A Axencia Tributaria simplifica a linguaxe dos seus documentos máis habituais para mellorar a comunicación co contribuínte

06/11/2023

A Axencia Tributaria ha posto en marcha o compromiso establecido no Plan Estratéxico 2020-2023 de avanzar na simplificación da linguaxe que utiliza na súa relación cos contribuíntes para eliminar barreiras de comprensión e minimizar con iso as cargas administrativas indirectas dos cidadáns, facilitando así o cumprimento voluntario.

Para iso, a Axencia modificou ata oito modelos de comunicación e notificación ao contribuínte que utilizan distintas áreas da AEAT nos seus documentos máis habituais. Ademais clarifícase a linguaxe e ofrécese un novo deseño que axuda a segmentar a información e a distinguir a máis relevante

As modificacións afectan a requirimentos de documentación e liquidacións de IRPF, dilixencias de embargo e declaracións en Aduana de pequenas compras por internet que, en conxunto, supoñen máis de 3,7 millóns de documentos ao ano.

De maneira complementaria a todas estas melloras, está previsto que o receptor dos novos documentos teña a posibilidade de obter en determinados casos asistencia directa e personalizada da Axencia Tributaria mediante un sistema de axuda a través das Administracións de asistencia Dixital Integral, as ADI, e iso en paralelo ao constante desenvolvemento de asistentes virtuais e informadores que facilitan ao contribuínte o cumprimento das súas obrigas e o exercicio dos seus dereitos mediante explicacións cunha linguaxe máis coloquial e próximo.

Con este proxecto en curso a Axencia Tributaria segue avanzando nunha estratexia de facilitación do cumprimento tributario mediante un modelo no cal a cada necesidade do contribuínte asócianse uns servizos de asistencia por parte da Axencia, de forma que sexa o cidadán o que decida como quere ou necesita ser atendido, e preservando en todo momento tamén a atención presencial nas oficinas como eixo fundamental do modelo de información e asistencia.

Ligazón a Nota de Prensa.