logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carreira administrativa.

Cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais para o recoñecemento de grao persoal. Especial mención á ocupación de postos de persoal eventual

O tempo de permanencia na situación de servizos especiais será computado para efectos da adquisición do grao persoal, sexa ou non o inicial, como prestado no último posto desempeñado na situación de servizo activo ou no que durante o tempo de permanencia na esta situación obtívose por concurso, se ben o recoñecemento do este grao producirase con carácter efectivo unha vez que o funcionario reingrese ao servizo activo no posto correspondente. Respecto do grao a consolidar por parte dun funcionario que ocupa un posto de persoal eventual, o criterio é que só pode consolidar o grao do posto que efectivamente desempeña se o fai na situación de servizo activo. Se o fai na situación de servizos especiais, o tempo hase de referir ao do último posto desempeñado en servizo activo.

A cuestión exposta versa sobre o cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais para o recoñecemento de grao persoal, realizando unha mención especial á ocupación de postos de persoal eventual.

Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación, que está formado polo texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado por Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro (TRLEBEP en diante), a Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública (Lei 30/84 en diante) e o Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao Servizo da Administración Xeral do Estado e de Provisión de Postos de Traballo e Promoción Profesional dos Funcionarios Civís da Administración Xeral do Estado, aprobado polo Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo (RGI en diante).

Tendo en conta o anterior, para resolver a cuestión exposta, ademais de facer referencia á regra xeral recollida na normativa aplicable, procede facer unha mención particular aos supostos de ocupación de postos de traballo de persoal eventual.

a) Regra xeral

A Disposición final cuarta TRLEBEP establece no seu número 3 que ata “que se diten as Leis de Función Pública e as normas regulamentarias de desenvolvemento manteranse en vigor en cada Administración Pública as normas vixentes sobre ordenación, planificación e xestión de recursos humanos en tanto non se opoñan ao establecido neste Estatuto”. De acordo con a mencionada Disposición, no ámbito da Administración Xeral do Estado, en materia de promoción interna, consolidación de grao persoal e provisión de postos de traballo continúan vixentes a Lei 30/1984 e o RGI.

Neste contexto, o artigo 21.1.d) da Lei 30 /1984, establece o seguinte:

“O grao persoal adquírese polo desempeño dun ou máis postos de nivel correspondente durante dous anos continuados ou tres con interrupción. Se durante o tempo en que o funcionario desempeña un posto modificásese o nivel do mesmo, o tempo de desempeño computarase co nivel máis alto en que este posto estivese clasificado.

Non obstante dispor no parágrafo anterior, os funcionarios que obteñan un posto de traballo superior en máis de dous niveis correspondentes ao seu grao persoal, consolidarán cada dous anos de servizos continuados o grao superior en dous niveis ao que posuísen, sen que en ningún caso poidan superar o correspondente ao do posto desempeñado”.

No que respecta á consolidación do grao persoal inicial, o artigo 70.3 RGI dispón que os “funcionarios consolidarán necesariamente como grao persoal inicial o correspondente ao nivel do posto de traballo adxudicado tras a superación do proceso selectivo, salvo que con carácter voluntario pasen a desempeñar un posto de nivel inferior, nese caso consolidarán o correspondente a este último”.

Á súa vez, o Regulamento no seu artigo 70.9 refírese ao cómputo do tempo prestado en servizos especiais para efectos de consolidación de grao nos seguintes termos:

“9. O tempo de permanencia na situación de servizos especiais será computado, para efectos de adquisición do grao persoal, como prestado no último posto desempeñado na situación de servizo activo ou no que durante o tempo de permanencia na esta situación obtívose por concurso”.

Por tanto, con carácter xeral, o tempo de permanencia na situación de servizos especiais será computado para efectos da adquisición do grao persoal, sexa ou non o inicial, como prestado no último posto desempeñado na situación de servizo activo ou no que durante o tempo de permanencia na esta situación obtívose por concurso, se ben o recoñecemento do este grao producirase con carácter efectivo unha vez que o funcionario reingrese ao servizo activo no posto correspondente.

b) Consolidación de grao en posto de eventual

Como se mencionou, a garantía que recolle o artigo 70.9 RGI en relación co cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais refírese ao último posto desempeñado na situación de servizo activo (ou no que durante o tempo de permanencia na esta situación obtívose por concurso). Por tanto, no caso de que o funcionario ocupe un posto de persoal eventual en situación de servizos especiais, este é o criterio a aplicar.

Distinto é o caso de que se desempeñe este posto na situación de servizo activo, nese caso o tempo prestado nese posto compútalle para consolidar o este grao conforme as regras xerais de consolidación de grao.

Para efectos de ejemplificar o anterior, recóllense os seguintes supostos consultados:

Suposto 1: consúltase a posibilidade de consolidar o grao persoal 30 por desempeño de posto de Nivel 30 como persoal eventual desde a situación de servizos especiais. Neste caso, o funcionario, antes de pasar á situación de servizos especiais como persoal eventual, tivo asignado un posto de traballo de nivel 28 (xa tiña consolidado este grao), desempeñou o posto de nivel 30 durante máis de dous anos e reingresó provisionalmente a un posto de nivel 30 que máis tarde adquire con carácter definitivo.

De acordo con o xa sinalado, a garantía que recolle o artigo 70.9 RGI refírese ao último posto desempeñado na situación de servizo activo, neste caso no posto de nivel 28.

Por tanto, o tempo de permanencia na situación administrativa de servizos especiais será computado, para efectos de consolidación do grao persoal, como prestado no último posto que o funcionario desempeñase con carácter definitivo na situación de servizo activo; é dicir, no posto de nivel 28. Polo que, dado que xa posúe ese grao consolidado, o tempo en servizos especiais non poderá utilizarse para recoñecer grao algún.

Distinto sería o caso de que prestase o posto de persoal eventual na situación de servizo activo, nese caso o tempo prestado no posto de nivel 30 se lle computou para consolidar o este grao, conforme as regras xerais de consolidación de grao.

Suposto 2: consúltase a posibilidade de consolidar o grao persoal 30 por desempeño en servizos especiais dun posto de traballo N30 nun Concello por funcionario da Escala Superior do Corpo Nacional de Policía. Neste caso, o interesado desempeñaba no momento do pase á situación de servizos especiais unha praza de Nivel 27.

No caso concreto da consulta, á luz do previsto no art. 70.9 RGI, o tempo desempeñado en situación de servizos especiais serviría para consolidar o este nivel 27, caso de que no momento de cambio de situación o interesado non o consolidou previamente. É dicir, para o caso que se expón, o tempo desempeñado no Concello, só seríalle válido para consolidar o grao correspondente ao posto de reserva.

Cuestión distinta son os efectos “ad intra” (que puidese ter no ámbito propio) do recoñecemento do grao como persoal eventual que puidese realizar o Concello en aplicación da súa normativa e en uso da súa potestade de autoorganización.

En conclusión de todo o sinalado anteriormente:

O tempo de permanencia na situación de servizos especiais será computado para efectos da adquisición do grao persoal, sexa ou non o inicial, como prestado no último posto desempeñado na situación de servizo activo ou no que durante o tempo de permanencia na esta situación obtívose por concurso, se ben o recoñecemento do este grao producirase con carácter efectivo unha vez que o funcionario reingrese ao servizo activo no posto correspondente.

Respecto do grao a consolidar por parte dun funcionario que ocupa un posto de persoal eventual, o criterio é que só pode consolidar o grao do posto que efectivamente desempeña se o fai na situación de servizo activo. Se o fai na situación de servizos especiais o tempo hase de referir ao do último posto desempeñado en servizo activo.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies