logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Portada de Ministeri
Portada de Organigrama
Portada de Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
Portada de Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
Portada de Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
Portada de Secretaria d'Estat de Funció Pública
Portada de Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Portada de Participació pública en projectes normatius
Portada de Consulta pública prèvia
Portada de Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Portada de Audiència i informació pública
Portada de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Portada de Ocupació
Portada de Personal Laboral
Portada de Personal Funcionari
Portada de Concursos 2025
Portada de Funció Pública
Portada de La Secretaria
Portada de Captació de talent
Portada de Funció Pública
Portada de Qui som
Portada de Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Accés a l'Ocupació Pública
Portada de Resol dubtes
Portada de Coneix a fons l'Ocupació Pública
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Jornades de Captació de Talent
Portada de Convocatòries Personal Laboral
Portada de Ofertes d'Ocupació Pública
Portada de 2024
Portada de 2023
Portada de 2022
Portada de Convocatòries Personal Funcionari
Portada de Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic
Portada de Concursos de traslados
Portada de Personal laboral
Portada de Mobilitat de les persones ocupades públiques
Portada de Mobilitat del personal funcionari de carrera
Portada de Mobilitat del personal laboral
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Portada de ANY 2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Portada de ANY 2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Portada de ANY 2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Portada de ANY 2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Portada de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Portada de CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Portada de ANY 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de ANY 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Portada de Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Portada de Reingresso funcionaris
Portada de Situacions administratives personal funcionari
Portada de Règim Jurídic
Portada de Comissió Superior de Personal
Portada de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa.
Portada de 3. Condicions de treball.
Portada de 4. Incompatibilitats.
Portada de 7. Jornada i horaris.
Portada de 10. Provisió de llocs.
Portada de 11. Reconeixement de serveis prestats.
Portada de Històric de BODECO
Portada de Altres
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa
Portada de 3. Drets i deures
Portada de 4. Incompatibilitats
Portada de 5. Jornades i horaris
Portada de 6. Provisió de llocs
Portada de 7. Reconeixement de serveis prestats
Portada de 8. Responsabilitat
Portada de 12. Vacances, permisos i llicències
Portada de 13. Altres
Portada de 13. UNS ALTRES
Portada de Relacions Laborals
Portada de Diàleg Social
Portada de Negociació Col·lectiva
Portada de Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Portada de Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Portada de Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Portada de Comissió Paritària
Portada de Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Portada de Comissió Negociadora
Portada de Subvencions a organitzacions sindicals
Portada de Igualtat
Portada de Órganos de colaboración
Portada de Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Portada de Va unir Europea
Portada de Registre Central de Personal
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Documentació del Registre Central de Personal
Portada de Impresos Personal Laboral
Portada de Impresos de Personal Laboral Docent
Portada de Espai ISPA
Portada de ISPA 2025
Portada de ESTADÍSTIQUES ISPA
Portada de Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Concursos ordinaris provisió posats reservats
Portada de Concursos ordinarios anteriores
Portada de Concursos unitaris provisió posats reservats
Portada de Concursos unitarios anteriores
Portada de Canvis de situacions administratives dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Excedències
Portada de Comissions de servei / Acumulacions
Portada de Inscripció mèrits generals
Portada de Altres procediments
Portada de Governança Pública
Portada de Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Portada de Inspecció de Serveis
Portada de Qualitat en les Administracions Públiques​
Portada de Metodologia i Guies
Portada de Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Portada de Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Portada de Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Portada de Reconeixement: Certificacions i Premis
Portada de Certificació del Nivell d'Excel·lència de les Organitzacions
Portada de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Portada de Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Portada de Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de Registres electrònics i notificacions
Portada de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Portada de Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Portada de Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Portada de Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Portada de Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carrera administrativa.

Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual

El temps de permanència en la situació de serveis especials serà computat a l'efecte de l'adquisició del grau personal, sigui o no l'inicial, com prestat en l'últim lloc exercit en la situació de servei actiu o en el qual durant el temps de permanència en aquesta situació s'hagués obtingut per concurs, si bé el reconeixement d'aquest grau es produirà amb caràcter efectiu una vegada que el funcionari reingressi al servei actiu en el lloc corresponent. Respecte al grau a consolidar per part d'un funcionari que ocupa un lloc de personal eventual, el criteri és que només pot consolidar el grau del lloc que efectivament exerceix si el fa en la situació de servei actiu. Si el fa en la situació de serveis especials, el temps s'ha de referir al de l'últim lloc exercit en servei actiu.

La qüestió plantejada versa sobre el còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal, realitzant un esment especial a l'ocupació de llocs de personal eventual.

Així, en primer lloc, cal analitzar el marc jurídic d'aplicació, que està format pel text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (TRLEBEP d'ara endavant), la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública (Llei 30/84 d'ara endavant) i el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març (RGI d'ara endavant).

Tenint en compte l'anterior, per a resoldre la qüestió plantejada, a més de fer referència a la regla general recollida en la normativa aplicable, procedeix fer un esment particular als supòsits d'ocupació de llocs de treball de personal eventual.

a) Regla general

La Disposició final quarta TRLEBEP estableix en el seu número 3 que fins “que es dictin les Lleis de Funció Pública i les normes reglamentàries de desenvolupament es mantindran en vigor en cada Administració Pública les normes vigents sobre ordenació, planificació i gestió de recursos humans en tant no s'oposin al que s'estableix en aquest Estatut”. D'acord amb l'esmentada Disposició, en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, en matèria de promoció interna, consolidació de grau personal i provisió de llocs de treball continuen vigents la Llei 30/1984 i el RGI.

En aquest context, l'article 21.1.d) de la Llei 30 /1984, estableix el següent:

“El grau personal s'adquireix per l'acompliment d'un o més posats de nivell corresponent durant dos anys continuats o tres amb interrupció. Si durant el temps en què el funcionari exerceix un lloc es modifiqués el nivell d'aquest, el temps d'acompliment es computarà amb el nivell més alt en què aquest lloc hagués estat classificat.

No obstant això el que es disposa en el paràgraf anterior, els funcionaris que obtinguin un lloc de treball superior en més de dos nivells corresponents al seu grau personal, consolidaran cada dos anys de serveis continuats el grau superior en dos nivells al qual posseïssin, sense que en cap cas puguin superar el corresponent al del lloc exercit”.

Pel que fa a la consolidació del grau personal inicial, l'article 70.3 RGI disposa que els “funcionaris consolidaran necessàriament com a grau personal inicial el corresponent al nivell del lloc de treball adjudicat després de la superació del procés selectiu, tret que amb caràcter voluntari passin a exercir un lloc de nivell inferior, i en aquest cas consolidaran el corresponent a aquest últim”.

Al seu torn, el Reglament en el seu article 70.9 es refereix al còmput del temps prestat en serveis especials a l'efecte de consolidació de grau en els següents termes:

“9. El temps de permanència en la situació de serveis especials serà computat, a l'efecte d'adquisició del grau personal, com prestat en l'últim lloc exercit en la situació de servei actiu o en el qual durant el temps de permanència en aquesta situació s'hagués obtingut per concurs”.

Per tant, amb caràcter general, el temps de permanència en la situació de serveis especials serà computat a l'efecte de l'adquisició del grau personal, sigui o no l'inicial, com prestat en l'últim lloc exercit en la situació de servei actiu o en el qual durant el temps de permanència en aquesta situació s'hagués obtingut per concurs, si bé el reconeixement d'aquest grau es produirà amb caràcter efectiu una vegada que el funcionari reingressi al servei actiu en el lloc corresponent.

b) Consolidació de grau en lloc d'eventual

Com s'ha esmentat, la garantia que recull l'article 70.9 RGI en relació amb el còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials es refereix a l'últim lloc exercit en la situació de servei actiu (o en el qual durant el temps de permanència en aquesta situació s'hagués obtingut per concurs). Per tant, en el cas que el funcionari ocupi un lloc de personal eventual en situació de serveis especials, aquest és el criteri a aplicar.

Diferent és el cas que s'exerceixi aquest lloc en la situació de servei actiu, i en aquest cas el temps prestat en aquest lloc li computa per a consolidar aquest grau conforme a les regles generals de consolidació de grau.

A l'efecte d'exemplificar l'anterior, es recullen els següents supòsits consultats:

Suposat 1: es consulta la possibilitat de consolidar el grau personal 30 per acompliment de lloc de Nivell 30 com a personal eventual des de la situació de serveis especials. En aquest cas, el funcionari, abans de passar a la situació de serveis especials com a personal eventual, va tenir assignat un lloc de treball de nivell 28 (ja tenia consolidat aquest grau), va exercir el lloc de nivell 30 durant més de dos anys i va reingressar provisionalment a un lloc de nivell 30 que més tard adquireix amb caràcter definitiu.

D'acord amb el ja assenyalat, la garantia que recull l'article 70.9 RGI es refereix a l'últim lloc exercit en la situació de servei actiu, en aquest cas en el lloc de nivell 28.

Per tant, el temps de permanència en la situació administrativa de serveis especials serà computat, a l'efecte de consolidació del grau personal, com prestat en l'últim lloc que el funcionari hagués exercit amb caràcter definitiu en la situació de servei actiu; és a dir, en el lloc de nivell 28. Pel que, atès que ja posseeix aquest grau consolidat, el temps en serveis especials no podrà utilitzar-se per a reconèixer cap grau.

Diferent hauria estat el cas que hagués prestat el lloc de personal eventual en la situació de servei actiu, i en aquest cas el temps prestat en el lloc de nivell 30 si li hagués computat per a consolidar aquest grau, conforme a les regles generals de consolidació de grau.

Suposat 2: es consulta la possibilitat de consolidar el grau personal 30 per acompliment en serveis especials d'un lloc de treball N30 en un Ajuntament per funcionari de l'Escala Superior del Cos Nacional de Policia. En aquest cas, l'interessat exercia en el moment de la passada a la situació de serveis especials una plaça de Nivell 27.

En el cas concret de la consulta, a la llum del que es preveu en l'art. 70.9 RGI, el temps exercit en situació de serveis especials serviria per a consolidar aquest nivell 27, cas que en el moment de canvi de situació l'interessat no l'hagués consolidat prèviament. És a dir, per al cas que es planteja, el temps exercit a l'Ajuntament, només li seria vàlid per a consolidar el grau corresponent al lloc de reserva.

Qüestió diferent són els efectes “ad intra” (que pogués tenir en l'àmbit propi) del reconeixement del grau com a personal eventual que pogués realitzar l'Ajuntament en aplicació de la seva normativa i en ús de la seva potestat d'autoorganització.

En conclusió de tot l'assenyalat anteriorment:

El temps de permanència en la situació de serveis especials serà computat a l'efecte de l'adquisició del grau personal, sigui o no l'inicial, com prestat en l'últim lloc exercit en la situació de servei actiu o en el qual durant el temps de permanència en aquesta situació s'hagués obtingut per concurs, si bé el reconeixement d'aquest grau es produirà amb caràcter efectiu una vegada que el funcionari reingressi al servei actiu en el lloc corresponent.

Respecte al grau a consolidar per part d'un funcionari que ocupa un lloc de personal eventual, el criteri és que només pot consolidar el grau del lloc que efectivament exerceix si el fa en la situació de servei actiu. Si el fa en la situació de serveis especials el temps s'ha de referir al de l'últim lloc exercit en servei actiu.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'aquest centre directiu, les respostes a consultes que emet aquesta direcció general posseeixen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es refereixin. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es correspongui amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en aquest butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seva emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies