa-organoetatik eta behin-behineko langileetatik baztertzea justifikatzen duen oinarrizko oharra. Aldi baterako lan-kontratudun langileen ezaugarria da hori ere. Izan ere, lortu nahi dena da hautaketa-organoetan nolabaiteko egonkortasunarekin eta postuan finkotasunarekin parte hartzea. Ezaugarri horiek ez dira goi-zuzendaritzako kontratuaren aurretiko ezaugarriak, eta edozein unetan konpon daitezke.

Beraz, langile funtzionarioen eta lan-kontratudunen hautaketa-prozesuetan bermatu behar diren inpartzialtasunaren, independentziaren eta diskrezionalitate teknikoaren mesedetan, ulertu behar da, oro har, aldi baterako zerbitzu- edo lan-harremanek ez dutela aukerarik ematen hautaketa-organoko kide gisa parte hartzeko.

Hala ere, izaera bereziko lan-harremanen kasuan, goi-zuzendaritzako kontratua kasu, beharrezkoa da aztertzea bai kasuan kasuko lanpostuaren izaera, bai lan-harreman hori ezaugarritzen duten gainerako elementuak (hautatzeko modua, kontratuaren iraupena, lanpostuaren bermeak, eta abar).

Alde horretatik, aipatutako kontratua arautzen duen kontratu-esparru juridikoa zein den alde batera utzi gabe, hainbat elementu aztertu behar dira, besteak beste: hautatzeko modua, kontratuaren iraunaldia, kontratua deuseztatzeko arrazoiak, egin beharreko funtzioen espezifikotasuna. Kasu jakin batzuetan, horrek aukera ematen du esateko, iraupen mugatua izan arren, irauteko asmoa duen harreman bat dela, espezializatua eta teknikoa, iraupen jakin batekoa baina egonkorra duena, eta espresuki tasatutako arrazoiengatik baino ezin dela iraungi.

Kasu horietan, kontuan hartuta erakunde horren antolaketa- eta eskumen-berezitasunak, goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia osa dezaketen ezaugarriak eta deitzen diren lan-kontratuko langileen plazen espezifikotasuna, ondoriozta daiteke, elementu horiek dauden kasuetan, goi-zuzendaritzako lan-harreman berezi baten bidez erakundearekin lotuta dauden zuzendaritzako langileek parte har dezaketela lan-kontratuko langile finkoak hautatzeko organoan.

Karrerako funtzionarioek hautaketa-organoetan parte hartzeari dagokionez, jarduneko zerbitzuaz besteko administrazio-egoera batean daudenean, adierazi behar da erregelamenduzko araudiak ez duela horri buruz ezer esaten. Hala ere, epaimahaiko gainerako kideei eskatu ahal zaizkien titulazio-baldintzak eta gainerako betekizunak bete beharko dituzte, eta ezin izango dute parte hartzea eragotz dezakeen inolako kausatan erori, bateraezintasun-arrazoiak barne.

Estatuaren Administrazio Orokorreko erakunde publiko bateko lan-kontratudun langile finkoen hautaketa-prozesuen oinarriak aldatzeari dagokionez, ez dakigu Estatuko Administrazio Orokorreko lan-kontratudun langileentzako IV. Hitzarmen Kolektibo bakarraren aplikazio-eremuko lan-kontratudun langile finkoei dagokien hautaketa-prozesua den, baina hala aurresuposatzen da.

IV. Hitzarmen Kolektibo bakarraren 28. artikuluaren arabera, organo eskudunari dagokio lan-kontratuko langile finko gisa sarrera libreko plazetarako deialdia egitea eta plaza horiek ebaztea. Kudeaketa ministerio-sailei edo haien mendeko erakundeei eman ahalko zaie.

Beraz, deialdia onartzeko organo eskuduna izango da, halaber, administrazioarekiko auzien jurisdikzioaren epai batek deuseztatu duen oinarrien eranskina aldatzen duen ebazpen berria onartzeko organo eskuduna.

Hala ere, hautaketa-prozesua IV. Hitzarmen Kolektibo bakarraren aplikazio-eremuko lan-kontratuko langile finkoei ez badagokie eta Funtzio Publikoko Zuzendaritza Nagusiak ez badu prozedura hori deitzeko eta ebazteko eskumenik, baizik eta baimentzeko besterik ez, eskatutako aldaketak baimentzea dagokio soil-soilik.

Ondorioz, hautaketa-prozesua IV. Hitzarmen Kolektibo bakarrean sartutako lan-kontratudun finkoei dagokiela aurresuposatuz, deialdia onartzeko eskumena duen organoak, halaber, dagokion deialdiaren oinarrien eranskina aldatzen duen ebazpen berria onartuko du. Ebazpen horretan, epaimahai kalifikatzailearen osaera berria jaso beharko da, ebazpen judizialean ezarritako moduan.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio gida
  • Mapa
  • Kontaktua
  • Lege-oharra
  • Erabilerraztasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • TFEOren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioa

Cookie politika

Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.

Ikusi cookie politika