logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Cuberta de Ministerio
Cuberta de Organigrama
Cuberta de Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial
Cuberta de Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais
Cuberta de Secretaría de Estado de Función Pública
Cuberta de Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública
Cuberta de Participación pública en proxectos normativos
Cuberta de Consulta pública previa
Cuberta de Proxectos sometidos a trámite de consulta pública previa
Cuberta de Audiencia e información pública
Cuberta de Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Cuberta de Empleo
Cuberta de Persoal Laboral
Cuberta de Persoal Funcionario
Cuberta de Concursos 2025
Cuberta de Función Pública
Cuberta de A Secretaría
Cuberta de Captación de talento
Cuberta de Función Pública
Cuberta de Quen somos
Cuberta de Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
Cuberta de Acceso ao Emprego Público
Cuberta de Resolve dúbidas
Cuberta de Coñece a fondo o Emprego Público
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Xornadas de Captación de Talento
Cuberta de Convocatorias Persoal Laboral
Cuberta de Ofertas de Emprego Público
Cuberta de 2024
Cuberta de 2023
Cuberta de 2022
Cuberta de Convocatorias Persoal Funcionario
Cuberta de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
Cuberta de Concursos de traslados
Cuberta de Persoal laboral
Cuberta de Mobilidade das persoas empregadas públicas
Cuberta de Mobilidade do persoal funcionario de carreira
Cuberta de Mobilidade do persoal laboral
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
Cuberta de ANO 2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
Cuberta de Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
Cuberta de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Cuberta de CONVOCATORIAS FINALIZADAS
Cuberta de ANO 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
Cuberta de ANO 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
Cuberta de CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
Cuberta de CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
Cuberta de Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
Cuberta de Reingreso funcionarios
Cuberta de Situacións administrativas persoal funcionario
Cuberta de Réxime Xurídico
Cuberta de Comisión Superior de Persoal
Cuberta de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa.
Cuberta de 3. Condicións de traballo.
Cuberta de 4. Incompatibilidades.
Cuberta de 7. Xornada e horarios.
Cuberta de 10. Provisión de postos.
Cuberta de 11. Recoñecemento de servizos prestados.
Cuberta de Histórico de BODECO
Cuberta de Outros
Cuberta de 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
Cuberta de 2. Carreira administrativa
Cuberta de 3. Dereitos e deberes
Cuberta de 4. Incompatibilidades
Cuberta de 5. Xornadas e horarios
Cuberta de 6. Provisión de postos
Cuberta de 7. Recoñecemento de servizos prestados
Cuberta de 8. Responsabilidade
Cuberta de 12. Vacacións, permisos e licenzas
Cuberta de 13. Outros
Cuberta de 13. OUTROS
Cuberta de Relacións Laborais
Cuberta de Diálogo Social
Cuberta de Negociación Colectiva
Cuberta de Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
Cuberta de Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
Cuberta de Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
Cuberta de Comisión Paritaria
Cuberta de Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
Cuberta de Comisión Negociadora
Cuberta de Subvencións a organizacións sindicais
Cuberta de Igualdade
Cuberta de Órganos de colaboración
Cuberta de Relacións Internacionais en materia de emprego público
Cuberta de Unión Europea
Cuberta de Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Boletín Estatístico do RCP
Cuberta de Documentación do Rexistro Central de Persoal
Cuberta de Impresos Persoal Laboral
Cuberta de Impresos de Persoal Laboral Docente
Cuberta de Espazo ISPA
Cuberta de ISPA 2025
Cuberta de ESTATÍSTICAS ISPA
Cuberta de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Concursos ordinarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos ordinarios anteriores
Cuberta de Concursos unitarios provisión postos reservados
Cuberta de Concursos unitarios anteriores
Cuberta de Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
Cuberta de Excedencias
Cuberta de Comisións de servizo / Acumulacións
Cuberta de Inscripción méritos generales
Cuberta de Outros procedementos
Cuberta de Gobernación Pública
Cuberta de Simplificación administrativa e redución de cargas
Cuberta de Inspección de Servizos
Cuberta de Calidade nas Administracións Públicas​
Cuberta de Metodoloxía e Guías
Cuberta de Informes de Avaliación da Calidade dos Servizos
Cuberta de Informes sobre a percepción cidadá dos servizos públicos
Cuberta de Informes acerca da actividade despregada polas Axencias Estatais
Cuberta de Recoñecemento: Certificacións e Premios
Cuberta de Certificación do Nivel de Excelencia das Organizacións
Cuberta de Premios á Calidade e Innovación na Xestión Pública​
Cuberta de Rede Interadministrativa de Calidade dos Servizos
Cuberta de Conferencias de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de 7ª Conferencia Estatal de Calidade nos Servizos Públicos
Cuberta de Electronic reports and notifications
Cuberta de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Cuberta de Incompatibilidade e conflito de intereses
Cuberta de Info DANA
Inicio  
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
  • Cuberta de Ministerio
Dixitalización e IA  
Telecomunicación e Infraestruturas Dixitais  
  • A Secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
  • Cuberta de Función Pública
Comunicación  
Contacto  
  • Medidas adoptadas en relación coa DANA
  • Portada de Info Dana
  • Cuberta de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.

Prazos para a toma de posesión como funcionario de carreira na Administración do Estado.

O prazo para a toma de posesión como funcionario de carreira na Administración do Estado é un prazo de tipo procedimental, que veñen rexido por canto dispón a lei 39/2015, do 1 de outubro. Por tanto, o dies ad quo será, en todo caso, o día seguinte ao da publicación da resolución de nomeamento do persoal funcionario de carreira.

Exponse consulta con respecto do cómputo dos prazos para a toma de posesión como persoal funcionario de carreira na Administración do Estado sobre a base do disposto no artigo 114.12 do Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, polo que se aproban medidas urxentes para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia en materia de servizo público de xustiza, función pública, réxime local e mecenado.

O artigo 114.12 do Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, dispón que “(…) a toma de posesión para o persoal funcionario de carreira deberase efectuar dentro do prazo de quince días naturais a partir da publicación do nomeamento, que será dun mes cando supoña cambio de localidade de residencia.”

Esta previsión normativa substitúe o contido no artigo 36 do Decreto 315/1964, do 7 de febreiro, polo que se aproba a Lei articulada de Funcionarios Civís do Estado, que determinaba que a toma de posesión realizaríase no prazo dun mes, a contar desde a notificación do nomeamento.

Doutra banda, o artigo 114.12 do Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, establece que: “No caso do persoal funcionario interino e eventual, a toma de posesión producirase ao día seguinte ao do nomeamento”.

Xurdiron dúbidas con respecto do dies ad quo que se terá en conta por parte das unidades de persoal e do persoal recentemente nomeado, e se a nova redacción implica un cambio dese momento inicial do prazo.

Para dilucidar esta cuestión, en materia de recursos humanos ha de partirse da distinción entre prazos substantivos e prazos procesuais ou procedimentais. Esta distinción é a que se establece, no ámbito civil, entre os prazos de prescrición, determinantes no goce de dereitos, e os prazos de caducidade, estritamente ligados ao ámbito do proceso.

Así, os prazos substantivos son aqueles que determinan o ámbito temporal no cal se ha de despregar o goce dun dereito, mentres que os prazos procesuais ou procedimentais son aqueles períodos de tempo durante os cales se require á parte ou ao interesado para que realice unha actuación concreta no contexto dun proceso ou dun procedemento determinado.

Os prazos substantivos haberán de regularse polo que dispoña a norma especial, mentres que os prazos procedimentais se imbrican nas regras da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.

Tal como explícase na Exposición de Motivos da citada lei, “Como principal novidade destaca a introdución do cómputo de prazos por horas e a declaración dos sábados como días inhábiles, unificando deste xeito o cómputo de prazos no ámbito xudicial e o administrativo”, é dicir, unificando o cómputo dos prazos procedimentais que constitúen o obxecto da LPACAP cos procesuais, pero non necesariamente con aqueles que teñen un carácter substantivo.

No ámbito dos recursos humanos, que agora nos/nos ocupa, existen tanto prazos de carácter substantivo como prazos de carácter procedimental, sendo os de carácter substantivo aqueles durante os cales os empregados públicos teñen dereito ao goce dun permiso, por exemplo, e os de carácter procedimental, aqueles que se fixan, neste mesmo exemplo, para que se realice a solicitude de goce do permiso polo interesado ou para que a Administración haxa de dar resposta á esta solicitude mediante resolución expresa ou, na súa falta, mediante silencio administrativo.

Neste caso atopámonos de forma indubitada ante un prazo de tipo procedimental, que veñen rexidos por canto dispón a lei 39/2015, do 1 de outubro.

Así pois, ante a indeterminación da redacción utilizada na norma, non pode deducirse a vontade do lexislador de proceder a unha derrogación tácita, ou inaplicación do artigo 30 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, que fixa as regras xerais sobre cómputo de prazos no dereito administrativo.

Concretamente, o artigo 30.3 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, declara o seguinte:

“3. Os prazos expresados en días contaranse a partir do día seguinte a aquel en que teña lugar a notificación ou publicación do acto de que se trate, ou desde o seguinte a aquel en que se produza a estimación ou a desestimación por silencio administrativo”.

Por tanto, o dies ad quo será, en todo caso, o día seguinte ao da publicación da resolución de nomeamento do persoal funcionario de carreira.

Ademais, o artigo 30 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, non autoriza ao lexislador nacional nin ao dereito da Unión Europea a alterar as normas sobre o cómputo de prazos. Con todo, si permite modificar a regra xeral de días hábiles pola utilización de días naturais, cuestión que o Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, aproveitou para determinar a regra especial de días naturais en relación co prazo para toma de posesión.

Unha interpretación distinta levaría a que en determinados casos no que o nomeamento supoña un cesamento previo, por exemplo, como funcionario interino ou funcionario en prácticas, choque no mesmo día o cambio de situación xurídica.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Plan Estratéxico de Subvencións do MTDFP

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies