logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 7. Xornada e horarios.

Descontar días de permiso por asuntos particulares ao non asistir ao posto de traballo alegando razóns de forza maior

O desconto dun día por asuntos particulares ante a comisión dunha falta leve, atendendo ao III Convenio Colectivo da Sociedade Estatal “Correos e Telégrafos, S.A.”, non está expresamente contemplado. No suposto de concorrer incidencias nos desprazamentos, debidos a situacións como as de nevadas abundantes folga ou outros supostos de forza maior, o funcionario deberá comunicar estas circunstancias inmediatamente ao responsable da unidade correspondente e xustificar a causa do atraso posteriormente. Se se estima conveniente polo centro xestor, fóra dos supostos de forza maior, poderá ser de aplicación a redución proporcional de haberes ou o réxime disciplinario ao que anteriormente se facía referencia, sen constar expresamente na lexislación aplicable a posibilidade de sancionar a conduta descrita.

A cuestión exposta versa sobre se é posible descontar a un empregado público, con carácter unilateral, un día de permiso por asuntos particulares ao non asistir ao seu posto de traballo por caer unha abundante nevada a tarde e noite do día anterior nalgunhas provincias, ao considerar que a mesma supón unha causa de forza maior que imposibilita a asistencia ao centro de traballo na data citada.

Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación. O Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (en diante, TREBEP), dispón no apartado segundo da Disposición Final Cuarta:

“Ata que se diten as Leis de Función Pública e as normas regulamentarias de desenvolvemento manteranse en vigor en cada Administración Pública as normas vixentes sobre ordenación, planificación e xestión de recursos humanos en tanto non se opoñan ao establecido neste Estatuto”.

Por iso continúan en vigor aqueles preceptos anteriores ao TREBEP que non se opoñan ao mesmo, como é o artigo 77 do Decreto 315/1964, do 7 de febreiro, polo que se aproba a Lei Articulada de Funcionarios Civís do Estado, o cal dispón:

“1. Os funcionarios deberán residir no termo municipal onde radique a oficina, dependencia ou lugar onde presten os seus servizos.

2. Por causas xustificadas, o Subsecretario do Departamento poderá autorizar a residencia en lugar distinto, a condición de que iso sexa compatible co exacto cumprimento das tarefas propias do cargo”.

Por tanto, o Subsecretario do Departamento, atendendo ás circunstancias concorrentes do caso concreto, poderá autorizar a residencia dun funcionario en termo municipal distinto á residencia onde radique a oficina ou lugar de traballo. A residencia en municipio distinto ao centro de traballo non comportará diminución no desempeño das funcións nin alteración do horario de traballo, sen prexuízo dos supostos de forza maior.

Por tanto, a autorización de residir nun municipio distinto a aquel no que se atopa o centro de traballo comporta o estudo das circunstancias concorrentes e que das mesmas despréndase, que non se alterará o horario de traballo nin comportará diminución nas funcións, polo que, ante as ausencias do posto de traballo, xa sexan estas xustificadas ou non, aplicaranse as mesmas normas que se se residise no municipio onde se atopa o centro de traballo.

Obtida a oportuna autorización, feito que se entende cumprido nos casos que supoñen o obxecto da consulta exposta, parece oportuno sinalar que os traballadores aos que se refire a consulta prestaban servizos na Sociedade Estatal “Correos e Telégrafos, S.A.”. Este persoal, en virtude do disposto no TREBEP, réxese o réxime específico que rexe ao persoal que presta os seus servizos na Sociedade Estatal “Correos e Telégrafos, S.A.”.

O artigo 5 do TREBEP regula ao persoal da Sociedade Estatal Correos e Telégrafos:

“O persoal funcionario da Sociedade Estatal Correos e Telégrafos rexerase polas súas normas específicas e supletoriamente polo disposto neste Estatuto.

O seu persoal laboral rexerase pola lexislación laboral e demais normas convencionalmente aplicables.”

O artigo 58 da Lei 14/2000 aproba a Creación da Sociedade, posteriormente o RD 370/2004, do 5 de marzo aproba o Estatuto do Persoal da esta Sociedade Estatal, con todo é a Resolución do 10 de xuño de 2011, da Dirección Xeral de Traballo, dispón a inscrición no rexistro e publicación do III Convenio colectivo da Sociedade Estatal «Correos e Telégrafos, S.A.», vixente na actualidade, a que expresamente fai referencia aos dereitos e obrigas afectados na consulta exposta.

O artigo 58 do III Convenio Colectivo aludido regula o referente aos permisos retribuídos:

“O persoal da empresa, previa xustificación adecuada, terá dereito a solicitar permisos retribuídos polo tempos e causas seguintes:

p) Seis días de cada ano natural, ou parte proporcional en contratos inferiores a un ano, por asuntos particulares non incluídos nos puntos anteriores; onde as necesidades do servizo permítano, os días de asuntos particulares poderanse unir ás vacacións regulamentarias.”

O artigo 83 dispón cales son as actuacións ou omisións consideradas como faltas leves:

“Serán consideradas como faltas leves as seguintes:

c) A falta de comunicación coa debida antelación da inasistencia ao traballo por causa xustificada.”

Pola súa banda, o artigo 86 establece o réxime de sancións correspondente:

“As sancións que poderán imporse en función da cualificación das faltas serán as seguintes:

a) Por faltas leves:

Amoestación por escrito.

Suspensión de emprego e soldo ata dous días.

(…)Non se poderán impor sancións que consistan na redución das vacacións ou outra minoración dos dereitos ao descanso do traballador, ou multa de haber.”

Tendo en conta o anterior, pódese afirmar que en deberá terse en conta o dereito do persoal da Sociedade Estatal a gozar de días de permiso por asuntos particulares, a consideración da falta de comunicación coa debida antelación da inasistencia ao traballo por causa xustificada como falta leve, a posibilidade no seu caso de ser sancionado mediante amoestación por escrito ou suspensión de emprego e soldo ata dous días así como a imposibilidade de que esta sanción afecte os días de vacacións ou de descanso do traballador así como aos seus haberes.

Por iso, a xuízo desta Dirección Xeral, o desconto dun día por asuntos particulares ante a comisión dunha falta leve, atendendo á lexislación de aplicación en primeiro termo, isto é, o Convenio Colectivo da Sociedade Estatal “Correos e Telégrafos, S.A.”, non é posible posto que non está expresamente contemplado.

Doutro lado e dado que resulta de aplicación subsidiaria e posto que se solicita adicionalmente información de como se procede ante as circunstancias descritas noutros Organismos Administrativos, con carácter xeral, cabe facer mención ao apartado decimoprimero da Resolución do 28 de febreiro de 2019, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se ditan instrucións sobre xornada e horarios de traballo do persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos., que dispón:

“11.2 Igualmente, as ausencias, as faltas de puntualidade e de permanencia do persoal no seu posto de traballo, calquera que sexa a súa causa, deberán ser rexistradas polos empregados ou empregadas públicos que incorran nelas no sistema de control horario que debe existir en cada centro.

Estas ausencias requirirán o aviso inmediato á persoa responsable da unidade correspondente e a súa ulterior xustificación acreditativa. Esta xustificación trasladarase, de forma inmediata, ao órgano competente en materia de recursos humanos. (…)

11.8 En caso de incumprirse a obriga de presentación dos xustificantes de ausencia previstos neste epígrafe ou do parte médico de baixa nos termos e prazos establecidos no réxime de Seguridade Social aplicable, estarase ao disposto no apartado 12.2 desta Resolución, relativo ás ausencias inxustificadas, e en virtude do cal procederase a aplicar a correspondente dedución proporcional de haberes”.

No entanto, o último apartado da Resolución de Xornada e horario, debemos entender de acordo á Resolución do 4 de xaneiro de 2010, da Secretaría de Estado e Facenda e Orzamentos, pola que se ditan instrucións en relación coas nóminas dos funcionarios incluídos no ámbito de aplicación da Lei 30/1984, do 2 de Agosto, nos termos da Disposición Final Cuarta da Lei 7/2007, do 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público e actualízanse para o ano 2010 as contías das retribucións do persoal a que se refiran os correspondentes artigos da Lei de Orzamentos Xerais do Estado para o este exercicio, cuxo apartado A.2 dispón:

“A diferenza, en cómputo mensual, entre a xornada regulamentaria de traballo e a efectivamente realizada polo funcionario dará lugar, salvo xustificación, á correspondente dedución proporcional de haberes”.

No entanto, cando corresponda, será de aplicación o réxime de faltas e sancións disposto no TREBEP, así como no Real Decreto 33/1986, do 10 de Xaneiro, polo que se aproba o Regulamento de Réxime Disciplinario dos Funcionarios da Administración do Estado.

De todo o que antecede e de acordo ao criterio deste Centro Directivo, infórmase que, unha vez concedida a autorización, fronte ás ausencias sexan estas xustificadas ou non, actuarase de acordo ao réxime xurídico antes fixado.

Sen prexuízo das consideracións realizadas, cabe sinalar que, no suposto de concorrer incidencias nos desprazamentos, debidos a situacións como as de nevadas abundantes folga ou outros supostos de forza maior, o funcionario deberá comunicar estas circunstancias inmediatamente ao responsable da unidade correspondente e xustificar a causa do atraso posteriormente.

Fóra dos estes supostos, se se estima conveniente polo centro xestor, poderá ser de aplicación a redución proporcional de haberes ou o réxime disciplinario ao que anteriormente se facía referencia, sen constar expresamente na lexislación aplicable a posibilidade de sancionar a conduta descrita do modo que foi referido na consulta exposta.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies